Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa paljastunut kaksosraskaus?

22.03.2008 |

Mulla kävikin niin, että kävin rv.7 alkuraskauden ultra jossa todettiin "yksisikiöinen raskaus". Muutamia viikkoja myöhemmin (muistaakseni rv.13) löydettiin salamatkustaja :) Että näinkin voi käydä. Nyt tytöt jo 4v. Onnea teille kaksosraskauksista! Hyviä oloja ja vointeja!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa rakenneultrassa tuli ilmi. Ei mitään omia epäilyjä ennen sitä

Vierailija
2/32 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ihmettelin onko masussa ketään, ennen kuin menin ultraan, ei mitään erityisiä tuntemuksia, masu kasvoi nopsaan, mutt ajattelin sen johtuvan syömistavoista :_| Paitsi se valtava väsymys, aivan kamala, nukuin töissäkin, kun en pysynyt hereillä, esikoinen valvotti öitä, olin ihan rikki.

Ultrassa kätilö luuli meidän tienneen jo kaksosista. Ultras ensimmäisen normaalista, tietysti kyyneleet silmissä onneissani että elossa pienokainen ja kaikki hyvin. Sitten Kätilö pamautti " otetaan sittten tämä toinen" X-( "HÄ"

Siinä sitten hetken aikaa ilman kyyneliä ihmeteltiin ja mietittiin onkohan tuolla kätilöllä kaikki kotona, tais keksiä vitsin.

Kuvat sitten kertoivat totuuden. Kätilö sanoi sitä todisteeksi kahdesta sikiöstä, voitte aina vilkaista, jos tuntuu, ettei ole totta :D ja melkein voin vannoa, että vinkkasi silmää ;) ja sanoi sanattomasti uskokaa tai älkää, mut totta se on!

Nyt pienet jo vuoden ja todella onnellisia molemmista - taisi tehdä vain kepposen meille ultrassa se kätilö, kun mukamas luuli, että tiedettiin jo kaksosista. Se huomasi kaksosraskauden heti ;) ;) Ai niin mhan päältä ultrattiin, kun siitä sai paremman näkymän, ehkä siten salasi pitempään.

Musta oli näin loistava, sai samalla hyvän tarina kerrottavaksi pienokaisille, kuin leffasta :x

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutamaa viikkoa myöhemmin sitten yllätys oli suuri, kun niitä olikin kaksi terhakkaa sykettä :-)

Vierailija
4/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sinulla jännitys ratkennut?

Itsellä nyt samat epäilyt, josko siellä onkin kaksi!?

Tänään meen varhaisultraan, kovin alavatsakipujen takia!

Oireet alkoi tosi aikaisin. Vatsa turvoksissa/pömpölleen kuin 4.kk olis jo raskaana ;)

Jänskättää kauheasti!

Vierailija
5/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ensimmäinen ultra ja elettiin ajatuksissa 12.raskausviikkoa. Takapakkia tuli kaksi viikkoa eli viikot onkin 9+3 eli laskettu aika on 7.11. Ja selvisi, että siellä on kaksoset! Sitä tietoa on täällä sulateltu, toki iloisissa tunnelmissa. Olo on aika uskomaton. Oli aivan mahtavaa kuunnella heidän sydänääniä, toisella hiukan hitaampi ja toisella nopeampi. Kyllä siinä sekä äidin että isän sydän suli. Tämä on ensimmäinen raskaus, täysin yllätys luomuraskaus monen vuoden hiljaisuuden jälkeen. Onneksi tämä asia ei ole omissa käsissä! Asiat menee niin kuin on tarkoitus.

Vierailija
6/32 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita sinulla oli?

Milloin aloit epäillä kahdesta?

Itse täällä vielä jännitän.. raskaus vasta ihan alussa!

Vierailija
7/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mahtavaa!!!!

Siellä on varmaan tyttö ja poika, kun sykkeet oli erit =)

Vierailija
8/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli silloin selvimpänä oireena se, että pissa haisi tosi hikiselle. Ei haissut, kun odotin yhtä (joka tosin meni kesken). Koko vessa lemus mun mielestä aivan järkyttävälle sen jälkeen, kun minä olin siellä käynyt.

Vierailija
9/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! En epäillyt kaksosraskautta, mies kylläkin vitsaili siitä. En edes tajunnut, että sellaista on suvussamme. En ole aiemmin ollut raskaana, joten en voi verrata oireita keskenään. Aluksi oli kuukautiskipumaista mahakipua ja myöhemmin tajuton väsymys ja erityisesti iltapahoinvointi. Nyt oireet on onneksi lieventyneet, mutta väsyttää edelleen.

Niistä sykkeistä vielä, että appeni epäili ihan samaa, että olisiko tyttö ja poika. Onko muilla kokemusta sykkeistä? Kertovatko sukupuolesta?

Vierailija
10/32 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meille hoitsut sano sydänkäyrissä ihan samaa, eli varmaan tyttö ja poika kun on niin erilaiset sykkeet. Tuli kuitenkin kaksi poikaa! Eli saat elää jännityksessä loppuun asti :-) Niin ellet selvitä sukupuolia ultrassa. Meillä uteliaisuus voitti ja kysyttiin ultrassa sukupuolet, kaikki tuntui sen jälkeen paljon todemmalta.

Onnea matkaan !!

T: Mette ja pojat 1v.

Vierailija
11/32 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös todella vahva tunne, että kaksoset olisivat tulossa. Olen ihan alussa ja ultrakin on vasta 21.4. Minulla kylläkin on kohta 4kk ikäinen poika, joten kohtu voi myös sen takia kasvaa nopeasti, kun edellisestä synnytyksestä ei ole kuin muutama kuukausi.

Meillä on syksyllä 7-vuotta täyttävä tytär ja sen jälkeen yritimme lasta viisi vuotta kaikkine hoitoineen (2xinseminaatio ja 2x koeputkihedelmöitys ja 1 pakastealkion siirto) tuloksetta. Olin väsynyt hoitoihin ja ilmoitin etten jaksaisi vähään aikaan miettiä seuraavaa hoitoa ja kas kummaa olinkin raskaana sponttaanisti:) Nyt siis meillä kohta 4kk ikäinen poika ja huomasin jälleen olevani raskaana, joka on tietenkin positiivinen yllätys meille ja nyt vain sellainen tunne, että masussani olisi enemmän kuin yksi;)

Ihania odotusia kaikille toivottelee: Pulmu:)

Vierailija
12/32 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilut 19. Piti itse tinkaamalla tingata että mahassani on luultavasti kaksi vauvaa, mut äitipolin kätilö sanoi vain että susta tuntuu vaan, sun maharasva tässä on vaan vähän alkanut pullottaan.. Uskomatonta! Viikosta 14 aloin ihmettelemään mahan nopeaa kasvua, mut neuvolassa asia kaksosista tyrmättiin ja sanottiin samaa...susta tuntuu vaan. Vertailupohjaa raskauksiin on, sillä ennestään on 4 lasta.

Kaksosraskauden varmistuminen on saanut naamani loistamaan kun naantalin auringon! :) Jos jossain tulee vastaan typerästi hymyilevä, isomahainen nainen, se olen todennäköisesti minä!!!!

Vierailija
13/32 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Aika juttu kyllä...Eikö ultrassa näkynyt aikaisemmin kaksosia?

Mut ihana juttu. Onnea!!!!

Itse sain tietää kaksosista ekassa ultrassa, joka rv 13+5.

T: Santsuma & tyttö 10/04 ja kaksospojat 7/06

Vierailija
14/32 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin sanottiin että sykkeistä ei voi päätellä kumpia on tulossa. Meillä kaksi poikaa ja sillon kun ollaan käyrillä oltu niin a-vauva oli tosi vilkas ja sykkeet kävi välillä 200 hetkellisesti ja saattoi sitten laskea 150 ja b-vauva oli kokoajan tasaisesti 130-150 ja aika hissuksiin muutenkin. Sitten kun syntyivät niin a oli 500g b:tä pienempi. En tiedä voiko johtua siitä kun liikkui b:tä enemmän!? Sitten kun olivat jo olemassa niin b on selvästi vilkkaampi kuin a, eli osat vaihtuivat.

Vierailija
15/32 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän paljon onnea ja jaksamista odotukseen. Nauti jokaisesta päivästä :)

Vierailija
16/32 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma kaksosraskaus selvisi toisessa ultrassa,enkä osannut kyllä odottaa ollenkaan,vaikka kaksi lasta mulla aiemmin.on ollut enemmän pahoinvointia,kipuja ja muita oireita koko raskauden aikana,mutta en voinut kuvitellakkaan odottavani kahta..kyllä olin pelkkää hymyä,kun jouluaatonaattona ulrassa näin itse yllättäen kaksi sikiötä..jäi kaikki kätilön puheet kuulematta,kun iloinen shokki vei kaikki ajatukset ja huomion..nyt viikot 28+2 ja epäidenttiset poika ja tyttö tulossa..ihanaa odotusta kaikille ja toivottavasti epäilevät saavat pian vastaukset kysymyksiinsä..

Vierailija
17/32 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ultrassa 7+4 ja näkyi yksi sikiö ja ylimääräinen nestepussi josta lääkäri arveli että ollut kaksosraskaus mutta toinen lakannut kehittymästä varhaisessa vaiheessa. Mutta että noinkin voi käydä. Täähän käy jännittäväksi.

yksi selkeä ja toinen vain lähinnä pussina eli ei näkynyt sykettä. Siitä pari viikkoa eteenpäin näkyivät molemmat. Ultra tehtiin alakautta ja vatsan päältä. Koska olen hoikka niin vatsan päältäkin oli hyvä näkyvyys jo alkuviikoilla. Näin sanottiin. Kuten sanottiin myös, että " moni" voi tietämättään odottaa kaksosia, mutta usein toinen lähtee pois jo alkuvaiheessa, joten ne jotka eivät ihan alussa käy ultrassa jostain syystä, eivät edes tienneet odottaneensa kaksosia. Meitäkin varoiteltiin, että toinen varmaan kuihtuu pois, kun oli vain se pussi, mutta tuolla ne nyt tuhisee =)

Vierailija
18/32 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ultrassa 5+1 ja kaksi alkiota siellä näkyi :) Osattiin tähän vähän varautuakin, kun kaksi pakastealkiota sinne siirrettiinkin.

Vierailija
19/32 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme yksityisellä ultrassa rv. 12+5, halusimme varmuuden, että olen raskaana ja onko yksi vai kaksi jne. (ultrattiin vain alateitse)

Lääkäri totesi, että yksi on ja tyttö.

Seuraava ultra rv. 17+5, siinä toinen huomattiin vasta ultrauksen loppuvaiheessa.

Ultrien välissä oli yksi lääkärikäynti.

Noh, meillä on nyt 2 tyttöä. JOS olis syntynyt poikia niin olisin pyytänyt rahat takaisin yksityiseltä ;) Siinä ekassa ultrassa ei vaan näkynyt toista... sattuivat olemaan sellaisessa kulmassa/ asennossa, kuulema.

Ihmettelin itsekseni heti raskauden alusta, että kuinka tämä maha on näin suuri ja kuinka liikkuu jo ympäriinsä ja painaakin jokapaikkaan. Aikaisemmat 2 raskautta menneet leppoisasti ja olen säästynyt flunssilta jne. Kaksosten alkuraskaudessa sairastin elämäni pahimman poskiontelotulehduksen ja pitkän flunssan.

Vierailija
20/32 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä myöhäisessä vaiheessa voi ultraajalla käydä "pieni" kämmi sikiöiden määrän suhteen.. Ko ite kävin rv 20 ultrassa ja vkoja vastaava poika näkyi ultrassa. Istukka etuseinämässä ja vauva syvällä lantiossa eikä oikein mittojakaan meinannu saada.. Nyt eilen neuvolassa kiinnitettiin huomiota (rv 23) kun tuo sf-mitta on 4:n viikon sisällä kasvanut TOSI paljon ja menee ihan omalla käyrällä.. Kohdun kasvu on ollu huimaa verrattuna kahteen edelliseen raskauteen (kuopus yli 3v). Notta onko meidän poika ottanu hurjan kasvuvauhdin ja aikoo kasvaa viisi kiloiseksi (mulla on sokeriarvot normaalit), onko sillä vaan TOSI paljon lapsivettä kohdussa vai kaveri seurana?? Vai turpooko mun kohtu ihan vaan muuten vaan mammuttimaiseksi.. Mulla 1,5 viikon päästä uus neuvola ja aikovat porukalla mittailla sf-mittaa multa.. Ja jos kasvu jatkuu samana eikä tasaannu niin ä-polille.. Olisko muka voinut jäädä puolivälin ultrassa toinen huomaamatta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi