Suomalaiset eivät ymmärrä mitä kunnon pakkanen on, toisin kuin jenkit. Mount Washingtonin vuoristoalueella -78 celsiusasteen pakkaslukemia.
Kommentit (18)
Ei taida kuitenkaan olla celsius asteita nuo vaan fahrenheitteja.... ?
Ei ollut. Siellä oli - 43 astetta. Siihen päälle tuuli ja "tuntuu kuin" ilmoitukset päälle.
Eikä siellä vuotenhuipulla asu ketään.
Miksi meidän pitäisikään ymmärtää?
Eikä ollut kuin -43 astetta. Minäkin olen ollut kylmemmässä säässä kuin tuo -43.
No valtaosa jenkeistä ei asu tuolla vuorilla, kuten valtaosa suomalaisista ei asu Lapissa. Eli pointtisi oli?
Tuo luku on wind chill-vaikutus. On Suomessakin ollut -43c pakkasia.
Miksi siellä on niin kylmää? Luulin että vain jossain muualla voi olla niin jäistä. Siperia, Kanada, napa-alueet jne. Vaikka autiomaassakin on pakkasta.
America on ihmemaa. Muuttaisin heti, mikälì pystyisin.
Siellä voi tulla luntakin joskus 80 tuumaa päivässä. Suomessa kaikki sekoaa jos lunta tulee 10 senttiä päivässä.
Antarktiksellä oli muutama vuosi sitten -100c
Teksasissa, joka osavaltio on pinta-alaltaan koko Suomea paljon suurempi, omakotitalotkin ovat niin suuria että siellä monet liikkuvat olohuoneesta makkariin helikopterilla.
Vierailija kirjoitti:
Siellä voi tulla luntakin joskus 80 tuumaa päivässä. Suomessa kaikki sekoaa jos lunta tulee 10 senttiä päivässä.
Suomalaiset valittaa kaikesta. Sietäisivät saada remmiä!
Vierailija kirjoitti:
Teksasissa, joka osavaltio on pinta-alaltaan koko Suomea paljon suurempi, omakotitalotkin ovat niin suuria että siellä monet liikkuvat olohuoneesta makkariin helikopterilla.
Meidän perheellä on äLY-Ballistinen ohjus jolla pääsee toiseen universumiin teksasissa pysyen kotoani, tietenkin teksasissa.
Suomalaiset eivät halua tietää mikä pakkanen on Taivaan isän jaloissa, tämä funktio on vaarallinen
Vierailija kirjoitti:
Eikä ollut kuin -43 astetta. Minäkin olen ollut kylmemmässä säässä kuin tuo -43.
Ja nyt tiedän ikähaaukasi eli 80-luvun puoliväli. Arktinen diesellaatu jääty putkiin.
Olen asunut New Hampshiressa. Kaunista seutua. Lunta saattoi tulla metri yössä. Toisaalta yhtenä päivänä saattoi olla miinusasteita ja seuraavana +20 celciusta ja lumi suli kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut New Hampshiressa. Kaunista seutua. Lunta saattoi tulla metri yössä. Toisaalta yhtenä päivänä saattoi olla miinusasteita ja seuraavana +20 celciusta ja lumi suli kohisten.
Se tapahtui "New Hemphiressä", ei New Hampshiressä ole radikaallinen ilmasto
Suomlaiset ovat löysiä velliperseitä.