Millä tyylillä sisustaisin, tyhjä kaksio odottaa.
Itse en osaa päättää, tykkään kaikenlaisesta. Antakaa vinkkejä etten tee sotka- kotia;)
Kommentit (11)
Itse tykkään aina välillä selata nelosen Inno-sivuilla olevaa " arvostele mun kämppä" (tms) -osiota. Siellä on paljon kuvia sisustuksesta innostuneiden " tavallisten" ihmisten kodeista, eli näkee hyvin miltä sisustuslehtien ja -ohjelmien ideat oikeasti näyttävät.
Ja sieltä varmaan aika hyvin pystyt hahmottamaan mikä miellyttää omaa silmää ja mikä ei.
mene kirpputorille, ja täydennä varastosi sieltä. Erotat sitten oman kotisi niistä sadastatuhannesta muusta ikea-kaksiosta :)
Vierailija:
Itse tykkään aina välillä selata nelosen Inno-sivuilla olevaa " arvostele mun kämppä" (tms) -osiota. Siellä on paljon kuvia sisustuksesta innostuneiden " tavallisten" ihmisten kodeista, eli näkee hyvin miltä sisustuslehtien ja -ohjelmien ideat oikeasti näyttävät.Ja sieltä varmaan aika hyvin pystyt hahmottamaan mikä miellyttää omaa silmää ja mikä ei.
Itse pidän erityisesti vaalean sävyistä. Tosin värin yliampuvuus voi pilata koko jutun... Mutta jos asunto on liian ''pimeä'' ja kaipaat valoa niin valkoinen on paras ratkaisu. :). Kannataa silti lisäillä joitain eri värejä ja tekstiilejä. Jos vaikka tykkäät keltaisesta niin pari keltaista tyynyä sohvalla piristää kummasti. Toki kasvillisuus tuo raikkautta ja kukkiakin kannattaa aina olla ;) . Tee kämpästä kuitenkin persoonallinen ja muista erottuva! Voit lisäillä vaikka mitä, kunhan et vedä överiksi asian kanssa! Huoneen tulisi ainakin omasta mielestäni olla selkeä ja siistin oloinen.. eikä täynnä tavaraa ja ahdas. Esineiden asetteluja järjestely kertoo jo paljon siitä, kuinka paljon haluat panostaa, joten kiinnitä siihen huomiota! Sisusta oman tyylin mukaan, toki 'massan' mukanakin voi mennä,mutta itse arvostan eniten erilaisuutta ja omaperäisyyttä. :)
Osta vähän ja laadukasta, mielellään käytettyä. Ekologisuus tuo hyvää mieltä.
Puun sävyt rauhoittaa.
Vältä kliseitä tai turhakkeita.
Mieti myös akustiikkaa eli äänellistä laatua.
No ei mikään järkevä sisustus rakennu/ muotoudu hetken päätöksestä, vaan todella hieno sisustus rakentuu ajan myötä vuosien kuluessa. Julkisista paikoista tämän huomaa hyvin esim. pubeista, joista S-ryhmän vasta-avatut ketjupubit on kauheimpia, kun kaikki seinällä oleva sisustuskin on hankittu jostain Ikeasta suurinpiirtein nopeasti. Kaikkein tyylikkäimpiä on sittten vuosikymmeniä auki olleet usein, jotka on sisustettu rakkaudesta tekemäänsä asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisimman mustaksi
Itsekin sisustin täysmustaksi, ettei valo osu silmään.
No eiköhän se ap sen kämppänsä ole kahdeksassa vuodessa jo saanut sisustettua.
Sitten hankit vastaavat kalut ja tekstiilit joko sieltä tai muualta.