Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko usein rikkonut sääntöä, että lapsi saa olla erossa vanhemmistaan vain ikävuosiaan vastaavan määrän öitä?

Vierailija
21.03.2008 |

Eli esim. 1v saa olla yhden yön mummolassa ja 2v kaksi yötä jne.

Oletko vahingoittanut lapsiasi ja pitänyt kauemmin yökylässä?

Ja sitten tietenkin pakottavat syyt, kuten sairaalassa olo tms. on poikkeuksia.

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" minusta nyt olisi kiva jos olisi näin, koska olen aina ollut tätä mieltä"

Vierailija
82/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse todistella sinulle tai muillekaan millään tutkimustuloksilla olevani oikeassa.

Siis minulle riittää, että minä uskon olevani oikeassa ja sain vielä psykolgin vahvistuksen asillae. Mä olen tyytyväinen. Sille in voi mitään, jos sinä et ole. Mutta sehän ei ole minun ongelmasi. Etsi sinä vahvistusta jostai, jos et kerran muuten näin ajattele. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit myös kertoa onko se syntyvä vaurio peruuttamaton vai paraneva, ja jos paraneva niin parantuuko päivässä, viikossa vai 30 vuodessa.

-62

Vierailija
84/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitte hyvin yhteen ja teidän pitäisi perustaa oma praktiikka... Puoskarit OY.

Ovella lätkäistään kyselylomake: olitko lomalla mummulassa lapsena, ovatko lapsesi olleet mummolla, ja jos vastaus on joo, muuta ei tarvita, olet psyykkisesti vammautunut ja lapsesi myös. Mitä väliä sillä kuinka onnellista ja ihanaa elämä on.

Vierailija
85/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko ap nyt niin, että kantasi on tullut selväksi. Noudata sitä aivan rauhassa ja lakkaa jankkaamasta.

Väität muiden jankkaavan, mutta kukahan sitä kiivaasti yrittää puolustautua?

Jos psykologi vannoo ja vakuuttaa, että lapsien on syötävä vaikkapa kaurapuuroa aamulla tai muuten kehitys jää jälkeen, syötätkö väkisin vaikka lapsesi inhoaa sitä ja oksentaa? Selität vain lapsille sitten, että psykologi teki tutkimuksen joten pakko syödä???

Ja kyllä, oma 1v8kk oli äitini luona hoidossa VIIKON kun jouduin työmatkalle ja mies teki pitkää työpäivää. Kummasti lapsi viihtyi, varsinkin kun oli muita lapsia mummolassa kavereina.

Juu, piloille on mennyt lopullisesti!

Vierailija
86/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kupissa painaa enempi YLEINEN ajatus -kuin yhden ihmisen mielipide! Varsinkin jos kukatahansa " expertti" saarnaa niinkun ITSE on tehnyt.. ;) Jokasella ihmisellä on asioihin kuitenkin se OMA MIELIPIDE, ja se saattaa olla eri kuin toisella alan ihmisellä.

Mielestäni lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä! Siis jos lähdetään pohtiin niin kylässä asuu toisilleen tuttuja ihmisiä jokka auttaa toisiaan. En pidä itseäni parempana kasvattajana kuin äitiäni. En tapaa lokeroittemaan ihmisiä, laittamaan paremmuuteen. Lapsetonkin ihminen saattaa olla lapselle hyvin tärkeä ja rakas. Ei sympatiaan ja empatiaan tarvita synnytystä -ja näköjään ap. n tapauksessa synnytyskään ei ole tuonut mukanaan sitä.

Lapsillani on hyvät ja lämpöset suhteet mummoloihin ja mielellään ovat sinne menneet. Jos lapsillani on " säröjä" tästä että heillä on hyvät suhteet mummoloihin niin olen vaan iloinen asiasta! Vaan koska lapseni ovat samaa pataa mummojen ja pappojen kanssa.

Itse olisin lapsena tykännyt jos olisi ollut mummola joka ottaa yöksi. Mielestäni mitä isommaksi lapsi kasvaa sitä suurempi on kynnys että isovanhemmat ja lapset lähenee toisiaan.

Kun lapsillani on vauvasta saakka ollut mahdollisuus ILMAN SYYTÄKIN mennä yökylään mummolaan niin se vaan syventää heidän suhdetta vanhempiini. Ja on suuri rikkaus, ja näin sen kuuluu olla.

Vierailija
87/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiedän. Pitää varmaan ottaa kohteliaisuutena, kun sinua niin kiinnostaa minun arvioni asiasta. Enhän minä ole psykologi. En ole oikea ihminen arvioimaan sinun lapsesi vauriota, varsinkaan näkemättä lastasi.

Minulle siis riittää se, että mulla on mielipide tästä asiasta. Ja kerran psykologikin oli samaa mieltä, tunnen olevani oikeassa. Jos sinä kaipaat todistelua asiasta, niin eiköhän niitä neistä varmaan löydy. Mulla ei ole niitä sulle antaa. En tunne tuota psykologia, ota sinä häneen yhteyttä ja kysy kysymyksesi häneltä. Hän varmaan osaa sinulle kertoa mihin perustaa ajatuksensa. -ap

Vierailija
88/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi unohtaa vanhempansa kolmessa päivässä... joopa joo.

Etkö tosiaan ole huomannut omien lastesi koskaan muistavan paljon kaukaisempia ihmisiä pidempiä aikoja? Et sitten kyllä taida heidän kanssaan viettää kovinkaan laadukasta yhteistä aikaa, jona olisit kiinnostunut heistä, sinulle riittää että olet vain paikalla.

Normaalilapsella kaikki pk:n täditkin ovat vielä hyvässä muistissa viiden viikon kesäloman jälkeen, ja jopa keittäjä. He muistavat ja tervehtivät onnellisian kavereita ja sukulaisia jotka on nähty viimeksi iät ja ajat sitten. Jos kahden päivän jälkeen alkaisi joku " unohtamisen alkaminen" niin mitä ihmeen merkitystä sillä lapselle olisi kun hän kerran siitä huolimatta ihan hyvin muistaa?

Vierailija
89/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan OT..

Vierailija
90/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä tässä tuli nyt vihdoin ensimmäinen järjen ääni sinultakin. Ei ole mitenkään mahdollista sanoa, onko lapsi vahingoittunut muutaman päivän mummolareissusta lasta ja mummoa ja vanhempia tuntematta.

Vierailija
91/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vaikka koko ketju.

Ja en tajua miksette te tajua, että tämä on minun mielipiteeni. Ja minä en tarvitse sille mitään tutkimustulosta taustaksi.

Ja kyllä, mä kerron aina uudestaan tarvittaessa tämän mielipiteeni. Se että te väitätte muuta, ei saa mua kääntämään kantaani.

Etsikää se juttu ja natakaa sille psykologille palautetta, kun kerran olette eri mieltä Mä olen samaa mieltä hänen kanssaan.

Ja se psykologi-toimistohan olisi hauska juttu. Harmi vaan, että mulla ei ole asianmukaista koulutusta. Joten taitaa jäädä.

Ja mähän olen ihan tavalline ihminen, saahan mulla olla mielipide. Ja saa olla, vaikka en sitä sen kummemmin perustele.

Perustelkaa te nyt vuorostanne miksi yksi vuotiaan on hyvä olla monta yötä pois vanhempiensa luota? -ap

Vierailija
92/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puoskarointiin mitään koulutusta tarvita, sinä osaat sen nyt jo oikein hyvin.

Vierailija
93/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi ei ole ollut vielä yhtään yötä hoidossa... vähän harmittaa että ei ole paikkaa minne viedä.

Mutta ap:n ja kaltaistensa minätiedänkaikenkoskaniinon-tyyli on ihan sairaan ärsyttävä, oli aihe sitten mikä hyvänsä.

Vierailija
94/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä et itse tunnu tajuavan on, että muilla on omansa ja niille on ihan yhtä hyvät perustelut kuin mitä itse olet esittänyt omallesi. Olet kertonut että lapset saavat vaurioita jos ovat tuota sääntöä kauemmin erossa vanhemmistaan ja arvostelet niitä jotka toimivat sääntöä vastaan. Sinulla ei kuitenkaan ole väitteesi tueksi mitään tutkimuksia, et vastaa kysymyksiin vaurioiden luonteesta, et anna mitään miksi kenenkään pitäisi muuttaa mielipiteensä samanlaiseksi kuin sinulla.

Kuten sanottu, jos väität jotain oikeaksi ja muut eivät usko, todistustaakka on sinulla, sinun pitää osoittaa miksi kantasi on oikea, sillä muutoin se on pelkkää tyhjää sanahelinää huolimatta siitä miten vakuuttunut itse olet. Vetoat jauktoriteettina johonkin psykologi X:n, jonka nimeä et kerro, eli kenelläkään ei ole mitään mahdollisuuksia etsiä tietoa siitä mitä hän on sanonut ja mihin se perustuu.

Vierailija
95/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin lapsen isän kanssa festareilla rellesträmässä 2 yötä ja päivää.

ihan terve lapsi silti . reps

Vierailija
96/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukseni kohdalla rikoin, kun hän oli vajaa 2 v, niin hän oli 5 vrk hoidossa.

Mutta: isovanhemmat hoitivat ja meidän omassa kotona. Mutta lapsi silti protestoi, eikä suostunut puhelimeen.

Vierailija
97/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten jo jossain aikaisemmassa viestissä olen maininnut, että sinä ja muut saavat hoitaa lastansa miten haluavat. Minä en halua olla erossa lapsistani, kun he ovat pieniä.

Miksi mun pitäsi perustella jotenkin? Enhän mä yritä sada muita uskomaan samoin.

Ihan samalla tavalla teidän pitäisi perustella mulle miksi 1 vuotiaan on hyvä olla monta yötä pois vanhempiensa luota. Ei ole perusteita kuulunut.

Ja siinä ielessä se psykologi on mulle " auktoriteetti" , että hän on kehityksen asinatuntija. Itse en ole ajtuksiani perustanut mihinkään pykologiseen totuuteen, vaan maalaisjärkeen, mutta kaitpa tuo psykoloki perustaa sen johonkin. Hän on sen alan asiantuntija, minä en. Enkä ole sitä missään vaiheessa väittänytkään. -ap

Vierailija
98/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvistan vain, että tuollainen " sääntö" on olemassa. Psykologian proffa Keltikangas-Järvinen itsekin puhuu siitä. Eikä proffa puhu mitään ilman tutkimustietoa.

Vierailija
99/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ohje, joka perustuu sen asian havainnollistamiseen, että pienen lapsen ei ole hyvä olla pitkään erossa vanhemmistaan. Tämän nyt jokainen maalaisjärjellä varustettu ihminen muutenkin tietää.

Vierailija
100/135 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs tutkimukseen sinä perustat mielipiteesi? Väität vaan, että lapset protestoivat milloin mitäkin, ei vaurioita.

Minä en arvosta ihmistä joka kertoo vievänsä esim. kaksi vuotiaan viikoski mummolaan. Mun arvojen mukaan hän toimii väärin ja minä uskon, että lapselle on siitä myös haittaa. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän