Ex ja sen nykyinen
Olen ihan murtunut. Meillä on exän kanssa pitkä historia takana. Ollaan oltu kavereita monta vuotta eron jälkeen. Ollaan jaettu ilot ja surut ja hän on yksi parhaista ystävistäni. Nyt hänellä on kuitenkin uusi ja niin minullakin. Me olemme oman mieheni kanssa kihloissa ja meillä on pieni lapsi. Tämä exän nykyinen kuitenkin vihaa minua. Ei halua tavata vaikka olen yrittänyt, että hän näkisi että en ikinä missään tapauksessa haluaisi tulla heidän väliinsä vaan oikeasti tämä ex on minulle erittäin tärkeä ystävä. Hän haukkuu minua ja tuntuu vihaavan ihan tosissaan. Nyt vuoden seurustelun jälkeen hän pyysi ex miestäni tekemään valinnan. Joko minä tai hän. Exäni soitti tästä itku kurkussa. Olen murtunut... Mikä siinä voi olla niin hankalaa? Asumme myös yli 400 km päässä toisistamme. En ole millään tavalla uhka. En ymmärrä.
Kommentit (203)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:43"]Mä en katselisi hetkeäkään miestä, joka pitäisi jotain entistä minua tärkeämpänä. Tai ei voisi olla olematta yhteydessä siihen entiseen. Oma valinta tietysti, mutta sitten minäkin tekisin sellaisen valinnan että mies menemään.
[/quote]
ja miksihän näin? Miksi se ystävä olisi "tärkeämpi"? Mikä sinä menet vaatimaan jotain tuollaista? Miksi sinä olet niin tärkeä? Miksi olet niin epävarma itsestäsi?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:11"]
Ymmärrän exän nyxää siinä mielessä, että teillä on todellakin ollut parisuhde eli jotain muuta kuin ystävyyttä. Itse en suhtautuisi noin, mutta en välttämättä ilahtuisikaan jos mieheni olisi säännöllisesti tekemisissä exänsä kanssa. Eri juttu olisi jos heillä olisi yhteisiä lapsia, silloin olisi tärkeää säilyttä lasten vuoksi säännöllinen kontakti.
[/quote]
Minun mieheni on säännöllisesti yhteydessä kaikkiin entisiinsä, eikä siitä meille ole mitään ongelmaa tullut. Mukavia naisia ovat. Lapsia on vain minun kanssani.
[/quote]
Kunnioitan sinua <3
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:55"]En hyväksyis kyllä ainuttakaan naista mieheni ystäväksi, eikä mieheni hyväksyisi että minulla olisi miesystäviä.
Itselleen valehtelua tuo miehen ja naisen pelkkä ystävyys ilman mitään tunteita.
[/quote]
tervetuloa 2000-luvulle. Onko suhteessanne jotain vikaa kun ette luota toisiinne?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:43"]Mä en katselisi hetkeäkään miestä, joka pitäisi jotain entistä minua tärkeämpänä. Tai ei voisi olla olematta yhteydessä siihen entiseen. Oma valinta tietysti, mutta sitten minäkin tekisin sellaisen valinnan että mies menemään.
[/quote]
Eihän kyse ole siitä, että pitää exäänsä tärkeämpänä. Vaan että pitää YSTÄVÄÄ tärkeänä. Ei tärkeämpänä vaan tärkeänä. Ap on ennen kaikkea ystävä, ei pelkkä ex.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:37"]Harmi, että nykyinen tietää sinun olevan exä. Muuten voisitte olla vain kavereita.
Jos minun nykyinen uhkaisi erolla jos en katkaise välejäni johonkin miespuoliseen ystävääni, sanoisin, että nyxä saa rauhassa lähteä jos ei kunnioita ystävyyssuhteitani. En jakaisi elämääni ihmisen kanssa, joka ei luota minuun ja/tai ei kunnioita ystäviäni.
[/quote]
Aivan näin tekisin minäkin. Jos minä ja mieheni emme luottaisi toisiimme, mitä järkeä on olla yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:43"]Mä en katselisi hetkeäkään miestä, joka pitäisi jotain entistä minua tärkeämpänä. Tai ei voisi olla olematta yhteydessä siihen entiseen. Oma valinta tietysti, mutta sitten minäkin tekisin sellaisen valinnan että mies menemään.
[/quote]
Eihän kyse ole siitä, että pitää exäänsä tärkeämpänä. Vaan että pitää YSTÄVÄÄ tärkeänä. Ei tärkeämpänä vaan tärkeänä. Ap on ennen kaikkea ystävä, ei pelkkä ex.
[/quote]
Aamen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:09"]
[/quote]
En ole levittänyt naisesta juoruja tms, ainoastaan nyt, täällä ja anonyymisti hänestä kerroin.
Itse taidat tehdä eksistä isomman numeron kuin he olisivatkaan. Kaikki eksät eivät ole ylimielisiä paskanjauhajia. Oletko itse?
[/quote]
Et siis ikinä ole exällesi ääneen ihmetellyt, miksi nykyinen ei hyväksy sinua kun kerran et mikään uhka ole? Ette ole tästä asiasta koskaan muka keskustelleet, etkä ole edes tahattomasti ja vahingossa korostanut omaa hyvyyttäsi ja uhkaamattomuuttasi ja siinä samalla saanut nykyisen naisen näyttämään huonolta?
En väittänyt että kaikki exät ovat ylimielisiä paskanjauhajia. Mutta valitettavasti osa niistä on. Voi olla, että sinussa ei ole mitään vikaa, mutta ehkä mies omalla käytöksellään on mokannut teidän ystävyytenne, ehkä salailemalla tms. Tai hän on saattanut vähätellä teidän ystävyyttänne, jolloin sinä vaikutat riippuvaiselta exältä. Yleensä näissä tilanteissa loukannut on se nykyinen nainen, eikä todellakaan ex jonka kanssa välit ehkä rikkoutuvat.
Tällaisissa tilanteissa exät monesti (vahingossa tai tahallaan) korostavat miehelle että nyt se sun uusi nainen käyttäytyy tosi epäoikeudenmukaisesti, tai on sekaisin päästään yms. Ja se on väärin.
Tarinassa on aina vähintään kaksi puolta. Sinusta täysin viaton ystävyys voi näyttäytyä ulospäin jonain aivan muuna jne. Jos välität eksästäsi oikeasti ystävänä, annat hänen mennä. Kurja juttu, mutta sinulla on jo perhe ja eksälläsi on nyt mahdollisuus saada oma perhe. Lisäksi et voi tietää tuon nyksän elämästä juuri mitään, hänellä voi olla todella kurjia kokemuksia taustalla ja sinä kevytkenkäisesti leimaat hänet epävarmaksi ja mustasukkaiseksi hirviöksi tietämättä mitä kaikkea hän on joutunut elämänsä aikana kokemaan.
Pitäkää taukoa ystävyydestä, jos eksäsi haluaa nyksän kanssa jatkaa. Näyttäkää nyksälle, että hän on se ykkösnainen, kenties joskus hän antaa teille tilaa olla ystäviä tai sitten huomaatte, että ette kaipaakaan enää toisianne.
Jos miehelle on noin vaikea päästää irti ystävyyssuhteestaan eksään, ei hän silloin ole oikeasti rakastunut nyksäänsä. Parisuhteen perussääntönä on että suurimman osan ajasta puolison tulisi olla prioriteettilistan top kolmosessa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:02"]Mitä järkeä on erota, jos on niin hyvät välit, että ollaan sydänystäviä vielä eron jälkeekin?[/quote]
Tunnetko itse romanttista vetoa kaikkiin ystäviisi? Ihmissuhde voi olla hyvä ja antoisa, vaikkei se parisuhteena toimisi. Toinen haluaa lapsia ja toinen ei. Toinen haluaa asua kaupungissa ja muuttaa maalle. Seksielämä ei toimi. Esimerkiksi nämä asiat todennäköisesti kaatavat parisuhteen, mutta ystävinä voi edelleen olla kivaa.
[/quote]
Luulisi tästäö suuresta maailmasta löytyvän ystäviäkin muistakin kuin existä.
Kaiken luettuani muakin alkoi epäilyttää, että nämä ystävyyden puolustajat taitavat tosissaan olla jotain riipåpakiviä jotka eivät pääse elämässä eteenpäin ilman exää. Itsellä kolme lasta exän kanssa ja sen jälkeen kun lapset isoja niin en ole kertaakaan ollut yhteyksissä. Ei ole ikävä eikä mitään tarvetta pitää ystävyyttä hänen kanaan. Mun ystäväy on sellaisia joiden kanssa mulla ei ole ollut intiimiä suhdetta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:36"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:02"]Mitä järkeä on erota, jos on niin hyvät välit, että ollaan sydänystäviä vielä eron jälkeekin?[/quote]
Tunnetko itse romanttista vetoa kaikkiin ystäviisi? Ihmissuhde voi olla hyvä ja antoisa, vaikkei se parisuhteena toimisi. Toinen haluaa lapsia ja toinen ei. Toinen haluaa asua kaupungissa ja muuttaa maalle. Seksielämä ei toimi. Esimerkiksi nämä asiat todennäköisesti kaatavat parisuhteen, mutta ystävinä voi edelleen olla kivaa.
[/quote]
Luulisi tästäö suuresta maailmasta löytyvän ystäviäkin muistakin kuin existä.
Kaiken luettuani muakin alkoi epäilyttää, että nämä ystävyyden puolustajat taitavat tosissaan olla jotain riipåpakiviä jotka eivät pääse elämässä eteenpäin ilman exää. Itsellä kolme lasta exän kanssa ja sen jälkeen kun lapset isoja niin en ole kertaakaan ollut yhteyksissä. Ei ole ikävä eikä mitään tarvetta pitää ystävyyttä hänen kanaan. Mun ystäväy on sellaisia joiden kanssa mulla ei ole ollut intiimiä suhdetta.
[/quote]
Veit jalat suustani. Ihan juuri siitäkin syystä haluan tehdä selvän pesäeron eksiin, ettei tule tällaisia tilanteita, että mahdollinen elämäni suuri rakkaus kokee itsensä uhatuksi eksän taholta tmv. Jos eksän kanssa haluaa olla ystävä, on myös ymmärrettävä, että eksäkin jatkaa elämäänsä ja tapaa ehkä jonkun joka ei ymmärrä eksien välistä ystävyyttä syystä tahi toisesta ja silloin se oma eksä joutuu väkisinkin valinnan eteen. Ja kyllä jos rakkaudesta puhutaan niin nykyinen tyttöystävä menee eksien edelle 100-0. Sitten ei rakasta, jos ei toisen puolesta voi luopua eksästään, silloin voi kysyä onko oikeasti päässyt eksän yli..
Täällä vähän samanlainen tarina. Erottiin eksän kanssa monta vuotta sitten. Tapasin uuden, mentiin naimisiin ja hankittiin lapsia. Eksän kanssa ystävyys säilyi, tuli lapsemme kummisedäksi jne. Eksästä ja nykyisestä tuli hyvät ystävät, kala- ja pelikaverit. Lopulta minä olin se ulkopuolinen :)
Eksä löysi uuden ja siihen loppui se ystävyys tämän uuden toimesta. Omani ja eksäni oli jo pitkään ollut kuulumisten vaihdon tasolla. Mies kyllä jäi kaipaamaan hyvää ystäväänsä yhteisille kalaretkille. Harmi, mutta minkäs teet.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:08"]
Täällä vähän samanlainen tarina. Erottiin eksän kanssa monta vuotta sitten. Tapasin uuden, mentiin naimisiin ja hankittiin lapsia. Eksän kanssa ystävyys säilyi, tuli lapsemme kummisedäksi jne. Eksästä ja nykyisestä tuli hyvät ystävät, kala- ja pelikaverit. Lopulta minä olin se ulkopuolinen :)
Eksä löysi uuden ja siihen loppui se ystävyys tämän uuden toimesta. Omani ja eksäni oli jo pitkään ollut kuulumisten vaihdon tasolla. Mies kyllä jäi kaipaamaan hyvää ystäväänsä yhteisille kalaretkille. Harmi, mutta minkäs teet.
[/quote]
Tää kuulostaa kyllä ihan erilaiselta tilanteelta. Minulla on tyttöpuolinen kaveri, jonka kaveriporukassa hengailee nykyinen mies + 2 exää. Kaikki on hyviä ystäviä keskenään. Toinen existä alkoi seurustelmaan, eikä hyväksy exän ja miehen ystävyyttä.
Ymmärrän että ihan tavallisellekin ihmiselle voi olla vaikeaa olla samassa seurassa ihmisen kanssa, jolla ollut intiimi suhde oman kumppanin kanssa.
Jotkut pystyvät sopeutumaan ja hyväksymään ystävyyden exien kanssa. Jos ystävyys on avointa, näkyvää ja ok. Kuten esim ystäväni tilanteessa. Erosta on vuosia ja kaikki ovat tähän asti olleet sulassa sovussa. Kukaan ei edes muista että porukassa on kaksi naisen exää, koska hän on seurustellut yli 5 vuotta uuden miehensä kanssa. Ja exän uusi nainen on koko heidän seurustelun ajan ollut osa tätä porukkaa, mutta ei silti hyväksy ystävääni.
Ap:n tilanne on ihan erilainen.
Ihmettelen ap:n vihamielistä suhtautumista eksänsä nyksään sekä hyvin omistavaa käytöstä eksäänsä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
Voi hyvänen aika sentään, en minä ainakaan ole tyrkyttämässä itseäni eksäni jokapäiväiseen elämään, mutta olisi kiva nähdä silloin tällöin ja vaihtaa kuulumisia - ihan vaatteet päällä. Löysin itse uuden kumppanin ennen eksääni, ja olin oikeasti iloinen hänen puolestaan kun kuulin hänen seurustelevan - kunnes minulle paljastui, millainen nainen se on. Varmasti hänessä jotain hyvääkin on, kun eksäni hänen kanssaan haluaa olla, enkä ole tunkemassa siihen väliin. Ja tosiaankin hyväksyn sen, etten ole enää eksäni elämän tärkein nainen. Ainoa ongelma on todellakin tämän uuden naisen epävarmuus, kun eksäni ei voi edes käydä katsomassa koiraamme (oli siis aikoinaan yhteinen, ja edelleen eksälleni tärkeä) ilman, että nainen kuvittelee meidän paneskelevan.
T. 43
[/quote]
Onko se sinun asiasi enää ajatella mikä exällesi on parhaaksi?
Juuri tuolla tavoin tunkeudut uuden naisen reviirille.
Jos mieheni ex alkaisi kertomaan mikä on miehelleni parhaaksi niin olisi kyllä viimeinen virhe. :)
[/quote]
Ja mistä olet tietosi saanut että millainen nykyinen on.? :)
[/quote]
En minä eksälleni ala pätemään, mikä on hänelle parasta - enkä pidä juuri yhteyttäkään, koska EN HALUA TULLA HEIDÄN VÄLIINSÄ. Haluaisin kyllä olla tekemisissä, mutta koska nainen on niin mustasukkainen, niin en halua lisätä vettä myllýn. Ja ei, en tiedä kunnolla todellakaan millainen nainen se on, mutta niiden kertojen perusteella, jolloin olen hänet tavannut, olen saanut hänestä oman vaikutelmani. Hän sai itkuraivarin baarin edessä kun sattumalta tapasin eksäni ja vaihdoin hänen kanssaan pari sanaa, ja kävi eksääni jopa käsiksi. Kertoo mielestäni jo aika paljon. Oli erolla uhkaillut seuraavana päivänä. Ei taida olla siis kaikki muumit laaksossa sillä naisella.
[/quote]
Ja mistä tiedät nämä yksityiskohdat että oli uhkaillut? Eli ex on kertonut ne sulle, eli on aihettakin hiiltyä. Ei sun kuulu olla miehen uskottu..
[/quote]
eli on ihan oikein käydä mieheen käsiksi tuosta syystä?! Olisipa jännä kuulla tämä tarina toisinpäin, kyllä olisi mammoilla eri ääni kellossa hakkaaja miehestä.
[/quote]
Kuulin häneltä myöhemmin, toisella kertaa kun tavattiin jälleen sattumalta (asutaan samassa kaupunginosassa), kun kysyin että en kai aiheuttanut heille harmia. En ole siis mikään uskottu, ei viestitellä/soitella/käydä kahvilla tms.
Tämän ketjun perusteella hyvin monet vaikuttavat olevan varsin mustasukkaisia. Haloo! Onko teillä oikeasti niin huono itsetunto, ettei miehenne voisi olla kaveri eksänsä kanssa? Kaikki erot eivät ole myrskyisiä.
[/quote]
No tuo käsiksi käyminenhän voi olla montaa eri asiaa... eli onko nykyinen lyönyt esim turpaan vai ottanut vähän paidan helmasta kiinni tai pikkaisen tonäissyt että kukas helvetti tuo oli? Mitä tämä käsiksi käyminen on ollut? väkivaltaisuus ei ole hyväksyttävää mielestäni, mutta onko tässä ollut kyse väkivallasta?
Ja edelleen vaikka nyt olisit törmännyt exääsi taas sattumalta, niin hän on avautunut sinulle parisuhteensa asioista, mikä ei mielestäni ole exän kanssa suotavaa. en sallisi sitä että oma mieheni juoruaisi minusta exälleen, varsinkaan negatiivisia asioita.
Eikä siinä, ettei hyväksy exää miehen (tai naisen) ystäväksi, välttämättä ole kyse mustasukkaisuudesta. Te jotka haluatte roikkua exässä ja väitätte nykyistä mustasukkaiseksi ja epävarmaksi, kylläpä olettekin ylimielisiä. Oletatte että nykyinen on teistä mustasukkainen ja epävarma teidän takianne, eli huonompi mielstään kuin te? hah hah. Yrittäkää nyt ymmärtää että asia ei välttämättä ole niin. :)
Minä EN OLE mustasukkainen entisille, enkä liioin epävarma. Mutta en silti halua exiä meidän elämään. ei siihen ole sen kummempaa psyykkistä/henkistä syytä. Mutta se ei vain kuuluu käsitykseeni ystäväpiiristä ja perheestä. :)
Ne ihmiset joille exät ystävänä on ok, olkoon yhdessä. Jos ystävyys exän kanssa on tärkeämpää kuin uusi kumppani joka ei tätä hyväksy, älkööt olko yhdessä tai valitkoon sitten miten parhaalta tuntuu. Jokatapauksessa Ex puolisolla ei tässä tilanteessa ole minkäänlaista sananvaltaa. Sen nykyisen kanssa se päätös tehdään miten edetään, ja exä kunnioittakoon tätä päätöstä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:02"]
[/quote]
Kyllä meillä puolin ja toisin tuollaisesta salailusta nousisi haloo. Salailu ei kuulu AIKUISEEN parisuhteeseen. Asioista pitää voida puhua niiden oikeilla nimillä.
[/quote]
Meillä on niin eri katsantokanta. Minä näen exäni vain kavereina, en exinä. Tuntuisi ihan todella omituiselta teroittaa, että tää Pekka ja minä, meillä muuten oli joskus kymmenen vuotta sitten jotain juttua vähän aikaa. Hyvä kun itse enää muistan tuollaisia asioita. Se ei ole salailua, se on asioiden kertomista kuten ne ovat: tässä on Pekka, ystäväni. Jos erityisesti pitää kertoa, että meillä on ollut suhde joskus vuonna nakki ja kirves, tulee mieleen, että tässä jutussa on nyt jotain enemmänkin. Kun siinä ei ole. Ei mitään muita tunteita kuin kaveruutta.
[/quote]
Tää on nyt taas ihan eri asia. On olemassa exiä ja "exiä". Joku yhdenillan juttu 10 vuotta sitten on pikkuisen eri juttu kuin vaikka 5 vuoden seurustelu ja yhdessä asuminen.
[/quote]
No lievästi sanottuna eri juttu.. :) Ja myös samaan kategoriaan sellaiset jos on esim 14 vuotiaana seukannut pari kuukautta ja kymmenen vuoden päästä ollaan vielä kavereita niin vähän eri asia.. :D
Pistänpä itsekin lusikkani soppaan. Eniten ihmetyttää, ettei ap:n exän nyxä ole ollut halukas tapaamaan ap:ta. Että noin vain tuomitsee kumppanilleen tärkeän ihmisen edes yrittämättä ymmärtää. Minusta se on itsekästä ja henkistä väkivaltaa kumppania kohtaan. Lähtökohtaisesti tulee hyväksyä kumppanillensa tärkeät asiat, ottaa selvää ja tutustua. Jos senkin jälkeen vielä hiertää, niin voi pyytää etäisyyden ottamista.
Mutta mielivaltaisesti toisen elämän määräilyyn on mielestäni väärin. Siinä ei ole kyse rakkaudesta ja halusta jakaa kumppanin kanssa myös hänen elämänsä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)
[/quote]
Voi hyvänen aika sentään, en minä ainakaan ole tyrkyttämässä itseäni eksäni jokapäiväiseen elämään, mutta olisi kiva nähdä silloin tällöin ja vaihtaa kuulumisia - ihan vaatteet päällä. Löysin itse uuden kumppanin ennen eksääni, ja olin oikeasti iloinen hänen puolestaan kun kuulin hänen seurustelevan - kunnes minulle paljastui, millainen nainen se on. Varmasti hänessä jotain hyvääkin on, kun eksäni hänen kanssaan haluaa olla, enkä ole tunkemassa siihen väliin. Ja tosiaankin hyväksyn sen, etten ole enää eksäni elämän tärkein nainen. Ainoa ongelma on todellakin tämän uuden naisen epävarmuus, kun eksäni ei voi edes käydä katsomassa koiraamme (oli siis aikoinaan yhteinen, ja edelleen eksälleni tärkeä) ilman, että nainen kuvittelee meidän paneskelevan.
T. 43
Anna nyksän hakea koira heidän kotiinsa. Siten mies näkee koiraa ja on tyytyväinen eikä sinullakaan pitäisi olla mitään sitä vastaan. Vai kuinka?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:08"]
Pistänpä itsekin lusikkani soppaan. Eniten ihmetyttää, ettei ap:n exän nyxä ole ollut halukas tapaamaan ap:ta. Että noin vain tuomitsee kumppanilleen tärkeän ihmisen edes yrittämättä ymmärtää. Minusta se on itsekästä ja henkistä väkivaltaa kumppania kohtaan. Lähtökohtaisesti tulee hyväksyä kumppanillensa tärkeät asiat, ottaa selvää ja tutustua. Jos senkin jälkeen vielä hiertää, niin voi pyytää etäisyyden ottamista.
Mutta mielivaltaisesti toisen elämän määräilyyn on mielestäni väärin. Siinä ei ole kyse rakkaudesta ja halusta jakaa kumppanin kanssa myös hänen elämänsä.
[/quote]
"Lähtökohtaisesti tulee hyväksyä kumppanille tärkeät asiat" Entäpä jos tälle nykyiselle on tärkeää että ei exiä heidän elämässään pyöri? Tätäkö ei sitten pidä hyväksyä? :)
Miksei kukaan täällä välitä siitä, mitä mies haluaa? Haluaako se mies olla ystäväsuhteessa eksän kanssa? Jos haluaa, niin minusta sen nyksän tulisi tämä vain hyväksyä. Ei ole oikein kontrolloida toista. Jos tätä ei kestä, niin voi sitten etsiä jonkun, jola ei halua pitää yhteyttä eksiinsä. Miksi juuri miehen tulisi tehdä valinta eksän ja nyksän väliltä?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:55"]En hyväksyis kyllä ainuttakaan naista mieheni ystäväksi, eikä mieheni hyväksyisi että minulla olisi miesystäviä.
Itselleen valehtelua tuo miehen ja naisen pelkkä ystävyys ilman mitään tunteita.
[/quote]
Sinä ja miehesi olettekin niin ahdasmielisiä. Ihan sopivat toisillenne kuitenkin, onneksi.