kertokaa halpoja ruokia pääsiäisen yli? rahaa 5e...
ja ei tarvitse saarnata, kuinka ihminen päästää tilanteen tähän jamaan..
tilanne on paha, 5e rahaa lapsilisiin asti.
pikavippejä ei.
2 lasta ja minä.
en ole vuosikausiin ollut näin kuraisessa tilanteessa, joten nyt kaipaisin neuvoja, kuinka selvityä?
-kiitos
Kommentit (105)
Mä annan sulle rahaa, eikä tarvii maksaa takaisin.
T: Vantaalainen
Siis onko muka olemassa vain kaksi vaihtoehtoa: Yksinäisyys ja seurapiirihai? Niin ap antoi ymmärtää.
No ei ole, on paljon välimuotoja, ihan tavalliset ihmiset. Mun on vaikea käsittää että nykysuomessa olisi joku jolla ei ole KETÄÄN, vanhemmat, sisarukset, sukulaiset, naapurit, lasten hoitopaikka, kerho, koulu...
Olen muuten ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen mutta aikoinaan työttömänä ollessani asioin sossussa. Enkä hävennyt yhtään mennä sinne. Jos ei kerran yhteiskunnalla ole tarjota työtä niin miksen olisi ottanut apua vastaan.
pakastaa vähänenkin ylijäämä ruoka. Sillä pärjää monesti pahojen aikojen yli. Niin mekin 11henkinen perhe elettiin 3 päivää kun kaivelin pakkasta ja kaappeja ja yhdistelin.
Mutta toivon sinulle että löudät jostain kiireesti apua. Pyytäsin syömään jos asuist lähempänä!
olen vain enemmänkin erakkoluonne, sanotaan näin.
sitä on niin tottunut olemaan yksin, ja lisäksi työskentelen työpaikassa, yksin.
eli viihdynkin aikalailla yksin. joskus sitä kaipaisi seuraa, mutta..
no, meitä on niin erilaisia:)
-ap
Voisin antaa sinulle vaikka 20 euroa, niin pääsisit kauppaan?
Irtomyynnissä olevat halvempia, kuin valmiiksi pussitetut.
Jauhelihaa paketti.
Entäs kaalilaatikko. Ei välttämättä kyllä ole lasten herkkua.
Tee perunoista muussi vetee. Jos muussia jää leivo lepuskoita. Jos siis jauhoja oli.
Entäs pyttis. Halpa lenkkipaketti perunoiden lisäksi.
minut muutettiin kk-palkalta tuntipalkkaiseksi tuosta noin vaan, ja tuntipalkat maksetaan jälkijättöisesti..
sain viime tiliin jo ennakkoa tulevasta tilistä, joka siis söi tulevasta tilistä melkein puolet:(
odotin palkkaa 550, ja sainkin 250e. oli aika shokki.
seuraava palkkakin on pieni, ja huhtikuun puoliväli vasta normaali palkka.
kyllä ottaa kupolista.
eli se siitä ennakosta..
ap
perheet ja yh:t, työssä käyvät ja opiskelijat, jotka joskus joutuvat toimeentulotukeen turvautumaan? Kuka sut siitä tuomitsee? Ei ainakaan sosiaaliviraston virkailijat, tai ystävät (jos niitä ei kerran ole, ja aika kumma jos muutenkaan tuomitsisivat). Sinä ja vain sinä olet itsellesi asettanut jonkun tuollaisen määritelmän " sossuun soittavat vain luuserit ja suossa rämpivät" ja nyt annat sen - täysin perättömän - ylpeyden mennä lastesikin hyvinvoinnin edelle. Miksi ihmeessä? Ketä se kirpaisee, jos soitat sossuun? Ei ketään muuta kun sinua sen muutaman minuutin ajan kun puhelimessa puhut, ja senkään ei monen mielestä pitäisi kirpaista; se kun sattuu olemaan ihan normaali käytäntö tilanteessa, jossa rahat eivät riitä.
Mua alkaa jo vähitellen ärsyttämään toi kun selvität, kuinka oikeesti tiukassa tilanteessa olet. Tuli selväksi. Miksi sitten et suostu ottamaan rahaa sieltä, mistä sitä saisi, ja mihin sinulla on vielä täysi oikeus. Jos et kerran suostu soittamaan sossuun, olet ihan itse valinnut olla rahaton. Meidän maassamme kun se ei ole pakko! Ja mä en ainakaan arvosta äitiä, joka ei SUOSTU edes lapsilleen ottamaan apua vastaan! Itse saat vapaasti olla ylpeä ja nälkäinen, mutta lapsiasi se ylpeytesi ei ruoki...
Vierailija:
Voisin tulla sun kanssa ostoksille, jos oot lähellä. tehtäs sulle ja lapsille kunnon Pääsiäinen!Ilmottele ihmeessä!
Niin kuin nyt 52 ja 58 :) Ihania ootte! Tilille laittamista en suosittele, mutta tuo kuulostaa hyvälle, että tapaisitte ap:n ja antasitte rahan paikan päällä tai menette maksamaan ostokset.
Sillä en usko, että viidellä eurolla saatte kaikki mahanne täyteen. Hae hyvä ihminen apua.
Tuli tosi paha mieli, etkö voisi edes sossuun soittaa, olethan soittamalla yhtä kasvoton niille, kuin meillekin.
Minkäikäisiä lapsia sinulla on, ap?
nuo keskustan treffit.. en oikein kehtaa..
ette usko, mutta kun hävettää ihan tosissaan.
no, toisaalta, kerran täällä palstalla, kun joku oli pulassa, ja itsellä meni ihan hyvin silloin, tarjosin, että voisin juuri ruokakassin antaa apuun, mutta silloinen avun kohde ei halunnut näyttää naamaansa.. ihmettelin, mutta nyt ymmärrän, että häpeä oli suuri.
-ap
Mä itse tulin tunti sitten sossusta josko sais vuokran maksettua, päätös tulee viikon päästä. Tilillä on muutama euro rahaa ja kaapit on koluttu tyhjäksi.
meillä oli hieman toinen tilanne; itse oli helmikuun töissä ja mies kotona isäkuukaudella ja mun palkka tuli etukäteen ja miehen pienissä osissa, nyt tämä kk onkin ihan syvältä, kotihoidontuki tulee vasta vikapv... perhekoko on 4 lasta ja 2 aikuista ja koira.
nyt ollaan muutama pv syöty makaroonia ja jauhelihapataa, Munakastike perunoiden kanssa on myös lasten mieleen ainakin meillä. jos vaik rahat riittäis viel kalaan, sitä voi syödä muutaman päivän. Makkarasta saa kastikkeen ja keittoa edullisesti, keittojuurekset on edullisia, niistä voi tehdä myös kastikkeen. makkaramuussi on myös lasten suosikki.
marttaliiton sivulta voi myös katsoa edullisia vinkkejä
KETÄÄN EI KAIPAA KENENKÄÄN SAARNOJA!!! jos ihmiset pyytää vinkkejä ruokaan niin onko se niin vaikeaa olla saarnaamatta? -tuplamamma-
soitin juuri diakonia-toimistoon.
sinne kuulemma vain jonottamaan, ja henkilöllisyystodistus mukaan.
mitähän varten?
joutuuko sitä johonkin rekisteriin?
-ap
haluavat vain varmistaa ettei samat juokse siellä esim. viinarahoja hakemassa tms. joka toinen päivä.
joten tsemppaan vaan: mene vaan rohkeasti sinne apua pyytämään ja ajattele lasten parasta jne ja pure hammmasta. Kerran se vaan kirpasee, sama juttu kun kaikessa " kamalassa" .
eivätkö sieltä sossusta antaneet/ tarjonneet sellaista maksukuponkia ruokaan, josta täällä puhutaan?
-ap
se ei anna maksaa, jos tilillä ei ole katetta...
luulin jo keksineeni pienen helpotuksen--juuri laskin tuossa epilepsia-lääkkeeni, josko olisin pärjännyt noilla pillereillä lapsilisiin asti, niin olisin säästänyt senkin 5euron omavastuun ruokaan.. mutta ei auta, lääkkeet loppuvat su-iltaan, on pakko painella apteekkiin ostamaan uudet.
jäi kahdesta päivästä kiinni... murrr.
kun tuo 5e on se, mitä jää jäljelle apteekkikeikan jälkeen.
-ap