Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤ MAALISMAMMAT viikko 12 ¤¤¤

17.03.2008 |

Hyvää alkanutta pääsiäisviikkoa!

Lämpimät onnittelut Piipaa ja Soikkeli!

Meille syntyi ihana poika perjantaina 14.3. kl 15:20. 3770g ja 51cm. Viikkoja ehti kertyä 40+2. Supistukset alkoivat noin yhdeltä yöllä ja alkoivat aamulla seitsemän maita olla kipeitä. Veristä vuotoa tuli joskus 11 jälkeen ja silloin soitin synnärille. Ystäväni tuli poikansa kanssa esikoista katsomaan ja syötiin vähän ja mies hörppäs kahvit. Onneksi ystäväni alkoi sitten kysellä josko lähdttäis jo ajamaan, kun supistuksia tuli 3-5min välein. Olivat vain mielestäni kovin lyhyitä, n. puoli minuuttia ja tosiaan ei.

Automatka meni yllättävän hyvin. Olin opetellut hengitystä ja rentoutumista jo ei-kipeiden harjoitussuppareiden kanssa. Sairaalassa oltiin 15 vailla 2 ja olin 5cm auki. Menin käyrän oton jälkeen ammeeseen rentoutumaan, ja siinä tuli aluksi lähemmäs 10min tauko supistuksiin-. Siitäpä niitä sitten taas tuli tiheään ja alkoi jo käydä oikein kipeääkin. Kätilö oli aika tiheään meidän luona. Mainitsi jossain vaiheessa, että jos tulee ponnistamisen tarve niin kyllä sinne ammeeseen voi synnyttää. Hän odotteli iltavuoron kätilön saapumista eikö meinannut tehdä sisätutkimusta. Teki sitten kuitenkin, kun epäilin vesien menneen. Vauvan pää oli aika alhaalla mutta oli vielä matkaa. Suunnilleen täyisin auki ja pehmeä kantti.

Sitten alkoi jo supistaessa itkettää ja noidutututtaa. Ja sittenpä yhden rajun supistuksen tultua huusin, että nyt ponnistan. Pää oli kuulemma tullut saman tien. Kätilö ei ehtinyt laittaa hanskoja eikä soittaa apuja paikalle. Siinä vaiheessa en tajunnut itse että pää oli jo ulkona ja tuli epätoivo, etten saa lasta mitenkään ulos. Tsemppauksen turvin sitten tajusin, että ponnistettava on ja sain vielä samalla supistuksella pukattua pojan ammeeseen. Kätilö otti erittäin elegantisti vastaan ja sukellutti pojan mahalleni lämmittelemään.

Ikinä en ole vesisynnytyksestä mitään lukenut, kun en ole siitä ollut kiinnostunut. Oli siis melkoinen ylläri itselle, eikä todellakaan suunniteltua. Mutta ihan hieno kokemus.

Repesin tietysti(?), kun tuolla rytäkällä synnytin. Pätevä kätilö tikkaili joten toivon kaiken menevän hienosti.

Tultiin eilen kotiin ja oltiin keittiössä skoolaamassa, kun muksu täytti vuorokauden. Poika on kiltti ja herkän oloinen. On ollut tosi reipas imemään ja niinpä maito nousi illansuussa tänään. Esikoinen on ihastuksissaan tulokkaasta eikä malttais antaa nukkua :)

Mutta nyt tämä äippä lähtee nukkumaan. Huomenna paikalliseen neuvolaan kätilölle omaan ja vauvan tarkastukseen aikaisen kotiinlähdön takia.

Tsemppiä kaikille masun kanssa menijöille! Niiloakseli ja Aatuska - olette erityisesti ajatuksissani.

Onnellinen Trappa ja pikkuinen

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta lähettivät polille, kun paineet oli korkealla. Sairaalassa jo olivat paineet laskeneet, mutta vauvan sydänkäyrä oli sen verran epämääräinen, että ottivat tarkkailuun. Siinä päivän mittaan ne supistuksetkin sitten laantuivat ja loppuivat. TAYS on myös ääriään myöten täynnä, että ei sinnekään kannata rynniä, jos ei ihan pakko ole.

Siirsivät minullakin käynnistysaikaa, ensin piti olla tiistaina, mutta nyt sainkin sitten ajan vasta perjantaille, jolloin siis 42+0. Eivät taustoillani halua millään käynnistää. Nyt on sitten vain toivottava, että lähtisi tosiaan itsekseen tulemaan. Tai sitten toivon jo, että leikkaisivat silloin perjantaina. Huolissaan saa vauvan hyvinvoinnista olla sinne saakka. Neuvolaankin vielä käskivät paineita mennä ensi vikkolla mittauttamaan.

Tässä olenkin nyt sitten kotia siivonnut pääsiäistä varten. Koko ajan kuulostelen alkaako päässä jyskyttää ja tuntua muutoinkin pahalta, mutta ei onneksi ole mitään tuntemuksia. Pientä lämpöä on kyllä ollut eilisestä saakka, mutta tuskin se liittyy ainakaan verenpaineisiin. Eivät edes lepoon käskeneet sairaalasta.

Oli ne vastasyntyneet vaan ihania, millään ei omaansa malttaisi odottaa syliinsä, mutta mieluummin odotan kyllä täällä kotona kuin sairaalassa. Kamala oli siinä sängyssä yrittää pyöriä, kun lonkkiin sattui niin vietävästi taas. Oma koti kullan kallis.

Nyt taas on sellaisia kipeämpiä supistuksia tullut muutama, että josko tämä tästä. Lähden tästä vielä jatkamaan siivoiluja.

Kaikille oikein hyvää pääsiäistä. Koeta Niiloakseli jaksaa pettymyksen yli. Ei se käynnistäminenkään tosiaan mitään herkkua ole.

Aatuska 40+6

Vierailija
62/100 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö syntyi tiistaina 18.3. klo 18.15 mitoin 3400g ja 50cm, pipo 36cm. Homma jatkui siitä mistä viimeksi kirjoittelin, aamusta alkaen supisteli ja kahden aikaan lähdettiin ajelemaan 60km matkaa, salissa ehditiin oleen reilu pari tuntia ja tyttö oli maailmassa. Tarkempaa tarinaa paremmalla ajalla. Tänään ollaan jo kotiuduttu ja nyt opetellaan uutta elämää kahden tytön kanssa, isosiskolla muuten 4v. synttärit huomenna.

Ja tosiaan TAYS oli täynnä, 2b:llä olin ja sielläkin väkeä käytäväpaikoilla.

Terveisin, Vimpuliina ja neiti 2pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti kun monta päivää on supistellut jo tosi kipeästi.Tänään on aamusta alkaen supistanut paljon ja vauva painanut alas niin, etten uskaltanut edes ulkona juuri kävellä.Koko iltapäivän oli säännöllisiä supistuksia 10 min välein. No, soitin alkuillasta synnärille, että saatan tulla näytille illalla.Just joo, nyt ne kipeät supistukset ovat sitten harventuneet ja loppuneet ja olo on ensimmäistä kertaa koko päivänä normaali.Eli ei tullut lähtöä tänäänkään.

Tuntuu, että nyt riittää...perun koko jutun ja lähden lomalle jonnekin Timbuktuun.Tämmöistä hemmetin soutamista ja huopaamista näiden supistusten kanssa.Synnärillekin olen soitellut jo ties kuinka monena iltana, että liekö ottavat enää todestakaan.Ei uskoisi että voi olla näin vaikeaa kun on kuitenkin jo kolmas kyseessä!

Suuret onnittelut jo vauvan saaneille ja sorry kun viestini on vain omanapaista valitusta:(

Niin ja tänään rv40+0

Vierailija
64/100 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vielä ollaan kokonaisena. La ensiviikolla. Tuntuu että menipä aika nopeaa! vasta oltiin ihan " alussa" Mulla ei mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä. Kolmena iltana vain kivuttomia suppareita tullut mutta ovat menneet sitten ohi. Eilen oli neuvola ja kaikki niinkuin ennekin. Sf mullakin oli sentin kasvanut ja th antoi painoarviota 3700kg. Ei koko raskausaikana ole mulle arvioita antanutkaan vauvasta. Nyt alkaa näyttää siltä että sormissa välillä turvotusta, mutta ihan hyvä kun vasta nyt lopullaan tulee. Olo on muutenkin hyvä mutta jotenkin sitä odottaa milloin alkaa tapahtua :)

M@m@ rv 39+1

Vierailija
65/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tossa jo ennen seitsemään, kun ei vaa saa unta ja ulkonakin paistaa ihanasti aamuaurinko! Laitoin tuossa sit riisipuuron uuniin hautumaan.. viimeksi sitä syönyt jouluna! :) Mies nukkua tuhistaa vielä.

Eilen tosiaan oli laskettuaika, eikä vauvalla tosiaan näytä olevan kiire mihinkään. No tosiaan pääsiäisen yli kun menis, niin hyvä olis, että olis sit vapaata paikkoja Oysissa!

Eilen oli neuvola, eikä mitään uutta siellä. Oli tosin nuori sijainen ja niin on ens kerrallakin..

Tänään mennään miehen vanhempien luokse pääsiäisaterialle! Nam! :)

Miten muilla on mennyt? Vieläkö niiloakseli täällä ja tsemppiä aadalle, kyllä se vauva joskus ulos tulee ja hyvää kannattaa odottaa! ;)

Aurelia rv40+1

Vierailija
66/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin viime yönä puol viidestä lähtien tunnin välein napakkaan supistukseen.. mut ei niitä sit enempää näytä tulevan. Koko ajan kyllä juilii mahas ja selän puolella on kans jumia, et josko tää tästä.. Toivossa on hyvä elää :D

Pirpana 39+3

Vierailija
67/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo täältä nyt on huhuilla, rauhallinen vauva kainalossa ja maha pienenemään päin. Mutta teillä on ihanuus vielä edessä - ensitapaaminen oman pikkuisen vauvan kanssa. Nauttikaa, kun aika koittaa!

Niiloakseli: Oih, miten kovin tylsää! Onneksi tosiaan sait kuitenkin selvän viestin, että vauvalla on kaikki hyvin. Voimia viimeisiin päiviin ja öihin ja tulevaan synnytykseen!

Aatuska: Sinne kanssa tsempityksiä kovasti!

Ja Aadalle(?) ekstrapotkua supistuksiin!

Kaikille mahdollisimman ihanaa pääsiäistä! Täällä sataakin sitten topakasti lunta... Ja minä kun luulin, että oli jo kevät :D

Trappa ja Lukas 1vko

Vierailija
68/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ois tänään eräpäivä, mutta eipä näytä vauva sitä hoksaavan. Ei niin mitään merkkejä,että ois nyt lähiaikoina syntymässä...kyllä rassaa!:/

Ois jo niin ihana saada pieni nyytti kainaloon ja muutenkin päästä näistä kaikenmaailman vaivoista eroon.

Mulla tää turvotus nimittäin vaan lisääntyy!! Jalat on oikeesti kun norsulla ja särkeekin...ihan kamalan näköset, rupee jo sinertämään, kun on niin turvoksissa.

Verenpaineet on onneksi nyt pysyneet aisoissa, lainasin äipältä mittarin ja näyttäis nyt jopa pienemmiltä noi lukemat,kun neuvolassa.

:)

Hennan tyttö on kyllä niin söpö! Ja aivan mahtava tukka!:D

Niiloakselille nyt oikein kovasti tsemppiä! Tosi v-mäistä,että laittoivat vielä kotiin!:/

Toivosin niin kovasti,että synnytys jo kohta alkaisi...nyt pääsiäisenä olis tosi hyvä aika syntyä, kun ois miehelläkin pitkät vapaat:)

Näin muuten toissayönä unta,että saatiin nyt pääsiäisenä tyttövauva! Oli sitten paikko eilen vaippojakin käydä ostamassa valmiiksi:D

Viime yönä en sitten nukkunutkaan oikeastaan ollenkaan:(

En valittaisi, jos tuo nukkumattomuus johtuisi suppareista tms.,mutta ei! En tiedä,mutta en vain jostain syystä saanut unta. Aina oli huono olla, kädet puutu, oli kylmä tai kuuma...huoh.

Tänään on tullut jo kaksi " joko" - puhelua. Hohhoh...sanoin kyllä,että ilmotan sitten kun jotain tapahtuu.

Mutta toivotaan nyt parasta,että me kaikki saatais jo pian nyytit kainaloon!

Hyvää pääsiäistä kaikille maaliksille!:)

Aleida 40+0!! :D

p.s. on muuten mennyt aika tosi nopsaan,niin kun joku tossa vissiin mainitsikin! Tuntuu,että vasta sen plussan sai testiin ja nyt jo odotellaan kärsimättöminä vauvan syntymää:)

Vierailija
69/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ollaan edelleen yhdessä kasassa ja nyt kun luin jonkun kirjoituksesta (anteeksi etten muista kuka..) että TAYSissa myös ihan täyttä, jopa käytäväpaikoilla ollaan, niin eipä taidakaan olla mulla kiire sinne :/

En haluaisi missään nimessä joutua käytävälle, huoh..

Eipä ole kyllä olotilassakaan mitään muutoksia joten tuskin " ajolähtöä" tästä sinne päin tulee. Hivenen alkaa hirvittämään tuo istukan kunto näillä viikoilla (41+0) mutta minkäs teet. Pääsiäisen jälkeen joskus saan yliaikaiskontrolliajan vasta ja siellähän se sitten selviää.. Mielenrauha vain olisi niin mukava saada jo aiemmin. Ja kyllähän vauva kasvaa hirvittävästi näillä viimeisillä viikoilla että senkin puolesta saisi jo ymmärtää alkaa syntymään :/

Onneksi ulkona on tosi kaunis ilma! Oikein kuin tilauksesta pääsiäiseksi :)

Niiloakselilla oli kyllä käynyt tosi huono tuuri. Eipä ole varmaan tuntunut kivalta kun on koko ajan ajatellut että kunhan perjantai koittaa niin sitten.. Ja sit laittavatkin takaisin kotiin, voi vee mitä touhua. Saako noin todella tehdä? En ole ikinä kuullut että joku olisi käännytetty käynnistysajalta takkas kotiin. Tosi outoa toimintaa siellä OYSissa :((

Hennan tytöllä on kyllä mahtava tukka!! Ihan mieletön :)) Ja niin suloinen tummakutri että!

Vimpuliinalle onnittelut vauvasta!!

Ja muille myös jotka ovat tässä välissä omansa jo saaneet :)

Taidanpa mennä jatkamaan noita kevyitä kotitöitä kun aamupäivä tuli hosuttua vähän liikaakin, imurointia ym, ja nyt issiassärky meinaa viedä oikean jalan alta koko ajan... auts että särkee :(

Onneksi sekin vaiva jää synnärille :))

Terkuin Ansku78 rv 41+0

Vierailija
70/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty hyvää pitkäperjantaita ja pääsiäistä kaikille!!

Tämäkin perjantai on piiiiitkä ;)

Vierailija
71/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.3 syntyi tytön tylleröinen maailmaan!viikon etuajassa:)

Alku hankaluuksien jälkeen kotiuduttiin keskiviikkona kotia.Nyt tyttö voi hyvin ja äitikin voi huokaista helpotuksesta:)

Nyt tiedetään isin kanssa mitä tarkoittaa,kun sanotaan että pakahduin onnesta...:)!

Terveisin onnelliset vanhemmat ja AADA EMILIA

Onnellista loppu odotusta maalismammoille odotusta..ei enää pitkä aika:)

Vierailija
72/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea punkelolle pikku prinsessasta!

Pikainen ilmoitus vaan, että homma hyytyi sitten siihen, eli vaikka vähän tulikin vähän limatulppaa, niin mitään ei ole sitten enää tapahtunut. Kävin äsken sitten puolen tunnin reippaalla kävelyllä, ja nyt supistaa, mutta taitaa olla vain harjoitussupistuksia. Alkaa olla todellista odotuksen tunnelmaa :)

Aurinkoista pääsiäistä ja kuulumisiin,

_tuikku_ ja poika rv 39+3

Vierailija
73/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan, että Niiloakseli meni eilen takaisin sairaalaan omien suppareitten saattelemana ja taisi jäädä sille tielleen! Kävi huikkaamassa moit suurperhepuolelle! Eli eilen meni iltapäivällä. Nyt on takuuvarmasti vauva sylissä! Ihanaa! :)

Omppis 40+2

Vierailija
74/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut taas muille " helpotuksen saaneille" :)

Ihanan rauhallista on kyllä iltaisin kun saa mukelot nukkumaan! nyt ehken taas pikkasen liiankin rauhallista kun mies lähti taas yöhukiin niin pelottaa että just tänä yönä se lähtö tulee:/ vaan tuskimpa sentään vielä näillä viikoilla.. ooon ihan asennoitunut että yli menee hyvinkin tämäkin.

mies jää onneksi vuosilomille ens perjantaina jollon LA. ja sitten saa het perään isyysloman:)

Ehkä tyhmä kysymys, mutta tuosta vesien menosta.. mulla kun kumpikaan aiempi ei ole vesillä lähtenyt, että huomaako/tunteeko sen selvästi jos esim vessakäynnillä vedet menee?

Kyllä supistelee edelleenkin päivittäin useasti, ja kipeästikin, yöksi vaan aina hyytyvät:( Pitäiskö kokeilla olla jalkeilla mahollisimman pitkään niin jos vaikka yltyisivät..:D

Paineita alkaa jo olla.. esikoinen odottaa kovasti pikkusiskoa kun veli jo on ja minä kun olen lähes varma että veikka masussa lymyilee..

No nyt vielä koirut käyttämään pisulla..

meebu +lilli rii 38+6 (hui! kuin vkot täyttyy)

Vierailija
75/100 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikulle sen verran, että kyllä sen limatulpan jälkeen kait voi mennä viikkokin... Olen jo todennut moneen kertaan että mikään ei meinaa mitään, paitsi jos vedet menee niin sitten viimeistään parin päivän päästä käynnistetään.

Meebu: En usko että voit olla huomaamatta vesien menoa. Jos alkaa tihkumaan, niin sen saattaa sekoittaa valkovuotoon, mutta jos oikein kalvot menee puuhki niin sen huomaa. Tai siis mulle kävi kakkosen kanssa niin, että olin nukuttamassa esikoista kun masusta kuului POKS. En tiedä olisinko huomannut sitä jos ei olisi ollut niin hiljaista. Vauva oli kuitenkin niin jämäkästi kiinnittynyt, että vettä ei päässyt yhtään tihkumaan ennen kuin hetken päästä kun alkoi oikein kunnolla supistelemaan, niin jokaisen supistuksen myötä lorahti. Istuin tuolilla pyyhkeen päällä ja mies hieroi selkää, ja kyllä siinä tuollainen iso kylpypyyhe ihan märäksi tuli. Joten jos vedet oikein kunnolla menee ja kerrasta, niin ei sitä varmasti voi olla huomaamatta.

Onpa hirveän hyvä juttu, että Niiloakseli pääsi tositoimiin ja ihan vielä itsekseen käynnistyi. On varmasti tyytyväinen että passittivat eilen kotiin.

Omassa navassa ei mitään uutta. Enkä sinne Tayssiin nyt haluaisi minäkään.

Maaria 40+1

Vierailija
76/100 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä taas supisteli napakasti, mutta ei se näytä vaan jatkuvat.. Nyt aamusta kävin tunnin lenkillä, vihloo kyllä kovasti muttei supistele.. Sais kyllä alkaa jo ulos tulemaan!

Pirpana 39+4

Vierailija
77/100 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olipa kyllä kiva kuulla että Niiloakseli onkin päässyt synnyttämään ja ihan ilman apuja =)

Täälläkin ollaan aika turvonneita, kipeitä ja ärsyyntyneitä, mutta ei auta ku porskuttaa eteen päin :)

Pääsiäisenä oli vahva aikomus synnyttää mutta eipä sitä äipältä kysytä että millon ois hyvä synnyttää :)

Äh, mä jo ennätin unohtaa että mitä piti kommentoida =/

Aika monella tuntuu olevan jo aika hyviä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ku on tullu limatulppaa, supistelee ja varmaan melkein jokainen vauva alkaa olla sen verran lähtökuopissa että jalkovälissä tuntuu ;)

Mulla ei noita kivuiliaita supistuksia oo vieläkään näkyny, mutta niin se oli esikoisellakin että kun ne alkoi niin sitten mentiinkiin jo synnyttämään. Voin vaan kuvitella kuinka turhauttavaa on että supistelee monta päivää ihan kipeää eikä siltikään päästä loppuun asti! :o

Hitto, ku ukko lähti kauppaan eikä huolinu mukaan :o Meinas että mä oon jo niin räjähdysherkkä tapaus että on parasta että mä istun vaan sohvalla ja soittelen neuvoja :) Mua vaan niin alkaa pännimään tämä jatkuva kotona istuminen, mutta onhan se tosi että naama venähtää aika pitkäksi jo siitä kun kävelee autolle =/ Eilen käytiin sentään mun vanhempien luona oikein pitkällä visiitillä niin pääsi edes vähän ihmisten ilmoille :)

Huh, täytyy lähtä juomaan ku vetäsin tässä melkein pussillisen panttereita =P

Vähän että mä kyllä kadun tätä mahdotonta herkuttelua vielä moneen otteeseen ku yritän päästä kiloista eroon kesään mennessä :))

Pimmi 39+3

Vierailija
78/100 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tultiin tänne aamupäivällä, kun ei liikkeitä tuntunut. En osannut sanoa tunteneeni aamulla yhtään. Sitten onneksi matkalla potkaisi muutaman kerran, ettei tarvinnut ihan itkuisena ja paniikissa tulla. Ottivat sitten taas sisään osastolle. Samaan vanhaan sänkyyn pääsin.

Nyt on annettu ensimmäinen käynnistys nappi. Lähdin tänne koneelle kävelylle ja tuntuu hieman painetta tuolla kohdun seudulla. Toivon, että lähtisi vain pienellä houkuttelulla liikkeelle.

Onneksi tulin tänne, sillä vesi oli mennyt todella vähiin ja paineet on koholla. Ihmettelen vain, että toinen lääkäri oli sitä mieltä, että viikko vielä kotona ilman kontrolleja. Luulen, ettei oltaisi oltu enää kovin hyvävointisia kumpikaan. Kovin erilainen on ollut asenne meidän vointia kohtaan nyt.

Kaikki tänne vaan nyt synnyttämään. Kaikki kynnelle kykenevät potilaat tuntuvat lähteneen tänään kotiin. Tosin siellä kotona on henkilökuntakin, mutta osasto ei ole enää niin ruuhkainen.

Toivottavasti ilmoittelen seuraavan kerran täällä tietoja vauvasta.

Aatuska 41+1

Vierailija
79/100 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatuskalle nyt oikein paljon tsemppiä...kohta sulla on nyytti on kainalossa:)

Hyvä että niiloakseli oli päässyt jo synnyttämään!

Täälläkin sitten yli mentiin, yllättäen!

Haluun jo synnyttämään, oikeesti! Tänään on jonkun verran supistellut silleen vähän kipeesti ja masu kovettuu ihan koko ajan.

Käytiin äsken saunassa ja aikasemmin päivällä vähän lenkillä. Sitten tietty se kivoinkin ässä tuli äsken, tosin pikaisesti, harrastettua;)

Toivotaan,että jotain nyt tapahtuisi, ei tätä kauaa enää jaksaisi.

Nyt vaan kaikki joukolla synnyttämään pääsiäisenä:D

Aleida 40+1

Vierailija
80/100 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatuskakin pääsi lopulta tositoimiin.. sulla varmaan on jo nyytti kainalossa!! :)

Ja muillekkin vauvautuneille onnittelut! :)

Ja niiloakselikin onneksi pääsi ihan omilla suppareilla sinne sairaalaan. :)

Täällä ei olla vielä vauvauduttu.. Tais vaavikin olla sitä mieltä, että nyt pääsiäisenä ei kannta syntyä. ;) Mutta nyt alkaa jo vähän pelottamaan, että kuinka paljon tää nyt yli menee.. ?!

Mites muilla seksin jälkeen, niin mulla ainakin tulee monta tuntia sen jälkeen supistuksia(ihan siis 15-min väleinkin), jotka tuntuu lähinnä tuolla selässä ja aika kipeältä tuntuvatkin.. mutta sitten ne laantuvat ja tuollasia ei tule ennenkuin vasta seuraavan seksin jälkeen... Että liittyvätköhän nuo sitten vaan siihen seksiin vai eikö milläänlailla synnytykseen..?! otappa nuista sit selvää..

Mutta nyt lähen miehen herättämään aamupuurolle! :)

Aurelia rv40+3