Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksinhuoltajan kela tuet valtavia

Vierailija
13.10.2014 |

Luen kelan lehteä. Viivi saa elämiseen 1108,27 e kuukaudessa. 2 lasta. Vuokra jo maksettu eli käyttörahaa tuon verran.... Mihin kolme ihmistä tarvii kuukaudessa moisen summan? Ihmettelee ympäripyöreitä päiviä tekevä kolmen lapsen äiti jolle jää muutama satanen elämiseen.

Kommentit (365)

Vierailija
201/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että sossutukia ei saa yhtään, jos on omaisuutta. Koen, että omaisuus on mulla lähinnä välivarastossa ja lainassa. Suvussa kulkeva omaisuus. (Kesämökki) Joidumme siiis työttöminä kituuttamaan.

Mitään omistamattoman lapsiperheen tuet ovat kovin suuret. Tänne muuttava ulkomaanperhe, jolla ei ole täällä omaisuutta, saa täydet tuet ja ison asunnon, jos on paljon lapsia.

Vierailija
202/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä kenenkään tukia kadehdi, enkä jäisi töistä pois vaikka saman saisin ilmaiseksi.... Mutta sitä en sulata että vuosikausia istutaan kotona kun oman alan töitä ei saa! Nimimerkki lähes kymmen vuotta muissa kuin oman alan hommissa. Ja viimeisen kuukauden aikana olen maksanut pelkkää tuloveroa 1450€.

Liian hyviä tuloja täällä itket? Voihan siitäkin valittaa.

Nimenomaan en :D Vaan kehotan ihmisiä miettimään voisiko jollain muullakin ansaita elantonsa kuin oman alan töillä... Itselläni osa tuosta on ns. kakkostyötä josta maksan melkein puolet veroa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia jättäydyin työttömäksi. Ei kannata ottaa vakivirkaa matalapalkka-alalta kun saa vain niska limassa paiskia vuorotöitä uupumuksen partaalla, maksaa lasten hoitomaksut, kustantaa auton ylläpitoa kun edes joukkoliikenteellä en pääse töihin jne. Verojen ja työstä aiheutuvien kulujen jälkeen ei jää kuin huono vitsi pankkitilille. Leipä on vaan niin paljon leveämpi työttömänä, siis satoja euroja saan nyt enemmän. Lisäksi jää aikaa olla lasten kanssa, huolehtia heistä hyvin, pystymme syömään terveellisesti kun ehdin myös huolehtia kodin asiat. Mies käy töissä, mutta palkka on hänelläkin suhteellisen pieni. Pärjäämme silti mainiosti näin.

Yhtään ei hävetä. Koen tämän vain yhden naisen mielenilmauksena Suomen työssäkäyvien rankaisujärjestelmää vastaan. Niin kauan kun valtio törsää rahoja tämmöisiin tukiin ja huolehtii siitä, että työn tekeminen ei todellakaan kannata, en tosiaan sitten niitä töitä tee. En halua tehdä valtion hyväksi vapaaehtoistyötä. Jos sellaista haluan tehdä, haluan valita kohteen itse. Työssä käymisen pitäisi olla kannattavaa, motivoivaa ja jokaisen pitäisi saada kokea ammattiylpeyttä. Nyt se ei toteudu kun koen olevani vain valtion orja. Työehtoja sen kuin kiristetään ja niiltä, jotka tekevät vielä ja yrittävät elättää itsensä, viedään tuhkatkin pesästä.

Vierailija
204/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia jättäydyin työttömäksi. Ei kannata ottaa vakivirkaa matalapalkka-alalta kun saa vain niska limassa paiskia vuorotöitä uupumuksen partaalla, maksaa lasten hoitomaksut, kustantaa auton ylläpitoa kun edes joukkoliikenteellä en pääse töihin jne. Verojen ja työstä aiheutuvien kulujen jälkeen ei jää kuin huono vitsi pankkitilille. Leipä on vaan niin paljon leveämpi työttömänä, siis satoja euroja saan nyt enemmän. Lisäksi jää aikaa olla lasten kanssa, huolehtia heistä hyvin, pystymme syömään terveellisesti kun ehdin myös huolehtia kodin asiat. Mies käy töissä, mutta palkka on hänelläkin suhteellisen pieni. Pärjäämme silti mainiosti näin.

Yhtään ei hävetä. Koen tämän vain yhden naisen mielenilmauksena Suomen työssäkäyvien rankaisujärjestelmää vastaan. Niin kauan kun valtio törsää rahoja tämmöisiin tukiin ja huolehtii siitä, että työn tekeminen ei todellakaan kannata, en tosiaan sitten niitä töitä tee. En halua tehdä valtion hyväksi vapaaehtoistyötä. Jos sellaista haluan tehdä, haluan valita kohteen itse. Työssä käymisen pitäisi olla kannattavaa, motivoivaa ja jokaisen pitäisi saada kokea ammattiylpeyttä. Nyt se ei toteudu kun koen olevani vain valtion orja. Työehtoja sen kuin kiristetään ja niiltä, jotka tekevät vielä ja yrittävät elättää itsensä, viedään tuhkatkin pesästä.

Miksi miinusta? Selvennän vielä... Käteen jää siis töitä paiskimalla n. 120€ kuussa enemmän kuin työttömänä. Aika niukka palkka neljästä täydestä työviikosta. Palkasta kun tosiaan ottaa pois verot, lasten päiväkotimaksut, auton kulut bensoineen kun joudun ajamaan pitkää matkaa (nyt voimme luopua autosta) jne. niin 120€ jää jäljelle siitä ilosta, että saan tehdä töitä. Hiphei. Mutta peukuta sinä vain miinusta. Ilomielin saat työpaikkani niin voit kokeilla kuinka motivoivaa elämäni on ollut.

Vierailija
205/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan jokainen hakemaan toimeentulotukea sossusta, kaikilla on oikeus hakea ja selvittää josko sieltä joku euro tulis. Mutta sossukäynti on ollut ainakin minulle aina suuri nöyryytys ja mitä inhottavampi sossutäti luonteeltaan, sen alemmas itsetunto poljetaan. Ja jotkut hakee toimeentulotukea jokaikinen kuukausi. Mutta monella myös jää hakematta kokonaan, koska prosessina se on aivan kamalaa. En kadehdi ketään, joka joutuu sen läpi käymään enkä itse mene kuin äärimmäisessä pakkotilanteessa.

Vierailija
206/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakamaton kuolinpesä, jonka omaisuus estää tukien saannin. Toki näin. Mutta varmasti tämän kirjoittanut ymmärtää myös, jotta oma valinta tämäkin. Kuka tahansa kuolinpesän osakas voi vaatia pesän jakoa. Joten joko olet jatkossakin ilman rahaa tai pyydät osuutesi pesästä. Ihan oikein menee.

Vierailija
207/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että sossutukia ei saa yhtään, jos on omaisuutta. Koen, että omaisuus on mulla lähinnä välivarastossa ja lainassa. Suvussa kulkeva omaisuus. (Kesämökki) Joidumme siiis työttöminä kituuttamaan.

Mitään omistamattoman lapsiperheen tuet ovat kovin suuret. Tänne muuttava ulkomaanperhe, jolla ei ole täällä omaisuutta, saa täydet tuet ja ison asunnon, jos on paljon lapsia.

Vuokratkaa sitä fuckin mökkiä tai myykää. se. Oma valinta tuokin.

Vierailija
208/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursiivi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki + lapsikorotus 694,44 e

Lapsilisä + yh-korotus 316,52 e

Asumistuki 608 e

Lisäksi toimeentulotuki 250,41

Katos, mun tuloverot melkein riittävät kattamaan Viivin elämisen, parin satasen verran jää vajaaksi.

Kylläpä tästä tuli iloinen mieli ja lisää työmotivaatiota, mitäpä en tekisi sen eteen että Viivi voi keskittyä toteuttamaan itseään. Jospa vaikka näin viikonlopun kunniaksi vähän ylitöitä niin saan kirittyä tuon vajeen kiinni!

Kyllä Viivikin maksaa veroja. Neljäsosan tuloistaan vuodessa.

Vierailija
209/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kelan lehteä. Viivi saa elämiseen 1108,27 e kuukaudessa. 2 lasta. Vuokra jo maksettu eli käyttörahaa tuon verran.... Mihin kolme ihmistä tarvii kuukaudessa moisen summan? Ihmettelee ympäripyöreitä päiviä tekevä kolmen lapsen äiti jolle jää muutama satanen elämiseen.

Ei ole olemassa mitään yksinhuoltajatukia. :D On vaan tukia,mjoita kaikki vastaavassa elämäntilanteessa voivat saada.

Ainoa mitä erilaista yh voi saada ja mitä muut vanhemmat eivät on LAPSILISÄN LAPSIKOROTUS ja se on muutaman kympin/kk.

Joten voisiko ap selventää minulle mitä ihmeen yh:n tukia minäkin voisin hakea ja mistä? Ja ennen kaikkea, vain yh:lle tarkoitettuja!

Vierailija
210/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin oon vitun katkera. Mä opiskelija ja mies töissä mutta maksaa eksälleen hulluja elareita (ex on siis kuten esimerkin Viivi vai mikälie) ja me eletään köyhyydessä kun ex mällää tukirahoilla ja ex-miehen rahoilla. Vittu. Mulla opintolainakin lähentelee jo 10.000€...

Vierailija
211/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas mode poistaa viestiäni. Osuiko? ;)

Kerroin vaan ettei ole olemassakaan mitään YKSINHUOLTAJAN TUKIA.

Vaan tukia joita voi hakea ja saada kaikki samassa elämäntilanteessa olevat ja tuen piiriin kuuluvat (on se sitten asumistuki, elatusmaksu tmv).

Ainoa tuli mitä vain yh saa, on LAPSILISÄN KOROTUS. Se on muutaman kympin kuukaudessa. Ja sekö on valtava? :)

Kerrohan ap minullekin mistä voin hakea sitä valtavaa YKSINHUOLTAJALLE tarkoitettua tukea? :)

Vierailija
212/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mäkin oon vitun katkera. Mä opiskelija ja mies töissä mutta maksaa eksälleen hulluja elareita (ex on siis kuten esimerkin Viivi vai mikälie) ja me eletään köyhyydessä kun ex mällää tukirahoilla ja ex-miehen rahoilla. Vittu. Mulla opintolainakin lähentelee jo 10.000€...

Voi sua raukkaa. Teidän pitää tai miehen pitää hakea elatusmaksuihin kevennystä tai maksukyvyn alenemisen vuoksi maksuvapautusta jos ei ole rahaa. Kyllä nämä asiat osataan oikeudessa laskea aivan samalla kaavalla kun kaikille muillekin elatusvelvollisille eikä katkeruuteen ole mitään syytä silloin.

On miehesi talous ja sinun talous. Silloin kun muutetaan yhteen niin pitää hyväksyä se toisen talous samalla ja sen menot. Olehan iloinen, että olet saanut opiskella ja varmaan olet opiskellut alalle missä työllisyystilanne on hyvä ja saat hyvää palkkaa, joten opintolaina on kannattanut ottaa ja voi maksaa hyvin takaisin, eikö vaan?

Ja eikös tuo ole ollut aivan oma, tietoinen ratkaisusi ottaa lainaa ja opiskella? Lasten päätös ei ole ollut, että vanhemmat eroaa ja heillä on oikeus saada elatus kummaltakin vanhemmaltaan.

Ei sen maksaminen kai miehellesi kuulu. Tehkää oma lapsi niin kyllä varmasti riittää miehesi rahoista hänen osuutensa myös yhteiselle lapsenne ja hänen elatukseensa.

Jos ette asuisi yhdessä niin miten sitten maksaisit opintolainasi?

Elämä on...

Vierailija
213/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eletään maassa jossa hyysätään ihmisiä jotka eivät tee mitään. T. osa-aikatyötä tekevä opiskelija jolla rahat ei riitä

Sama. Tulin kerran yliopiston ja töideni jälkeen kuoleman väsyneenä junalla kotiin. Junassa iloinen resujoukko nuoria hihkui, että tänään tuli toimeentulotuet, ostetaanko kaljaa vai skumppaa. Silloin otti aivoon, koska opintorahani (pieni asumislisä) ja palkkani yhdessä ei yltänyt lähellekään toimeentulotuen ja yleisen asumistuen summaan. Näin palkitaan ihminen, joka raataa perseensä irti ja ihminen, joka juo skumppaa päivät. Tulevaisuuden valinnat alkaa tässä selkiintyä...

Vierailija
214/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elatusmaksu ei ole yksinhuoltajalle tarkoitettu tuki. Se on lasten elatukseen tarkoitettu tuki eikä liity yksinhuoltajuuteen. Sen voi lapset saada myös yhteishuoltajuudessa ja myös silloin jos lähivanhempi on naimisissa. Se on summa mikä on katsottu etävanhemman elatusvelvollisuudeksi eikä siinä ole mitään epäoikeudenmukaista eikä se tosiaan liity yksinhuoltajuuteen millään tavalla.

Eli taidat keskustella nyt hieman väärässä paikassa elatusmaksuista.

Vierailija
215/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eletään maassa jossa hyysätään ihmisiä jotka eivät tee mitään. T. osa-aikatyötä tekevä opiskelija jolla rahat ei riitä

Silloin otti aivoon, koska opintorahani (pieni asumislisä) ja palkkani yhdessä ei yltänyt lähellekään toimeentulotuen ja yleisen asumistuen summaan. Näin palkitaan ihminen, joka raataa perseensä irti ja ihminen, joka juo skumppaa päivät. Tulevaisuuden valinnat alkaa tässä selkiintyä...

Miksi et hakenut itse toimeentulotukea? Etenkin jos jäit sen alle tuloissasi ja menoissasi työstä huolimatta?

Toimeentulotuessa jätetään vielä nykyään joku osuus palkasta huomioimatta ja työmatkakustannukset otetaan menoina huomioon. Näin kannustetaan ihmisiä tekemään töitä. Eli työssäkäyvä ja toimeentulotukea hakeva ja saava ihminen saa rahaa käyttöönsä enemmän kuukausittain kun henkilö, joka ei tee mitään ja hakee toimeentulotukea.

Nuo muut junassa olleet ressukat eivät kerrytä eläkettä, kuten sinä ja joutuvat jokaisen euron odottamaan milloin saavat tilille. Kun suurin osa rahoista tulee muualta niin sitä tukea on miellyttävämpi hakea kun ei ole koko talous yhden laskelman tekijän varassa ja milloin hakemus keritään käsitellä.

Jatkuvasti ttt:ea hakevien veronpalautuksetkin menevät ruokaan kun ne lasketaan tuloiksi, mutta kun saat palkkaa ja haet vain mukna kuukausina tukea niin saat palautuksetkin pitää itse. Työssäkäyvä voittaa aina.

Tsemppiä!

Vierailija
216/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkat ovat pienempiä kuin suomessa laskettu minimi toimeentulo, niin eiköhän silloin ole palkoissa vika. Monella kyllä ansiosidonnainen työtöömyystuki on korkeampi kuin muut sosiaalituet yhteensä. Silloin se työttömyys voi olla mukavin vaihtoehto. 

Itse muistan opiskeluajan niukkana, mutta mukavana aikana. Minulla oli kyllä opintolainakin käytössä. Sillä tein jopa ulkomaan matkoja.

Vierailija
217/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan on aivan järkyttävää kituuttamista. Mulla jää vuokran jälkeen n 1700 josta menee lainat ja laskut eikä kyllä lapseen varaa, niin koin.

Vierailija
218/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siihen jää, yh:n lapsista ei tunnetusti tule kuin uusia luusereita yhteiskunnalle.

Vierailija
219/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhteishuoltolainen ja en saa mitään tukia, lapseni täysi-ikäinen. 

Vierailija
220/365 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 1800e/kk maksaa yhteiskunta, josta 1100 jää käteen, josta puuttuu edelleen elatusmaksut 2 x lapsesta

=> yli 2.000 euroa on tulot ja mitään ei tarvitse tehdä...hyvä Suomi !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi