Suurinosa sektioista täysin turhia
Uskon, että suurinosa sektioista on täysin turhia. Naisen lantio on synnyttämistä varten luotu ja outoa olisi, jos sieltä ei vauva läpi mahtuisi. Lääkärit liioittelevat riskejä jo Suomessakin siinä pelossa, että jos jotain sattuu niin siitä tehdään heti oikeusjuttu.
Sikiö kestää hapenpuutetta ja jonkinasteisia sydänäänten laskuja. Sektiot ovat teollistuneiden maiden ongelma ja häpeä. Äidit syövät itsensä ja vauvansa liian suuriksi ja sitten kun tulee synnytysongelmia, syytetään omaa lantiota siitä. Ei niitä lapsia niin kovin paljoa kuollut ennenkään, mutta nykyisin kun pyritään siihen, ettei kukaan tietenkään kuole, niin rankkaus kuka voi synnyttää alakautta ja kuka ei, on tarkempi. silti uskon, että suuri osa sektioista täysin turhia.
Kommentit (51)
olisiko parempi vaihtoehto ollut että minä olisin ollut tajuttomana koko ajan koska en siedä kipua yhtään?? olisikohan lapseni ollut vaarassa?? miksi ottaa riskiä,kun on helpompikin tapa??
voi teidän kanssa... kiitos sektiosta, jos joskus toinenkin lapsi tulee, niin sekin syntyy ihan varmasti sektiolla myös!
Ap, eikö tunne olekin huima? Minäkin tiedän välillä asioita mitä kukaan muu ei tässä maassa tiedä ja se jumalainen tunne on mahtava:)
Kannattaisi vähän tutkia, ennenkuin hutkii.
Vierailija:
Suomessahan äiti- ja lapsikuolleisuus on länsimaiden suurimpia juuri tästä syystä.
Vierailija:
Uskon, että suurinosa sektioista on täysin turhia.
Minä uskon, että suurin osa alatiesynnytyksistä on täysin turhia. Ihan hyvin pärjättäisiin ilman niitä tolvanoita mitä sieltä syntyy! Ei ois maailma yhtään tylsempi paikka.
Vierailija:
Vierailija:
Uskon, että suurinosa sektioista on täysin turhia.Minä uskon, että suurin osa alatiesynnytyksistä on täysin turhia. Ihan hyvin pärjättäisiin ilman niitä tolvanoita mitä sieltä syntyy! Ei ois maailma yhtään tylsempi paikka.
sillä synnytys voi pysähtyä äidin paniikin vuoksi. Jostain syystä vaan ihmiset eivät voi käsittää, ettei pelko ole mitään hienohelmaisuutta, vaan ihan oikea ongelma. Eikä se häviä moittimalla eikä painostamalla eikä pakottamalla.
En ole synnytyspelkoinen, enkä ole edes synnyttänyt ikinä, ottaa vaan päähän tämä naisten jatkuva toisten naisten lyttääminen.
Mä olen ihan varma että onnistuin pysäyttämään oman synnytykseni, koska en mitenkään voinut hyväksyä ajatusta että lapsi tulisi alakautta ulos ja repisi kaiken tullessaan. Se ei kerta kaikkiaan ollut vaihtoehto. Onneksi sitten lopulta leikattiin ulos.
Arvaa vaan mikä paniiki lapselle iskee kun ei saa tyynyä kääntää!Vierailija:
sillä synnytys voi pysähtyä äidin paniikin vuoksi. Jostain syystä vaan ihmiset eivät voi käsittää, ettei pelko ole mitään hienohelmaisuutta, vaan ihan oikea ongelma. Eikä se häviä moittimalla eikä painostamalla eikä pakottamalla.En ole synnytyspelkoinen, enkä ole edes synnyttänyt ikinä, ottaa vaan päähän tämä naisten jatkuva toisten naisten lyttääminen.
sektiopäätöksiä. Sektio on iso leikkaus, eikä siihen taatusti ryhdytä ilman perusteltua syytä.
Tämän kirjotuksen takaa paistaa jonkinlainen äitimarttyyrius. Synnytyskö sinusta ap teki kunnollisen ihmisen? Empaattista ei ainakaan.
Vierailija:
Keisarileikkaus on monessa tilanteessa lapsen hengen ja terveyden pelastava toimenpide, ja myös äidin sairauksien perusteella joskus aiheellinen. Perinataalikuolleisuus ei kuitenkaan ole vähentynyt siinä suhteessa kuin keisarileikkaukset ovat yleistyneet (Wagner 1994). Keisarileikkaus on suuri toimenpide, ja päätöksen siitä tulee perustua huolelliseen harkintaan. Toimenpide altistaa äidin ylimääräisille riskeille toipumisen aikana ja tulevissa raskauksissa. Myöskään lapselle keisarileikkaus ei ole yksiselitteisesti helppo ja turvallisempi tapa syntyä silloin, kun normaalille synnytykselle ei ole estettä. Kansallisten gynekologiyhdistysten kattojärjestö FIGO on ottanut eettisissä ohjeissaan kannan, että keisarileikkauksia ei tule tehdä ilman lääketieteellistä aihetta (Schenker ja Cain 1999)TERHI SAISTO, LT, erikoislääkä
Tässä sanotaan selkokielellä, että keisarileikkauksia ei tule tehdä turhaan; ei että suurin osa niistä on turhia.
Monesti sektio tehdään siinä vaiheessa kun lapsella on jo jokin hätä, joten on luonnollista, että kaikkia näitä lapsia ei se sektiokaan pelasta, eikä kuolleisuus vähene samaa tahtia kuin sektioita tehdään.
Vierailija:
Mä en ole tuo, jolta kysyit seksielämästä, mutta tuo vaan vahvistaa käsitystä sinusta älykääpiönä... Omasta puolestani voin vastata, että vasta ekan synnytyksen jälkeen sain tietää mikä on emätinorgasmi, tiedätkö sinä?