Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?

Vierailija
14.10.2014 |

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

Kommentit (361)

Vierailija
321/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole varaa. Kallein talvitakkiostokseni on Rukan pitkä untuvatakki, joka maksoi hieman päälle 200e. Yleensä ostan takkini 40-80e hintaluokasta. T. keskituloinen

Vierailija
322/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kalliita takkeja. Itselläni olisi mahdollisuus ostaa niitä, mutta en näe tarpeelliseksi, koska outletista 60€ Luhdan untuvatakki pitää täysin lämpimänä monta vuotta. Joku tuolla laski että jollekin merkkitakille tulee satasen vuosihinta... noh, minä pärjään tuolla omalla takillani 10 vuotta, jolloin vuosihinnaksi tulee 6€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime talvena todella lämpimän talvitakin hyväkuntoisena tori.fistä 80 eurolla. Ovh noin 500e. 

Vierailija
324/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kirpparilta takin ja ompelet sinne villavatiinivuoren. Kts ohjevideo youtubesta.

Vierailija
325/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin torista joutsenen untuvatakin mutta harmikseni se ei ollutkaan kovin paksu, vaan ilmeisesti jo pitkään käytössä ollut ja lämpönsä menettänyt... Ehkä täytyy tyytyä ostamaan kunnollinen merinovillakerrasto, esim. Devoldilla on hyviä. Vanha kerrasto on jo yli 10v vanha ja vyötärönauha lörpöttää pöksyistä niin ettei ne pysy enää päällä. Ehkä 150e investointi paksuun merinokerrastoon on tällä hetkellä minulle mahdollinen, 500-700e maksava paksu untuvatakki ei. Olen todella, todella helposti paleleva. 

Vierailija
326/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin torista joutsenen untuvatakin mutta harmikseni se ei ollutkaan kovin paksu, vaan ilmeisesti jo pitkään käytössä ollut ja lämpönsä menettänyt... Ehkä täytyy tyytyä ostamaan kunnollinen merinovillakerrasto, esim. Devoldilla on hyviä. Vanha kerrasto on jo yli 10v vanha ja vyötärönauha lörpöttää pöksyistä niin ettei ne pysy enää päällä. Ehkä 150e investointi paksuun merinokerrastoon on tällä hetkellä minulle mahdollinen, 500-700e maksava paksu untuvatakki ei. Olen todella, todella helposti paleleva. 

Eikun vaihda vyötärönauha vanhaan kerrastoon. Maksaa noin 2e.

Vierailija
327/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti, kun löytötavaratoimiston myymälässä olisi ollut just mulle passeli takki kympillä, mutta siitä oli vetoketju rikki ja tytär sanoi, että hankala korjata ja vetoketjun vaihtaminen ompelijalla olisi maksanut liikaa. Täytyy jatkaa etsimistä.

Vierailija
328/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on liian kuumia mulle. Yksi didriksonin takki oli niin lämmin ettei pystynyt ikinä pitää päällä. Yleensä liikun autolla niin kevyttoppis tai hybriditakki on sopiva koko talven. Ulkoillessa satsaan merinovillaan alle ja tuulenpitävään päällyskerrokseen. Vaikea kuvitella että tekisin makuupussitakki päällä mitään.

Vierailija
329/361 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on n. 50e maksanut kevytuntuvatakki, ja kun laitan sen toppatakin (ei kovin paksu, edullisen puoleinen laskettelutakki) alle niin kyllä tarkenee. Olen jopa lasketellut -28 asteessa tällä yhdistelmällä. Lisäksi oli toki merinokerrasto (ehkä 50e) fleecekerrasto (halpa, taivaan vanha) ja villapaita. Ja tietty toppahousut. 

Kerrospukeutuminen on järkevää ja taloudellista, kun samat vaatteet käy eri yhdistelminä moneen säähän. En näe järkeä ostaa erikseen jotain sikakallista toppatakkia, kun voin ostaa edullisen reilun kokoisen, ja tarpeen mukaan lisätä kerroksia. 

Vierailija
330/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut muutaman Joutsenen talvitakin viime vuosina alennuksesta. Ovat kyllä super lämpimiä talvella ja kestävät vuosia. Huonoa ei kannata ostaa. Sitten on pari Bossin klassista mustaa villakangastakkia virallisempaan käyttöön, lämpimiä nekin ja toinen jo yli 10v. vanha.

Vierailija
331/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun vaihda vyötärönauha vanhaan kerrastoon. Maksaa noin 2e.

Mitenhän se onnistuu, kun vyötärönauha on sellainen ku miesten boksereissa, eli siellä ei ole sellaista "käytävää" jonka sisällä on kuminauha vaan sellainen leveä kiinteä. Ja tämä housujen 100% merinovilla on paikoin siitä vyötärönauha kohdalta jo haurastunutkin. Mutta vinkkejä tosiaan otan kyllä vastaan, kuinka korjata. 

Vierailija
332/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi sanoi että hommaa nyt kunnon takki. Ostin kerralla Fjällravenin Nuukin paksumpana. Oli se kallis mutta on nyt 4 vuotta vanha ja edelleen kuin uusi. Viime keväänä käytin pesulassa ensimmäistä kertaa mutta on sitä varjeltukin. On minulla muitakin takkeja, tarpeen mukaan ja kerroksia vaihtamalla, mutta tuo on silmäteräni. En jätä sitä ikinä naulakoihin vahtimatta etc. Eikä tarvitse palella, käyn umpitalvella termoskahvilla koirani kanssa. En kyllä suosittele mihinkään kerrostalosta pysäkille ja bussista toimistoon elämään, ei sitä voi pitää sisällä päällä.

Vierailija
333/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan valinnoista kiinni. Voi ostaa satoja halpisrättejä tai muutaman laadukkaan ja kalliin vaatteen.

T. Toinen köyhä

Köyhimmät ei voi ostaa kallista. Ehkä et ole niin köyhä, kuin muut köyhät.  450e kuukaudessa ei osteta kalliita vaatteita.

Vierailija
334/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on liian kuumia mulle. Yksi didriksonin takki oli niin lämmin ettei pystynyt ikinä pitää päällä. Yleensä liikun autolla niin kevyttoppis tai hybriditakki on sopiva koko talven. Ulkoillessa satsaan merinovillaan alle ja tuulenpitävään päällyskerrokseen. Vaikea kuvitella että tekisin makuupussitakki päällä mitään.

Köyhillä ei ole autoa. Köyhä palelee kävellessä kylmässä takissa.

Vierailija
335/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lämpimästi pukeutumiseen tarvita paljoa rahaa. Mikä tahansa toppatakki ja riittävästi kerroksia alle riittää kaikkiin Suomen talvikeleihin jos ei ole tarkoitus seisoa paikallaan. Jos pitää olla paikallaan niin pilkkihaalarin saa halvalla.

Usein näillä rahan puutteesta valittajilla puuttuu vain järkeä. Sama valitus ettei köyhällä ole varaa syödä terveellisesti vaikka juurekset yms. on halvinta ruokaa.

Vierailija
336/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi sanoi että hommaa nyt kunnon takki. Ostin kerralla Fjällravenin Nuukin paksumpana. Oli se kallis mutta on nyt 4 vuotta vanha ja edelleen kuin uusi. Viime keväänä käytin pesulassa ensimmäistä kertaa mutta on sitä varjeltukin. On minulla muitakin takkeja, tarpeen mukaan ja kerroksia vaihtamalla, mutta tuo on silmäteräni. En jätä sitä ikinä naulakoihin vahtimatta etc. Eikä tarvitse palella, käyn umpitalvella termoskahvilla koirani kanssa. En kyllä suosittele mihinkään kerrostalosta pysäkille ja bussista toimistoon elämään, ei sitä voi pitää sisällä päällä.

Sinun olisi kyllä kannattanut panostaa kunnolliseen untuvatakkiin. Tuossa Fjällräven Nuukissa on polyesteri täyte, eli muoviahan se käytännössä on. FJ Nuuk maksaa kaupasta riippuen 500-600e, se on kova hinta muovista. Samaan hintaan olisit saanut kunnollisen untuvatäytteisen parkatakin/ untuvatakin. 

Vierailija
337/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lämpimästi pukeutumiseen tarvita paljoa rahaa. Mikä tahansa toppatakki ja riittävästi kerroksia alle riittää kaikkiin Suomen talvikeleihin jos ei ole tarkoitus seisoa paikallaan. Jos pitää olla paikallaan niin pilkkihaalarin saa halvalla.

Usein näillä rahan puutteesta valittajilla puuttuu vain järkeä. Sama valitus ettei köyhällä ole varaa syödä terveellisesti vaikka juurekset yms. on halvinta ruokaa.

Villavaatteet on kalliita.  Kerrospukeutumisessa.  Tekokuidut hiostaa = kylmä.

Vierailija
338/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei ole varaa sekundaan. 

Laadukasta takkia varten säästetään. Talvitakki on ollut minulla jo 20 vuotta! Sellainen Fjällrävenin takki.

Sitten vain pidän sitä kunnossa, huoltamalla ihan kotikonstein.

Vierailija
339/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun kunnollisia kerrastoja ei löydy käytettynä. Toki ymmärrä, että niitä käytetään sitten vuosikaudet kun kerran on ostettu ja myydään pois vain jos jää pieneksi tai käy liian isoksi... 

Vierailija
340/361 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:48"]

Minä ostiin 400€n Fjällrävenin parkan kun odotin ensimmäistä lastani ja olin vielä töissä. Ostin myös hyvät talviulkoilukengät ja muuta vastaavaa tarviketta. Dinkkuaikana oli vielä hyvin rahaa ja osasin ennakoida sen, mistä olin hyvin tyytyväinen kun hoitovapaalla koko kuukausitulo oli sama kuin sen takin hinta. Kyllä muuten lämmitti pakkasella sekä takki että ajatus!

[/quote]

Olet sä ja kaikki muutkin muka aina ulkona pakkasilla??? Mä en usko.

[/quote]

En ole aina ulkona pakkasilla (mulla on siisti sisätyö ja tykkään nukkua talvisaikaan sisätiloissa), mutta joka päivä on käytävä vähintään 3 kertaa koiran kanssa lenkillä. Ihan sama, onko +30 astetta vai -30 astetta.

3 kertaa lenkillä ?  Valmennatko sitä johonkin kilpailuun ?  Tavallisesti riittää yksi pidempi ulkoilu ja pari pissatusulkoilua