Olis TYKSissä synnärillä, ja joku kätilö toi sinne koiran!
Kommentit (120)
Olin lukenut, että eppari saattaa heikentää pidätyskykyä enemmän kuin jos annettaisiin revetä itsestään. Peräaukkoon asti repeäminen on hyvin harvinaista, eikä eppari estä sitä millään lailla. Siksi pyysin, ettei sitä tehtäisi.
On loukkaavaa, että väität minun valehdelleen koirasta ja vetosit vain siihen, että olin pyytänyt sektiota.
t. ap
Luulisi, että on kuitenkin aika helppo selvittää, onko asa totta. Synnärillä oli silloin useita kätilöitä, joista lähes kaikki menivät katsomaan koiraa. Lasitoimistoon jäi pari kätilöä, jotka näyttivät paheksuvan tapahtunutta mutta eivät sanoneet mitään.
t. ap
Luuletko, että kaikkien tuhansien synnyttäjien joukosta nimesi muistetaan, kun menet uudelleen synnyttämään? Epäilen. Et voi oikeasti uskoa, että jos valitat, niin sinulle kostetaan, kun tulet synnyttämään. Aivan uskomatonta sairaalan henkilökunnan aliarviointia! Kukaan ei varmasti riskeeraa työpaikkaansa, jotta saisi tehdä sinun olostasi helvetin sairaalassa.
Ajatteletko, että yhden valituksen jälkeen koko loppuelämäsi ajan koko sairaala on sinua vastaan, eikä hoida sinua lain edellyttämällä tavalla? Nämä kätilöt ovat sairaalassa TÖISSÄ eivätkä todellakaan sinua jätä heitteille.
Jos sinulla kerran on jäänyt synnytyksestä tai kätilöiden toiminnasta näin pahoja traumoja, niin suosittelen ammatti-ihmisen puheille hakeutumista.
Ja siitähän tulisi julkinen juttu, jossa mun nimi tietysti tulisi esiin, vai mitä? Kuten itse sanoitte, lööppilehtiä varmaankin kiinnostaisi.
Ja joka tapauksessa, jos on papereissa merkintä valituksesta, eihän kätilöiden tarvitse mun nimeä ulkoa muistaakaan, kun asia näkyy papereista!
t. ap
Mielestäni tilanne oli kauhistuttava, mutta koska kätilöt eivät ilmeisesti ole tehneet ilmoitusta/valitusta asiasta, he ovat nähneet sen hyväksyttävänä ja tavallisena käytäntönä sairaalassaan. Miksi minä siihen olisin puuttunut? Minulla oli sairasteleva lapsi hoidettavana ja itsekin olin pitkään toipilaana. Kyllä tuollaiset valitukset kuuluu niiden tehdä joilla on siihen voimia.
t. ap
Ja ei niitä kätilöitä kiinnosta, jos olet joskus aikaisemmin valittanut siitä, että synnärille on tuotu koira. Ja vaikka tietäisivät, että juuri sinä olet valittanut, niin luuletko tosiaan, että kätilöt eivät sinua sen vuoksi hoida tai jotenkin satuttavat sinua!! Nämä ihmiset eivät ole hirviöitä, jotka sinua kiduttavat tahallaan. Se, että " saisit seuraavassa synnytyksessä kärsiä" , olisi pahoinpitelyä.
Ja valitusta ei olisi edes tehty kenestäkään tietystä henkilöstä, vaan koiran tuomisesta sairaalaan. Oletko katsonut liikaa kauhuelokuvia? Nimesi ei myöskään tule julkisuuteen, jos et sitä halua.
Olet ehkä itse halunnut pitää kontrollia omasta synnytyksestäsi ja kun et ole ollut perillä asioiden kulusta, oletat että sinua kohdellaan väärin. Se, etä asiat ei suju haluamallasi tavalla, ei ole sinun kiusaamistasi!
Toivottavasti ei saanut mitään infektiota, kun ensin on käsitelty sun pöheikköäsi ja sitten hoitajat kävivät samoilla käsillä koiraa silittämään!
todisteita esim. kuvia? Vai mikä on pointtisi?
t. ap
Vaan siitä, miten puhut kätilöistä ja sairaalasta yleensäkin. Etkö lukenut viestiäni? Kirjoitin, että et voi tosissasi väittää kätilöiden sinua satuttavan. Sen asian näköjään näppärästi kierrät.
loukkaavia henkilökohtaisuuksia, vaikket edes tunne minua etkä varsinkaan asiaa. Ja silti sinulla näkyy olevan otsaa syyllistää ja " tulkita" ja ja panetella psykologisia motiivejani.
t. ap
ja pyytää mieluummin pelkosektiota kuin suostuu episiotomiaan, onko mielestäsi asiallista mennä tekemään episiotomia?
Jos kätilö rikkoo potilaan itsemääräämisoikeutta ja traumatisoi synnytyspelkoista sekä kieltämällä pelkosektion että tekemällä vaurioittavan episiotomian, ja LISÄKSI synnärille ilmaantuu joku toinen kätilö ison läähättävän ja likaisen koiran kanssa, voiko olettaa, että nämä kätilöt eivät olisi valmiita lähes mihin tahansa kauheuksiin...?
t. ap
suoria lauseita sinun viesteistäsi. Esim. se, että saat seuraavassa synnytyksessäsi kärsiä tai että jos olisit sanonut jotain, niin kätilö leikkaisi epparin peräaukkoon asti. Todella häiriintyneeltä kuulostat noiden kommenttien perusteella.
Vähän liian pitkälle vaan koitat vedättää...
Kykyä asettua kokemuksellisesti toisen ihmisen asemaan?
Ja kuten olen sanonut, asia on varmaankin helppo tarkistaa osaston sisäisellä kyselyllä.
t. ap
Lisäksi pelkosektiota ei lähdetä tekemään siinä vaiheessa, kun ponnistaa ja näyttää siltä, että tarvitaan imukuppia.
Jos et ole pelkopolilla käynyt, niin et voi noin vain sektiota pelkosyistä vaatia, kun menet synnyttämään. Jos taas olet pelkopolilla käynyt ja siellä sanonut varmaksi, että sektion haluat, niin sulle kyllä siihen aika sovitaan.
Ja jos eppari todella on tarpeellinen, niin kyllä se tehdään, vaikka mitä sanoisit ja niin asian kuuluu mennäkin.
vaikka Turun Sanomien ja Turku TV:n sähköposteihin ja jättää omat yhteystietonsa sekä päivän ja kellonajan, milloin tämä tapahtui. Kyllä ne toimittajat sinne sairaalaan soittelee ja selvittelee tätä juttua.
Tässä maassa ei ketään pakoteta alakautta synnyttämään, jos ei todella suostu. Oletkohan osannut esittää asiasi? Provosi hajonnut käsiin jo aikoja sitten.
puhelut aina kirjatakin? ei tässä varmaan väärin oo toimittu kuitenkaan. varmaan puhelut pitää kirjata, virallinen valitus on kuitenkin aivan eri asia ku puhelu, jossa jotain asiaa pyytää. vai mitä ootte mieltä? valitus on eri asia kuin valittaminen... jos ymmärrätte?
Vierailija: