Miksi ihmeessä 3-vuotiaitakin vielä vaipoissa?
Siis ihan oikeasti ei mene jakeluun tämä nykyajan hyysäys-yhteiskunnan jutut. Lapsen ei tarvitsisi opetella syömään itse kuin vasta yli 2-vuotiaana, vaipoissa saa kulkea vielä 3-vuotiaskin " vauva" . Pukemaan ei opeteta ja rattaissa työnnetään vielä 4-vuotiaitakin ja saman ikäiset lussuttavat vielä tuttejakin. Millä te perustelette 3-vuotiaan vaipoissa olemista? Ja selvennykseksi: yövaipan ymmärrän, yökuivuutta ei voi opettaa, mutta herran tähden, onhan se hirveän näköistä kun 3-vuotias ja ylikin vielä kävelee vaippa housuista pullistellen, eikös hävetä?
Kommentit (86)
ja kävi ihan itsenäisesti pissalla potalla ja tuli sen jälkeen takaisin nukkumaan. Ei siis edes herättänyt ketään, vaikka totta kai olisi saanut.
JA vaikka poika oppi potalle 2-vuotiaana, en ole koskaan joutunut vahtimaan häenn vessassa käyntiään, vaan ihan alusta asti hän itse on käynyt omatoimisesti potalla.
koska jos miettii vaikka luonnonkansoja, monet vaeltavat kansat esim. kantavat lapsiaan todella paljon, eikä heillä ole mitään varsinaisia vaippoja käytössä. Tuskin sielläkään aikuiset on yltä päältä kusessa ja paskassa, kun 1-3 vuotiaat vielä päästelisi menemään missä tilanteessa vaan mihin vaan.
Vierailija:
koska jos miettii vaikka luonnonkansoja, monet vaeltavat kansat esim. kantavat lapsiaan todella paljon, eikä heillä ole mitään varsinaisia vaippoja käytössä. Tuskin sielläkään aikuiset on yltä päältä kusessa ja paskassa, kun 1-3 vuotiaat vielä päästelisi menemään missä tilanteessa vaan mihin vaan.
Meillä on 2v7kk vielä vaipoissa enkä suostu häpeämään. Olen oppinut, että maailmassa on paljon pahempia ja paljon tärkeämpiä asioita kuin tämän tyyppiset. Minusta ihmisillä on joku ongelma itsensä kanssa, kun jaksetaan aina vaan nähdä vaivaa tästä samasta asiasta. Joko se on niitä harvoja asioita, joilla päästään pätemään tai sitten se on joku (alitajuntainen tai ihan oikea) kammo kaikkea alapään asioita kohtaan. Koetaan pissaamiset, kakkaamiset ja pepun pesut jotenkin hävettäviksi ja halutaan äkkiä ohittaa ne.
tämä on ikuisuusaihe josta aina jaksetaan tapella ;) meillä hommat hoituivat näin tällä kertaa, kaksi vanhempaa ovat oppineet kuiviksi 2v6kk ja 2v4kk ikäisinä. minulle riittää että oppivat kuiviksi ennen kouluikää...
aloitimme pottaan totuttelemisen heti, kun lapset oppivat istumaan, ja käytössä oli tuo pispis :o) , tulosta alkoi syntyä aika pian.
koska kolme lasta on tuolla konstilla kuivaksi saatu (kaksi jo 1v5kk, yksi 1 1/2 vuotiaana), en usko että se on sattumaa. vaan ihan oikeasti opettelun tulos.
t. 28