Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi???!!!

Vierailija
20.03.2008 |

Miksi en laihdu?? Oon koko talven aerobicannu kaks kolme kertaa viikossa. Nyt kolme viikkoa oon tosi tarkkaan seurannu syömisiä ja äsken kävin iltalehden painopäivyrisivuilla. Sen mukaan mun pitäis laihtua kohinalla tällä syömisellä ja liikkumisella!!! Mun läskit vaan sen kun kasvaa ja paino ei tipu ei ollenkaan, Kyse ei ole mistään lihastenkaan kasvusta!!!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo yli vuoden laihduttanut syömällä terveellisesti, laskemalla kaloreita ja lisännyt liikuntaa. Grammaakaan ei ole lähtenyt! Turhauttaa niin perkeleesti!

Vierailija
2/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos söisin suositusten mukaisesti, olisin todellakin lihava! Elimistöni ei vaan kuluta energiaa " suositusten mukaan" ...Joillakin ihmisillä on kaiken lisäksi omituinen käsitys siitä, että terveellistä kotiruokaa syömällä ei lihoisi, että vain karkit ynnä muu makea lihottaa. Kyse on syödyn energian MÄÄRÄSTÄ ei laadusta. Toki rasvaisesta ja kaloripitoisesta ruuasta saa tätä energiaa ja kilokaloreita nopeammin ts. pienemmistä määristä ruokaa, mutta kyllä terveellselläkin ruualla voi itsensä lihavana pitää, kun sitä syö PALJON.

Laihtuminen on loppujen lopuksi aika yksinkertaista: kun ihmiskeho saa vähemmän energiaa kuin mitä kuluttaa, ihminen laihtuu. Mikäli ette laihdu nykyisillä ruokamäärillä, on aika lakata tuijottamasta laskureita ja alkaa kuunnella omaa kehoa. Antakaa sille keholle vähemmän ruokaa, kyllä se siitä kutistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön siis terveellisesti 1380kcal/pvä. Eli kyllä tuolla määrällä pitäisi laihtua, mutta kun ei laihdu. Liikuntapäivinä syön toki enemmänkin, jotta keho ei menisi säästöliekille. Työssäni seison paljon.

En siis syö epäterveellisesti, vaan katson tarkkaan mitä suuhuni pistän. Jos syön yli tuon 1380kcal/pvä enkä liiku, lihon heti. Vaikka kuinka sanotaan, että keho kuluttaa 1700-2000kcal/pvä, niin minä sanon että paskat! Ei mun keho ainakaan kuluta.

t. 2

Vierailija
4/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En siis syö epäterveellisesti, vaan katson tarkkaan mitä suuhuni pistän. Jos syön yli tuon 1380kcal/pvä enkä liiku, lihon heti. Vaikka kuinka sanotaan, että keho kuluttaa 1700-2000kcal/pvä, niin minä sanon että paskat! Ei mun keho ainakaan kuluta.

t. 2

lähipiirini sukulaisnaisten kanssa. Laihana pysyy noin 1000kcal/pv, (siis laihana, mutta ei anorektisen laihana, olemme kaikki n. 165-168cm), jos lisää tuohon jotain pitemmän aikaa, lihoo varmasti pari kiloa. Eikä olla sohvaperunoita = liikutaan mm. aerobic, jne. Ihan varmasti riippuu ihmisen geeneistä mitä keho kuluttaa.

Vierailija
5/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä näkee jo nälkää toisinaan. Ja turha haaveilla mistään ravintolaillallisista, sillä silloin ei saisi syödä koko päivänä melkeinpä mitään, ettei kalorit ylity. :(

Vierailija
6/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eihän se voi olla mahdollista??? Edes mahatauti ei mua enää laihduta!

Vierailija
7/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla:

1 annospss Elovena kaurapuuroa

1 actimel (pitämään vastutuskyvyn kohdillaan)

2 omenaa

Lounas:

1 ruisihme leipä (molemmat puolet)

2 siivua ohuen ohuita leikkeleitä (n.7kcal/siivu)

1 kevyenraikas 5% aamupala juusto (puolikas kummallekin leivälle)

2 salaatinlehteä

1 rkl margariinia (40%)

Välipala:

1 prk cottifrutti puolukka

2 omenaa

(1 proteiinipatukka)

Päivällinen:

150g wok-vihanneksia, oliiviöljyssä paistettuna

100g broilerin rintafilee (ohut leike)

Iltapala:

1 prk activia jogurttia

1 verigreippi

2 kpl hapankorppua

1 rkl margariinia

2 salaatinlehteä

2 viipaletta ohuen ohuita leikkeleitä

2 viipaletta edam 9%

kurkkua

yhteensä n. 1380kcal

Että ei pitäisi tällä kovin paljoa lihoa, vaan eipä laihdukkaan..:/

Vierailija
8/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää paljon kasviksia. Siis PALJON! Väh. 1-2 kg/pvä. Luulisi painon vähitellen irtoavan ;) Lisäksi nälän tunne pysyy poissa.

Vierailija
9/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Vierailija
10/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailusi on tosi hiilihydraattipitoista. Leipää, puuroa ja hapankorppuja. Samoin siinä on jonkinverran sokereita. Nämä sinänsä ovat tärkeitä ravintoaineita ja terveellisiäkin, mutta jos painon pudottamista ajattelee, siinä ne hannaa vastaan.

Minulla paino lähtee HETI alaspäin, jos jätän sokerit (mutta marjoista en luovu) minimiin, jätän leipä-puuro-peruna-pasta-hiilarit pois ja lisään runsaasti kasvisten, (juurekset, vihannekset ei hedelmät) osuutta ja syön samalla kohtuullisesti hyviä (ts. vältän ns. kovia rasvoja) rasvoja esim. kalan, kanan muodossa.

Jos mielenkiintoa on, kokeile vaikka pari päivää alkuun, miltä olo alkaa tuntua. Jos ei tule kevyempi olo, niin lopeta sitten. Mutta minulla tämä toimii:

Konkreettinen päivän ruokailut- vinkki:

Aamupala:

Eri pakastemarjoja + ½ purkkia maustamatonta Alpro soijajugurttia tai muuta maustamatonta jugurttia (tee sauvasekolla sorbetiksi - hyvää!)

Kofeiinitonta teetä (kofeiinijuomat alkavat helposti närästää tällä ruokavaliolla)

Lounas:

Iso kasa wokkivihanneksia, uunilohta

vettä, vasta n.½ tuntia ruokailun jälkeen

Välipala:

Kofeiinitonta kahvia soijamaidolla tai joku vastaava (soijamaito on ihanan makuista kahvissa, kannattaa kokeilla!)

Tomaattia ja basilikaa hyvässä oliiviöljyssä, voi laittaa sen mozzarellankin joukkoon...

Illallinen:

Uunivihanneksia (porkkanaa, lanttua, palsternakkaa) yrteillä, ja haudutettua parsaa. Kalkkunaleike viherpippurikastikkeella - tai ilman.

Vettä, ½ h ruokailun jälkeen aikaisintaan

Iltapala:

Itse jätän väliin, kun tuo illallinen oli jo aika tuhti, mutta;

Kofeiinitonta kamomillateetä, illalliselta jääneitä kasviksia...

Voi olla, ettei kaikille sovi, eikä ole missään nimessä " oikeaoppista" - kuten me ihmiset olemme yksilöllisiä kaikissa ominaisuuksissamme, mutta kuten sanoin, minulla tämä toimii.

Onnea laihtumisellesi :o)

Vierailija
11/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi en liho!

Tälläkin hetkellä mussutan suklaalevyä lounaaksi. Painan 53kg ja olen 170cm pitkä. Olen aina ollut tällainen, syön paljon herkkuja mutta en liho ikinä, näinkin päin voi siis olla.

Tosin en haluakaan lihoa, olen ihan tyytyväinen näin. Mietin vaan että mistähän tämä lihoamattomuuteni voi johtua?

Vierailija
12/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink][size=4]Miks no siks kun se oli valaskala![/size][/color]

Vierailija
13/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on " huonot geenit" eli isältä peritty taipumus kerätä painoa ja äidiltä pituuskasvu, olen 162cm.

Muut perheessäni ovat pitkiä(isän puolelta) ja hoikkia(äidiltä).

Mutta tuohon ongelmaan, miksi en laihdu:

Tavoittelen pysyviä tuloksia ja siksi terveellistä ruokavaliota. En halua laihduttaa millään ihme dieeteillä eikä karppauskaan houkuttele.

Olen karsinut jo ruokavaliostani pastan, perunan ja turhat valkoiset jauhot. Lisäksi en käytä paljoa sokeria.

Kahvia en juo, vihreää teetä 2-4 kuppia päivässä. Lisäksi juon sokeritonta mehua. Yhteensä tekevät sen 1,5-2 litraa päivässä.

Tiedän, että pitäisi juoda vettä, mutta täällä missä asun hanavesi on ihan kamalan makuista. Ennen joinkin pelkkää vettä, mutta täällä tulee oikeasti oksennus siitä hanaveden mausta.

Mutta siis periaatteessa kaiken pitäisi tuollakin ruokavaliolla olla siinä mallissa, että laihtumista tapahtuu. Mutta ei kuitenkaan tapahdu. Joten voisiko kyseessä olla jokin sairaus, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta? Onko kellään kokemusta tai tietoa ko. sairaudesta?

t. 9

Vierailija
14/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa mahtuu vähemmän => nälkä nopeammin

Hyvin nestepitoinen ateria " laimentaa" mahanesteitä ja sulatus toimii heikommin. Mutta nestettä tulisikin juoda reilusti ateroiden välillä tai jonkin ajan kuluttua syömisestä.

Tämä ei nyt ollut sellainen hieno tieteellinen selitys, mutta sellainenkin on olemassa, en nyt muista linkkiä mistä tämä tuli.

Vierailija
15/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysinäinen vatsa ja hölskyvä sellainen!

Vierailija
16/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei maininnut ikää, pituutta ja painoa.

Mitä enenmmän massaa niin sitä enemmän tarvitset kaloreita.

Käy Ap sellaisilla sivuilla kun kalorilaskuri ja fi niin ainakin niiltä sivuilta voit käydä laskemassa oman henkilökohtaisen kaloritarpeesi päivässä.

Jos laihtua meinaat niin elä syö urheilupäivinä enempää. Ei se sinun kehosi millekkään säästöliekille hyppää heti jos syöt vähän vähemmän eikä vie myöskään tehoja liikunnasta. Eri asia jos on jatkuvasti nälkäkuurilla.

Kun olet selvittänyt henkilökohtaisen energiatarpeesi ilman päivittäistä liikuntaa niin tiedät kuika paljon siitä voit sitten kuluttaa liikunnalla ja syömisellä. Jos energaintarpeesi on vaikka 1650 kaloria päivässä ja syöt 1300 kaloria niin silloin viikossa energiavaje on 2450 kcal. Jotta laihtuisit kilon sinun viikottaisen vajeen olisi oltava 7000 kaloria.

Suosittelen sinulle puolen kilon viikkovauhtia, jolloin tiputat puolet tuosta kalorivajeesta ruualla ja puolet liikunnalla. Syöt suht tuon kalorimääräsi ja sitten käyt neljä kertaa viikossa tunnin kävelylenkillä.

Laihdutusaikana et tarvitse mitään ylimääräistä ruokaa urheilupäivinä. Niiden aika on sitten kun urheilet ja olet haluamassasi painossa.

Pidä vielä ruokapäiväkirjaa ja laske ne päivittäiset kalorit tarkkaan.

Toivottavasti jotain apuja.

t: eräs joka marraskuussa painoi 64 kg ja nyt 55.5.

enää en laihuta vaan kuntoilen ja kiinteydyn.

tsemppiä laihtuminen on kovaa työtä.

Vierailija
17/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kolme juomalasillista.

Vierailija
18/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ruokavalioosi PALJON kasviksia.

Vierailija
19/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos muutenkin on kalorivaje koko ajan, niin tuleeko liikaa vajetta, jos ei syö liikuntakaloreita.

Pituus on 162cm ja paino 76kg. Ennen toista raskautta paino oli 66kg ja tavoite olisi jossain 58kg tienoilla.

Vierailija
20/23 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekkaamassa kilpirauhashormonit: jos niiden tuotanto on vajaatoiminnalla, et laihdu, vaikka söisit vain tomaatin päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan