Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäntapamuutos vauvahaaveiden toteuttamiseksi

22.03.2008 |

Olen tässä jo muutaman kuukauden ajan henkisesti valmistautunut muuttamaan vähän elintapoja, kun vauvaa vaan ei meinaa meille kuulua. Ajattelinkin kysyä, jos löytyisi muita samassa tilanteessa olevia, voitais tsempata toisiamme ihan ikiomassa pinossa. :)

Itse en oikein jaksa kirjoitella kuukausipinoissa, kun siellä suurin osa porukasta viihtyy niin vähän aikaa (=raskautuu nopeasti), itse jää sinne vaan pöyrimään vuodesta toiseen.

Olen nyt niin monessa eri paikassa törmännyt juttuihin lapsettomuudesta; syistä ja siitä miten usein elämäntapoja muuttamalla on lapsettomuusongelma hävinnyt, että aion kyllä kokeilla. Omalla kohdallani tätä tukee se, että olen kaksi kertaa tullut raskaaksi " terveysintoilu" -kauden jälkeen. Niin ja lapsettomuudelle ei ole alustavissa tutkimuksissa löytynyt syytä, yksi lapsikin on saatu aikaiseksi (poika 09/04).

Minulla elämäntapamuutos koskisi ruokavaliota (syön liikaa hiilareita ja sokeria, liian vähän mitään terveellistä) ja liikuntaa. Tällä hetkellä liikun vain sen verran kun on pakko, paino on normaalirajoissa, mutta kunto tosi huono.

Viime aikoina on alkanut huolettaa nämä asiat ihan itseänikin ajatellen, olen jotenkin herännyt siihen että pitäisi pitää parempaa huolta itsestään, arvostaa itseään sen verran. :) Kun kuukausi toisensa jälkeen epäonnistuu siinä missä niin kovasti haluaisi onnistua, on vaikea tsempata itseään mihinkään, löytää motivaatio, kun tekee mieli vain käpertyä villapeittoon suklaapatukan kanssa suremaan omaa vajaavaisuuttaan. Tähän pitäisi saada muutos! :)

Jos joku muukin innostuisi niin voitais tehdä alkuun esittelypino, jossa jokainen kertois vähän taustojaan, mitä pyrkii muuttamaan elintavoissaan ja sen sellaista. Sitten voisi raportoida edistymistään ja saisi tukea. :)

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkikaveri sairastui ja pitäs taas yksin selvitä lenkille. Tympii!

Ruokavaliosta olen aika hyvin saanut pidettyä kiinni (mitä nyt yks pasta-ateria tälle viikolle). Herkkuja ei ollenkaan vaan ne on korvattu hedelmillä ja porkkanoilla. Syön myös pakasteesta viimekesän satoa ja on hyvää. Vesikin on taas alkanut maistua enemmän ja mehut jätetty vähemmälle (paitsi greippimehua väh. 2lasia päivässä)

Musta tuntuu jokatoinen päivä siltä, että tästä olis hyötyä, mutta jokatoinen päivä taas tuntuu ettei tämä kuitenkaan mihinkään auta :( Onneks mies kannustaa ja hän onkin aina ollut elämäntapaliikkuja joten osaa vetää oikeista naruista. Herkkuja se vetelee vieläkin, mutta enemmän sillon kun en ole lähettyvillä kärkkymässä. Ihan hyvä niin.

Mut, nyt on pakko ottaa pienet unet ja sen jälkeen lenkille (toivottavasti saan itseni ylös ja ulos). Viime yö meni pyöriessä joten otan nyt vähän takaisin...

Irish

Vierailija
42/64 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa vaan jaksaa uusien elämäntapojen kanssa, jospa se toisi toivotun vauvauutisen ja ainakin oma olo on parempi. :)

Itse olen ollut monta monituista kertaa jonkinlaisella " kuurilla" , milloin mistäkin syystä, ja olen niin impulsiivinen tyyppi että aloitan aina innolla mutta myös lopetan pikapuoliin...

Nyt olen asennoitunut eri tavalla, en noudata niin orjallisesti mitään ohjeita, mutta tarkoituksena on saada aikaan pysyvä muutos elämäntapoihin. Niinkuin ihan ekassa pinossa kirjoitin, olen jotenkin alkanut kypsyä ajatukseen, että minun pitää tehdä se _itseni_ takia, ei siksi että raskautuisin tai mahtuisin kesällä bikineihin. :)

Kokonaisvaltaisesti yritän ajatella terveyttäni ja hyvinvointiani, aion nimittäin vielä monta vuosikymmentä hillua täällä, en ainakaan mihinkään itseaiheutettuun ajatellut kuolla. :D

Jostain luin, että munasolun " laatuun" vaikuttaa elämäntavat jo kahdeksan kuukauttaa ennen ovulaatiota... Eli pikakuurit ei oikein tehoa. Kyllähän tutkitusti parin hedelmällisyys kohoaa useimmiten tosi paljon, kun elämäntavat vaihtuvat terveellisempiin. Vähän aikaa sitten oli telkussa juttu miehistä jotka laitettiin syömään vaan kasviksia ja hedelmiä niin kaikilla sperman laatu koheni huimasti ja yksi pari raskautuikin monen vuoden yrityksen jälkeen. Eli houkutelkaa miehiä mukaan vaan! :)

Kannustavana esimerkkinä; olen itse tullut kolme kertaa raskaaksi terveysintoilu kuurin aikana / heti jälkeen. Koskaan muulloin ei sitten olekaan tärpännyt. Tällä kertaa plussauutinen tuli jo pari viikkoa aloittamisen jälkeen, eli ei ehkä kuitenkaan johtunut tästä... Vaikka olin kyllä jättänyt karkkeja pois pikku hiljaa jo kuukautta aiemmin ja söin vain xylitol nameja pahimpaan sokerihimoon (niiskuneiti rasioita meni muutama). Tässä kierrossa oli myös selkeät oireet oviksen aikaan, tai siis en mitenkään tarkkaillut ovista, mutta miestä herättelin parina aamuna pupuilemaan, ihan vaan kun teki niin mieli... Tosi harvinaista meillä näin päin. Sama juttu oli muuten viimeksi kun raskauduin.

Tsemppiä siis ja toivon kovasti teille kaikille plussia!!! :)

tyhjäsyli rv 4+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 20(??) taitaa olla täällä. Toissapäivänä tuli ovistestiin normaalia tummempi viiva, yleensä saan vaan sellasia just ja just erottuvia, tuo oli ihan oikea viiva! Ei kuitenkaan tummempi ku kontrolliviiva, mutta ilonaihe silti. :) Joillakinhan se viiva ei tummene yhtä tummaksi ku kontrolliviiva, mutta kuitenkin reilusti tummempi ku yleensä, ja ovuloivat silti. Jospa minä olisin yks niistä.

Sovittiin miehen kans eilen, että jos tämä kierto ei tuo tulosta, käydään yksityisellä tutkimuksissa, ja jos on jotain oikeen isoa vikaa, niin pyydetään lähete kunnalliselle. Hormonihoitoja voidaan käydä yksityiselläkin, niihin riittää opiskelijaparinkin rahat. On tää kyllä melkosta avaruustiedettä tää vauvanteko.

Ruokavalio pitää ja ei pidä. Herkkuja on nyt syöty vähän liikaa, mutta muuten menee ihan ok. Liikunta vaan on jäänyt...

Vierailija
44/64 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää...olen jo 2 kertaa sortunut tupakkaan=( mutta tänään kävin ostamassa nikotiinilaastarit joten toivottavasti ei enää tuu sortumisia. Mutta ei kannata lannistua jos tulee sortumisia vaan käydä uuteen taistoon=)

Vierailija
45/64 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan ok. En ole täysin pysynyt ruokavaliossani, mutta pääasiassa, ja se on tärkeintä. Punaisen lihan ja maitotuotteet oon aika hyvin pystynyt jättämään, mutta vehnän kanssa on vaikeuksia. Eilen käytiin mäkkärissä... ja perjantaina ystävien luona illallisella, enkä siellä kehdannut kieltäytyä jälkiruoasta. Mut kokonaisuus se on joka ratkaisee! :)

Tikrulle tsempitykset täältä! Hyvä että sait nikotiinilaastarit avuksi! Kyllä se siitä!

Miehen kanssa käytiin tänään pitkällä kävelylenkillä, hitsi kun tuntui et voimat on ihan vähissä, pakko aloittaa säännöllinen liikunta NYT.

Välillä on ollu ihan julmettu karkinhimo, mut toistaiseksi olen vastustanut kiusausta.

Vierailija
46/64 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitella tyhjäsyliä plussasta joten sylintäydeltä onnea!!!

Mulla on aamut ollut tosi hankalia ku oon tottunut polttamaan aina aamukahvin jälkeen ja tuntuu ettei vieroitusoireisiin auta edes laastari mutten ole kuitenkaan repsahtanut koska haluan tosissani onnistua tällä kertaa.

Itse kun olin muutama vuosi sitten laihutuskuurilla niin söin joka aamu kaura tai ruispuuroa, aamupäivällä hedelmiä tai mysliä tai ruisleipää, lounaaksi kanaa, kalaa tai lihaa, salaattia lisukkeena ja leipää, välipalaksi taas ananasmurskaa ja maitorahkaa tai raejuustoa sekoitettuna tai vaihtoehtoisesti hedelmiä, leipää tai mysliä, päivällinen seuraavaksi joka vähän samantapainen kuin lounas ja sitten vielä iltapala. Jätin leivän päältä kokonaan rasvan ja lisäsin muita lisukkeita. Tuohon päälle vielä liikuin tosi paljon joten viikossa lähti se kilo tai 2. Ajattelin laittaa tämän vain vinkkinä jos joku haluaa vinkkejä.

Mites teillä muilla on mennyt!

Vierailija
47/64 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan remontiin kuuluu ihan hyvää. Ruokavalio pysynyt suht hyvissä kuoseissa =) Pieniä repsahduksia, mutta sallittakoon ne välillä. Viime viikon sain itseni kunnon lenkille ihan mukavasti ja loppuviikosta jo lenkkikaverikin löytyi. Eilen innostuin käymään kahdesti reilun tunnin lenkin ja siitäkös olen iloinen. Nyt sitten onkin selkä ihan pirun kipeä. Toivottavasti vain tämän illan ja huomenna pääsisin jo lenkeillemään.

Alkuun ajattelin, että selkä on kipeytynyt ja menkat alkaa. Mulla on sillon tällön kuulunut tätioireisiin alaselän kivut. Mutta, mutta, kipu onkin nyt noussut ylemmäs, joten vanha vamma kettuilee mulle taas. Toivottavasti saan jumpattua kivun pois äkkiä.

Irish

Vierailija
48/64 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut teidän viestejä! Ihana että vahvoja naisia löytyy remontin ääreltä!

En muista nimimerkkejä, mutta tsemppiä tupakkalakkoon, lenkkeihin ja ravitseviin ruokiin!

Olen enemmän taustailija kuin aktiivi kirjoittelija. Mutta kirjoittelin itsestäni jokin aika sitten tänne, remontti alkoi hyvin, lenkkeily maistui, terveelliset ostokset kassissa mukaan kaupasta. Mutta sitten. Hitsi kun en tiedä. En löytänyt lenkkikaveria, järkyttävä kiire töissä ja keskittymiskyky herpaantui ja totaalinen laiskuus iski. Tai ei ehkä laiskuus, mutta väsymys. Millä ihmeellä sitä jaksaa tuon alkutsemppauksen jälkeen? Mies ei ole innostunut laisinkaan tästä hommasta, olen kuulemma ihana juuri tällaisena kuin olen. Kauniisti ajateltu, mutta ei tässä tilanteessa. Kun hän pyytää töistä tultuani kainaloon, en minä vastaan laita ja taas jää lenkki tekemättä.

Selityksiähän nämä on, niskasta pitäis itseä nostaa, hitto vieköön!

Miten te painatte väsymystä ja kyllästymistä vastaan?

rusina

Vierailija
49/64 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on osittain pitänyt. En pystynytkään tuohon karppaukseen. Viime viikon söin aamupalaksi puuroa ja marjoja, mutta nyt ei enää mene alas. Mitään suurempia herkkumääriä en ole syönyt. Ja ulkoiltuakin on tullut ihan mukavasti. :) Täällä on myös samat fiilikset, että välillä tuntuu että tästä on hyötyä ja välillä taas ei. No, kai se kuuluu tähän.

No, näillä " eväillä" vaan eteenpäin. :)

Vierailija
50/64 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin on alkanut ulkoilemaan enemmän, siis käymään lenkillä. Yleensä melkein joka päivä. Ja jonkin verran katsoo mitä suuhunsa pistää. Ja yrittää lopettaa kahvin juontia (terveydellisistäkin syistä). Tästä se lähtee kun toinenkin antaa oman panoksensa. :))

Vierailija
51/64 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irish, toivotaan että selkäkipu häviää! Hienoa että olet saanut liikuttua! :)

Rusinalle isot tsempitykset täältä! Mulla auttaa väsymystä ym. vastaan se, että ajattelen tietoisesti osoittavani rakkautta itselleni liikkumalla, syömällä hyvin jne... koska olen sen arvoinen! ;)

2poj@näiti, hienoa että mieskin on remontissa mukana!

Eilen tuli sitten sorruttua... oli jotenki väsy ja masennus niin ostin sitten lohtukarkkia... ja suklaata. Mut joskus tulee sellasia päiviä, ja sit vaan mennään eteenpäin!

Täällä elellään kp:ta 25/25-30 eli jännääminen alkakoon taas. Luulen kyl et kierto menee enempi tuonne 30 paikkeille, kun vasta kp 16 oli kunnon ovisoireet.

Vierailija
52/64 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin teidän juttuja, ja ajattelin että josko tämä meidän kolmannen yritys onkin siksi venynyt näin pitkäksi, kun kahdesta ensimmäisestä on jäänyt " ylimääräistä" ...

Sinänsä vietän aika terveellistä elämää; en polta, alkoholia en käytä juuri ollenkaan (ehkä lasi siideriä saunan jälkeen joskus) ja kasviksia sekä hedelmiä syön kohtalaisen paljon, tykkään enemmän ruisleivästä kuin vaaleista, rasvaa käytetään kohtuudella ja valitaan yleensä vähärasvaisia tuotteita jne. Kuitenkin ongelma on se, että syöminen on iloni! Jos on hyvää ruokaa, niin syön sitä aivan liikaa... Ja itse tulee tehtyä lempiruokia, tietysti. Toinen ongelma on, että olen aivan auttamattomasti sokeri-addikti! Helposti menee jättipussi nameja, vaikkei juuri tekis mielikään. Jos vain karkkia on tarjolla, niin sitä syö ihan ajattelematta. Ja kolmas syy ylipainooni on, että talvisaikaan en juuri liiku. Viime kesänä kävin koiran kanssa tosi pitkiä metsälenkkejä, joiden ansiosta paino putosi ihan itsestään, mutta taas talven aikana kaikki kilot on tulleet takaisin. Koirakin on lihonut, joten kesän ja näyttelykauden lähestyessä on pakko alkaa lenkkeileen, jos aikoo näyttelyissä sen kanssa jotenkin pärjätä!

Nyt sitten miehen kanssa päätettiin, että yritetään keventää ruokavaliota; syödään enemmän vielä salaatteja, käytetään vähemmän rasvaa ja tehdään pienempiä ruoka-annoksia, ettei tule kiusaus santsata. Lapsilla on karkkipäivä lauantai, jolloin saadaan mekin jotain herkkuja, mutta muina päivinä ei. Ja koiran kanssa käydään vuoropäivinä lenkkejä, ja lisäksi kaivetaan kuntopyörä taas esille...

Toivotaan, että kuntokuuri auttais raskautumiseen myös meillä! Ainakin näyttäis, että tähän pinoon on jo ropissu plussia...

Vierailija
53/64 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hyvin epävarma olo raskaudesta, en yhtään uskalla vielä iloita... Oireita ei juurikaan ole, tosin ei ole ennenkään ollut vielä näillä viikoilla, mutta viimekesäinen keskeytynyt keskenmeno kummittelee mielessä. Silloin olin " onnellisesti raskaana" vielä pari viikkoa sen jälkeen, kun vauva oli lakannut kasvamasta, oli tosi ikävä yllätys np-ultrassa kun viikkoja piti olla jo 11 ja sykekin nähty ultrassa aiemmin, mutta eloton ja ihan liian pieni vauvanalku sieltä vain löytyi ja jouduin kaavintaan. :(

En ole vielä soittanut neuvolaan ja mietin alkuraskauden ultraa parhaillaan, menisinkö ja jos niin missä vaiheessa...

Oikeastaan tulin kommentoimaan tuota sokeriasiaa. :) Itse olen aina syönyt karkkia ihan liikaa vaikkakaan ei ole ylipainoa missään vaiheessa kertynyt. Olen syönyt vähemmän kaikkea muuta ja sokerin määrä ollut aina vakio. :D Uskoisin että tämä on aika iso asia omalla kohdallani tässä raskautumisasiassa. Tästä tosiaan " todisteena" kaksi alkanutta raskautta terveyskuurin jälkeen ja tämä kolmas kun terveilyä vasta aloittelin (sokeria olin lopetellut jo 3-4viikkoa kun tärppäsi).

Minulla ainakin sokerinhimo katoaa kokonaan kun jaksaa pari viikkoa tsempata ihan ilman sokeria. Alun vieroitusoireisiin suosittelen xylitol karkkeja. Nyt löysin kaupasta ingmanin pienen vadelmajäätelö rasian (siis sellaisen yhden annoksen pyöreän rasian), joka on sokeroimaton, makeutusaineena sorbitoli ja rasvaakin vain 0,4%. Tämmöisillä sokerittomilla herkuilla olen itse selvinnyt pahimmat makeanhimot ja koko ajan helpottaa, kokemuksesta tiedän että pian ei karkkeja/herkkuja muistakaan. Tsemppiä taas kaikille! :)

tyhjäsyli rv 5+3

Vierailija
54/64 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli mieleen, että hullu kait sitä on... Mutta sitten kotiin päästyä kävin suihkussa, ja kun istuin sohvalla villasukat jalassa viltin alla, niin kyllä olin mielessäni hemmetin ylpeä itsestäni![color=yellow] [size=7] ☺

Vierailija
55/64 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi75 tuo sama oli minulla eilen edessä. Onneks olen varustautunut ja ostin itselleni ihan uudet lenkkivaatteet=) Ei kastu enää. Koira tosin näytti eilenkin enemmän isolta märältä rotalta kuin koiralta... Ressukka. Suihkuun siis molemmat suoraan lenkiltä jouduttiin. Haukku tuo nimittäin kilo tolkulla hiekkaa sisään karvoissaan ellei pese tällä kelillä aina lenkin jälkeen.

Karkkiin sorruin tänään töissä=( Otin tosin vaan muutaman ja suklaaseen en koskenutkaan. Hyvä minä.

Jep, mutta nyt hurtta iltapisulle ja sit ite petiin..

Vierailija
56/64 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä voinkin olla laiska kirjoittelija, ihan hävettää. Luen kyllä mielelläni toisten juttuja. Töissä ollut kamala härdelli ja jatkuu vaan, huhhuh. Syömiset kasassa jotenkuten, mutta paino ei vaan ota laskeakseen, ainakaan kovin merkittävästi. Mutta enpä siitä stressaa, mullahan ajatuksena ensisijaisesti terveellisyys ja hyvä olo ja jos paino sitten tippuu, niin hyvä.

Kävin gynen tarkastuksessa eilen ja ai että oli asiansa osaava ja miellyttävä lääkäri. Ummet ja lammet kyseli ja jutteli. Kerroin vauvasuunnitelmista ja jossain välissä tokaisin vielä imettävänikin edelleen pienintä. Siihen lääkäri sanoi, että ultrataanpas nyt ihan samaan hintaan ne munasarjat niin nähdään ovuloitko. Mulla oli menkat viime viikolla ja tosi hienosti ultrassa näkyi follikkeleita eli hyvin on asiat. Ja koskaan aiemmin ei ole mua näissä asioissa ultralla tutkittu, oli jotenkin mieltä rauhoittavaa huomata ettei munasarjoissa näy mitään ylimääräistä ja molemmin puolin näyttivät ihan toimintakuntoisilta. Kohtukin oli kunnossa. Papan otti ja sen vastauksen saan kahden viikon sisään. Kiva saada nämä asiatkin kuntoon ennen uutta raskautta. Lääkäri toivotteli paljon onnea matkaan.

Tulipas nyt selostusta gynellä käynnistä *nolo*, mutta kaipa nekin asiat tähän projektiin liittyy. Liikuntaa olen lisännyt, kun työmatkat alkaa taittua pyöräillen, on meikäläisen ehdoton lempilaji.

Ja lopuksi vielä onnittelut kaikille plussanneille, kun en ole tainnut muistaa onnitella ja tervetuloa uusille " remppalaisille" mukaan porukkaan.

Vierailija
57/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään gynellä seurannassa. Yritystä meillä siis jo elokuusta asti, ja kyselin mahdollisia syitä, miksi tämä nyt kestää vaikka kaks ensimmäistä lähti helposti. Yksi mahdollinen syy voi olla, että nyt mulla on jotain 10kg enemmän kuin noiden aiempien raskauksien alettua. Se lääkäri selitti, että jotenkin lihavammalla ihmisellä hormoonit imeytyy rasvakudokseen, eikä välttämättä vaikuta siellä missä pitäis. Ylipainoisella jo 5%:n painonpudotus vaikuttaa positiivisesti hormoonien imeytymiseen... (Koskee myös miehiä!) Nyt vaan pitäis saada kuntoiltua ja laihdutettua, että hormoonit alkais taas toimia paremmin.

Vierailija
58/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin toissa viikolla koiralle kurapuvun -suosittelen! Nyt ei tärvi kuin tassut pyyhkiä, kun aiemmin noissa mahanaluskarvoissa tuli joka lenkkireissulla puoli kiloa hiekkaa sekä ruohoa, havuja ja risun palasia sisälle...

Vierailija
59/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palstaillut noissa kuukausi pinoissa, mut siellä kaikki hväiää niin noeasti o-puolelle.

Meille siis olisi ensimmäinen yhteinen lapsi enemmän kuin tervetullut. Mulla oli nyt ensimmäonen clomi-kierto ja testata saisi huomenna, mut en usko että olisi tärpännyt. Siispä olenkin päättänyt, että nyt lähtee muutama kilo pois lumien myötä.

En ole ylipainoinen vaan normi rajoissa,mut en ole koskaan aiemmin ollut näin pullukka ja uskon sen vaikuttavan raskautumiseen.

Olen jo muutaman viikon popsinut paljon kaikkea vihreää: papuja, parsaa, pinaattia. Ja tietenkin hedelmiä ja leseitä yms. Jättänyt pois: siiderit, sokerit, vaaleat jauhot ja pastat. En tiedä mitä painolle on tapahtunut, vai ei mitään, mut olo parempi. Liikkua en paljon ehdi vaikka haluaisin, koska opiskelu ja työ pitävät kiireisinä lapsen lisäksi.

Uskon tämän muutoksen voimaan enemmän kuin mihinkään clomeihin.

Olo on NIIN mainio!

-Hepuna virtaa täynnä:)

Vierailija
60/64 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepuna joukkoon mukaan ja tsemppiä huomiseen testaukseen!

Mulle nousi sitten kuume, tai lämpöä on hieman. Oikein lihaksia särkee. Mitään muuta oiretta ei ole, paitsi ilmavaivoja, joten olisiko vatsa jotenkin sekaisin. Muuten olisi kiusaus ajatella että se on raskausoire, mutta en oikein jaksa uskoa että olisin raskaana, tuhruakin tulee jo, kuten aina tässä vaiheessa kiertoa, nyt siis kp 26/25-30.

Ruokavaliossa olen pysynyt, tänään tosin teki mieli tilata pizzat ruoaksi kun kerta olin vähän kipeäkin. Mutta pinnistin ja tein terveellisen aterian.

Isot tsempitykset täältä kaikille! :)