kertokaa halpoja ruokia pääsiäisen yli? rahaa 5e...
ja ei tarvitse saarnata, kuinka ihminen päästää tilanteen tähän jamaan..
tilanne on paha, 5e rahaa lapsilisiin asti.
pikavippejä ei.
2 lasta ja minä.
en ole vuosikausiin ollut näin kuraisessa tilanteessa, joten nyt kaipaisin neuvoja, kuinka selvityä?
-kiitos
Kommentit (105)
sanoin lainaavani rahat äidiltä jos tulee tiukkapaikka, mutta kynnys lainata on erittäin suuri kun edellinenkin vippi on maksamatta.. Ei äitini ole niitä ihmisiä jotka ovat valmiita tekemään kaikkensa lapsiensa eteen -tuplamamma-
suoraan saneoen en kysynyt, vein paperit virkailijalle siis tiliotteet vuokralaput, vesimaksut, kotivak ja sähkölaskun. Sanoin lainaavani äidiltäni vaikka kynnys on suuri myös sinne kun edelliset vipit on maksamatta. -tuplamamma-
suoraan saneoen en kysynyt, vein paperit virkailijalle siis tiliotteet vuokralaput, vesimaksut, kotivak ja sähkölaskun. Sanoin lainaavani äidiltäni vaikka kynnys on suuri myös sinne kun edelliset vipit on maksamatta. -tuplamamma-
työntää pääni pakasteeseen ja tutkia mitä löytyy.
sorry, kone sekoilee kun ei antanut lähettää viestejä ekaks ja sitten ne onkin täällä moneen kertaan samat sönkättynä eritavalla, toivottavasti edes mun sekoilut piristää sua, -tuplamamma-
ainakin asia tuli selväksi:))
-ap (joka asuu itä-vantaalla)
juu, oli tuon nettiliittymän maksunkin kanssa aika tiukkaa, juuri ja juuri sain maksettua, ennenkuin olisi mennyt linjat kiinni.
maksoin nyt lapsilisäpäivänä siis.
palveluntarjoaja on yhdistänyt netti- ja kotipuhelinlaskutuksen yhteen nippuun, niin sitä oli melkein 90e.
tuli vaan mieleen, kun joku ihmetteli, miksi on nettiliittymä, mutta ei rahaa ruokaan..
narsissit alkavat olla loppuun kukkineita, ja siirrän ne sipulit tuonne omalle takapihalleni kasvamaan, sieltä ne putkahtavat ensi keväänä muistuttamaan tästä pääsiäisestä:)
-ap
Ette te tuolla pärjää millään hei! Munkin tekis mieli antaa teille rahaa. Teinikin varmaan tarvitsisi muutaman euron pääsiäistä varten.
aivan kuin olisi mies talossa:))
-ap
spagettia, jonka kanssa paistinpannussa lämmitetty valkos kynsi ja pussillinen pakastemaissia ja joukossa vähän ruokakermaa. Ei paljoa maksanut, hyvää oli.
vaikka häpeä on minusta turha. Jos kerrot kotisi läheltä jonkun tunnistettavan paikan, niin voisin käydä tuomassa sinne mitä minun kaapeistani löytyy. Sovitaan aika, niin tiedät käydä hakemassa kassin pois, ettei kukaan muu ahne av-mamma käy sitä varastamassa? Olisko joku puistonpenkki, leikkipuiston penkki tjs., mikä on helppo tunnistaa?
Käviskö jo tänään tai huomenna iltapäivällä?
ehdotat juuri samaa, mitä minä silloin tarjosin toiselle avun tarpeessa olevalle:))
-ap
jälkeen lähdössä autolla asioille. Voisin oikeasti tiputtaa kassin jonnekin?
Kaikesta huolimatta toivottelen kaikille mukavaa pääsiäistä.
Toivottavasti asiasi järjestyy niin ettei nälkää tarvitse nähdä.
infoa miten asiat sutviutuivat?? Mä pyydän sut meille syömään jos ei muuta vaikka mullakin rahat tiukassa;O)
Mutta toivotaan että apua löytyy!!! Ja mukavaa pääsiäistä
mekin asutaan Vantaalla. Kerro ap, miten voisin auttaa sua. Voin antaa rahaa tai ruokakassin tai lahjakortin Stokkalle. Mitä ehdotat?
lapsen kanssa hieman leikittiin välillä.
se vaan,että jos joku jonkun kassin nakkaa jonnekkin, niin siinä olisi kyllä oltava yhteystiedot tms, jotta voisin korvata sen takaisin...
-ap
Jos on, mä laitan sulle eka meiliä, sit sä mulle tilinumeron. Sit laitan 2o euroa sun tilille. Voin laittaa meiliin yhteystiedot, jos haluat vaan lainaksi. Maksat sitten kun jaksat.
Mulla on samanikäinen lapsi. Mä lähtisin mielelläni vaikka käymään kaupassa sun kanssa, tai tyhjentää pakkasesta leipää, marjoja, sieniä. Huomenna aamupäivällä olisi aikaa ja autokin käytössä. Olen itse saanut apua kun on ollut paha tilanne ja voisin maksella sitä takaisin. Antaa hyvän kiertää :)
Tsemppiä sinulle ja perheellesi. Minullakin on ajoittain helkutin tiukkaa, mutta hommasin joskus aikoinaan Stockmannille tilikortin. Idea on se, että ostokset maksaa vaikka 100¿ jonain kuuna. Sen 100¿ voi maksaa joko kerralla pois seuraavassa kuussa tai osissa (jolloin korko juoksee). Tämä kortti on minulle pelastus silloin kun on tiukkaa. Olen pitänyt pääni ja käyttänyt sitä vain ja ainoastaan hätätilanteissa, siksi kortti ei edes ole lompakossani vaan kotona odottamassa tiukkaa tilannetta. Kortin saamisen edellytyksenä taisi olla vain säännölliset tulot, ei muuta. Sillä sai maksettua muissakin Stockan liikkeissä (Alkossa - jos sijaitsee Stockan yhteydessä, ruokavarastossa, Seppälässä jne).
Korko tosiaan juoksee, jos makselee erissä pois, mutta verrattuna muihin vippeihin ja visaan, niin korko oli pienempi.