Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 25-vuotias mielestäsi nuori äiti?

Vierailija
02.11.2014 |

Otsikossa se kysymys tulikin. Ja kyseessä siis 25-vuotias, joka saa lapsen, ei 25-vuotias 7-vuotiaan äiti:) 

Ja toinen kysymys, mikä on sun mielestä optimaalisin ikä saada lapsia, ts. koska se ei enää särähdä korvaan?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm no mulla ehkä jostain 19-20-vuotiaasta tulee sellanen "nuori äiti" fiilis. Mutta onhan 20-35 vuotiaskin vielä nuori, siis ihmisenä.

Vierailija
2/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsihan vie tosi vähän alkuun rahaa, en käsitä miksi kaikki vetoavat siihen. minusta hyvin voisi opiskelun oheen tehdä lapsen/lapset, ja sitten kun ne lapset kasvaa ja kuluttaa, olisi vanhemmat töissä ja perheen tulotaso nousisi samassa suhteessa kun menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nuori. Itse olen saanut lapseni 20-25-vuotiaana, olin nuori. Hyvin on kuitenkin mennyt. Nyt olen kolmekymmentä. Oikeastaan olen todella tyytyväinen, että uskalsin lapset tehdä...

Vierailija
4/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nuorempana ajattelin, että "hankin" lapset sitten joskus kolmenkympin jälkeen.. Noh miehen kanssa sitten mietittiin, että miksi me sinne asti odoteltaisiin ja meidänkin suvussa on ollut vieläpä paljon lapsettomuutta ja näin sitten päätettiinkin yrittää. Olin 25 kun esikoinen syntyi ja nyt olen 27v. ja meillä on kaksi lasta. Kolmatta ollaan mietitty ja jotenkin panikoin, että aika loppuu "kesken" kun kolmekymppiset kolkuttelee jo oven takana ja tuntuu, että olisin jo liian vanha saamaan vielä lisää. Todella harvalla ikäiselläni kaverillani on lapsia ja nyt se tuntuu oudolta, vielä muutama vuosi sitten ajattelin ihan toisin.

Vierailija
5/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole :) yli parikymppistä en sanoisi enää nuoreksi äidiksi.

Vierailija
6/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuori äiti. Tänä päivänä lähes kaikki alle 30-vuotiaat on nuoria äitejä. Optimaalinen ikä saada lapsia on 27-33 vuotta, noin niinkuin keskimäärin. 

Vierailija
7/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itse haluaisin että kaikki lapset on tehty ennen kuin olen 27v, nyt 23 vuotta ikää. :)

Vierailija
8/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:42"]On nuori äiti. Tänä päivänä lähes kaikki alle 30-vuotiaat on nuoria äitejä. Optimaalinen ikä saada lapsia on 27-33 vuotta, noin niinkuin keskimäärin. 
[/quote]

Hedelmällisimmän iän JÄLKEEN? Naisen hedelmällisyys lähtee laskemaan kuin lehmän häntä 25v jälkeen.

Vierailija
9/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ihan faktojen puolesta: Ensisynnyttäjien keski-ikä Suomessa on 28,6 vuotta.

Vierailija
10/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin raja menee tuossa 20-vuotiaassa. Silloin ei ole enää teiniäiti. Ja nainenhan on hedelmäisimmillään 20-30-vuotiaana.
Ikää enemmän vaikuttaa ihmisen asenne ja elämäntilanne. Jotkut eivät missään nimessä halua/ole valmiita äidiksi alta kolmenkymmenen. Toiset ovat parikymppisinä ehtineet haaveilla jo pari vuotta lapsesta eikä biletys ja matkustelu kiinnosta.

Vierailija
11/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole nuori äiti, nuori äiti on jos on alle 20 tai 18v. Tosin nainen on hedelmällisimmillään juuri 18-20 vuotiaana, 25 vuotiaana alkaa hedelmällisyys jo laskea, sen takia onkin huolestuttavaa että Suomessa tehdään lapsia niin vanhana. Yli 35v. on sitten jo vanha äiti.

Vierailija
12/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuori mielestäni. Päälle kolmenkymmenen, ehkä jopa 35n päälle on ok ikä, jos lapsia ylipäätään haluaa.

Vierailija
13/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:43"]Ei ole. Itse haluaisin että kaikki lapset on tehty ennen kuin olen 27v, nyt 23 vuotta ikää. :)
[/quote]

Mitä alapeukutettavaa tässäkin oli?

Vierailija
14/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni 25-vuotiaana. Mielestäni tulin hyvän ikäisenä äidiksi. Tosi minulla oli jo tuolloin ammatti ja  vakituinen työpaikka. Moni saman ikäinen vielä opiskeli tai reppureissasi Aasiassa ;) 

Mielestäni elämäntilanne ja persoona ratkaisee, ei ikä. Joku on valmis äidiksi 20v joku toinen ehkä 40v tai ei koskaan.

Vierailija
15/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh :) t. 17v, joka miettii perheen perustamista

Vierailija
16/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:48"]

On nuori mielestäni. Päälle kolmenkymmenen, ehkä jopa 35n päälle on ok ikä, jos lapsia ylipäätään haluaa.

[/quote]No mitä alapeukutettavaa tässä on? Kun kysytään henkiön mielipidettä...

Vierailija
17/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:43"]Ei ole. Itse haluaisin että kaikki lapset on tehty ennen kuin olen 27v, nyt 23 vuotta ikää. :)
[/quote]

Sama. Itselläni nyt kaksi lasta ja olen 22v ja takaraja lapsien hankinnalle on 27v. :)

Vierailija
18/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 12:42"]On nuori äiti. Tänä päivänä lähes kaikki alle 30-vuotiaat on nuoria äitejä. Optimaalinen ikä saada lapsia on 27-33 vuotta, noin niinkuin keskimäärin.  [/quote] Hedelmällisimmän iän JÄLKEEN? Naisen hedelmällisyys lähtee laskemaan kuin lehmän häntä 25v jälkeen.

[/quote]

Kyllä, hedelmällisimmän iän jälkeen. Näin se vain on mennyt, synnytysikä on noussut koko ajan ja on nyt jo lähempänä kolmeakymppiä. Eikä laske "kuin lehmän häntä" tuossa iässä vielä, vai miksi niin moni saa vielä 35-40 -vuotiaana lapsia ihan luonnonmukaisilla menetelmillä? 

Vierailija
19/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Etenkin korkeakoulutettujen keskuudessa ei juuri koskaan törmää noin nuoreen äitiin. Itse olin joukon nuorimpia kun sain esikoiseni 32-vuotiaana.

Vierailija
20/54 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 25-vuotiaana ja silloin en ajatellut olevani nuori odottaja. Synnytin esikoisen täytettyäni 26 ja todellakin tunsin olevani nuori äiti! En päässyt äitiporukoihin mukaan, kun nekin äidit joilla omat kaverit eivät olleet olleet raskaana samaan aikaan hakivat yli kolmekymppistä äiti-seuraa. (Minun kaveri opiskelivat vielä) Mukavia minulle ollaan aina oltu puistoissa ja kahviloissa ja laspset ovat saaneet leikkiä keskenään, mutta vaikka ikäero tuolloin kolmekymppisiin oli vain pieni, niin ilmeisen suuri se toisista äideistä oli. Näin siis isohkossa kaupungissa minun kokemukseni mukaan, ehkä jossain muualla toisin! :)