Siis pelkkä saunamökki 175tonttua? Mitkä ostajan markkinat?
Olin pukemassa ostohousuja jalkaan, mutta eihän tuolla ole muuta kuin saunamökki.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-loma-asunnot/lohja/22075930
Kommentit (29)
Onneksi housut tontuilla jalassa saunassa.
Ethän sä mahdu itse sinne saunaan, kun on ne tontut.
Ihmettelen itsekin välillä että mikä näissä maksaa? Järviä Suomessa riittää ja rantaviivaa.
Tontin koko ja rakennusoikeus vaikuttavat hintaan aika tavalla. En sano onko halpa vai kallis, myyjän mielestä kallis ja ostajan mielestä halpa niin kaupat syntyvät.
Luultavasti saisi edullisemmin muualta. Ostaa erikseen tontin, siivuttaa, muokkaa, kaivo, suodattimet. Ja rakennukset avaimet käteen periaatteella, sekä kuka korjaa virheet. Mutta menee tiemaksut, nuohous, jätevesihuolto jne. Silti se on uudempi.
Tontti 4900 m2 Enäjärven rannalla, 45 m omaa hiekkarantaa, rakennusoikeus 150 kerrosneliötä, stadista reilu tunti.
Siinä sulle perustelut. Maksat tontista ja sijainnista.
Ei kukaan maksaisi tuota summaa vanhasta 26 m2 mökinröttelöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tontti 4900 m2 Enäjärven rannalla, 45 m omaa hiekkarantaa, rakennusoikeus 150 kerrosneliötä, stadista reilu tunti.
Vain 45m?
Ostajan markkinat sellaiselle jolla on tuohon varaa ja tuollaisen haluaa.
Mikä tässä oli ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Lähemmäs 2 tuntia ja pakko olla oma auto.
Minun äitini mökki jonka perin niin se tontti maksanut 20000 markkaa 1979 vuonna. Ja rakensin siihen 80 tonnilla mökin v 2016. Mökki on 56 neliöinen saunan kanssa. Tasamaa tontti olen tehnyt tontille remppaa. Nyt jos myisin niin saisin pelkästä tontista 100000 euroa.
Suomalaisten ostovoimalla on yksi nolla aina liikaa noissa hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini mökki jonka perin niin se tontti maksanut 20000 markkaa 1979 vuonna. Ja rakensin siihen 80 tonnilla mökin v 2016. Mökki on 56 neliöinen saunan kanssa. Tasamaa tontti olen tehnyt tontille remppaa. Nyt jos myisin niin saisin pelkästä tontista 100000 euroa.
Vaikka nykyhinnat laittaisi suoraan markoiksi, olisi ne silti kalliita.
Iso järvi, itse saunamökki on jykevää hirttä, pk-seudulle (jossa varakkaat ostajat) lyhyt matka, kiva tontti, tuohon voi rakentaa päämökin.
Tuossa saattaa olla tinkimisvaraa kun on laitettu syksyllä myyntiin.
Vastahan oliko se vantaa kun maksoi saunasta toista miljoonaa. Siihen hintaan mullakin olisi pari saunaa myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vastahan oliko se vantaa kun maksoi saunasta toista miljoonaa. Siihen hintaan mullakin olisi pari saunaa myynnissä.
Mutta onko tonttuja?
Ylibuukattu! Yleensä saunatonttuja on vain yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bemarilla tunti, jos on tonttu ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bemarilla tunti, jos on tonttu ratissa.
Audikuski tonttulakissa pikkujoulujen aikaan kaahaa tuon alle tunnissa. Pois alta risut, männynkävyt ja saunatontut, ei pysähdy vaikka mitä jäisi alle.
Tä? Mistä kukaan tietää, montako saunatonttua siellä asustaa?