Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko menossa kesällä johonkin festareille?

Vierailija
06.06.2026 |

Ja tähän en kaipaa vastauksia ihmisiltä, jotka eivät koskaan muutenkaan käy missään. Koska he nyt ilmeisesti eivät ole menossa. 

Vaan kysyn teiltä, jotka joskus menette baariin tai laivalle juhlimaan tai terasseille ym ihmisten ilmoille. Käyttekö festareilla? Mä olen käynyt muutaman kerran elämäni aikana ja en tykkää olla säiden armoilla, käydä bajamajassa tai jonottaa ylihintaisia tuotteita. Katselen taas somesta ihmisten festaripäivityksiä ja ne kyllä näyttävät hauskoilta ja siellä kai eletään elämän parasta aikaa. Mutta mua ahdistaakin ajatus sinne menemisestä. Ja olen keski-ikäinen ja mulla on jo isot lapset, nyt olisi kai se aika kun pitää elää itselleen. Mutta mä olen aina kokenut festareista samoin. En tykkää edes mökkeillä millään bileporukalla. Silti tuntuu, että missaan jotain. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa Puolangalle Pohjanoteeraus festarille. Viimeksi olen käynyt Miljoonarokissa joskus 20 vuotta sitten kun siellä oli Dio ja Billy Idol ja muistaakseni Lordikin. Hyvää musaa mutta paska reissu muuten, koska olin kuskina ja kartturi nukkui paluumatkalla takapenkillä, joten navigointi oli suhteellisen haasteellista jossain peltojen keskellä. Mistään ei saanut kahvia eikä vettä, joten olin aika kuiva ja väsynyt kun joskus aamulla päästiin kotiin asti. Autossa, jolla oltiin liikkeellä, oli ohjaustehostin rikki ja ratti painoi koko matkan keskiviivan suuntaan, kädet oli ihan rikki poikki väsy monta päivää jälkeenpäin.

Toivottavasti tämän vuoden festerikokemus on parempi vaikka Suomen pessimistisimmälle festarille suunnataan. Edellinen reissuauto on aikoja sitten romutettu. Nyt varaan mukaan 10 litraa vettä ja pari termarillista kahvia.

Vierailija
2/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Provinssi ja Ilosaarirock. Ilosaaressa on vaan niin mahtava fiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menossa. En muutenkaan käy koskaan missään.

Vierailija
4/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mitään örvellystä. Makaan vain laiturilla ja juon mehua. 

Vierailija
5/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuska on harkinnassa. Jos menen, menen yksin enkä aio juoda alkoholia. Näin toimin kaikkien konserttien ja festareiden suhteen. Menen kuuntelemaan musiikkia ja nauttimaan tunnelmasta, en örveltämään.

Vierailija
6/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä mennä mut katsotaan nyt et mikä festari se on - aina niin monta kiinnostavaa yhden kesän aikana :) Festarit on mulle paras asia kesässä. Niin mun juttu et oon kerran mennyt jopa yksin festareille katsomaan lempparibändiä. Kesä ei oo kesä ilman festareita. N34

Vierailija
7/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt enkä aio käydä jatkossakaan

Vierailija
8/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KuopioRockiin menen, asun muutaman sadan metrin päässä festareista, niin voin mennä kotiin nukkumaan. Tykkään livemusiikista, örvellys ei ole koskaan kiinnostanut. 

Vierailija
9/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän haaveilin, mutta ei ole tänäkään kesänä varaa.

Vierailija
10/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta 

Vierailija
11/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän haaveilin, mutta ei ole tänäkään kesänä varaa.

Tää on kyllä kurjaa. Lippujen hinnat on tosi kalliit jos on vaikka työtön tai yh tai mitä ikinä. Mut jos sä nyt jo alat priorisoimaan ENS kesän festarilippuja ni ehkäpä sulla sitten on varaa.

Vierailija
12/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä varma menenkö tänä kesänä, vaikuttaa vähän siltä että en. Vinkkinä Ap"lle, että festareille voi ostaa myös Vip-lipun, jolla pääsee paremmalle alueelle ja parempaan palveluun ja siistimpiin vessoihin.

Vierailija
13/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin helluntailaisten kovemttiin ja v. lestiksien Suviseuroihin. Tykkään tytöistä...

Vierailija
14/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-länder-stadt festival olisi siedettävän lähellä ja ilmainen. Ehkä sinne. 

Mielestäni kannattaa ainakin kerran elämässä käydä kokemassa jotkut festarit. Joko tykkää tai sitten ei, mutta ainakin tietää mistä on kyse.

Vierailija
15/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Olen musiikkidiggari, ja käyn mieluummin keikoilla klubeilla, baareissa ja konserttisaleissa. Festivaalit ovat ikäviä, on tungosta, , huono äänenlaatu, loputonta jonottamista ja poskettomat hinnat. Koronan jälkeen on pudonnut myös esiintyjien taso, pelkkiä kotimaisia pop- ja iskelmätähtiä. Ei kiinnostavia nimiä maailmalta.

Vierailija
16/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kannattaa ainakin kerran elämässä käydä kokemassa jotkut festarit. Joko tykkää tai sitten ei, mutta ainakin tietää mistä on kyse.

Joo, mutta jos osuu kohdalle huonot festarit niin se ei kerro koko totuutta. Esim. viime kesänä olin eräillä festareilla, joilla oli kaaos kun kaikkialle oli hitsinmoinen jono. Olin myös toisilla festareilla, joissa KAIKKI toimi kuin unelma :D Ja saman kokoluokan festarit kyseessä. N34

Vierailija
17/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos haluaisin. On sekin ongelma ettei ole töitä ja on tiukkaa.

Vierailija
18/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene. Olen musiikkidiggari, ja käyn mieluummin keikoilla klubeilla, baareissa ja konserttisaleissa. Festivaalit ovat ikäviä, on tungosta, , huono äänenlaatu, loputonta jonottamista ja poskettomat hinnat. Koronan jälkeen on pudonnut myös esiintyjien taso, pelkkiä kotimaisia pop- ja iskelmätähtiä. Ei kiinnostavia nimiä maailmalta.

Kotimaisissa bändeissä ei ole mitään vikaa mutta kuluneet julkkis popparit ja ylihintaiset liput on sellaista mistä ei halua maksaa.

Vierailija
19/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä menen yhdelle festareille, mutta en ole yötä. Muutama yhden artistin / bändin keikka on myös kesän aikana tulossa. Yleensä olen festarikaupungissa hotellissa yötä kun niistä on aina bussikyyditykset festareille. En ole teltassa ikinä ollut festareilla yötä. Joko kotona tai hotellissa. Mökissä voisin olla, mutta ne ovat aina niin kalliita ja pitäisi olla isompi porukka. Käyn joko yksin tai 1-2 ystäväni kanssa. Ikää 50+.

Rakastan musiikkia , en kuitenkaan örvellä.

Vierailija
20/29 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jos osuu kohdalle huonot festarit niin se ei kerro koko totuutta. Esim. viime kesänä olin eräillä festareilla, joilla oli kaaos kun kaikkialle oli hitsinmoinen jono. Olin myös toisilla festareilla, joissa KAIKKI toimi kuin unelma :D Ja saman kokoluokan festarit kyseessä. N34

Vähän arpapeliä se on joskus, joo. Vaan, mikäli on nihkeä lähtemään vaikka utelias, niin ainakin saa ns apinan pois niskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi