Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on seurustella ADHD-potilaan kanssa?

Vierailija
16.08.2025 |

Kellään kokemusta?

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta, olin onnellinen kun pääsin eroon. 

Vierailija
2/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suosittele. Jos ihmisen identiteetti on nimenomaan se ADHD tai jos se on keskeisin asia mitä sinä hänessä näet, niin ei kannata.

Mut sitten kokonaisen ihanan ihmisen kanssa voi seurustella vaikka hänellä olisi ADHD. Tai migreeni. Tai asentovirhe jalassa. Tai värisokeus. Tai äännevirhe. Tai epilepsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti siitä onko minkä tasoinen ja onko minkälaisessa hoitotasapainossa, onko käynyt jotain kuntoutusta tai jopa toimintaterapiaa, onko lääkitystä, onko jotain mielenterveys- tai päihdehäiriötä hoitamattomana.. 

Vierailija
4/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta. Käyttäytyi kuin teini-ikäinen. Vain omat harrastukset kiinnostavat, mikään muu ei. Unohti kaikki muiden ja omat sanomisensa noin 30 sekunnin sisään, eli ei muistanut ikinä luvanneensa mitään. Uuden harrastuksen aloitus tarkoittaa sitä, että kaikki siihen liittyvä tilpehööri täyttää talon noin parissa päivässä. 

Vierailija
5/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"potilas" :D

Vierailija
6/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaan? Ei kai noi mitään potilaita ole. Potilaat on sairaalassa.

Vierailija
7/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen ryhdy seurustelemaan potilaan kanssa, se on eettisesti väärin. Potilas on aina alisteisessa asemassa. 

Vierailija
8/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD-potilas? 😅 No ehkä sinun ei kannata heihin "sekaantua", jos pidät heitä potilaina. Itse seurustelin miehen kanssa, joka epäili voivansa olla ADHD, mutta ei diagnoitu. En itse huomannut sinänsä, ehkä spontaaniudessa, itse olen harkitsevainen.

Vierailija
9/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoherkkä ja sarjapettäjä.

Vierailija
10/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin Matti Nykänen oli, loistokumppani.

Vierailija
11/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaan kanssa seurustelu on aina riskaabelia. 

Vierailija
12/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelen vuoden jaksoin katsella ei edes pussattu tai mitään mutta tuo poika oli kuin pirivieteri. Kokoajan liikkeessä, treffit kesti 12 h, saatto aina kotiin ja oli takiainen aina tapaamisen päätteeksi. Rahaa käytti myös kokoajan olin onnellinen kun lopetin suhteen. Uuvuttava itkin aina meidän näkemisen jälkeen myös pommitti viestein aina.

Vierailija
13/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivoherkkä ja sarjapettäjä.

Meitäkin on moneen junaan. Mulla on ADHD ja ensimmäinen seksikumppanini on myös ainakin toistaiseksi viimeiseni, 25v kasassa. 

Vierailija
14/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ADHD ihmisten sekoilla keskenään. 

Vierailija
15/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtumarikasta

Vierailija
16/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD/autisti/incel 

Mitä muita näitä sanoja on, joilla leimataan ihmiset joista ei pidetä? :D

Vierailija
17/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä ei saa seurustella potilaan kanssa.

Vierailija
18/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis ADHD-ihmisellä taipumus unohtaa sanomisensa ja onko myös tapana unohtaa kuulemansa? Tarkoitan viikkojen tai kuukausien aikajännettä. Liittyessään taloudellisiin sitoumuksiin, altistaako tämä tietynlaiseen holtittomuuteen, eli ADHD-ihmisellä säästössä ei olekaan pahan päivän varalle?

Vierailija
19/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis ADHD-ihmisellä taipumus unohtaa sanomisensa ja onko myös tapana unohtaa kuulemansa? Tarkoitan viikkojen tai kuukausien aikajännettä. Liittyessään taloudellisiin sitoumuksiin, altistaako tämä tietynlaiseen holtittomuuteen, eli ADHD-ihmisellä säästössä ei olekaan pahan päivän varalle?

Minun eksäni oli ihan hyvä rahan kanssa, osasi kyllä säästää. Huono muisti oli se joka johti eroon. Mies ei siis muistanut asioita, joita oli itse sanonut minuutteja tai jopa sekunteja sitten. Ei myöskään muistanut mitä muut ovat sanoneet. Saattoi vaikka sanoa, että käy työmatkalla kaupassa. Sitten kotiin tullessa hänellä ei ollut asiasta enää mitään muistikuvaa. Hän unohti lukita ovet, laittaa uunin pois päältä, hellakin jäi aina välillä päälle, ja lista vain jatkuu. Ei tuollaisen kanssa vaan voi perustaa perhettä, tai elää muutenkaan normaalia elämää. 

Vierailija
20/145 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hieman ihmettelen, että niin moni adhd ylipäätään päätyy parisuhteeseen - jopa useamman kerran!

Adhd-oireinen kun esimerkiksi myöhästelee siinä määrin, että jotkut voi loukkaantua heti alkuunsa. Lisäksi viesteihin vastaaminen ym. unohtuu helposti, ja asiat elää. Elämänhallinta yleensä puutteellista (ja diagnoosia varten kai pitääkin olla?????? Vai mikä adhd silloin muka on jos kaikki onnistuu?) mikä aiheuttaa myös stressiä ja suuttumusta kenties kumppanissa jne.