Ex ja sen nykyinen
Olen ihan murtunut. Meillä on exän kanssa pitkä historia takana. Ollaan oltu kavereita monta vuotta eron jälkeen. Ollaan jaettu ilot ja surut ja hän on yksi parhaista ystävistäni. Nyt hänellä on kuitenkin uusi ja niin minullakin. Me olemme oman mieheni kanssa kihloissa ja meillä on pieni lapsi. Tämä exän nykyinen kuitenkin vihaa minua. Ei halua tavata vaikka olen yrittänyt, että hän näkisi että en ikinä missään tapauksessa haluaisi tulla heidän väliinsä vaan oikeasti tämä ex on minulle erittäin tärkeä ystävä. Hän haukkuu minua ja tuntuu vihaavan ihan tosissaan. Nyt vuoden seurustelun jälkeen hän pyysi ex miestäni tekemään valinnan. Joko minä tai hän. Exäni soitti tästä itku kurkussa. Olen murtunut... Mikä siinä voi olla niin hankalaa? Asumme myös yli 400 km päässä toisistamme. En ole millään tavalla uhka. En ymmärrä.
Kommentit (203)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
Voi hyvänen aika sentään, en minä ainakaan ole tyrkyttämässä itseäni eksäni jokapäiväiseen elämään, mutta olisi kiva nähdä silloin tällöin ja vaihtaa kuulumisia - ihan vaatteet päällä. Löysin itse uuden kumppanin ennen eksääni, ja olin oikeasti iloinen hänen puolestaan kun kuulin hänen seurustelevan - kunnes minulle paljastui, millainen nainen se on. Varmasti hänessä jotain hyvääkin on, kun eksäni hänen kanssaan haluaa olla, enkä ole tunkemassa siihen väliin. Ja tosiaankin hyväksyn sen, etten ole enää eksäni elämän tärkein nainen. Ainoa ongelma on todellakin tämän uuden naisen epävarmuus, kun eksäni ei voi edes käydä katsomassa koiraamme (oli siis aikoinaan yhteinen, ja edelleen eksälleni tärkeä) ilman, että nainen kuvittelee meidän paneskelevan.
T. 43
Anna nyksän hakea koira heidän kotiinsa. Siten mies näkee koiraa ja on tyytyväinen eikä sinullakaan pitäisi olla mitään sitä vastaan. Vai kuinka?
[/quote]
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, mutta kun sekään ei naisen mielestä käy - emme siis saisi olla edes sen vertaa tekemisissä. Minun mielestäni se nainen yrittää sairaalloisesti kontrolloida eksäni tekemisiä. Mutta tätä en sano eksälle.
[/quote]
Mielestäni tuo ei ole sinun ongelmasi. Jättäydy taka-alalle ja anna exän tehdä ratkaisunsa ja selvittää asia nykyisen kanssa.. sitten kuulet mikä on tilanne/päätös ja elät sen mukaan. Turha sinun on tuota asiaa voivotella..
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:08"]
Pistänpä itsekin lusikkani soppaan. Eniten ihmetyttää, ettei ap:n exän nyxä ole ollut halukas tapaamaan ap:ta. Että noin vain tuomitsee kumppanilleen tärkeän ihmisen edes yrittämättä ymmärtää. Minusta se on itsekästä ja henkistä väkivaltaa kumppania kohtaan. Lähtökohtaisesti tulee hyväksyä kumppanillensa tärkeät asiat, ottaa selvää ja tutustua. Jos senkin jälkeen vielä hiertää, niin voi pyytää etäisyyden ottamista.
Mutta mielivaltaisesti toisen elämän määräilyyn on mielestäni väärin. Siinä ei ole kyse rakkaudesta ja halusta jakaa kumppanin kanssa myös hänen elämänsä.
[/quote]
"Lähtökohtaisesti tulee hyväksyä kumppanille tärkeät asiat" Entäpä jos tälle nykyiselle on tärkeää että ei exiä heidän elämässään pyöri? Tätäkö ei sitten pidä hyväksyä? :)
[/quote]
Kumpi on tärkeämpää: se että musta nyt tuntuu tältä ja sun pitää tehdä mun olo hyväksi vai ystävä? Ap:n exän nyxä ei ole ap:n mukaan edes suostunut tapaamaan ja yrittämään vaan vaatii vain tekemään niinkuin hänestä itsestään tuntuu. Ja exä mukautuu tähän. Kyse ei ole aikuisen parisuhteen kompromissista ja yrityksestä ymmärtää, vaan vain ja ainoastaan oman mielihalunsa toteuttamisesta. Tasa-arvoinen, rakastava ja toista kunnioittava kumppanuus ei pitäisi olla sellaista.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:32"]Mistä sä tiedät mitä se nainen susta ajattelee? Itse olet keksinyt olevasi uhka.
Miehet ei aina näistä tilanteista aina tajua yhtään mitään. Oma mieheni meni sanomaan exälleen, että olen hänestä mustasukkainen, kun meille tuli riitaa siitä kun ex soitteli miehen perään harva se päivä. Tästä suutuin entistä enemmän. Ei tuollaista mennä sille exälle sanomaan!
Minua ärsytti kun nainen soitteli milloin mistäkin ongelmasta, muisteli heidän suhdetaan ja itke kun uusi mies on niin kusipää. Ja mä ilmoitin miehelle että en pidä että hänelle itketään tuollaista, mies ei tajunnut yhtään mitään kun hän "yritti olla mukava" ja sitten meni kitiseen exälle että mä en tykkää että se soittelee.. argh. Idiootti mies... meni aika monta riitaa että sain miehen tajuamaan että en ole mustasukkainen, en pidä naista "uhkana", mua vaan vitutti kun nainen tunki mun reviirille.
Juuri nämä "en minä ole uhka" tyypit on niitä pahimpia exiä. Jos et itse kuvittelisi olevasi uhka, niin sitä ei tarvitsisi muille todistella. Todista se ensin itsellesi. Joku syy sulla on siinä exässä roikkua.
Ja juuri tuo hyvän ihmisen esittäminen tekee susta tässä sen pahan exän. Joka kerta, kun yrität miehelle todistella että et ole uhka, yrität saada sen nykyisen naisen kuulostamaan ihan sekopäältä.
[/quote]
Hyvän ihmisen esittäminen? Ei mulla muuta...
Tää ap:n tapaus on mun pahin pelkoni. Erosin ensirakkaudestani 6 vuoden seurustelun ja avoliiton jälkeen. Jo ennen seurustelua oli takana pitkä ystävyys ja koska erosimme sovussa niin tottakai me ollaan parhaita ystäviä vieläkin, nähdään päivittäin. Mulla on jatkuva pelko siitä, että mitä jos hän löytääkin jonkun naisen, joka ei sitten voikkaan sietää mua? Tai mitä jos mä löydän miehen, joka ei ymmärrä meidän ystävyyttä?
Todella harmillista, että exäsi tyttöystävä on niin lapsellinen ja typerä. Ei kai siinä auta kuin toivoa, että exäsi tekee oikean päätöksen ja lemppaa noin mustasukkaisen ihmisen. Jos se rupeaa tollaisia sääntöjä ja ehtoja latelemaan niin voin sanoa melko varmaksi, että eivät ne vaatimukset tähän lopu.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:32"]Mistä sä tiedät mitä se nainen susta ajattelee? Itse olet keksinyt olevasi uhka.
Miehet ei aina näistä tilanteista aina tajua yhtään mitään. Oma mieheni meni sanomaan exälleen, että olen hänestä mustasukkainen, kun meille tuli riitaa siitä kun ex soitteli miehen perään harva se päivä. Tästä suutuin entistä enemmän. Ei tuollaista mennä sille exälle sanomaan!
Minua ärsytti kun nainen soitteli milloin mistäkin ongelmasta, muisteli heidän suhdetaan ja itke kun uusi mies on niin kusipää. Ja mä ilmoitin miehelle että en pidä että hänelle itketään tuollaista, mies ei tajunnut yhtään mitään kun hän "yritti olla mukava" ja sitten meni kitiseen exälle että mä en tykkää että se soittelee.. argh. Idiootti mies... meni aika monta riitaa että sain miehen tajuamaan että en ole mustasukkainen, en pidä naista "uhkana", mua vaan vitutti kun nainen tunki mun reviirille.
Juuri nämä "en minä ole uhka" tyypit on niitä pahimpia exiä. Jos et itse kuvittelisi olevasi uhka, niin sitä ei tarvitsisi muille todistella. Todista se ensin itsellesi. Joku syy sulla on siinä exässä roikkua.
Ja juuri tuo hyvän ihmisen esittäminen tekee susta tässä sen pahan exän. Joka kerta, kun yrität miehelle todistella että et ole uhka, yrität saada sen nykyisen naisen kuulostamaan ihan sekopäältä.
[/quote]
Hyvän ihmisen esittäminen? Ei mulla muuta...
[/quote]
Ehkä vähän väärin esitetty asia. Tarkoitin, että jos ex esittää tilanteessa uhria, on niin viaton ja herttainen ja tuo julki, että ainoa ongelma on nimenomaan siinä nykyisessä naisessa, että on sairaalloisen mustasukkainen yms, se on väärin. Totta kai se saa harmittaa, mutta toisten parisuhdetta pitää kunnioittaa ja sitten väistyä uuden naisen tieltä, mikäli tilanne niin vaatii.
Ja kuten tuolla muissakin kommenteissa on tuotu esiin, kyse ei aina ole siitä että uusi nainen on joku sekopää tai mustasukkainen, kaikki eivät vain yksinkertaisesti enempää selittelemättä pidä siitä, että exät pyörii kuvioissa. Ja sitä pitää kunnioittaa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:28"]Ihmettelen ap:n vihamielistä suhtautumista eksänsä nyksään sekä hyvin omistavaa käytöstä eksäänsä kohtaan.
[/quote]
Nyt olet lukenut jonkun toisen kirjoituksia tai et ole lukenut ollenkaan. En ole sanonut yhtäkään pahaa sanaa, en täällä, en exälle. Olen jopa sanonut vetäytyväni pois, mutta exäni ei sitä halua. Ja olen halunut/haluan tavata hänen nykyisensä että huomaisi ettei mitään uhkaa ole.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:28"]Ihmettelen ap:n vihamielistä suhtautumista eksänsä nyksään sekä hyvin omistavaa käytöstä eksäänsä kohtaan.
[/quote]
Nyt olet lukenut jonkun toisen kirjoituksia tai et ole lukenut ollenkaan. En ole sanonut yhtäkään pahaa sanaa, en täällä, en exälle. Olen jopa sanonut vetäytyväni pois, mutta exäni ei sitä halua. Ja olen halunut/haluan tavata hänen nykyisensä että huomaisi ettei mitään uhkaa ole.
[/quote]
Jospa hän ei pidä sinua uhkana, jospa hän ei vain halua olla tekemisissä exien kanssa? Ei kaikkien tarvitse haluta sellaista. Ehkä hän ei halua sellaista elämää jossa exä on mukana. Ei hän välttämättä ajattele sinusta pahaa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
Jospa hän ei pidä sinua uhkana, jospa hän ei vain halua olla tekemisissä exien kanssa? Ei kaikkien tarvitse haluta sellaista. Ehkä hän ei halua sellaista elämää jossa exä on mukana. Ei hän välttämättä ajattele sinusta pahaa.
[/quote]
Pitipäs muistin virkistykseksi käydä lukemassa alkuperäinen viesti olit kirjoittanut että haukkuu ja vihaa? Mistä tiedät että haukkuu sinua? vai onko päin naamaa haukkunut?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:57"]Ihmiset ovat erilaisia! Jos uusi kumppai vetää rajan siihen että ei exiä parisuhdetta sotkemaan. Vaikka olisivatkin vain ystäviä. Kyllä parisuhde menee edelle ystävyys suhteesta exän kanssa.
Jos kumoatte tämän väittämän, silloinhan myönnätte ajattelevanne että olette tärkeämpiä exälle kuin tämä nykyinen. :)
[/quote]
Pidän kaikkineen parempana, ettei kukaan kerro nykyisille eksistä. Esittelee vain kaverina. Ei tarvitse nykyisten kokea pahaa mieltä mistään ja kaikki saavat pitää itselleen tärkeät ystävyyssuhteet. Miksi sitä pitää teroittaa, että tässä on muuten mun eksä? Jos se kuitenkin on vain ystävä enää. Itse en koskaan ole maininnut jonkun nykyisen kaverini olevan myös eksäni. Menneet ovat menneitä.
[/quote]
Niin entäs sitten kun jotain kautta paljastuu että se onkin ex.. sitten ihmetellään miksi siitä on pitänyt valehdella ja taas on helvetti irti :)
[/quote]
No jos sellaisesta teillä räjähtää helvetti irti niin..
Eipä ole koskaan sellaisesta tapauksesta mitään haloota noussut. Elän varmaan jossain kuplassa, harvinaisen fiksujen ja aikuiseksi kasvaneiden ihmisten ympäröimänä, etten osaa edes kuvitella miksi kukaan nostaisi tuollaisesta meteliä. Kukin tavallaan.
[/quote]
[/quote]
Jos kyse on tosiaan siitä, että vain exäsi haluaa roikkua ystävyyssuhteessasi (saat sen kuulostamaan siltä, että exäsi haluaa elätellä toiveita yhteenpaluusta), niin mikset tee radikaalia pesäeroa. Minusta tuntuu, ettet pysty edes itsellesi myöntämään, että haluat exäsi valitsevan sinut eikä nyxää. Haluat edelleen olla se nainen exäsi sydämen ensimmäisellä palkintokorokkeella.
Jos todella välität exästäsi, anna hänen mennä, pistä välit poikki. Tai sitten sovitte ettei exä puhu mitään hänen nykyisestä parisuhteestaan sinulle, sillä se voi olla juuri se mikä nyxää hiertää. Se on henkistä pettämistä jakaa parisuhteen huolia toiselle naiselle ja varsinkin exälle.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:21"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:57"]Ihmiset ovat erilaisia! Jos uusi kumppai vetää rajan siihen että ei exiä parisuhdetta sotkemaan. Vaikka olisivatkin vain ystäviä. Kyllä parisuhde menee edelle ystävyys suhteesta exän kanssa.
Jos kumoatte tämän väittämän, silloinhan myönnätte ajattelevanne että olette tärkeämpiä exälle kuin tämä nykyinen. :)
[/quote]
Pidän kaikkineen parempana, ettei kukaan kerro nykyisille eksistä. Esittelee vain kaverina. Ei tarvitse nykyisten kokea pahaa mieltä mistään ja kaikki saavat pitää itselleen tärkeät ystävyyssuhteet. Miksi sitä pitää teroittaa, että tässä on muuten mun eksä? Jos se kuitenkin on vain ystävä enää. Itse en koskaan ole maininnut jonkun nykyisen kaverini olevan myös eksäni. Menneet ovat menneitä.
[/quote]
Niin entäs sitten kun jotain kautta paljastuu että se onkin ex.. sitten ihmetellään miksi siitä on pitänyt valehdella ja taas on helvetti irti :)
[/quote]
Eipä ole koskaan sellaisesta tapauksesta mitään haloota noussut. Elän varmaan jossain kuplassa, harvinaisen fiksujen ja aikuiseksi kasvaneiden ihmisten ympäröimänä, etten osaa edes kuvitella miksi kukaan nostaisi tuollaisesta meteliä. Kukin tavallaan.
[/quote]
Kyllä meillä puolin ja toisin tuollaisesta salailusta nousisi haloo. Salailu ei kuulu AIKUISEEN parisuhteeseen. Asioista pitää voida puhua niiden oikeilla nimillä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin en kyllä tarkoittanut että meillä olisi helvetti irti vaan tarkoitin että joillakin voisi näin olla. :D
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä meillä puolin ja toisin tuollaisesta salailusta nousisi haloo. Salailu ei kuulu AIKUISEEN parisuhteeseen. Asioista pitää voida puhua niiden oikeilla nimillä.
[/quote]
komppaan edellistä. :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meillä on niin eri katsantokanta. Minä näen exäni vain kavereina, en exinä. Tuntuisi ihan todella omituiselta teroittaa, että tää Pekka ja minä, meillä muuten oli joskus kymmenen vuotta sitten jotain juttua vähän aikaa. Hyvä kun itse enää muistan tuollaisia asioita. Se ei ole salailua, se on asioiden kertomista kuten ne ovat: tässä on Pekka, ystäväni. Jos erityisesti pitää kertoa, että meillä on ollut suhde joskus vuonna nakki ja kirves, tulee mieleen, että tässä jutussa on nyt jotain enemmänkin. Kun siinä ei ole. Ei mitään muita tunteita kuin kaveruutta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:02"]
[/quote]
[/quote]
Meillä on niin eri katsantokanta. Minä näen exäni vain kavereina, en exinä. Tuntuisi ihan todella omituiselta teroittaa, että tää Pekka ja minä, meillä muuten oli joskus kymmenen vuotta sitten jotain juttua vähän aikaa. Hyvä kun itse enää muistan tuollaisia asioita. Se ei ole salailua, se on asioiden kertomista kuten ne ovat: tässä on Pekka, ystäväni. Jos erityisesti pitää kertoa, että meillä on ollut suhde joskus vuonna nakki ja kirves, tulee mieleen, että tässä jutussa on nyt jotain enemmänkin. Kun siinä ei ole. Ei mitään muita tunteita kuin kaveruutta.
[/quote]
Tää on nyt taas ihan eri asia. On olemassa exiä ja "exiä". Joku yhdenillan juttu 10 vuotta sitten on pikkuisen eri juttu kuin vaikka 5 vuoden seurustelu ja yhdessä asuminen.
Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.
Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.
KUINKA SAIN EXIN AVIOMEEHENI TAKAISIN LOITSUJEN LAUTAJAN {PAPPI ADU} AVULLA JA HÄNEN JÄLLEENYTTÄMISRAKKAUDEN LOITSUNSA VOIMANA 7 PÄIVÄN SISÄLLÄ. LÄHETÄ HÄNELLE SÄHKÖPOSTIA OSOITTEESEEN (PRIESTADU@GMAIL.COM)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
Voi hyvänen aika sentään, en minä ainakaan ole tyrkyttämässä itseäni eksäni jokapäiväiseen elämään, mutta olisi kiva nähdä silloin tällöin ja vaihtaa kuulumisia - ihan vaatteet päällä. Löysin itse uuden kumppanin ennen eksääni, ja olin oikeasti iloinen hänen puolestaan kun kuulin hänen seurustelevan - kunnes minulle paljastui, millainen nainen se on. Varmasti hänessä jotain hyvääkin on, kun eksäni hänen kanssaan haluaa olla, enkä ole tunkemassa siihen väliin. Ja tosiaankin hyväksyn sen, etten ole enää eksäni elämän tärkein nainen. Ainoa ongelma on todellakin tämän uuden naisen epävarmuus, kun eksäni ei voi edes käydä katsomassa koiraamme (oli siis aikoinaan yhteinen, ja edelleen eksälleni tärkeä) ilman, että nainen kuvittelee meidän paneskelevan.
T. 43
Anna nyksän hakea koira heidän kotiinsa. Siten mies näkee koiraa ja on tyytyväinen eikä sinullakaan pitäisi olla mitään sitä vastaan. Vai kuinka?
[/quote]
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, mutta kun sekään ei naisen mielestä käy - emme siis saisi olla edes sen vertaa tekemisissä. Minun mielestäni se nainen yrittää sairaalloisesti kontrolloida eksäni tekemisiä. Mutta tätä en sano eksälle.