yksinhuoltajan kela tuet valtavia
Luen kelan lehteä. Viivi saa elämiseen 1108,27 e kuukaudessa. 2 lasta. Vuokra jo maksettu eli käyttörahaa tuon verran.... Mihin kolme ihmistä tarvii kuukaudessa moisen summan? Ihmettelee ympäripyöreitä päiviä tekevä kolmen lapsen äiti jolle jää muutama satanen elämiseen.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Luen kelan lehteä. Viivi saa elämiseen 1108,27 e kuukaudessa. 2 lasta. Vuokra jo maksettu eli käyttörahaa tuon verran.... Mihin kolme ihmistä tarvii kuukaudessa moisen summan? Ihmettelee ympäripyöreitä päiviä tekevä kolmen lapsen äiti jolle jää muutama satanen elämiseen.
Niin mutta ajatelkaa jos siinä olisi vielä puolison tuet mukana. Kahden vanhemman talous sitä tukea vasta saakin, tuolla logiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Valtavia tuet on suurperheissä, joissa on pari kolme yksin huoltajaa jotka saavat lapsia lähes joka vuosi. Tämä tulee yleistymään.
Jaa että miehellä on pari kolme muijaa eri osoitteissa? Missäs tällasta moniavioisuutta on................
Eilen kohistiin lapsiperheköyhyydestä. EI Tässä maassa Ole hätää, köyhyys on hyvin suhteellista. Työtön yksinhuoltaja pärjää paremmin kuin pienipalkkainen työssäkäyvä. Jatkuva valituus köyhyydestä alkaa ottaa päähän. EI kaikki varakkaatkaan ostele aina muodikkaimpia vaatteita ta penaaleita lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Aika käsittämätön summa. Ei kai 1 lapsi korota sitä oikeasti noin paljon?
1lapsen yksinhuoltajana sain käteen 1100€/kk
oma tilanne kahden lapsen kanssa näin about summilla
elarit 300
lapsilisä 300
700e vuokrasta 180e asumistuen jälkeen
830e liitosta
ja tällä elää aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 19:19"]Voin hakea tukia mutten saa mitään. Kaurapuuroa vedetään. Lapsien harrastuksiin ei varaa.
mikset saa?;(
kuten sanoin, olen valitettavasti perinyt omaisuutta jota en voi myydä.turha sitten ihmetell netissä miksi joku ihminen jolla ei ole omisuutta saa tukia toisin kuin ihminen jolla on omaisuutta.. suomessa ei kannata omistaa mitään
Osaapa ihmiset olla suorastaan huvittavan kateellisia. Ei ole edes todellista enää! Täällä meuhkataan yksinhuoltajan lapsilisän lapsikorotuksesta ja elatusmaksusta. Onko ne ihan oikeasti joidenkin mielestä huikeita etuuksia?! Onko yhtä kadehdittavaa se, että joku huolehtii lapsista YKSIN? Näin ei varmasti kukaan ainakaan näiden "ylellisten" tukien takia tee.
Suomessa on tukijärjestelmä vähempiosaisille. Tämä järjestelmän piiriin kuuluu jokainen suomalainen, tilanteesta riippuen. Etuusjärjestelmä on hyvä turvaverkko, sillä työttömäksi voi joutua kuka vaan. Pidempiaikainen sairaus voi yllättää tai ero tulla kenelle tahansa. Eikai meidän tarvitse tästä turvaverkosta olla kateellisia toisillemme?
Jos turvaverkkoa ei olisi niin mitä tapahtuisi? Ainakin rikollisuus rehottaisi, se on varmaa. Sillä kyllä jokainen yrittäisi parhaansa selviytyä ja jos/kun töitä ei ole kaikille voi lopputuloksen päätellä...
Minä kääntäisin katseeni yksinhuoltajista ja suomalaisten vähäosaisten auttamisesta/turvaverkosta hallituksemme päätöksiin ottaa tänne elätettäväksemme muukalaisia ja elintasosurffareita. Kuinka paljon on laitettu rahaa tähän projektiin, joka ei edes tavoita niitä todella hädänalaisia ja avun tarpeessa olevia? Kuinka paljon varoja onkaan jo valunut hukkaan...
Minä kasvatan tulevia veronmaksajia. Välillä olen tarvinnut turvaverkkoa ja kaikesta avusta olen ollut kiitollinen. Turvaverkon vuoksi emme ole syöksyneet taloudelliseen ahdinkoon ja kuiluun, josta ei enää noustaisi... Olen myös osallistunut; ollut yrittäjä useamman vuoden ja maksanut veroja, sekä samaan aikaan opiskellut uuden ammatin ja pyörittänyt arkea yksin... Tässä kohden huvittaa kateus lapsilisän yksinhuoltajakorotukseen.
Joo, tosi hurjia tukia. Yksinhuoltaja saa sen viidenkympin korotuksen lapsilisään. Siinä kaikki "yh-tuet". Kaikki
samat tuet ne on kahden vanhemmankin perheessä, jos ovat tulottomia, idiootti.
Mä en kyllä saa kelalta mitään muuta kuin lapsilisän ja sen vajaan 50 euron lapsilisän yh-korotuksen. Ei pidä yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki + lapsikorotus 694,44 e
Lapsilisä + yh-korotus 316,52 e
Asumistuki 608 e
Lisäksi toimeentulotuki 250,41
Katos, mun tuloverot melkein riittävät kattamaan Viivin elämisen, parin satasen verran jää vajaaksi.
Kylläpä tästä tuli iloinen mieli ja lisää työmotivaatiota, mitäpä en tekisi sen eteen että Viivi voi keskittyä toteuttamaan itseään. Jospa vaikka näin viikonlopun kunniaksi vähän ylitöitä niin saan kirittyä tuon vajeen kiinni!
Ei ole kaikilla tuota määrää.. Minä sain yh korotuksen lapsilisään ja Kelan elarit 300e. Olin hoitovapaalla tuolloin, eli vielä 300e siihen päälle plus asumistuki. Kaksi lasta on ja oli tuolloin.
Nyt onneksi tienaamassa jo. Vuokran ja laskujen jälkeen meille jäi se 400e. Nyt maksellaankin sitten veroina hyvin takaisin valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Koska eletään maassa jossa hyysätään ihmisiä jotka eivät tee mitään. T. osa-aikatyötä tekevä opiskelija jolla rahat ei riitä
Joka ikisessä länsi-euroopan maassa on samanlaiset sosiaaliset tuet. Mikäli nämä tuet poistettaisiin kokonaan tai huomattavasti alennetyaisiin, se alentaisi ostovoimaa lisäten työttömyyttä.
Haluavatko ihmiset sitten kerjäläisiä kaduille ja lisääntyvää rikollisuutta. Tälläinen maahan on esim. Brasilia.
Jaa, en kadehdi tuilla eläviä. Meillä lapset viikko-viikko, mitään elareita ei tule, päivähoitomaksut ovat selvästi suuremmat kuin lapsilisät yh-lisineen. Silti asumiskulujen jälkeen mulle jää vielä melkein kolme tonnia "käyttörahaa" kuussa.
Hyvätuloisena en todellakaan kadehdi persaukisia, kaikilla on kuitenkin oikeus siedettävään toimeentuloon.
Haha, yksinhuoltaja vetää joka vuosi saman verran tukea kelalta minkä maanviljelijä saa tukena että voitte ostaa halvempaa ruokaa.
Näinkö pitää isännälle sanoo heipat ja lähtee lasten kanssa kaupunkiin asumaan. Hitto saman saa kun kökkii päivät leikkipuistossa lasten kanssa kun täällä 2 ihmistä repii selkänahankin noiden rahojen perää. Nimimerkillä viime vuoden verotettava työtulo 3700,- sisältää 3 lapsen lapsilisät.
Vierailija kirjoitti:
Haha, yksinhuoltaja vetää joka vuosi saman verran tukea kelalta minkä maanviljelijä saa tukena että voitte ostaa halvempaa ruokaa.
Näinkö pitää isännälle sanoo heipat ja lähtee lasten kanssa kaupunkiin asumaan. Hitto saman saa kun kökkii päivät leikkipuistossa lasten kanssa kun täällä 2 ihmistä repii selkänahankin noiden rahojen perää. Nimimerkillä viime vuoden verotettava työtulo 3700,- sisältää 3 lapsen lapsilisät.
Mitä bs:sää toikin taas on? Sä saat kolmesta kakarastas lapsilisää vuodessa 4038,72€
Ja ihan oma valintas muuttaa johonkin korpeen paskahommiin. Myykää kaikki ja sossun tuille. Ainiin, ei voi kun sitten olis sitä OMAISUUTTA niin paljon ettei vuosiin saa sossusta mitään. En yhtään ihmettele salaa kuvattuja eläinrääkkäysvideoita kun noin idiootteja ihmisiä vähän leikkii maajussin morsianta.
Ja jos kerran se maanviljely on niin kannattamatonta niin kannattamatonta, niin eikö oikeesti täytyis lopettaa? Harva muukaan yrittäjä voi tappiolla yrittämistään jatkaa vaikka väkisin. Ja kai tänä kesänä on TAAS satanu liikaa tai liian vähän. Maanviljelijät niitä kaikkein pahimpia yhteiskunnan kuppaajia on. Tukea tuen päälle että saa elää idyllistä maalaiselämään. Menisit sinäkin ukkos kanssa oikeisiin töihin.
Haha, jollain kolahti ja lujaa. Hyökkäys on paras puolustus eikö?
Toki tämä asia on sellainen ettei pidä liikaa puhua, ajattele jos päättäjätkin hiffasi tämän epäkohdan!!
Onhan se toki väärin että rahaa saa tukena töitä tekemällä ja toinen saa sen perse homeessa sohvalla makaamalla.
Meidän perhe maksaisi sinunkin verorahoille paljon enemmän jos tultaisiin sinne kaupunkiin loisimaan.
En mä kenenkään tukia kadehdi, enkä jäisi töistä pois vaikka saman saisin ilmaiseksi.... Mutta sitä en sulata että vuosikausia istutaan kotona kun oman alan töitä ei saa! Nimimerkki lähes kymmen vuotta muissa kuin oman alan hommissa. Ja viimeisen kuukauden aikana olen maksanut pelkkää tuloveroa 1450€.
Vierailija kirjoitti:
En mä kenenkään tukia kadehdi, enkä jäisi töistä pois vaikka saman saisin ilmaiseksi.... Mutta sitä en sulata että vuosikausia istutaan kotona kun oman alan töitä ei saa! Nimimerkki lähes kymmen vuotta muissa kuin oman alan hommissa. Ja viimeisen kuukauden aikana olen maksanut pelkkää tuloveroa 1450€.
Liian hyviä tuloja täällä itket? Voihan siitäkin valittaa.
mikset saa?;(
kuten sanoin, olen valitettavasti perinyt omaisuutta jota en voi myydä.
Voitko luopua perinnöstä lastesi hyväksi? Eihän tuo perintö ole käytössäsi ei sitä voida laskea tuloksi.