Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ MAALISMAMMAT viikko 12 ¤¤¤

17.03.2008 |

Hyvää alkanutta pääsiäisviikkoa!

Lämpimät onnittelut Piipaa ja Soikkeli!

Meille syntyi ihana poika perjantaina 14.3. kl 15:20. 3770g ja 51cm. Viikkoja ehti kertyä 40+2. Supistukset alkoivat noin yhdeltä yöllä ja alkoivat aamulla seitsemän maita olla kipeitä. Veristä vuotoa tuli joskus 11 jälkeen ja silloin soitin synnärille. Ystäväni tuli poikansa kanssa esikoista katsomaan ja syötiin vähän ja mies hörppäs kahvit. Onneksi ystäväni alkoi sitten kysellä josko lähdttäis jo ajamaan, kun supistuksia tuli 3-5min välein. Olivat vain mielestäni kovin lyhyitä, n. puoli minuuttia ja tosiaan ei.

Automatka meni yllättävän hyvin. Olin opetellut hengitystä ja rentoutumista jo ei-kipeiden harjoitussuppareiden kanssa. Sairaalassa oltiin 15 vailla 2 ja olin 5cm auki. Menin käyrän oton jälkeen ammeeseen rentoutumaan, ja siinä tuli aluksi lähemmäs 10min tauko supistuksiin-. Siitäpä niitä sitten taas tuli tiheään ja alkoi jo käydä oikein kipeääkin. Kätilö oli aika tiheään meidän luona. Mainitsi jossain vaiheessa, että jos tulee ponnistamisen tarve niin kyllä sinne ammeeseen voi synnyttää. Hän odotteli iltavuoron kätilön saapumista eikö meinannut tehdä sisätutkimusta. Teki sitten kuitenkin, kun epäilin vesien menneen. Vauvan pää oli aika alhaalla mutta oli vielä matkaa. Suunnilleen täyisin auki ja pehmeä kantti.

Sitten alkoi jo supistaessa itkettää ja noidutututtaa. Ja sittenpä yhden rajun supistuksen tultua huusin, että nyt ponnistan. Pää oli kuulemma tullut saman tien. Kätilö ei ehtinyt laittaa hanskoja eikä soittaa apuja paikalle. Siinä vaiheessa en tajunnut itse että pää oli jo ulkona ja tuli epätoivo, etten saa lasta mitenkään ulos. Tsemppauksen turvin sitten tajusin, että ponnistettava on ja sain vielä samalla supistuksella pukattua pojan ammeeseen. Kätilö otti erittäin elegantisti vastaan ja sukellutti pojan mahalleni lämmittelemään.

Ikinä en ole vesisynnytyksestä mitään lukenut, kun en ole siitä ollut kiinnostunut. Oli siis melkoinen ylläri itselle, eikä todellakaan suunniteltua. Mutta ihan hieno kokemus.

Repesin tietysti(?), kun tuolla rytäkällä synnytin. Pätevä kätilö tikkaili joten toivon kaiken menevän hienosti.

Tultiin eilen kotiin ja oltiin keittiössä skoolaamassa, kun muksu täytti vuorokauden. Poika on kiltti ja herkän oloinen. On ollut tosi reipas imemään ja niinpä maito nousi illansuussa tänään. Esikoinen on ihastuksissaan tulokkaasta eikä malttais antaa nukkua :)

Mutta nyt tämä äippä lähtee nukkumaan. Huomenna paikalliseen neuvolaan kätilölle omaan ja vauvan tarkastukseen aikaisen kotiinlähdön takia.

Tsemppiä kaikille masun kanssa menijöille! Niiloakseli ja Aatuska - olette erityisesti ajatuksissani.

Onnellinen Trappa ja pikkuinen

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No torstaita ootellessa :o) Olen siivoillut ja järjestänyt paikkoja jotta ajatukset pysyisi jossain muualla kuin tulevassa koitoksessa. Mutta vaikeaahan se on kun tietää mitä on edessä...

Pikkuisen ku menisi vielä plussan puolelle niin saisi nuo ikkunat pestä ulkoakin. Lapset kun on sotkeneet ikkunat ihan hirveään kuntoon likaisilla kinttailla yms. Ihan ruskeita " paska" rantuja pitkin ikkunaa valuu ulkopuolella ja sisäpuolelta kissat on nenillään tökkineet ikkunat sotkuun...

Sitten pääsiäisen makaan siellä sairaalassa " lomalla" :o)

Pieni pelko peikko iski mulle että jos ne laittaakin mut vielä kotia pääsiäiseksi kun torstaina on " vasta" 41+3 menossa ja oysissa painostavat niin siihen että synnytys käynnistyisi itsestään. Menen kyllä suoraa synnyttäjienvastaanottoon enkä äitipolille eli eiköhän se vauva sieltä tule JOSKUS :o)

Ihan mukavia supistuksia tulee koko ajan kun siivoaa ja ne on jo niin tujuja että pysähtyä pitää hengittelemään ja huokailemaan ku niin polttaa tuonne alamahaan ikävästi.

Jaaha kone pessyt eka satsin pyykkiä ei muuta ku toinen sisään ja sitten aamupalalle kattomaan hömppää teeveestä :o)

Niiloakseli ja jannu rv 41+1

Vierailija
22/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Niiloakselillakin alkaa tapahtumaan - edes sitten torstaina :)

Jospa me ollaan sitten yhtäaikaa siellä synnärillä ku mä oon niin vakaasti päättäny että tämän vauvan eräpäivä on kiirastorstai ;)

Täällä on pönttö ihan sekaisin ku tuo poika keksi herätä jo kuudelta ja jouduin lopulta ottamaan viereen seitsemän aikaan ku ei meinannu nukahtaa millään... Reilun puoli tuntia nukuttiin ja ei kun ylös =/ Mä voisin nukkua vaikka kellon ympäri eikä tuntuis missään niin noin aikaiset herätykset ei nosta kyllä mielialaa... Oonkin ollu koko aamun yks ärrin purrin että saapa nähdä meneekö koko päivä plörinäksi :( Jospa tuo poitsu nukkuis kunnon päikkärit niin saan niiden aikana vähän hengähtää...

Kolmen aikaan onkin sitten neuvola, että kait sielläkin pitää käydä näyttäytymässä :)

Ja taas pyllyn pesulle...

Pimmi 38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan yhtenä kappaleena edelleen ollaan, vaikka olis luullut vaavin syntyvän jo aikoja sitten, kun sellaiset merkitkin oli ilmassa jo joulunaikoihin.. että saapa nähdä, kuinka paljon yli tässä sit loppujenlopuksi mennään?!

Trapalle kiitos synnytyskertomuksesta! Tosi kiva lukea nuita, kun itseä vielä jännittää, että miten kaikki menee.

Pääsiäinenkin lähestyy kovaa vauhtia ja mulla kyllä ois suunnitelmissa olla pääsiäinen sairaalassa, mutta saapa nähdä mitä mieltä vauveli on?! ;)

Tsemppiä kaikille ja eipä tässä voi enää muuta toivotella kuin paljon suppareita! :) ja ulkona on muuten tosi ihana ilma, joten lähdenpäs tästä ulos kävelemään.

Aurelia rv39+5

Vierailija
24/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isot onnen toivotukset vauvan johdosta ja ihanaa vauva-arkea teille! :)

Ja jospa pimmi84 minäkin olisin yhtä aikaa oysissa teidän kanssa.. ;)

Aurelia rv39+5

Vierailija
25/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Taidan olla palstalla niitä ainoita, jotka eivät vielä sen kummemmin odota synnytystä. Onhan se laskettu aika itselläkin jo reilun viikon päästä, mutta olo on kaikin puolin niin hyvä, ettei ole vielä mitään kiirettä tositoimiin. Olen myös raskauden alusta asti itse ajatellut, että lapsi syntyy huhtikuussa, joten kai sekin vaikuttaa, että on varautunut siihen, että yli mennään. No, olen sentään joitakin valmisteluitakin jo tehnyt eli pessyt vauvan vaatteita ja jopa harkinnut sairaalakassin pakkaamistakin. : ) Huomenna taas neuvola. Saa nähdä, saanko sieltä vauhditusta ajatuksilleni vai todetaanko sielläkin, että saan vielä rauhassa odotella. Vaan eihän sitä kukaan varmaksi tiedä. Lähtö voi tulla milloin vain. Jostain syystä en vain yhtään osaa sitä jännitellä tai odotella sen kummemmin. Musta on tullut viilipytty!

Nakero08, 38+4

Vierailija
26/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, piti toki onnitella Trappaa, Kipsua ja PauliNeaa nyyteistä!

Ja tsemppiä taas kaikille koitoksiin ja voimia suppareiden kestämiseen! Itse en vielä tiedäkään, mitä supistelu on... Niin sitä ollaan eri vaiheissa.

Nakero08

Vierailija
27/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt viikonlopun aikana muuttunut vihaiseksi valaaksi. Kaikki kiukuttaa ja vatsaa puristaa ja suppareita ei vaan tuu... Mieskin alkaa olla välillä väsähtänyt. Onhan hän joutunut viimeisen kuukauden hoitamaan enimmäkseen tuota meidän 2v poikaa, kun mä olen ollut välillä sairaalassa ja välillä kotona " vuodelevossa" . Onneksi meillä käy 2 kertaa viikossa lastenhoitaja ja mies pääsee silloin aina töihin. Ja onneksi tuo mies on yksityisyrittäjä eli siinä mielessä näitä asiota on ollut hieman helpompi järjestellä. Mutta tosiaan toivoisi vauvan jo piakkoin syntyvän, että päästäisiin vähän normaalimpaan arkeen.

Mulla on laskettu aika ensi ma ja tiistaille on varattu aika Naistenklinikalle taas tilannearvioon, todennäköisesti päättävät silloin käynnistyksestä, jos ei vauva ole ymmärtänyt syntyä sitä ennen. Tänään siivosin aamupäivällä ja lähden kohta joogaamaan edes pienten suppareiden toivossa. Kävelylenkkejä koitan kanssa tehdä päivittäin. Mutta myös väsymystä on alkanut nyt ilmaantua kuvioon tuon tukalan olon lisäksi. No onhan tässä jo 2 vkoa odotettukin vauvaa syntyväksi, lääkärit kun alunperin arvelivat syntyvät sen pari viikkoa etuajassa. Öisinkin nukun vielä yllättävän hyvin. Joskus yöllä alaselkää jomottelee mukavasti, mutta eipä paljon muuta.

Toivotaan paljon pääsiäisvauvoja!!!!

Vierailija
28/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisillasta alkoi säännölliset supistukset tossa puoli kymmenen aikoihin, puolen yön jälkeen väli lyhentyi alle 10 min ja sit kolmen aikaan väli oli enää 5 min, lähdettiin sitten hieman hiki otsalla ajeleen 60km matkaa synnärille. Kivut ei ollu mitkään hirmuiset, mutta säännöllisyys hieman hirvitti...

Sairaalassa tahti jatkui, mutta kohdunsuu oli auki vaan noin 2cm ja kanavaakin jäljellä hivenen... supistelut kuitenkin jatkui... takaisin kotiin odotteleen!

Sain hetken nukuttua kun kotiin päästiin, nyt aamusta alkaen 15min välein todella kivuliaita suppareita. Nyt vaan odotellaan että pääsis uudelleen lähteen... Kohdunsuun tilanteen kannalta kiirettä ei onneksi ole, nin kauan ku kivut on siedettäviä pysytellään kotona. Mutta eiköhän tästä tänään tai ens yön aikana päästä tositoimiin. Pieni jännitys päällänsä! :)

Vimpuliina 40+3

Vierailija
29/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla myös, että Niiloakselillakin on kohta vauveli sylissä.

Omassa olossa ei edelleenkään muutosta, tuntuu vaan et olo paranee loppua kohden.. :O

Pirpana, tasan 39

Vierailija
30/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan lisää supistuksia, että pääset tositoimiin! Niin ja turvallista ajomatkaa synnärille!

Meidän kuulumisia: Tyttö (syntyi siis 6.3.) kasvaa kovasti ja on saavuttanut jo kolmen kilon rajan. Ihana, rauhallinen pakkaus, joka ei turhia huutele. Nukkuu yöt vielä toistaiseksi hyvin ja tykkää isoveljien huomiosta. Suloinen uudessa mekossaan;) Pakko oli heti hankkia mekko, kun uhosin, että jos joskus saan tytön, sillä on aina mekko. Onnellinen olen...

Kaikille maalismammoille hyvää loppuraskautta, synnyttämään lähteville onnea ja voimia koitokseen ja onnittelut vielä kaikille vauvautuneille! Semlis

Vierailija
31/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kaikki on lähteny hommiin? =D

Juu, mennään Aurelia me kaikki torstaina ja buukataan oysin synnäri täyteen =D

Vimpuliinalle tsemppiä ja jospa siellä oltais jo täyshommissa =)

Kävin nyt sitten siellä neuvolassa ja jospa tämä oli nyt viimeinen kerta...

Painoa 1,4 kiloa viikossa eli kohta jo 20 kiloa täynnä =// Hemoglobiini oli noussu 116 että sen kanssa ei tarvi olla enää niin huolissaan mutta pitää kuulemma pyytää sitten ennen kotiin lähtöä että katsovat sen sairaalassa. Sf-mitta oli sama kuin viimeksi eli 35 cm. Vauva menee vaan alas ja alas ;) Paineet oli koko raskausajan korkeimmat - huimat 117/76 :) Pissa puhdas tällä kertaa, vaavi edelleen rt, mutta pylly oli siirtyny oikealta vasemmalle puolelle. Sykkeet oli aluksi aika matalat, 120 paikkeilla, mutta kun vähän aikaa heräteltiin niin saatiin yli 140. Sf-mittaa ottaessa tuntui siltä että häpyluu on tosi hellänä ja vauva oli kuulemma aika kiitettävän alhaalla, että jospa tässä alettais vetelemään viimeisiä päiviä :)

Äh, poju taas tihutöissä :o

Pimmi 38+6 vieläkin :)

Vierailija
32/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä olen käynyt tsekkaamassa maaliskuisten juttuja ja sitä missä mennään. Paljon en oo ehtinyt jutustelemaan mutta todellakin hengessä mukana olen ollu koko ajan. On ollut ihana seurata muita samassa tilanteessa olleita. Olette antaneet paljon vinkkejä ja vahvistaneet uskoa siihen, et en oo mitenkään epänormaali vaivoineni ja ajatuksineni:)

Nyt tuntui et pitää myös laittaa onnittelut kaikille vaavin saaneille ja lähtökuopissa vielä odottelevia. Onnea!

Tuntuu olevan mullakin ihan samanlaisia mietteitä kuin lähestulkoon jokaisella. Pian pitäis päästä jo synnärille, mutta ei niin ei. Ei merkkiäkään synnytyksen alkamisesta. Olo on vaan niiiin tosi tukala, ei saa nukuttua eikä paljon päivisin jaksa reippaillakaan. Maha on kuin pieni, tiukka pallo tuossa edessä. Välillä vesseli liikkuu niin etten meinaa itsekään pysyä tuolilla.

Vietiin tuossa äsken esikoinen yökylään kun mies menee vielä yöksi töihin. Eipähän tarvii lähdön hetkellä ekaks hälyttää hoitajaa kotiin. Sitten miehellä onkin monta päivää vapaata. Ja eräpvä mulla vasta torstaina, joten voi olla et joudun täällä vielä pitkään odottelemaan. Esikoinenhan oli 9 pvää yli la:n. Mut nyt en todellakaan ole niin hyvässä henkisessä kunnossa et jaksaisin enää kauaa odotella.

Se niistä pohdiskeluista, toivottavasti jaksetaan vielä vähän pinnistellä täällä synnärien ulkopuolisessa maailmassa. Kyllä meidänkin aika vielä tulee.

Vähän minäkin mietin et mitä teen jos yksin täällä kotona olen ja alkaa hetki lähestyä, vaikka yöllä. Siis tilaanko taksin vai ambulanssin? Ehkä ambulanssi olis turvallisempi, matkaa synnärille 60km. Kertokaa, mitä itse tekisitte.

Pinkki + Vaavi 39+5

Vierailija
33/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasassa yhä ollaan. On ollu mukava alkuviikko kun mies on lomalla eikä tartte yksikseen kärvistellä kotona. Musta tuntuu että tämä vaavi on perunu syntymänsä, mulla ei oo mitään oireita. Neuvolassakin sanottiin tänään että vauva on vielä ylhäällä ja viimeks se oli kiinnittyny?? Tietääkö ne oikeesti siellä yhtään mitään? Nyt oli kyllä sijainen. Alko kyllä ihan masentaan.. No nyt on kuitenkin yliaikaiskontrolliin tilattu aika ja aattelin huomenna soitella sinne ja kysellä sitä aikaa loppuviikkoon. Ohhoh.

Ja onnea vauvautuneille!!

Anabela 40+4

Vierailija
34/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 16.3. klo 14.15 syntyi tämä pieni ja pörröpäinen tyttösemme. Painoa oli 3616g ja pituutta 50cm. Synnytys kesti 8 tuntia ja 15 minuuttia ja mielestäni oli tosi helppo. Kätilö oli ihana ja kaikki sujui tosi hyvin. Heti synnytyksen jälkeen pystyin jo istumaan ja kävelemään, vaikka toisen asteen repeämä tulikin. 8 tikkiä jouduttiin laittamaan. Hiuksia pienellä on ihan järjettömän paljon ja tissi maistuu tosi hyvin (viime yönäkin söi 4 tuntia putkeen..).

Tulen paremmalla ajalla kertoilemaan lisää!

Henna, Joel 1v ja Ninni 2 päivää

Vierailija
35/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon pääsiäisen takia siellä on hiukan ruuhkaa torstaina kun näitä käynnistelyjäkin tehdään noiden pyhien takia hiukan aiemmin kuin normaalisti. Mullahan virallinen 42+0 olisi maanantai mutta kun se on pyhä ja olivat sitä mieltä että liian pitkälle menee jos tiistaihin odotellaan niin sain ajan jo torstaille.

Sinne vaan kaikki oysiin tulijat synnytetään sitten porukalla käytävillä :o)

Jännittää jo hiukan synnytys miten se menee,mulla kun ei ole koskaan aiemmin käynnistetty vaikka 4 synnytystä on jo takana.

Niiloakseli rv 41+1

Vierailija
36/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain ilmottaudun, vähän väsyttää.. Olen koko päivän touhuillut, kiva että on saanut pitkästä aikaa taas siivoiltua ja pyykättyä. Kylläpä sitä tekemistä aina kertyy.

Oikein paljon onnea vauvautuneille :)! Kävin kurkkaamassa olikohan se piipaan sivuilla ihanaa pikku prinssessaakin, oi! Ja kiitos trappalle synnytyskertomuksesta, aika hurjaa, että antoivat synnyttää ammeeseen, kun oon ymmärtänyt, että ainakaan OYSissa se ei ole mahdollista! Ja hienoa niiloakseli, kun olet saanut käynnistysajan, oletkin jo niin kauan kitunut!

Poika tuntuu masussa isolle, ja kokeiltiin eilen sitä vyöhyketerapiaa, mihin joskus aikaisemmin laitoin linkinkin. Pisteet oli hankalat löytää, ja eihän meillä tietenkään ollut aikaa hieroa pisteitä niin kauaa kuin olisi pitänyt. Olisi pitänyt hieroa jopa 32 minuuttia yhden jalan pisteitä yhteensä!! Olisi jännä käydä ammattivyöhyketerapeutilla, eli jos jollakin on kokemuksia sellaisesta oululaisesta, niin kiva!

Torstaina on neuvola taas, ja vähän sen perusteella sitten päätetään, että lähdetäänkö taas käymään pyhäjärvellä, miehellä kun olisi taas hiihtokisaa siellä..

Hyviä vointeja toivotellen,

_tuikku_ ja poika rv39+0

Vierailija
37/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi hurjasti onnea kaikille vauvautuneille!!

Sitten teille oysiin menijät, älkäähän tukkiko koko paikkaa, pitäisi meikäläisenkin sopia sisälle :D Piiitkänä perjantaina olisi laskettu aika, saa nähdä pitääkö paikkansa.

Tämä loppuaika alkaa käydä oikeastaan jännittäväksi: kolmessa aikaisemmassa synnytyksessä ei ole tullut mitään ns. ennakko-oireita, joista olisi voinut päätellä synnytyksen lähestyvän, vaan on joko tullut lapsivesi ulos tai alkanut heti tosi kipeät supistukset, niin ettei tosiaan ole tarvinnut miettiä, onko tosi paikka edessä. nyt sitten on monena iltana kohtuullisen kipeitä aivan rentouttamista ja hengittelyä vaativia supistuksia aina muutamia, mutta ei sitten muuta sen enempää. Mielenkiintoista vaan, miten tämä voi olla aina niin erilaista..hassua.

Tekisi mieli jo synnyttämään, tällä viikolla alkaa tuntua olo jo aika paksulta ja hermot on aikas pinnassa:). Toisaalta ei kyllä tee mieli yhtään, on se vaan sen verran kamalaa hommaa..uh.

Joku muukin valitteli aikaisia aamuherätyksiä, meillä on myös niitä. Kai se tekee tuo valon lisääntyminen, että lapset on aamusta virkeitä, nousevat toisina aamuina kuuden jälkiä möykkäämään..Itse kyllä tulee maattua sinne seitsemään, mutta eipä usein pysty enää nukahtamaan. toisaalta taas ehtivät sitten hyvin isommat kouluun ja eipä tarvi kiskoa sängyistä väkisin, mitä sitäkin tapahtui talven aikaan usein. Ja nuorimmaisen kohta kolmevuotiaan saan onneksi vielä päiväunille ja pääsen nukkumaan itsekin, muuten ei tämä homma pyörisi:o)

No, jaksamista vielä kaikille, yritetään hetki vielä nautiskella " pullukkamahoista" :D

mikotan 39+4 (hurjaa..)

Vierailija
38/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelu muillekin, jos joku muukin tässä välissä oli lisääntynyt. Näitä mussukoitahan putkahtelee niin tiheään, ettei enää perässä pysy! Tuo Trapan tapaus kuulosti kyllä aika mahtavalta, kävisipä itsellekin noin ihana vahinko, että ihan yhdellä työnnöllä tulisi :)

Tuntuu, että kaikilla on synnytys mennyt hirveän hienosti, ihan uskomatonta. Tietysti haltiakummia lukuunottamatta, tulee surulla muisteltua aina välillä.

Mä olen tänään jaksanut hyvin! Koko päivän siivosin, pesin peittoja ja tyynyjä ja jopa jaksoin ihan hyvin. Aamusta suppaili ihan mukavasti, mutta nyt ei MITÄÄN vaikka saunassakin kävin. Kaksi ässää siis hoidettu, ja mies ei nyt kyllä suostu siihen kolmanteen kun Ilves voitti tänään lätkässä ja täytyy päästä perjantaina katsomaan matsia... Sanoin kyllä sille että siihenhän on kaksi vuorokautta aikaa, hyvin ehtii tässä välissä synnyttämään, mut ei kai voi riskeerata :) Mä olen kyllä ihan valmis pitämään tämän vaavin vielä pääsiäisen sisällä, kun jotenkin on sellainen olo, että olisi vielä kiva tällä " vanhalla" porukalla viettää laatuaikaa. On se elämä sitten taas ihan erilaista vauvan kanssa, ihan hirvittää.

Mutta nyt nukkumaan, kun jäi päiväunetkin tänään väliin.

Maaria 39+5

Vierailija
39/100 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Paljon onnea muillekin aluksi jotka jo nyyttinsä saaneet!!

Eli meille syntyi tyttö 14.3 klo. 10.41 Paino 4020g ja pituus 51cm.

synnytys kesti kaikkiaan reilu 11 tuntia ja ponnistusvaihe 3min.

Supistukset alkoi puoli kakstoista illalla ja siitä lähdimme sairaalaan jossa kalvot puhkaistiin puoli kahdeksan sairaalassa tilanteen vauhdittamiseks!

Oli kipeä ihana synnytys ja nyt täällä tutustumme toisiimme.

Tsemppiä kaikille vielä odottaville!

-mutsi80- Tyttö 4vrk ja tyttö 3 vuotta ;)

Vierailija
40/100 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni ohi, että kuinka monta tuohon väliin niitä vauvoja oli ehtinyt tulla. Onneksi alkaa hyvä olla tahti.

Itse havahduin supistuksiin nukkuessani. Koko alkuyön niitä on tullut. Olen vain sen verran sikeästi nukkunut, että en niihin ole varsinaisesti herännyt. Itse supistukset eivät ole vielä kipeitä, mutta koko kohtu ja vatsa kylläkin. On näissä kyllä enemmän luonnetta kuin aiemmin. Josko tämä tästä lähtisi...? Koko illan supisteli, eli kyllä nämä tässä alkavat minullakin lisääntyä. Saa nähdä vaan, muuttuvatko nämä tästä, vai onko vain harjoittelua. Josko paikat edes vähän kypsyisivät.

Olo on jotenkin ihan levoton, mutta niinhän ne eläimetkin muuttuvat levottomiksi synnytyksen lähestyessä. Jospa tämä on jotain sellaista.

Pitäisi sitä kai yrittää mennä takaisin lepäämään. Minusta vain tuo makuuasento on kaikkein kamalin, kun supistaa. Mutta kipeisiin supistuksiin on vielä sen verran matkaa, että parasta koittaa vielä itsensä antaa huilata.

Aatuska 40+5