Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ MAALISMAMMAT viikko 12 ¤¤¤

17.03.2008 |

Hyvää alkanutta pääsiäisviikkoa!

Lämpimät onnittelut Piipaa ja Soikkeli!

Meille syntyi ihana poika perjantaina 14.3. kl 15:20. 3770g ja 51cm. Viikkoja ehti kertyä 40+2. Supistukset alkoivat noin yhdeltä yöllä ja alkoivat aamulla seitsemän maita olla kipeitä. Veristä vuotoa tuli joskus 11 jälkeen ja silloin soitin synnärille. Ystäväni tuli poikansa kanssa esikoista katsomaan ja syötiin vähän ja mies hörppäs kahvit. Onneksi ystäväni alkoi sitten kysellä josko lähdttäis jo ajamaan, kun supistuksia tuli 3-5min välein. Olivat vain mielestäni kovin lyhyitä, n. puoli minuuttia ja tosiaan ei.

Automatka meni yllättävän hyvin. Olin opetellut hengitystä ja rentoutumista jo ei-kipeiden harjoitussuppareiden kanssa. Sairaalassa oltiin 15 vailla 2 ja olin 5cm auki. Menin käyrän oton jälkeen ammeeseen rentoutumaan, ja siinä tuli aluksi lähemmäs 10min tauko supistuksiin-. Siitäpä niitä sitten taas tuli tiheään ja alkoi jo käydä oikein kipeääkin. Kätilö oli aika tiheään meidän luona. Mainitsi jossain vaiheessa, että jos tulee ponnistamisen tarve niin kyllä sinne ammeeseen voi synnyttää. Hän odotteli iltavuoron kätilön saapumista eikö meinannut tehdä sisätutkimusta. Teki sitten kuitenkin, kun epäilin vesien menneen. Vauvan pää oli aika alhaalla mutta oli vielä matkaa. Suunnilleen täyisin auki ja pehmeä kantti.

Sitten alkoi jo supistaessa itkettää ja noidutututtaa. Ja sittenpä yhden rajun supistuksen tultua huusin, että nyt ponnistan. Pää oli kuulemma tullut saman tien. Kätilö ei ehtinyt laittaa hanskoja eikä soittaa apuja paikalle. Siinä vaiheessa en tajunnut itse että pää oli jo ulkona ja tuli epätoivo, etten saa lasta mitenkään ulos. Tsemppauksen turvin sitten tajusin, että ponnistettava on ja sain vielä samalla supistuksella pukattua pojan ammeeseen. Kätilö otti erittäin elegantisti vastaan ja sukellutti pojan mahalleni lämmittelemään.

Ikinä en ole vesisynnytyksestä mitään lukenut, kun en ole siitä ollut kiinnostunut. Oli siis melkoinen ylläri itselle, eikä todellakaan suunniteltua. Mutta ihan hieno kokemus.

Repesin tietysti(?), kun tuolla rytäkällä synnytin. Pätevä kätilö tikkaili joten toivon kaiken menevän hienosti.

Tultiin eilen kotiin ja oltiin keittiössä skoolaamassa, kun muksu täytti vuorokauden. Poika on kiltti ja herkän oloinen. On ollut tosi reipas imemään ja niinpä maito nousi illansuussa tänään. Esikoinen on ihastuksissaan tulokkaasta eikä malttais antaa nukkua :)

Mutta nyt tämä äippä lähtee nukkumaan. Huomenna paikalliseen neuvolaan kätilölle omaan ja vauvan tarkastukseen aikaisen kotiinlähdön takia.

Tsemppiä kaikille masun kanssa menijöille! Niiloakseli ja Aatuska - olette erityisesti ajatuksissani.

Onnellinen Trappa ja pikkuinen

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans vähän samanlaista. Eilenkin seksin jälkeen oikeestaan koko illan supisteli(tuntu just selässä ja alamahassa) jopa 8min välein!

Mutta sitten tietty yöksi hiipuivat...ärsyttävää!!!:(

Nyt toivois jo tosi paljon,että vauva syntyisi pian. Varausuin jo siihen,että viime yönä ois lähtö tullu, mut paskanmarjat! Hyvä etten sentään synnärille jo ehtiny soittaa.

Eipä muuta tällä kertaa

Aleida 40+2

Vierailija
82/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys oli nopea (ja raju), kesti 2 tuntia. Poika on mitä ihanin, painoa hänellä oli 3470 gr ja pituutta noin 50cm. Pääsimme lauantaina kotiin ja voimme oikein hyvin.

Onnittelemme myös muita uusia vauvoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne oikeet synntyssupistukset on?

Missä kohtaa siis tuntuu? Mulla on nyt taas pitkin päivää supistellu jonku verran, enimmäkseen tuntuu alamahassa ja selässä,mutta nyt myös ylempänä vatsassa.

Ja koko ajan on masu ihan kova...vaikka ei ees kipeesti supistaisi!:/

Äippä just tossa ehdotteli risiini??öljyä:) Kuulemma vauhdittaa synnytystä! Pitää varmaan kokeilla,kun ei tunnu mikään tepsivän...haluu jo vauvan maailmaan!

Aleida 40+2

Vierailija
84/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän siinä kävi että ehdin olla kotona 5 tuntia kun supistukset kävi niin koviksi että menin takaisin ja sille tielle jäin :o)

Eli poika syntyi torstai iltana 20.27 kokoa pojalla oli 3330g ja 51 cm

synnytys oli ihanan rauhallinen kokemus. Tänään tultiin kotia ja totutellaan elämään taas yksi jäsen isonpana perheenä :o)

Poika on rauhallinen syö,nukkuu,kakkaa tyyppi ja sehän sopii minulle.

Tarkemman synnytystarinan pistän myöhemmin.

Niiloakseli ja jannu 2,5vrk

Vierailija
85/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut taas kaikille vauvoista! Ainakin punkero, Kuutamoheinä ja Niiloakseli olivat lunastaneet masuasukkinsa! : )

Täällä on vietetty miehen kanssa rauhallista pääsiäistä. Saa nähdä, montako viikonloppua vielä vietetään kahdestaan - tuskin kovin montaa. Onhan tässä ajatukset vauvan ympärillä pyörineet ahkerasti molemmilla. Mies tuolla kasaa pinnasänkyä, joka eilen monien muiden vauvantarvikkeiden lisäksi, käytiin ostamassa.

Suurin osa maalismammoista eleleekin jo vauvatuoksuista arkea! Me toiset vaan odotellaan ja ainakin minä ihmettelen, että mitähän ne supistukset on! :D Montakohan maalisvauvaa muuten on vielä masussa?

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille!

Nakero08, 39+3

Vierailija
86/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kuutamoheinälle ja Niiloakselille!

Ei mitään merkkejäkään synnytyksestä, joten yksi maaliskuinen ilmoittautuu. Tosin en uskokaan että vielä ainakaan viikkoon mitään tapahtuu, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Hyvä jos maaliskuun puolella syntyy!

Katselin tuossa, että edellisestä ei paikat olleet vielä ollenkaan auki tässä vaiheessa, eikä myöhemminkään yliaikaiskontrolleissa ja silti poika syntyi kolmessa tunnissa. Nyt oli jo puolitoista viikkoa sitten yli sormelle auki, ja uskon että on auennut lisää, joten varmaan tosissaan saa kiirettä pitää jos vedet menee.

Eipä täältä muuta, olo on ikävä kun on ihan kiitettävästi tullut syötyä pääsiäiskarkkeja... :(

Maaria 40+3

Vierailija
87/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!!

Ja Aleida unohda se risiiniöljy ihan suosiolla! Kyllä se vauva sieltä vielä ulos tulee.

Mä oon kovassa flunssassa, et saa täälä vauva viihtyä masussa viikonki ihan hyvin vielä. Tiistaina on polikäynti, saas nähä mitä sielä sanotaan.

Tuuli 40+4

Vierailija
88/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutamoheinälle ja Niiloakselille perheineen onnea prinsseistä :)

Täällä tullut muutamia suppareita harvakseltaan, täytyy olla onnellinen edes niistä vähäisistä..

Miten muuten voi luottaa äitin ja siskon synnytyksiin laskettuihin aikoihin verraten? Tai siis että jos heillä ois menny paljon yli, ni onko semmoinen yleensä periytyvää tms..?

Pirpana 39+5

Vierailija
89/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on nyt iltapäivästä supistellut parhaimmillaan 5 min välein kipeästi.Kohdunkaula oli hävinnyt ja paikat melkein 4cm auki.Olivat kuitenkin sitä mieltä että etenee niin hitaasti että kannattaa vielä tulla kotia.Edelleen supistelee sen 5 min välein kuten aikaisemminkin ja nyt mietinkin että kauan tätä uskaltaa katsella?! Ettei vauva synny eteiseen...

Kätilön mielestä kalvoja ei vielä kannattanut puhkaista kun ei syytä ole ja itse olin samaa mieltä mutta vähän kyllä hirvittää...

Vierailija
90/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys oli ihana kokemus!

Supistukset alkoi klo 12 kotona.

Olin 2cm auki ja kalvorakkula tuntui kun menin sairaalaan klo 16.35 siinä sitten miehen kanssa saliin odottelemaan edistystä jota alkoi tapahtua aika pian. Klo 18 pyysin saada mennä suihkuun jotta pahin terä supistuksista saataisiin pois ja viihdyin hyvin suihkussa ja se auttoikin tosi hyvin sitten kun alkoi tuntua etten enää voi olla suihkussa siirryin takaisin saliin ja pyysin ilokaasua klo19. Ilokaasulla sitten pärjäsin 19.40 asti jolloin pyysin saada spinaalin ja siinä välissä kun anestesialääkäriä odoteltiin niin kivut ehti jo melkoisiksi ja huusin täyttä kurkkua ilokaasu höyryissä ja uhkasin lähteä ite hakemaan kyseisen lääkärin ja yritin ostaa siinä samalla miehelle vasektomiaa... :o)

No klo 19.58 sain spinaalin joka auttoi heti ja hyvin. Sitten gyne tuli ja puhkaistiin kalvot klo 20.20. Gyne sanoi että olen 6cm auki ja nyt on oikein hyvä hetki puhkaista kalvot kun niin komea kalvorakkula kuulemma oli hollilla :o) no kalvot puhki. Klo 20.25 kätilö tutki minut uudestaan ja totesi että vauva tulee nyt! minä oli ihan ihmeissäni kun just ne kalvot puhkaistiin että aloin inttämään kätilön kanssa että " oikeasti? nytkö se syntyy?" ja 2 minuutin ponnistamisen jälkeen vauva syntyi oikein hyvin voivana vaikka ponnistamista vaikeutti vauvan pään väärä asento ja sain ponnistaa vain puolikkaan ponnistuksen kerrallaan.

Synnytyksestä jäi todella hyvä mieli. Saimme suurimman osan aikaa olla ihan kahdestaan miehen kanssa,mitään ei tyrkytetty liiaksi,kätilö oli aivan ihana ja mieskin oli otettu kuinka mukava synnytys oli meille kaikille :o)

mukavaa synnytystä kaikille jäljellä oleville!!!

Vierailija
91/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku poju syntyi 19.3 suunnitellulla sektiolla. Mitat 49cm ja 3540g, py 35. Pikkumies voi hyvin ja itekin ollaan jo paranemaan päin.

Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus :)

Sippu & Miro 5vrk

Vierailija
92/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi kolmas lapsi, tyttö rv 38,3, 6.3 to ja tyttö on aivan ihana! Neidillä on tumma tukka ja hauskaa on huomata, että muillakin tytöillä on ollut tummia hiuksia!

Synnytys oli helppo ja ihana. Kolmelta yöllä heräsin supistuksiin, mutta olin varma, että ne kohta loppuu, kun supistuksia oli ollut aiemminkin paljon ja ne on ollut myös hyvin havaittavia ja vähän kipeitäkin. Käänsin kylkeä ja " jatkoin nukkumista" toiveikkaana, että jos tämä lähtisikin tällä syntymään.

Tunnin päästä nousin sängystä kelloa kyttäämään, minkälaisia välejä supparit pitää ja koko ajan pelkäsin, että ne loppuu. Välit oli tosi hauskat; ensin tuli pari pienempää supistusta jotka oli lyhyitä, eikä kovin kipeitä. Sitten tuli se iso supistus, joka teki todella kipeetä. Tätä kesti tunnin verran.

Kävin siinä suihkussa ja laittelin päälle, tarkastin kassit ja totesin, etten kestä enää niitä isoja supistuksia. Viideltä sitten herätin miekkosen ja sanoin, että taidan tästä lähteä laitokselle, soita taksi ja mummi paikalle ja tule sitten perässä. Mies nousi hysteerisenä sängystä ja oli jo soittamassa ambulanssia paikalle, mutta sain onneksi viime hetkellä isukin pään kääntymään ja taksin paikalle, kun matkaa sairaalaan on peräti n.1,5km. Matka kesti 3min, kauemmin minulta kesti päästä taksiin sisälle.

Olin sairaalassa 5.30 ja tyttö syntyi 7.23. Sairaalassa sitten mentiin kuitenkin melkein luomusti. Ammeeseen en ehtinyt päästä, salissa olin n.20min ja pari kertaa kerkesin vetästä ilokaasusta, kun kätilö sanoi, että voin laittaa kaasut pois ja ponnistaa. Pari kertaa ponnistin ja pieni tyttö näki päivänvalon. 3060g ja 48,5cm. Onnea kaikille pienen nyytin saaneille ja kärsivällistä odotusta mammoille!

Vierailija
93/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakselille erityisheilutus. Hienoa, että synnytys oli ihana kokemus kaiken odottelun ja kipujen jälkeen!

Aatuskan vauvauutisia ja synnytyskertomusta jännityksellä odottelen.

Meillä on käynyt vieraita, ja muuten on oltu kaikessa rauhassa kotona. Esikoisen uhmakohtaukset on ehkä rajumpia nyt mutta on todella kiltti veljelleen. Ja vauva on mahdottoman rauhallinen ja suloinen. Ihanaa!

Trappa

Vierailija
94/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein paljon onnea taas kaikille vauvan saaneille!! =)

Vauvauutisia olikin niin monta että en edes muista enää kaikkien nimimerkkejä :o

Täällä voidaan myöskin edelleen paksusti ja hieman kyllä pännii ku ois ollu niin mukava, että iskä ois voinu jäädä isyyslomalle heti pääsiäisen perään... Nyt pääsiäisenä olis ollu esikoisellekin hoitopaikka valmiina kun mummu ja pappa ovat vapaalla, mutta eipä me näköjään päästy niin helpolla =/ No, onhan tätä päivää vielä jäljellä ;)

Viikko enää kuukautta jäljellä ja ei meitä taida olla täällä enää kovin montaa =) Tuntuu ihan hassulta olla näin viimeisten joukossa ku esikoista odottaessa kirjottelin joulukuisten pinossa ja hän syntyi jo joulukuun toinen päivä. Silloin koitin tsempata yliajalle meneviä ja nyt oon ite täällä nurisemassa ku ei pääse synnyttään koskaan =D Täytyyhän sitä nähdä molemmat puolet kaikesta ;)

Mutta mutta... Ei mulla sen ihmeempiä ollu, kunhan ajattelin käydä ilmottautumassa että täällä vieläkin vaan odotellaan =)

Nyt vois kellahtaa sohvalle vähäksi aikaa ja kerätä voimia jos sitä joutuu tosiaan huomenna taas pärjäämään päivän pojan kanssa kahdestaan =/ Tää taaperoaika ois ihan tarpeeksi rankkaa ilmankin tätä isoa mahaa ja kaiken maailman pyllynpistoskohtauksia/selkäsärkyjä =)

Pimmi 39+5

Vierailija
95/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ttäällä vaan uusia kipuja entisten tilalle:/ Eilen nostin pojan turvaistuimeen niin vihlasi ihan vietävästi vasemmasta nivusesta. Nyt ei juuri kärsi varata vasemalle jalalle. mieskin lähti iltavuoroon niin meinaa olla vähän liian rankaa 2 ja 4 vuotiaiden kanssa. Tämä kipu vie mukanaan ne viimesetkin hermon rippeet mitä on! Miten tämmösellä kivulla voi kuvitellakkaan mitään synnyttämistä.

tyttökään ei nuku edes päikkiä ja koko ajan pitäis leikkiä ja seurustella. huomenna mies on vielä pitemmän vuoron töissä. miten mä jaksan?! yskiminenkin vihloo jalkaa:(

Mun mummo veikkasi lauantaina meille syntyväksi poikavauvan ensi torstaina:) poikaa luulen minäkin. ois vaan nyt varma se torstai;)

mullakin on ylihuomenna syndet niin vois vaikka tytön kanssa väsätä jotain leivonnaisia. sekin vaan yleensä tytöltä menee pelkäksi taikinan syönniksi..

Vois kyllä huomiseksi yrittää saada jonkun lastenhoitajan. Nuo lapset kun ei yrittäkkään ymmärtää äitiä kun uhmaavat vain ja pienempi oikein yltyy kun kieltää.. Ja hirmu kysely kausi päällä. tyttö ei oo yhtään hiljaa.. Huoh!

MEEBU+lilli rii 39+2

Onnittelut onnellisille:)

Vierailija
96/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa,ja kyllä on ruvennut niin tympimään tää odotus..

Huomenna pitäs mennä tyksiin aamulla klo 8.00 käynnistykseen..

Voisko joku vaihtaa esittelylistaan siihen mansemamma82 nimimerkin tilalle tämän mun uuden nimimerkin??

Supistuksia tulee ja menee päivittäin mut poju vain viihtyy yksiössään..

tytöt040507 ja poju rv 42

Vierailija
97/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikko sitten maanantaina jo illalla alkoi supistuksia tulla säännöllisesti. Ma-ti yöllä kävimme sairaalassa, mutta passitettiin kotiin odottelemaan kohdun suun aukeamista...

No siinä meni sitten se yö ja tiistai aamupäivä kului supistellen, puolilta päivin rupes oleen jo aika kipeitä supistuksia, 14.00 aikaan sit lähdettiin sairaalaa kohti, matkaa 60km, ja olikin aika tuskainen matka... sairaalaan saavuimme 15 aikaan ja silloin kohdun suu oli 5cm auki, matka jatkui suoraan saliin. Ensi hätään ilokaasua ja aika pian jo lääkäri laittoi kohdunkaulan puudutteen, sitä lisättiin vielä toisenkin kerran ja sitten jo saikin luvan ponnistaa... kolme ponnistusta ja tyttö oli maailmassa klo 18.15. Kaikki sujui hienosti, mitään repeämiä ei tullut.

Kotiin pääsimme jo kahden päivän päästä eli torstaina, itsellä vointi on ollut tosi hyvä. Vauvakin voi hyvin, syö ja nukkuu... Viime yökin meni vain yhdellä syötöllä. Tässä tämä aika menee opetellessa elämään 4v:n ja vauvan kanssa, mieskin lomailee tän ja ens viikon.

Onnea kaikille muillekin vauvautuneille ja voimia loppuraskauksiin! :)

Vimpuliina ja tytöt

Vierailija
98/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille, ainakin Niiloakseli oli vihdoin päässyt tositoimiin ja muutama muukin onnellinen! Onnea siis!

Minä myöskin täällä edelleen. Tänään sentään jo kipeitä supistuksia tullut enempikin, noin 1-2 tunnissa, mutta se terävä piikki niistä puuttuu edelleen. Se on sitä tasaista särkyä koko ajan eikä ollenkaan sellaista missä olisi selvä alku ja loppu.. Limatulpan kyllä bongasin aamulla että toiveita olen täällä nostellut sen suhteen. Ikinä aikaisemmin en ole sitä nähnyt mutta nyt näin eikä siitä voinut erehtyä. Veriviiruja ei kyllä ollut seassa että olisiko se ollut kuitenkin parempi jos olisi näkynyt?

Tekisi niin mieli lähteä edes ronkittavaksi sairaalaan josko kunnolla vauhdittuisi mutta pelkäämpä että laittaisivat nyt kuitenkin vielä takaisin. Vaikka mulla papereissa onkin merkintä että nopea synnyttäjä..

Pitäkää peukkuja!! En jaksaisi enään yhtään tätä kärvistelyä :/

Miehelläkin kohta koko isyysloma pidetty eikä vauvaa vieläkään.

Tsemiä meille hännän huipuille!!!

Ansku78 rv 41+3

Vierailija
99/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippu81:lle perheineen onnea pojasta ja Sopusoinnulle perheineen onnea tytöstä! :)

Täällä ei ole edes nyt supistellut.. :( Alkaa olla kyllä niin malttamaton olo, että!! Olen joutunut verensokereita varulta mittaamaan, ja tänään oli ekan kerran paastoarvo yli sallitun. Täytyy huomenna soitella sitten neuvolaan..

Pirpana 39+6

Vierailija
100/100 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!! JA VOIMIA VIELA ODOTTELEVILLE!

Taalla minakin viela viimeisten joukossa mahani kanssa. Mulla kylla jo erapaiva annettu, jos ei tule ulos ennen 1.4. aamupaivaa...silloin joudun sektioon. Taalla Unkarissa kun leikattuja paastetaan huonosti synnyttamaan ja jos hyva tuuri kay niin synnytyslupa heruu, kuten mulla, mutta yli ei sitten paasteta.

Olo jo tosi tuskainen, viime torstai iltana oli jo saannölliset, kipeat supistukset 10 min valein n. parin tunnin ajan, mutta sitten ne harveni ja loppuivatkin. Sama juttu viime yöna, supistusten vali 5-20 min. Ja niin ne on jatkunut nyt pitkin paivaa. Epamukavinta koko jutussa on se, etta nama ovat jo kipeita supistuksia. Teho vaan nahtavasti puuttuu, kohdunsuu kun on ulkoa auki vain reilulle sormelle ja sisalla sormelle.

Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille!

bucomama, Lotta rv 39+2, seka isot neidit 3,5v ja 6,5v