Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin alivuokralaisen ja täysi kaaos päällä!!

Vierailija
30.11.2008 |

Omistan omakotitalon ja otin nyt sitten tyhjillään olevaan yläkertaan vuokralaisen. mutta mutta.. ei toimi homma kunnolla. Sovimme, että vuokralaisen käyttöön tulee vain yläkerta ja keittiö ja pesutilat ovat yhteisessä käytössä. Ja oletin toki, että molemmat siivoavat jälkensä yhteisissä tiloissa. Mutta ei, vuokralainen tuntuu ajattelevan olevansa jonkinlaisessa täysihoidossa, koska jättää tavarat hujan hajan. Roskapussit lojuu keittiön lattioilla ja siivouksesta ei ole tietoakaan. Lisäksi sitä hänen tavaraa on keittiön kaapeissa niin paljon ettei omani edes mahdu kaappeihin. Toisekseen hän kulkee alakerrassa minun omissa asuintiloissani kuin omissaan. Makuuhuonetta myöten. Lisäksi hänen koira on jo repinyt eteisen seinät remonttikuntoon.. eikä elettäkään omistajan puolelta että korjaisi kuntoon.

Ihmetys on suuri. Itselle ei tulisi pieneen mieleenkään valloittaa koko taloa jos jollakulla asuisin alivuokralla. Olen aika kiltti ihminen ja en jaksaisi koko ajan sanoa asioista, jotka itselleni olisivat päivänselviä. Mutta kai se on vain sanottava? Hyväksikäytettäväksi en kuitenkaan halua joutua. Ja vuokra on todella pieni, luulin että se kannustaisi pitämään jo paikoista huolta.

Vuokralaista selvästi sapettaa koska olen joutunut jo puuttumaan hänen elämiseensä mm. viemällä hänen tavaroitaan hänen omiin tiloihinsa. Kuinka muuten voisin toimiakkaan, kun toinen ei itse ymmärrä siivota jälkiään?

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIis onko toistaiseksi voimassa oleva vai mikä?

Tosta sun tiloissasi kulkemisesta mä antaisin jo varoituksen. Sehän on ihan törkeää käytöstä. Jos siis vuokralaisellasi on 3kk:n irtisanomisaika, niin alkaisin olla erityisen tarkka, ja tosiaan antaisin varoituksen noista sun tiloissa kulkemisesta.

Ja jatkossa sun kannattaa miettiä koko vuokraamisasiaa. En usko että tuollainen yhteiselo oikein onnistuu, jossa toinen on vuokralla, ja toinen omassa kodissaan...

Vierailija
22/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko annat ihmisten kävellä ylitsesi tai sitten et.

Tuohan on silkkaa sinun hyväksikäyttöä.

Kukaan täysipäinen aikuinen ihminen ei esim. mene muiden yksityisiin huoneisiin heilumaan,varsinkaan kun toinen ei ole kotona.

SINÄ päätät miten elät ja kenen kanssa,

Kannattaa todella miettiä onko nykyinen ratkaisu kovin järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt vähän kaksipiippuinen juttu. Meillä molemmilla on pienet lapset, jotka hoidetaan kotiin. Ajattelin, että hyödytään tässä lapsenhoidossa vähän molemmat toisistamme. Mutta tuntuu menevän siihen, että toinen osapuoli koittaa hyötyä minusta monessa muussakin asiassa. Jos lapsia ei olisi hoidettavana olisi vuokralainen jo pihalla.

Vuokralainen siis käyttää tietokonettani kuin omaansa ja antaa lapsensa katsoa tv:täni ja riehua tiloissani. En tykkää. Ja en tykkää siitäkään, että ei yhäkään siivoa jälkiään.

Vierailija
24/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan ääliö, vai hyväksikäytettävä hölmö? Ihan varmasti tiedät mitä sun pitää tehdä.

Vierailija
25/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, mutta sääli on sairautta....

Mietin vaan joulunaikaa, kai se on otettava tietokone mummolaan mukaan ettei se ole vieraassa käytössä..

Vierailija
26/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdössä nyt vuoden lopussa? Jos ei, sano vuokralaiselle, että alkaa etsiä uutta kämppää heti.

Lastenhoitojärjestelyjen kannalta olisi hyvä systeemi, mutta ei näytä toimivan, joten älä jää odottamaan. Onko hän hoitanut sinun lapsiasi, kuinka paljon?

Oletteko hyviä kavereita entuudestaan? Olitte tai ette, laita vaan pois. Aika karsea muuten ajatella, mitä saa aikaiseksi jos monta päivää hilluu kodissasi vapaasti, kun olet muualla. Tietokone kannattaa siirtää muualle?!

Vierailija
27/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lähdössä. Sen mies on maksanut yläkertaan niin paljon remppaa (vapaavalintaista remontointia) etten ole tohtinut ulos laittaa etten joudu maksumieheksi. Lasta on katsonut muutaman kerran. Mutta niin myös minä hänen lastaan. Jos toimisi niin olisi hieno järjestely. Mutta eipä näytä toimivan. Luulisi, että saisin yläkeeran vuokrattua vaikka helpommalla ilmaiseksi jollekin opiskelijatytölle satunnaista lastenhoitoapua vastaan? Apua lapsen hoitoon en tarvitse kuin 3-4 kertaa viikossa max tunnin kerrallaan.

Vierailija
28/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitänee katsoa vielä tammikuu. Vaan ette arvaa miten "mukavaa" on, kun olet aamulla vielä nukkumassa, niin vuokralainen käy laittamassa makkarin ovesi kiinni että saa laittaa viereiseen huoneeseen lapsensa katsomaan sinun tv:täsi!!! Itsellään kun ei maksullisia kanavia, saati nettiäkään ole. Ja minä tietenkin maksan näiden kanavien maksut. Lukkoonko laitettava oma ovensa että saa olla rauhassa!

Vierailija
29/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sinne ei pääse muut kuin sinä.

Ja ainahan voi ottaa telkkarista esim. scartin kamariisi yöksi, niin eivätpä sitä katso.

Pikavinkiksi vaan. Mutta oikeesti, viskaa se jo pihalle!

Vierailija
30/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei tota, mun tietokoneella on mun työjuttuja ja sitä ei voi muut käyttää" "Eikö me sovittu ettiä noi yläkerran huoneet on teidän tiloja ja nämä alakerran meidän?" "Voitko siirtää nuo teidän tavarat takaisin teidän huoneisiin. Mulle on tulossa vieraita."

Vierailija
31/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko remontti siis pyytämäsi ja materiaalit sinun valitsemiasi, vai ovatko rempanneet oman makunsa mukaan..? Outoa, että nainen lapsensa kanssa asuu sinun luonasi ja miehensä tekee rempan, eivät asu yhdessä jos pariskunta ovat.

Miten kauan sinun pitää vuokralaista remontinteon takia sietää?

Kaikkien vuokralaisten kanssa pitää olla tosi tarkka ennen kuin ottaa, suurin osa on kunnollisia, mutta eivät kaikki.. Jos vielä otat siihen jonkun toisen vuokralaisen, ota tarkkaan selville, millainen on.

Vierailija
32/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut tuon miehen kanssa ja nainen on ollut siivoton jo heidän yhdessä asuessaankin. Siinä yksi syy eroonkin. En vaan tiedä miksi mies maksaa? Hyväksikäyttöäkö sekin?

Itse valitsin ja ostin tarpeet, mutta vuokralainen halusi laittaa enemmän ja sanoin että omakustanteisesti saa laittaa. Ja nyt vasta paljastui että mieshän ne on maksanut..

Kauaa en katsele jos ei homma muutu. Nyt alkuun teen kunnon vuokrasopparin, johon kerään tähän mennessä tulleet korjauskustannukset. Jos ei maksa vuokraa täsmälleen ajallaan, niin laitan heti ulosottoon.

Vierailija
33/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asensin jo salasanan ja vierastilin erikseen. Mutta kun se aina soittaa, kun en ole kotona että saako mennä koneelle. En kehtaa kieltää... joku vikahan mussa on kun tunnen kamalaa syyllisyyttä kun sanon toiselle vastaan :( pitäis olla kovempi, tiedän sen. Mutta en haluaisi hankalan ihmisen mainettakaan.

Päätin nyt ainakin, että otan joululomaksi tietskikan mukaani jo senkin vuoksi koska siinä on langaton netti ja vanhemmillani ei konetta ole. Ja telkusta lähtee katselukortti myös mukaan.

Kumma kyllä. Minä maksan lautaskanavat ja nettiyhteyden. Vuokralainen käyttää näitä ilmaiseksi...

Vierailija
34/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ajatellut SANOA asiasta? Kihiset vaan itseksesi.

Olen sanonut. Ja aina saan myöntävän vastauksen. Mutta en tekoja.

Vierailija
35/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on oikeasti vihon viimeisiä. Menee vain välit kaikkien kanssa. Itse olen päättänyt näin alusta alkaen. Ja täysin vieraalle on 100% helpompi sanoa kuin puolitutulle tai sukulaiselle.

Vierailija
36/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kyselisin mitä pakkanen ja akvaario (suodatin ja valo) vievät sähköä kuukaudessa? Sovittiin, että sähkölasku maksetaan puoliksi, mutta nyt tuntuu että joudun pian siinä maksumieheksi toisen sähköillekin. Yhteisiin sähköihin kuuluu siis yhteinen jääkaappi, mikro, uuni ja valot ym. Alakerta lämmitetään puulla ja vuokralaisen asuma yläkerta sähköllä. Lisäksi on nämä hänen pakkanen ja akvaario. Yläkerrassa porottaa usein ovet ulos selällään, joten kauhulla odotan sitä seuraavaa sähkölaskua. Minulla on vertailukohteeksi sähkölasku kun asutaan vain alhaalla ja lämmitetään puulla. Jos on noussut aivan älyttömästi, niin vuokralaisen osuus sähkössä kyllä on oltava mielestäni suurempi! Oppii siten elämään ovet kiinni!

Vierailija
37/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut tuon miehen kanssa ja nainen on ollut siivoton jo heidän yhdessä asuessaankin. Siinä yksi syy eroonkin. En vaan tiedä miksi mies maksaa? Hyväksikäyttöäkö sekin?

Itse valitsin ja ostin tarpeet, mutta vuokralainen halusi laittaa enemmän ja sanoin että omakustanteisesti saa laittaa. Ja nyt vasta paljastui että mieshän ne on maksanut..

Kauaa en katsele jos ei homma muutu. Nyt alkuun teen kunnon vuokrasopparin, johon kerään tähän mennessä tulleet korjauskustannukset. Jos ei maksa vuokraa täsmälleen ajallaan, niin laitan heti ulosottoon.

Omakustanteisesti tarkoittaa, että vuokralainen tai hänen valitsemansa henkilö ramppaavat omilla rahoillaan, jos jotain ekstraa haluavat. Ei sinun päänsärkysi.

Lapsi pois sinun tiloistasi, koneeltasi ja maksukanaviltasi. Käytöstä voit muutoin veloittaa puolet omista kuluistasi. Siivouskulut vuokralaiselle heti. Ja mielummin pihalle pikaisesti, koska et tuon paremmin kykene etujasi valvomaan.

Vierailija
38/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalalta kuulostaa, että joku hiipparoisi omissa huoneissani ja käyttäisi tilojani ja tavaroitani.

Vaikuttaa niin huithapelilta tyypiltä, että mitäs sitten jos hajottaa jotain, tai tulee tietokoneen kanssa ongelmia tms. Luuletko että korvaa? No enpä usko?

Tai jos jotain häviää? Milläs selvität asiaa.

Jos kerran olet säännöt esittänyt, eikä niitä vieläkään noudateta, niin ulos ja sassiin. Jos alkuunsa on tuommoinen, niin mitäs sitten kotiutumisen jälkeen!?

Oikein alkoi suututtaa tämä ketju, Onko tuo mahdollistakaan?

Vierailija
39/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se suututtaa itseänikin!!

Hyvää hyvyyttään halvalla antaa kotinsa toisen käyttöön ja palkka on tässä!!

Vierailija
40/149 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt mitä korvaa, kun hajotettua on jo. Laitan laskun yhteyteen kun on vuokranmaksukin.

Kuinka kauan joutuu odottamaan, ennenkuin voi laittaa vuokrat ym. ulosottoon, jos tämä jättää vielä vuokratkin maksamatta?