Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääparin ahneus ällöttää!!

Vierailija
26.03.2008 |

Minulla ei periaatteessa ole mitään lahjalistoja vastaan, mutta minusta on aivan törkeää laittaa listalle vain älyttömän kalliita tavaroita, joita ei ole mahdollista edes ostaa osissa tyylillä 4 kpl tiettyjä lautasia. Meille tuli miehen kaverilta ja lahjalista ei kyllä oikeasti ole ihan tästä maailmasta kaikki listan jutut ovat alkaen 60 euroa. Löytyy Marimekon lakanasettiä, Villeroy & Boch aterinsarjaa jne....Kyseessä ei ole edes mikään läheinen ystävä, joten ei kiinnosta yhtään panostaa älyttömiä summia lahjaan etenkään kun itse kituuttaa kotihoidontuella.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä lahjalistaa ole PAKKO noudattaa!!

Vierailija
2/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta sekin on älytön ajatus että vieraiden pitäisi lahjalla maksaa ruokansa. Toivottavasti meidän häiden vieraista kukaan ei ajattele niin, ihan haluamme TARJOTA kutsumillemme vieraille syötävää ja juotavaa. Lahjan vieraat saavat tuoda jos tahtovat, ja sellaisen ja sen hintaisen kuin tykkäävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni antoivat shekin lahjaksi hääparille, heitä oli kuusi ja shekin arvo oli 60 ¿.. En sitten osallistunut siihen, vaikka pyydettiin... Meillä tuolla rahalla (20 ¿/pariskunta) ostetaan synttärilahjoja tms. jopa lapsille.. Vaikkei olla mitään rikkaita. Mutta kympin per aikuinen ihminen on ihan liian vähän häälahjaksi.

Vierailija
4/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne listat todella pitäisi luoda niin että kaikille löytyisi jotain oman varansa mukaan hommattavaa. Lahjalistan lisäksi voisi olla fiksua laittaa vaikka vaihtoehdoksi vielä matkarahasto tms. jonne saisi sitten itse laittaa oman kykynsä mukaan rahaa jos haluaa.

Vierailija
5/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä pitäisi olla jokaiselle jotakin, siis että vaikka opiskeleva sinkkukin voi valita sieltä mieleisen, johon budjetti riittää. Sitä paitsi joskus sattuu kesiä, että on monet häät. Sinä kesänä kun me mentiin naimisiin, oli 4 muillakin kavereillakin häät. Ei tarvinnut miettiä mitä tekisi viikonloppuisin tai mihin käyttäisi rahojaan, kun joka ikinen viikonloppu oli joko mulla tai miehellä jonkun polttarit (parhaimpina molemmilla) tai sitten ne itse häät. Ja polttarikustannuksiinkin osallistuu kaikki polttareihin menijät. Sitten jos vielä häälahjalista on jokaisella tätä ap:n kuvailemaa tyyliä, niin ei paljon naurata....

Vierailija
6/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kävipä sitten niin, että nämä " rikkaammat" työssäkäyvät ihmiset valitsivat listalta monta halpaa tuotetta, joten niille " köyhille" opiskelijoille ei meinannut kuitenkaan löytyä mitään kukkarolle sopivaa. :/

Ja itsekään en ajattele, että lahjan pitäisi kattaa tarjoilut. Meillä oli häät ravintolassa ja yhden ihmisen ruokailut + juomiset maksoi vähintään 50¿. Eli aikas tyyriiksi olisi tullut jopa niille rikkaammillekin pariskunnille, jos häälahjan olisi pitänyt maksaa 100¿.

Vierailija
7/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai nyt kukaan alle 60 eur lahjaa kehtaa ostaa muuteskaan?

Vierailija
8/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUUDELTA AIKUISELTA?

Tämä on varmaankin provo. Pakko olla. Ei kellään voi olla noin huonoja käytöstapoja että ostaa häihin lahjan joka on 10 eur per naama.

Vierailija
9/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos listalla on ruokalautasia 6 kpl, niin olen ostanut vain 2 tai 4. Kaupassa sitten merkkaavat listalle, että niitä on ostettu sen verran ja joku muu voi ostaa sen jäljellä olevan määrän.

Vierailija
10/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että vuosiä yhdessä asunut pariskunta haluaa lahjalistan, ettei tule viittä silitysrautaa, toista mikroaaltouunia ja kamalia pussilakanoita (harva osaa ostaa petivaatteita toisen makuun).

Itseäni ihan kammottaa jotkut saamani lahjat, hyväähän oli tietty ajateltu, mutta jakoon meni suvulle tai kirppiksellä.

Olin kiitollinen muutamasta tarvetavarasta (lahjalistalla paikalliseen Partioretki -kaupppaan) kun mieheni kanssa paljon vaellellaan ja ulkoillaan. Saimme myös lahjakortteja, ei suuria arvoltaan, mutta meille arvokkaita, kun voimme hankkia MITÄ ITSE HALUAMME.

Ja ehkä noiden kalliimpien lahjalistojen tarkoitus on just koittaa saada tajuamaan vieraat että älkää nyt tuoko mitään halpoja pussilakanoita tai vedenkeittimiä.

Vierailija
11/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaa. Itse olimme iloisia kaikista lahjoista enkä ole hinnan perään...

Vierailija
12/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja saattoi ostaa osissa (esim. just jotain astasarjaa) ja halvimmat lahjat taisivat olla jotain 15 e luokkaa. Oli siellä jotain kalliimpaakin, ja jotain niistä olivat saaneetkin kimppalahjoina. Listaan oli vielä liitetty ilmoitus ettei listaa ole mikään pakko noudattaa.

Vierailija
13/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjalistat pitäisi laatia niin, että sieltä voisi ostaa vaikka vain yhden käsipyyhkeen, jos haluaa. Edullisia ja kalliimpia juttuja.

Mutta ap, tuntisitko ketään muuta, joka olisi kutsuttu samoihin häihin? Entä jos ostaisitte lahjan yhdessä ja jakaisitte kustannukset? Ellei tämä ole mahdollista, osta reippaasti listan ulkopuolelta.

Vierailija
14/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vieraiden.

Tarkoitus on saada hääpari naimisiin ja heille ikimuistoinen, oman tyylinen päivä. Tarkoitus ei ole juottaa vieraita ILMAISEKSI ja syöttää nälkäinen possulauma buffetissa. Ei ole pakko osallistua juhliin, jos ei meininki miellytä. Kuka ihme haluaa kitsastella häälahjassa, ei sitä samóille henkilöille kovin montaa kertaa joudu toivottavasti ostamaan ;D

Vierailija
15/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entä jos ostaisitte lahjan yhdessä ja jakaisitte kustannukset?

se että lahja ostetaan yhdessä ei tarkoita että ostetaan puoliksi se 60 euron lahjakortti vaan että ostetaan sitten niitä lahjakortteja kaksi.

Miten joillekin voi olla hyvien tapojen noudattaminen näin vaikeaa???

Vierailija
16/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään asutaan usein vuosia yhdessä ennen kuin mennään naimisiin. Naimisiin mennään siinä vaiheessa, kun ollaan jo töissä ja tienataan rahaa. Kaikkea tarpeellista on jo, usein kaksi kappalein. Sitten kun mennään naimisiin, halutaan lahjaksi kalliita tavaroita, joita pari voisi ihan itsekin tulotasonsa puolesta ostaa.

Ennen mentiin naimisiin nuorena, suoraan lapsuudenkodista. Lahjat tulivat oikeasti tarpeeseen. Eikä silloin paljon kyselty, pitääkö olla Villeroyta vai kelpaako Iittala. Kunhan porukalla saatiin kokoon välttämättömät perustarpeet nuorelle parille.

Enkä kästiä tätä, että lahjojen arvon pitäisi olla vähintään xx euroa/vieras. Häät järjestetään siksi, että juhlitaan hääparin avioliittoa. Ei siksi, että se olisi joku markkinatilaisuus tyyliin " meiltä saa ruokaa lahjojen hinnalla" . Aivan kauhea ajatus.

Vierailija
17/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tarkoitus ei ole juottaa vieraita ILMAISEKSI ja syöttää nälkäinen possulauma buffetissa.

Hääpari on päättänyt mennä naimisiin ja kutsuu ystävänsä kanssaan juhlimaan tätä onnellista tapahtumaa. Hääpari TARJOAA vierailleen syötävää ja juotavaa ILMAISEKSI.

Tapana on, että hääveiraat vievät hääparille lahjan, mutta se ei TODELLAKAAN ole maksu syömisitä tai juomisista.

Vierailija
18/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin hääpäivä on hääparin päivä, mutta ei se tarkoita sitä, että tarjoilu suunniteltaisiin siten, että sitä vasten sitten saadaan lahjoista niin ja niin paljon arvoa.

Tosi ahnetta ajatella, että vieraat kutsutaan ja syötetään vain siksi, että heiltä saadaan lahjoja.

Vierailija
19/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pari silloin mene rakkaudesta naimisiin, jos morsiamella kiiluu Villeroyt ja Marimekot silmissä. Meillä on ainakin ollut vara ostaa merkkitavaramme ihan itse ja häälahjaksi halusimme rakkaat ihmiset paikalle juhlistamaan avioitumistamme. Kaikki elitistihäät ovat päätyneet eroon, joissa olen ollut paikalla. Mistä näitä idiootteja sikiää, jotka ovat jotain vailla, kun kutsuvat vieraita syömään ja juhlimaan?

Vierailija
20/51 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kanssa aivan törkeää pyytää noin kalliita lahjoja. Siis tietenkin niitä voi siellä olla mukana, mutta olisi oltava myöskin sellaisia, joista selviää halvemmalla. On ihan eri asia ostaa läheiselle ystävälle kuin jollekin kaverille jonka kanssa on vähemmän tekemississä. Häävieraiden rahatilanteet myös vaihtelevat, aina ei vaan ole rahaa panostaa mielettömiä summia. Esim. kesähäitä on itseni kohdalle parhaana kesänä sattunut kuudet, joista kolmiin liittyi polttarit joihin osallistuin itse ja yksiin mieheni. Lisäksi yhdet juhlat olivat eri paikkakunnalla, majoitus piti maksaa itse. Myös juhlajuomat piti ostaa itse. Voi vaan laskea kuinka paljon meillä meni rahaa sinä kesänä häihin. Vaatteet nyt onneksi menivät yhdellä shopppailureissulla koko juhlaputken.

Voisithan... ottaa yhteyttä sinne missä se lista olikaan, ja pyytää halvempia lahjatoiveita mukaan ;-) Olisi hyvä näpäytys hääparille.

Itse pyrin edelleen pitämään häälahjan alle 30 eurossa silloin jos häääpari ei ole aivan älyttömän läheinen ystävä. Mielestäni rahan arvo on ihan hujahtanut ihmisten päissä väärille urille. 30 Euroa on melkein 200 mummoa.