SOSIAALITYÖ pääaineenaan valmistuneet, HOI!
Elikä millaisissa hommissa olet? Paljonko tienaat? Millainen työtilanne alalla nykyään on?
Terv. alalle aikova
Kommentit (5)
on vaikeuksia saada päteviä työntekijöitä. Työ haastavaa ja raskastakin. Palkkaus huonohko, .2300-2500 alkupalkka ja eihän se siitä paljon nouse...
ainakin kunnissa. Työ on vastuullista ja haasteellista, välillä aika rankkaa. Palkkaus ei vastaa työn vaativuutta, noin 2300 €.
vastuksistanne:)
Arvelinkin, ettei palkka huim ole, mutta ihan riittävä mulle. Epäilen vähän vaan, onko työ minulle liian raskasta..
Kunnallinen sosiaalityö ja erityisesti lastensuojelutyö on aika rankkaa työtä, mutta sitten sosiaalityötä voi tehdä myös yksityisellä sektorilla ja esim. sairaaloissa, poliisissa yms. Se työ on "kevyempää" koska siinä ei tule vaikeita virkavastuupäätöksiä.
ketään alasta tietävää edes paikalla?