Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko usein rikkonut sääntöä, että lapsi saa olla erossa vanhemmistaan vain ikävuosiaan vastaavan määrän öitä?

Vierailija
21.03.2008 |

Eli esim. 1v saa olla yhden yön mummolassa ja 2v kaksi yötä jne.

Oletko vahingoittanut lapsiasi ja pitänyt kauemmin yökylässä?

Ja sitten tietenkin pakottavat syyt, kuten sairaalassa olo tms. on poikkeuksia.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi oppii että hänestä huolehditaan ja hänen ympärillään on rakkaita ihmisiä VAIKKA vanhemmat kävisivätkin välillä jossain. Ja tätä ei opi ilman harjoittelua! Monia lapsia ahdistaa ajatus vanhempiensa mahdollisesta kuolemasta, ja jos ei ole kokemusta siitä, että rakkautta ja huolenpitoa riittää ilman vanhempiakin, ahdistus tuntuu vain pahemmalta.

Vierailija
42/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksu ja tasapainoinen teini-ikäinen siitä on kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin että ALKAA unohtaa, JA että " vähän" ei ole sama kuin " kokonaan" . Oletteko te oikeasti noin pahveja?????

30

Vierailija
44/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sanoen puolustaudutte, koska lapsenne viettävät pitkiä aikoja teistä erossa.

Ja kyllä mä tiedän osaavani hoitaa lapsiani paremmin, kun esim. mummo. Koska minhän olen niiden äiti. Siis läheisin ihminen heille (meillä siis tosiaan omat vanhemmat ovat paljon lähempiä, kuin isovanhemmat). Mieheni ja lasteni isä tietenkin osaa hoitaa heitä hyvin. Ja näin olen voinut pieniä vapaahetkiä ottaa lasten ollessa vauvoja. Mutta silloin kun he ovat oleet vauvoja en ole voinut enkä HALUNNUT olla heistä yhtäkään yötä erossa. Mieheni ei osaa imettää.

Te haluatte niin kovasti olla vapaita ja lapsettomia, että sysäätte lapset isovanhemmille ja puolustelette sitten täällä, että ei ole haitallista.

-ap

Vierailija
45/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun naapurintyttö on muuttanut pois, mutta unohtaminen on meneillään sitten seuraavat 79 vuotta.

Vierailija
46/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat hyvin ja heillä on erittäin läheiset ja lämpimät välit isovanhempiinsa ja muistelevat jo poismennyttä ukkiaan, onneksi saivat viettää niitä viikonloppuja ukin seurassa, että jäi hyviä muistoja.

Vierailija
47/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion olla ensi kesänä viikon työmaatkalla kun 3v lapsi on isän ja isoäidin kanssa kesämökillä. Kun tulen takaisin lapsi on alkanut jo unohtaa minut... kiitos kuitenkin, että sanoit " erossa vanhemmistaan" eikä " erossa äidistään" ap.

Vierailija
48/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa ajatella lapsen etua ennemmin kuin omaa huviansa. Siis 30 ainakin! -ap

Vierailija
49/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein että äiti haluaa vapaasta tahdostaan olla vauvastaan erossa. Esim. 2kk ikäisitä vauvoistaan. -ap

Vierailija
50/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nykyään vie lapsensa milloin minkäkin syyn takia hoitoon pitkäksikin aikaa. -ap

Vierailija
51/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole oikein että äiti haluaa vapaasta tahdostaan olla vauvastaan erossa. Esim. 2kk ikäisitä vauvoistaan. -ap

huomattavasti sujuvammin ja helpommin ja nopeammin, kun vauvat olivat mummolla hoidossa. En olisi mitenkään jaksanut muuttoa, jos olisi kaiken muun touhun ja tohinan keskellä vielä heistä huolehtia. Luojan kiitos oli apua saatavissa eli lapset pääsivät mummolaan.

Kaksoset sitäpaitsi olivat toistensa läheisyydessä koko ajan, ihan niin kuin kohdussakin, he ovat toisilleen ne tärkeimmät kiintymyssuhteet.

Äidinvaistoni pelaavat kyllä ihan normaalisti, ehkä normaalimminkin kuin niillä jotka hormonihuuruissa väittävät kaikenlaista soopaa täälläkin aina silloin tällöin...

Vierailija
52/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania viikkoja ovatkin saaneet viettää.

Ei minulla ole tarvetta todistella, että osaan hoitaa lapsiani paremmin kuin isovanhemmat, tiedän että olen itse riittävän hyvä äiti lapsilleni ja tiedän myös sen, että isovanhemmat ovat erinomaisia hoitajia. Ei tämä ole mikään kilpailu minulle toisin kuin ap:lle näyttää olevan. Olen nähnyt isovanhemmat lasten kanssa, ja lapset isovanhempien kanssa, ja se riittää kertomaan minulle, että lapsille on hyödyksi se, että heillä on paljon ihmisiä jotka rakastavat heitä. Kaiken lisäksi minustakin tuli ihan onnellinen ihminen heidän hoivissaan vaikka minullakin on ollut suuri onni saada viettää paljon aikaa rakkaan mummini kanssa.

Vierailija
53/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalla oltiin 3 yötä. Lapsi oli mummolassa, ja mummoa on nähty vähintään kerran viikossa lapsen syntymästä lähtien. Ei ollut kuulemma itkenyt ikävää, hyvin oli nukkunut , syönyt ja viihtynyt. Mitään jälkivaikutuksiakaan ei ole näkynyt (lapsi nyt 3 v).

Vierailija
54/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinun arvomaailmasihan se on.

Itse olisin mieluummin otanut sen avun siihen muuttamiseen ja ollut itse niiden vauvojen kanssa.

Ja jos viittaat minuun hormonihuuru-jutullasi, niin ei osunut. Vauvan äidillä on usein niitä hormonihuuruja, mulla ei ole vauvaa.

Ja ajatukseni kerovat minun arvomaailmastani, minulle lapset ovat tärkeitä. Ja kun he ovat olleet vauvoja, niin on ollut itsestään selvää, että paikkani on heidän luonaan. -ap

Vierailija
55/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman, että mun tarvii heitä yökausiksi sinne hyljätä.

Ja ei mun tarvi kilpailla millään, koska itse tiedän kuinka lapsiani haluan hoitaa ja kasvattaa. -ap

Vierailija
56/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurettavilla perusteilla tuomitsisi kaikkia jotka eivät toimi ihan samalla tavalla kuin itse.

Vierailija
57/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettanut heitä siihen, että se on katastrofi.

Luulen että minun lapset pärjäävät loppujen lopuksi paremmin kuin sinun.

Vierailija
58/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummien kanssa mökillä lomailemassa. unohtaminen on selvästi alkanut. ja kyllä 15 vuotias on vielä lapsi.

Vierailija
59/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten enää lapselisempaa heittoa keksinyt? -ap

Vierailija
60/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se äitiys mitenkään takaa sitä ettet tee asioita ihan päin persettä. Itsetuntosi kasvattajana on kiinni siitä, että olet kuin liimattu lapsiisi ja olet heidät synnyttänyt... ei hyvin mee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi