Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yksinhuoltajan kela tuet valtavia

Vierailija
13.10.2014 |

Luen kelan lehteä. Viivi saa elämiseen 1108,27 e kuukaudessa. 2 lasta. Vuokra jo maksettu eli käyttörahaa tuon verran.... Mihin kolme ihmistä tarvii kuukaudessa moisen summan? Ihmettelee ympäripyöreitä päiviä tekevä kolmen lapsen äiti jolle jää muutama satanen elämiseen.

Kommentit (365)

Vierailija
361/365 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä lehtiotsikoiden summat oikein tulevat? Itse olen yhden lapsen yh äiti, tällä hetkellä työtön, ja saan kuukaudessa käteeni yhteensä n. 1300 euroa. Maksan sillä vuokran,laskut,ruuan... En hae toimeentukituloa,koska oma ylpeys sen estää. Tällä hetkellä olen siis todella pienituloinen,jopa köyhä. Itseni tähden en valita, mutta töitä tarvitsen lapseni tähden. Eivät kaikki löydä ja saa töitä vaikka haluaisitvatkin. Eivätkä kaikki edes kykene kokopäiväiseen työhön. Jos olet yh, sinulta saattaa puuttua rinnaltasi puoliso, joka tukee sinua elämän haasteissa, lapsen kasvatuksessa. Kun lapsellasi hurjahko uhmaikä tai kapinoiva murrosikä, saatat toivoa, että vierelläsi olisi nyt henkilö, jolle voisit itkeä ahdistuksen ja väsymyksen kyyneleitä. Yksin voi olla paikoin aika rankkaa. Olen myös huomannut eri työpaikoilla keikkatöitä tehneenä, että ihmiset jotka nostavat töistään kokopäiväistä palkkaa,saattavat istua kahvihuoneissa juoruilemassa ja valittamassa työstään. Eräässä työpaikassa hoitajat kävivät tuon tuosta napsimassa asukkeiden ruokalassa asukkaille valmistettuja välipaloja. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, eikä ketään ihmisryhmää tai tukien nostajaa saa kyseenalaistamatta tuomita.

Vierailija
362/365 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/365 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi hei. kirjoitti:

Mistä nämä lehtiotsikoiden summat oikein tulevat? Itse olen yhden lapsen yh äiti, tällä hetkellä työtön, ja saan kuukaudessa käteeni yhteensä n. 1300 euroa. Maksan sillä vuokran,laskut,ruuan... En hae toimeentukituloa,koska oma ylpeys sen estää. Tällä hetkellä olen siis todella pienituloinen,jopa köyhä. Itseni tähden en valita, mutta töitä tarvitsen lapseni tähden. Eivät kaikki löydä ja saa töitä vaikka haluaisitvatkin. Eivätkä kaikki edes kykene kokopäiväiseen työhön. Jos olet yh, sinulta saattaa puuttua rinnaltasi puoliso, joka tukee sinua elämän haasteissa, lapsen kasvatuksessa. Kun lapsellasi hurjahko uhmaikä tai kapinoiva murrosikä, saatat toivoa, että vierelläsi olisi nyt henkilö, jolle voisit itkeä ahdistuksen ja väsymyksen kyyneleitä. Yksin voi olla paikoin aika rankkaa. Olen myös huomannut eri työpaikoilla keikkatöitä tehneenä, että ihmiset jotka nostavat töistään kokopäiväistä palkkaa,saattavat istua kahvihuoneissa juoruilemassa ja valittamassa työstään. Eräässä työpaikassa hoitajat kävivät tuon tuosta napsimassa asukkeiden ruokalassa asukkaille valmistettuja välipaloja. Kaikki ei ole niin mustavalkoista, eikä ketään ihmisryhmää tai tukien nostajaa saa kyseenalaistamatta tuomita.

No ihan toimeentulotukilaista nuo summat tulevat. Se, että sinulla ei ylpeys riitä hakemaan toimeentulotukea, ei tarkoita sitä, että muut ei sitä hakisi. Aloituksen summa nyt sattuu olemaan se, minkä yksinhuoltaja saa käteen asumiskulujen jälkeen. Yksinhuoltajan tuet on helposti nettona yli 2000e toimeentulotuen kanssa.

Vierailija
364/365 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä onkin.

Vierailija
365/365 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi hei. kirjoitti:

Mistä nämä lehtiotsikoiden summat oikein tulevat? Itse olen yhden lapsen yh äiti, tällä hetkellä työtön, ja saan kuukaudessa käteeni yhteensä n. 1300 euroa. Maksan sillä vuokran,laskut,ruuan... En hae toimeentukituloa,koska oma ylpeys sen estää. Tällä hetkellä olen siis todella pienituloinen,jopa köyhä. Itseni tähden en valita, mutta töitä tarvitsen lapseni tähden. Eivät kaikki löydä ja saa töitä vaikka haluaisitvatkin. Eivätkä kaikki edes kykene kokopäiväiseen työhön. Jos olet yh, sinulta saattaa puuttua rinnaltasi puoliso, joka tukee sinua elämän haasteissa, lapsen kasvatuksessa. Kun lapsellasi hurjahko uhmaikä tai kapinoiva murrosikä, saatat toivoa, että vierelläsi olisi nyt henkilö, jolle voisit itkeä ahdistuksen ja väsymyksen kyyneleitä. Yksin voi olla paikoin aika rankkaa. Olen myös huomannut eri työpaikoilla keikkatöitä tehneenä, että ihmiset jotka nostavat töistään kokopäiväistä palkkaa,saattavat istua kahvihuoneissa ju

Pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus tällaisista tapauksista, jotka jättävät hakematta lapsille kuuluvat rahat. Ja vielä pitävät itseään vielä jotenkin parempina ihmisinä?! Yksinäsi voi vapaasti elää vaikka pahvilaatikossa asuen ja käpyjä syöden, mutta älä pakota lapsiasi elämään perustoimeentulon alapuolella.