Kuinka välttää joulukuuta lapsen syntymäkuuna
ja odottaa siksi vauan yrityksen kanssa vielä kuukauden, pari?
Itsellä laskettu aika osuisi joulukuun alkuun ja seur. kierrossa tammikuun alkuun, joten kahdet menkat vielä odotetaan ennen kun yritys alkaa.
Kommentit (38)
Eli tuolla logiigalla kannattaisi yrittää lasta vain niinä aikoin että saa kevätvauvan ja mieluummin tytön. Minusta koulussa tulisi huomioida lapsen yksilöllinen kehitys paremmin.
enkä olisi halunnut samaa lapselleni. Lapsi syntyi alkuvuodesta, olisi tietenkin ollut aivan yhtä tervetullut ihan milloin tahansa.
Ensimmäiset kouluvuodet olin aika heikko oppilas, opin myöhään lukemaan ja luin hitaammin kuin muut jne. Ala-asteen loppupuolella aloin sitten olla ysin oppilas. Tuskin muutuin tuossa välissä yhtään älykkäämmäksi, luultavasti vain ikäeron merkitys väheni. Koulunkäynti muuttui helpommaksi. Tämä on tietysti yksilöllistä, jotkut kehittyvät muutenkin nopeammin.
Abi syksynä olin luokkani ainut alaikäinen, kun toiseksi nuorin oli syntynyt kesällä. Tilastollista sattumaa, kurjaa minulle.
sitten jos ei parissa kuukaudessa tärppää,niin sitten taas siirrä yritystä vuodella eteenpäin.
Toivottavasti et tule raskaaksi seuraavistakaan kierroista, mikään ei ole etovampaa kuin kaltaisesi laskelmoivat tyypit. Raskaaksi tulo ei ole mikään itsestään selvyys, joka tilataan sille kuukaudelle kun arvon rouvalle sattuu sopimaan.
Ottaisin raskausuutisen suurella ilolla vastaan, jos se vain meille suotaisiin. Voiko joillain todella olla varaa suunnitella asiaa noin tarkasti? Hämmentää.
Toinen lapsistani syntynyt alkuvuodesta, toinen marraskuun lopussa. Tuntuu hurjalta, että tuo marraskuun poika joutuu aloittamaan koulunkin 6 vuotiaana, miltein vuotta nuorempana kuin isosiskonsa! Ja aina tulee olemaan ryhmänsä nuorin ja pienin... ei sillä sinänsä muuta haittaa ole, että on loppuvuodesta syntynyt.
Jos kolmas haluttaisiin, niin toivoisin hänen syntyvän keväällä ja todennäköisesti jos tähän aikana vuodesta päätettäisin aloittaa raskausyritykset niin viivyttelisin vielä muutaman kuukauden.
Meidän keskostuplat syntyivät 30.12. ja vain toisen saimme pitää, hänkin vammainen. Laskettu aika oli maaliskuun lopussa..
Tehtiin huhtikuussa vauvaa ja saikin hetikohta alkunsa. laskettu aika osui tammikuun puoleenväliin ja riemuitsin että alkuvuoden vauva saa olla pitempään pieni eli menee kouluun luokan vanhimpien joukossa. Sattui sitten niin että vauva päätti syntyä kuukauden etuajassa, joulukuussa siis, joten menee näinollen vuotta aiemmin kouluun ja on luokan nuorimpia rääpäleitä. ja kaikki kaverit täyttää 18 ennen meidän lasta ja pääsee raflaan ja meidän pikkuinen putoaa porukasta ja ajautuu huonoon seuraan tai saa rikosrekisterin alaikäisenä väärillä papereilla anniskelupaikasta kiinni jäätyään...
Joskus 17v. tietenki otti päähän kun kaikki muut pääsi baariin aikasemmin, mutta onhan tuolla ehtinyt juosta ihan tarpeeksi.
Mies oli samaa mieltä kuin ap ja minä vaahtosin että pääasia on se lapsi... No onneksi tärppäsi ennen kuin tuli asia ajankohtaiseksi... Minusta tuollainen syntymäajan suunnittelu on todella typerää.
Vierailija:
Tehtiin huhtikuussa vauvaa ja saikin hetikohta alkunsa. laskettu aika osui tammikuun puoleenväliin ja riemuitsin että alkuvuoden vauva saa olla pitempään pieni eli menee kouluun luokan vanhimpien joukossa. Sattui sitten niin että vauva päätti syntyä kuukauden etuajassa, joulukuussa siis, joten menee näinollen vuotta aiemmin kouluun ja on luokan nuorimpia rääpäleitä. ja kaikki kaverit täyttää 18 ennen meidän lasta ja pääsee raflaan ja meidän pikkuinen putoaa porukasta ja ajautuu huonoon seuraan tai saa rikosrekisterin alaikäisenä väärillä papereilla anniskelupaikasta kiinni jäätyään...
Joten nyt meitä on sitten kaksi joulukuussa juhlivaa. Eihän se elämä siihen kaadu mutta etua olisi ollut jos olisi syntynyt viikon myöhempää.
Ilmeisesti on, sillä meillä itsellä on joulukuun lapsi ja monet ovat kommentoineet miten kurjaa se on. Meidän mielestä siinä ei ole mitään kauheaa.
Itse olen syntynyt marraskuun lopussa ja olen ollut aina hyvä koulussa jne, ihan ensimmäiseltä luokalta asti. 17-vuotiaana otti vähän päähän kun pääsi viimeisenä baariin, mutta en ollut ainut tämän kurjan kohtaloni kanssa.
että raskautesi joudutaan keskeyttämään jossain vaiheessa koska sikiö ei ole elinkelpoinen tai siksi, että vauva kuolee kohtuusi. Kasvatko vielä hetken, ennenkuin haaveilet vanhemmuudesta (tai toteutat haaveitasi). Kiitos.
Minusta tuntuu ikävältä pojan puolesta. Itse ajattelen ihan päinvastoin, minusta on vaan hienoa että on syntynyt jouluaattona. Se on todellinen juhlapäivä.
Niin ja itse muuten mietin samaa asiaa, kun tulin raskaaksi. Laskettu aika oli 15.1 ja ajattelin, että ihanaa kun lapsi syntyy alkuvuodesta niin ei tartte olla luokan kuopus jne. Mutta sattui sitten niiin että poika syntyi muutaman viikon etuajassa ja juuri jouluaattona. Ei kaikkea voi aina suunnitella etukäteen..
Minulle on ollut tosi yllätys, että joidenkin mielestä on hirveää, jos joku muu haluaa saada vauvan alkuvuodesta. Eihän se keneltäkään ole pois eikä ketään vahingoita!? Miksi se teistä on niin kauheaa? Että " parempi kun ei lapsia tehtäisi sitten ollenkaan" , huh.
Jos tässä ajatellaan empatiaa lapsettomia kohtaan, sitten kai pitäisi koko ehkäisy kieltää.