En kyllä kehtais viedä lapsia hoitoon, jos itse kotona - saikkukaan ei riittävä syy
Kyllä nyt jossain flunssassakin jaksaa sen verran omia lapsiaan vahtia. Itse olen aina pitänyt lapset kotona, jos olen kipeä. Muuten ollaan arkena niin paljon erossa.
Kommentit (30)
että jaksan lapsia hoitaa. Töistä lintsaamistahan se on.
Sairaslomalla ollaan sitten kun ollaan kipeitä!
Maanantaina kun seisominen sai aikaan tuskanhien niin miten olisin ulkoillut 2 ja 4 vuotiaiden kanssa?
voi tähden sentään!!!!
ja joo olen siitä samaa mieltä että normaalina työssäkäyvänä en vie lapsia hoitoon vapaapäivinä tai lomalla!!! mutta sairasloma on kyllä asia erikseen!!!
Kirjoituksestasi päätellen et kuitenkaan ole koskaan ollut oikeasti kipeä. On muitakin sairauksia kuin flunssa ja jotkut jopa sellaisia, että ei tosiaankaan jaksa hoitaa edes omia lapsiaan.
niin olen kyllä varmasti niin kipeä ettei ikäpäivänä vois lapsia hoitaa. mun saikkuun tarvitaan niin kova kuume etten vessaan pääse ilman apua. en siis koskaan olisi pelkän flunssan ja pikkukuumeen takia kotona.
mut kukin tavallaan. mulla taas työmoraali ehkä liiankin korkea.
tartuttamassa muita. Töissä joissa maailma ei kaadu ja ihmishenkiä ei vaarannu vaikka olisi päivän pois, voisi ihan hyvin jäädä kotiin pärskimään.
Lapsi itse halusi mennä tarhaan, koska halusi lumileikkeihin. Sanoin aamulla, että kotiinkin voi jäädä, mutta ei päästä ulos. Lähti sitten isän mukana ihan mielellään tarhaan.
En tosiaan tee kuolemaa, mutta pärskin ja kuumetta on selvästi, joten ei ole asiallista mennä töihin tartuttamaan muita ja mahdollisesti sairastumaan itse pahemmin. Työsähköposteihin voin vastata kotonakin ja tehdä etätöitä voimieni mukaan.
Saa vetää herneet nenään.
Nyt olen jo suihkutellut kukat, imuroinut, pyyhkinyt pölyt, pessyt lattiat ja vessat. Kohta laitan pyykit kuivumaan ja menen autotalliin pesemään auton. Sitten teen vielä ruuan valmiiksi ja haen lapset hoidosta klo 14.30. Lapset hoidossa 3 pvää viikossa, joten tällaisina vapaapäivinäni hoidan mieluusti isot siivoukset.
se on, että mennään työkavereille taudit tartuttamaan?!
jo tarttuvaa. Eikä tosiaan normaali ihminen voi jokaista flunssaa sairastaa paria viikkoa, mitä ne oireet kaikkiaan kestävät.
se on, että mennään työkavereille taudit tartuttamaan?!
No, tenttiin on pakko päntätä ja siitähän ei tule yhtään mitään, jos tyttö on kotona. Saikkuakaan en ole ikinä ottanut..pikku nuhat yms ei menoa haittaa. Itseasiassa en ole edes ollut sairaana vuosiin, jos nuhaa lasketa :)
kun kaverit leikkivät ulkona lumessa? Ei se sinusta tee yhtään huonompaa vanhempaa, että hoidat itsesi kuntoon ja lapsi menee hoitoon. Ei kai se hoitopaikka mikään rangaistuslaitos ole?
vanhempien kullannuput joudu itkemään päiväkodissa koko päivää!
jotka raahautuvat pää kainalossa työpaikalle. Jos töissä ei ole parin päivän poissaolon vuoksi katastrofia odotettavissa, miksi ihmeessä pitäisi riskeerata oma terveys ja tosiaan vielä levittää tautiakin?
Lasta on nimittäin vähän hankala hoitaa kun on murtunut jalka, käsi ja pari kylkiluuta (auto-onnettomuus).
Kyllä nyt jossain flunssassakin jaksaa sen verran omia lapsiaan vahtia. Itse olen aina pitänyt lapset kotona, jos olen kipeä. Muuten ollaan arkena niin paljon erossa.
Kokemuksia omalta työpaikalta:
A haukkuu B:tä, joka on jo kolmatta kertaa tänä vuonna flunssan takia poissa. Epäilee lintsariksi jne. Saan vihat päälleni, kun huomautan, että kolme flussaa on kyllä vielä ihan normaali määrä ja että B näyttikin toissa päivänä tosi väsyneeltä...
C haukkuu D:tä, joka on hänen mielestään aiheuttanut flussakierteen työpaikalla ilmaantumalla sairaana töihin.
Jo vanhempi E ihmettelee B:lle, miksi tämä oli saikulla viennyt lapset tarhaan. Kyllä hän vain aikanaan itse kipeänä hoiti...
D on saanut tietää, että C:n lapset ovat olleet kotona, kun C oli saikulla. Epäilee lintsariksi. Myöhemmin selviää, että myös lapset ja C:n mies ovat olleet sairaina.
HOHHOIJAA sanon minä. Mitä jos pidettäisiin huolta vain omista asioita?
itse en ainakaan kykene huolehtimaan lapsista kun ms-tautini alkaa oireilemaan. Vaikea on hoitaa lapsia jos esim. käsi tai jalka halvaantuu, sillon ei pysty oikein huolehtimaan itsestäänkään.
Tuskinpa pahasta migreenistä kärsiväkään lapsia pystyy hoitamaan.
sairaslomilla ja vuosilomiakin jäi pitämättä, kun olivat niin "korvaamattomia". Firma kiitti molempia tästä työpanoksesta irtisanomalla ensimmäisten joukossa, kun laskusuhdanne yt-neuvotteluineen alkoi...
jo tarttuvaa. Eikä tosiaan normaali ihminen voi jokaista flunssaa sairastaa paria viikkoa, mitä ne oireet kaikkiaan kestävät.
mutta ootko varma, että on kaikille ehtinyt jo tarttua, kun sulle iskee oireet?
Esim. asiakaspalvelussa ei ole kovin fiksua olla töissä tartuntatauti päällä. Ja niitähän on muitakin, kuin pikku flussa..?
Muita tilanteita ei ole, joten kaikkien saikkulaisten pitää voida hoitaa lapset itse. Esim. vuodelepoon määrätty voi aivan hyvin juosta taaperon/leikki-ikäisen perässä ja valmistaa ruoat ja hoitaa nostelut ja pyllypesut. Jos sen takia esim. vauva syntyy ennen aikojaan ja kuolee, niin ei sen vauvan ollut tarkoitus elävänä pysyäkään. Niin.