Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääparin ahneus ällöttää!!

Vierailija
26.03.2008 |

Minulla ei periaatteessa ole mitään lahjalistoja vastaan, mutta minusta on aivan törkeää laittaa listalle vain älyttömän kalliita tavaroita, joita ei ole mahdollista edes ostaa osissa tyylillä 4 kpl tiettyjä lautasia. Meille tuli miehen kaverilta ja lahjalista ei kyllä oikeasti ole ihan tästä maailmasta kaikki listan jutut ovat alkaen 60 euroa. Löytyy Marimekon lakanasettiä, Villeroy & Boch aterinsarjaa jne....Kyseessä ei ole edes mikään läheinen ystävä, joten ei kiinnosta yhtään panostaa älyttömiä summia lahjaan etenkään kun itse kituuttaa kotihoidontuella.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vuosia yhdessä asuneet voisivat pitää matalan profiilin hääjuhlan (kun kerran kaikki tarpeellinen on jo hankittuna), kutsua vaikka ystävät grillijuhliin ja siinä yllätysohjelmanumerona pyytää papin esiin. Mutta ei, kun on pakko saada valkoinen puku huntuineen, viimeisen päälle hääjuhla jossa kukaan ei ole liikuttunut kun rakkaus ei ole nuorta eikä intohimoista... On vain vuosikaudet yhdessä ollut pari, jolla lapset tehty, omakotitalo rakennettu ja muutenkin elämä enemmänkin takana kuin edessä. Siinä sitten tahdotaan kovasti...

Vierailija:

nykyään asutaan usein vuosia yhdessä ennen kuin mennään naimisiin. Naimisiin mennään siinä vaiheessa, kun ollaan jo töissä ja tienataan rahaa. Kaikkea tarpeellista on jo, usein kaksi kappalein. Sitten kun mennään naimisiin, halutaan lahjaksi kalliita tavaroita, joita pari voisi ihan itsekin tulotasonsa puolesta ostaa.

Ennen mentiin naimisiin nuorena, suoraan lapsuudenkodista. Lahjat tulivat oikeasti tarpeeseen. Eikä silloin paljon kyselty, pitääkö olla Villeroyta vai kelpaako Iittala. Kunhan porukalla saatiin kokoon välttämättömät perustarpeet nuorelle parille.

Enkä kästiä tätä, että lahjojen arvon pitäisi olla vähintään xx euroa/vieras. Häät järjestetään siksi, että juhlitaan hääparin avioliittoa. Ei siksi, että se olisi joku markkinatilaisuus tyyliin " meiltä saa ruokaa lahjojen hinnalla" . Aivan kauhea ajatus.

Vierailija
22/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki elitistihäät ovat päätyneet eroon, joissa olen ollut paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tätä hääparikeskustelua taas lukiessa tulee mieleen vaan että se on HÄÄPARIN PÄIVÄ ei vieraiden.

Tarkoitus on saada hääpari naimisiin ja heille ikimuistoinen, oman tyylinen päivä. Tarkoitus ei ole juottaa vieraita ILMAISEKSI ja syöttää nälkäinen possulauma buffetissa.

Siis mielestäsi lahjojen pitäisi maksaa saman verran tai enemmän kuin tarjoilu? Pyydäs itten suoraan ostamaan joku illalliskortti jos mielestäsi tarkoitus on maksattaa tarjoilut kutsutuilla vierailla.

Vierailija
24/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä siitä, että sisarukset (9 kpl+heidän perheensä, yht. 33 hlöä) ostavat 24-osaisen aterinsetin, jonka arvo on 80 euroa?

Meidän halvimmat lahjalistalta löytyvät tavarat maksoivat alle 5 euroa eikä siis lahjan hinta ole meille kriteeri. Läheisimmiltä vaan odottaisi ehkä enemmän...? Jotenkin noista lahjoista jäi fiilis, ettei avioitumisemme ollut miehen sukulaisille tärkeä tai hyvä asia. Tuli tunne, että he aliarvostavat avioitumistamme. Myöhemmin muiden juhliin, vähemmän tärkeisiinkin, on panostettu 20-30 euroa per pariskunta.

Vierailija
25/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten häiden ruoka ei kyllä korvannut perheemme kuluja; polttarit, bensat, vaatteet, sukkahousut, kampaus, meikki, majoitus, lahja yms.

Pitäisikö laittaa lasku perään?

Vierailija
26/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräykseksi siitä, mitä pitää ostaa. Voithan ostaa jotain muuta tai laittaa kuoreen sopivans umman.

Vierailija
27/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten kukin vieras voisi tilata varallisuutensa mukaan ja kaikki taatusti toisivat " oikean" määrän rahaa HÄÄPARIN häihin.

Sitten se hääpari voi loistaa kun on kerta HEIDÄN päivänsä.

Vierailija
28/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pitäisivät juhliin kutsuttuja ihmisiä possulaumana...

Olen aina ollut siinä käsityksessä, että häissä on tarkoitus juhlistaa hääparin rakkautta, eikä kerätä takaisin häihin tuhlattuja rahoja lahjojen muodossa. Olen myös sitä mieltä, ettei ole hyvien tapojen vastaista ostaa omaan budjettiinsa sopiva lahja.

Esimerkiksi ystäväperheeltämme (kaksi opiskelijaa ja lapsi) en olisi edes odottanut mitään, kiva kun kuitenkin saatiin kaunis esine (joka ei maksa paljoa). Ajatus tärkein.

Voimme itse hankkia kaiken tarvitsemamme, ja kun menimme naimisiin minulle oli tärkeintä jakaa päivä rakkaitten ystävieni kanssa, ei kytätä possulauman juhliini käyttämää budjettia.

Ajatelkaapas, että köyhienkin kanssa voi olla kaveri, ystävyys voi perustua muuhunkin kuin rahaan :O

Vierailija
29/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä viemiset tarjoilujen hinnan mukaan??? Ei oo tullu mieleenkään! Aina olen mahdollsimman parasta asianosaisille yrittänyt hankkia, mutta että ruoka lahjasta:(( Alkakaa kuulkaas myydä pääsylippuja halukkaille häihinne ja ostakaa sitten pääsylipputuloilla mitä haluatte! samalla kerrotte lähipiirille todellisen arvomaailmanne ja he voivat valita haluavatko olla tekemisissä kanssanne!!! Ristiäisiin sama juttu- köyhät mummot jääköön kotio ja lasten synttäreille kanssa. Kummeja kysyessä tarkistakaa bruttotulot ja onko vakityösuhde.

Voi V**** mihin tämä maailma menee.

sitten täällä kateellisenkatkerat ihmiset vinkuu kun parisuhde on pielessä, lapset rasittaa, masentaa, ahdistaa eikä oo ketään kaveria, eikä edes mummot halua katsoa lapsia. Ei mee hyvin ei.

Vierailija
30/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on siis juhlia yhdessä tuota ihanaa ja ikimuistoista päivää, eikä suinkaan tienata jotain saaduilla lahjoilla.

Me emme lahjalistaa edes laittaneet, sillä lahjoilla ei _oikeastikaan_ ollut mitään merkitystä.

Halusimme koota kaikki meille tärkeät ihmiset yhteen ja viettää kivat juhlat. Ihan sama, vaikka emme olisi saaneet yhtäkään lahjaa.

Lahjan ei todellakaan ole tarkoitus olla mikään korvaus omista ruokakustannuksista.

Vierailija
31/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen niin tietää mitä tuo tullessaan; pitkopullan ja kupin kahvia lunastaa kai tulppaanikimpulla? mutta jos on ihan mövenbiciä ja maustekahvia niin joku skoolihan siihen on keralle mätkäistävä. Ja kahvia jos aikoo santsata niin lapsille joku (kunnollinen- ja just sitä sarjaa mitä teillä kerätään) yllärisuklaamuna.

Ei häiritse yhtään sitten kun vingutte siellä burberrymiljöössänne kun elämä ei suju. Ihan oma vika.

Vierailija
32/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa. Kalliimmat lahjat taas ovat varmaan tarkoitettu kimppaostoon, esim vaikka 4 lautasta ja sen ostaa sitten vaikka 2 pariskuntaa yhdessä. Minä sain vauvan syntymistä pelkästään isot kasat vaatteita lahjaksi jenkeissä asuessani, mitähän olisin saanut naimisiin mennessäni. Totuus on se, että suomalaiset ovat pihejä ja tottuneet antamaan tyyliin 1 kahvikuppilusikka per nenä. Jenkkiläiset, vaikkeivat varakkaita olekaan, antavat kitsastelematta lahjoja kun on vauvoja, häitä tai synttäreitä. Ja meilläkin lasten synttärilahjoihin menee se 20e vähintään per lapsi jos lahjoja ostamme.

Vierailija
33/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette varmasti todella avokätisiä kun olette oikein amerikkalaisista oppinne ottaneet, mutta eikö oikeasti voi mennä ihmisille kaaliin, että kaikilla ei ole varaa ostella mitään 20 ¿ lahjoja naapurin lapsille ja 60 ¿ häälahjoja serkuille!? Siis jos 3-henkisen perheen kuukausitulo on yhteensä 1200 ¿ ja siitä maksetaan vuokra ja laskut, niin oikeasti kun rahaa jää vaan ruokaan, ja silti jäädään miinukselle monesti. Että mieluummin kyllä sit jos olis ylimääräistä rahaa, niin hankkisin sillä omalle lapselle jotain, niin itsekäs olen!

Vierailija
34/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tää ainainen ulkomaalaisten tapojen ihannointi. Yritä nyt olla siellä ulkomailla hiukan ylpeämpi suomalaisuudestasi äläkä nöyristele.

Vierailija
35/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
36/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa budjettia meinattiin tulevana kesänäkin noudattaa. Kaksi hääkutsua jo nyt tullut. Serkuista ja kavereista kyse, niin mun mielestä tuo on ihan ok summa. Ei enempään olisi varaakaan... Olishan se kiva ostaa 100¿ lahja, mut minkäs teet. Mun mielestä se on vähän outoa olla menemättä häihin sen takia, ettei ole varaa ostaa tarpeeksi kallista lahjaa. Eikös ne ihmiset kuitenkin ole se tärkeämpi? Ainakin mulle olisi.

Vierailija
37/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan niin paljon ökylahjalistoja, että en osaa olla edes onnellinen hääparin puolesta, kun kutsun mukana tulee lahjalista. Yleensä toivomukset ovat vielä pelkästään morsiamen, joka erityisesti ottaa päähän jos sattuu olemaan menossa veljensä häihin ja tietää ettei veli välitä tuon taivaallista minkä merkkisiä astiat ovat.

Vierailija
38/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin usein kokenut ne hyödylliseksi, kun olen miettinyt jollekin hääparille sopivaa lahjaa. Mutta siitä en vain pääse yli, että ne tuntuvat " tilauslistoilta" . Ja tunnenpa muutamankin parin, jotka nimenomaan ovat suureen ääneen kauhistelleet sitä, jos joku on ostanut jotain mautonta LISTAN ULKOPUOLELTA!

Meillä oli häälahjavinkkejä " tiskin alla" . Niitä sai kaasoilta ja meidän hääparin vanhemmilta, jos kysyi. Systeemi toimi aivan loistavasti. Jos joku ei tarvinnut lahjavinkkejä, niitä ei tuputettu. Ne, jotka tarvitsivat, saivat ideoita -ja hyvin eri hintaisia. Meillä oli vinkkeinä mm. seurapelejä ja muuta ei-niin-muodollista.

Ja jos joku nyt epäilee, että näin vaatimattomilla toiveilla oli varmaan vaatimattomat häät, niin ihan kunnon hääjuhlat ruokineen, orkestereineen yms. järkättiin :)))

Vierailija
39/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei halua muistaa läheistä ihmistään " kunnolla" . Itse en kertakaikkiaan kehtaisi antaa häälahjaksi jotain turhaa vintin perukoilta kaivettua krääsää tai jotain 5¿/hlö. Olen opiskelija, ainoa tulonlähde on opintotuki + kesätyöt, ja sopivana summana hää/valmistujais/yo-/joululahjaksi olen pitänyt tuollaista 30-40 euroa. Joihinkin kaverin tupareihin tai synttäribileisiin voi sitten ostaa niitä parinkympin juttuja.

Vierailija
40/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan järjestää juhlta vaan siinä valossa että vieraat tuovat lahjoja ja mielellään kalliita. Ei ole näköjään enää tarkoitu mennä naimisiin ja kutsua ihmisiä todistamaan sitä ihanaa tapahtumaa ja viettämään yhdessä ikimuistoista päivää vaan on tarkoitus että kaverit tuo jotakin syömisen ja juomisen arvoista palkkioksi...

Karmeaa millaisia ahneita ihmisiä maailmassa on :(