Raskaana ja tekee hirveästi mieli
uuniperunaa katkaraputäytteellä!!! Uskaltaako moista syödä - kahvilassa tai edes itse tehtynä?
Entäs sitten sushi, sitäkin tekee mieli ihan hulluna. Teen yleensä itse. Jos jättäisin merilevän ja raa´an kalan pois ja tekisin kananmuna- kurkkuversion... + soijaa ja wasabia. Kai se on OK??? Nyt olis ihan pakko saada jotain hyvää...
Kommentit (6)
Susheja saa kasvis- ja munaversioina sekä säilyketonnikala-majoneesilla. Jättää vain ne raakaa kalaa sisältävät sushit syömättä, vaikka olen kyllä nähnyt sushiravintolassa raskaana olevan naisen syövän hyvällä ruokahalulla raakaa kalaa. Katkarapujakaan ei ole kielletty, nehän on kypsennettyjä.
Ajattelin että mitään pakasteita ei saa syödä keittämättä (esim. pakastevihannekset 5 min kiehuvassa vedessä). Onhan katkaravutkin pakaste, ja ne syödään kylmänä suoraan pakasteesta...
Jossain neuvolan lapussa myös sanottiin, ettei pidä sekoittaa kylmiä ja kuumia ruokia keskenään jonkun bakteerivaaran vuoksi, en kyllä ihan tajunnut miksi.
ap
Eli kevyt kiehautus, kun katkaravut on laitettu muun täytteen sekaan. Ei saa kuitenkaan liian kauaa keittää, ettei ravut sitkisty.
et voisi syödä uuniperunaa katkistäytteellä? Ei ymmärrä..