Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex ja sen nykyinen

Vierailija
04.08.2014 |

Olen ihan murtunut. Meillä on exän kanssa pitkä historia takana. Ollaan oltu kavereita monta vuotta eron jälkeen. Ollaan jaettu ilot ja surut ja hän on yksi parhaista ystävistäni. Nyt hänellä on kuitenkin uusi ja niin minullakin. Me olemme oman mieheni kanssa kihloissa ja meillä on pieni lapsi. Tämä exän nykyinen kuitenkin vihaa minua. Ei halua tavata vaikka olen yrittänyt, että hän näkisi että en ikinä missään tapauksessa haluaisi tulla heidän väliinsä vaan oikeasti tämä ex on minulle erittäin tärkeä ystävä. Hän haukkuu minua ja tuntuu vihaavan ihan tosissaan. Nyt vuoden seurustelun jälkeen hän pyysi ex miestäni tekemään valinnan. Joko minä tai hän. Exäni soitti tästä itku kurkussa. Olen murtunut... Mikä siinä voi olla niin hankalaa? Asumme myös yli 400 km päässä toisistamme. En ole millään tavalla uhka. En ymmärrä.

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en katsoisi hyvällä jos mies kaveeraisi eksänsä kanssa. Puhevälit saa tietenkin olla, niin että moikkaa kun näkee. Jos mieheni näkisi eksäänsä usein kahden kesken, niin en hyväksyisi asiaa. En halua että mieheni viettää aikaa naisten kanssa joita on pannut. Onneksi olemme mieheni kanssa samaa mieltä ettei eksien kanssa hengata..

Vierailija
122/203 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset näemmä pelkää, että exä oli parempi sängyssä ja mies on vieläkin rakastunut siihen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti vastauksista. Loppujen lopuksi tuli paljon ihania kirjoituksia, vaikka aluksi säikähdinkin sitä miten kovasti oltiin vastaan exien välistä ystävyyttä. Selkeästi se jakaa mielipiteitä ja toki ikävät kokemuksetkin voivat siihen vaikuttaa. Viesteissä oli paljon sellaisia juttuja joita en tosiaan ollut ajatellutkaan. Yksi oli se että miksi kukaan haluaisi exän kanssa uudestaan sänkyyn. Se on niin nähty juttu. Aivan totta! Meillä ei koskaan edes toiminut koko seksi! :D Toinen on exän neuvominen parisuhteessa. En ole ikinä musta maalannut hänen nykyistään. Päinvastoin olen kysynyt että muistatko varmasti kertoa että rakastat häntä ja että kukaan ei ole tärkeämpi kuin hän. Tiedän että exäni on huono kertomaan tunteistaan. Olen aidosti onnellinen hänen onnestaan ja onneton kun hän on onneton. Hän on hyvä mies, minä hyvä nainen, mutta meitä ei ollut tarkoitettu parisuhteeseen. Meidät oli tarkoitettu ystäviksi. Meille on hyvä näin. Miksi meidän pitäisi lopettaa monen vuoden hyvä ystävyys, kun emme tee mitään väärää?

Ap

Vierailija
124/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää, miten moni on sitä mieltä, että voi asetella ehtoja rakkaalleen ja määrätä, keitä tapaa ja keitä ei.

Minä kuulun toki niihin, jotka eivät oikein ymmärrä tätä syvää ystävyyssuhdetta exän kanssa. Ystävyyssuhde kun yleensä perustuu siihen, että ollaan samankaltaisia tai ollaan kiinnostuttu samankaltaisista asioista tai koetaan syvää henkistä yhteyttä. Mielestäni näistä kaikista ollaan päästy yli, jos ollaan oikeasti päästy yli erosta. Vaikka kuinka harrastetaan samoja asioita, niin on jo löydetty muita, jotka myös harrastavat niitä eikä riiputa henkisesti kiinni ns. vanhassa suhteessa. Exän kanssa kaverisuhde kuulostaa sen sijaan ihan loogiselta. Kaverisihteessa kun nähdään vain joskus, jutellaan niitä näitä eikä olla missään henkisessä yhteydessä tai riippuvuussuhteessa toiseen.

Minun mieheni oli exänsä kanssa parhaat kaverit, kun tavattiin. Ex oli uudessa parisuhteessa, asuivatkin jo yhdessä ja erosta oli toista vuotta. Muistan, miten mies kertoi puhuneensa exän kanssa kaksi tuntia puhelimessa kertomassa, miten ihanan naisen (=minut) oli tavannut. Jo silloin nousi vähän niskakarvat pystyyn: joku tuntematon nainen kuulisi, mikä minussa on hyvää ja mikä huonoa, tietäisi riitamme ja ongelmamme. Haluanko jakaa noin intiimejä asioita sellaisen ihmisen kanssa, jota en ole ikinä itse valinnut ystäväkseni?

En puuttunut tilanteeseen. Ajattelin, että on miehen tehtävä tajuta, mikä on sopivaa ja mikä ei. Sen verran sovittiin, ettei esim. riitoja tai seksielämää ruodita exän kanssa. Tapasin exän kahdesti ensimmäisen vuoden aikana, ihan mukava nainen, en vain jaksanut käsittää, miksi ihmeessä pitäisi roikottaa tällaista ihmissuhdetta edelleen mukana, kun molemmat ovat jo uusissa parisuhteissa, molemmilla on myös muita hyvä ja läheisiä ystäviä (molempia sukupuolia). En sanonut mitään, ja sen ensimmäisen vuoden aikana alkoivat puhelut exälle vähentyä ja puhelut minulle lisääntyä. Vuoden jälkeen näkivät vain satunnaisesti samassa työpaikassa (aivan eri osastoilla ja eri kerroksissa ja jopa eri ruokalassa eli tapaamisia oli tosiaan vain muutama vuodessa). Ex soitti seuraavana vuonna kerran, tapasi minut ja mieheni kerran, ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Nyt on mennyt 15 vuotta eikä mitään tarvetta ole ollut tavata tai muutenkaan olla yhteyksissä. Mies tajusi aivan itse kahden vuoden jälkeen, miten vieraalta ex tuntuikaan, aivan tuntemattomalta. Mitään yhteistä ei ollutkaan, kun ei ollut tarvetta väkisin ylläpitää tätä ihmissuhdetta. Mieluummin hän ruotii minun kanssani tärkeät asiansa, ja muitakin ystäviä riittää.

En kuitenkaan ikinä olisi asettanut mitään uhkauksia miehelle siitä, että hänen pitää valita. Järkevä mies tajuaa, mikä rasittaa hänen tärkeintä ihmissuhdettaan ja mistä saa voimavaroja. En minä ole mikään miehen vartija tai takapiru, jonka tehtävänä on määritellä, mikä on miehelle hyväksi ja mikä ei. Jos minua olisi häirinnyt tuo ystävyyssuhde aivan suunnattomasti, tottakai olisin siitä miehelle kertonut ja hänen tehtävänsä olisi ollut miettiä, miten tästä edetään ja miten saadaan tilanne ratkaistuksi. Tuollaiset uhkavaatimukset ovat lapsellisia ja epävarmojen ihmisten keino kontrolloida rakkaitaan.

Vierailija
125/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitäisi toimia jos alkaa seurustella jonkun miehen kanssa ja tämä pitää yhteyttä exän kanssa, ja tämä tuntuisi itsestä TODELLA pahalta. (olkoon kyse vaikka siitä huonosta itsetunnosta tai mustasukkaisuudesta) Mitä tämän uuden kumppanin tulisi tässä tilanteessa tehdä?

Niellä paha olonsa ja kärsiä omassa parisuhteessaan exän vuoksi?
Sanoa miehelle että tuntuu pahalta, jonka jälkeen mies joutuisi kuitenkin päättämään pahoittaako exän mielen vai uuden kumppanin?
Luopua parisuhteesta heti kättelyssä koska tuli tällainen ongelma exän kanssa?
Mennä terapiaan jotta exä saisi olla ystävä miehen kanssa?
Vai mitä? :)

Vierailija
126/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu näitä kommentteja joissa toistellaan et "en vois koskaan antaa anteeks jos mun mies puhuis meidän ongelmista exälleen". Oon aivan täysin eri mieltä! Oon ite saanut parasta tukea nykyiseen suhteeseen exältä, se ku tietää millasta on seurustella mun kanssa eikä pelkää sanoa rehellisesti jos vika onkin vaikka mussa. Kyl ne teidän miehet puhuu teistä selän takana ihan kelle vaan haluavat jos niinkseen tulee, siihen ette voi KOSKAAN vaikuttaa ilman että ootte kontrollifriikkejä joista sietääkin puhua paskaa selän takana!!!!

Vierailija
127/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:36"]

En tajuu näitä kommentteja joissa toistellaan et "en vois koskaan antaa anteeks jos mun mies puhuis meidän ongelmista exälleen". Oon aivan täysin eri mieltä! Oon ite saanut parasta tukea nykyiseen suhteeseen exältä, se ku tietää millasta on seurustella mun kanssa eikä pelkää sanoa rehellisesti jos vika onkin vaikka mussa. Kyl ne teidän miehet puhuu teistä selän takana ihan kelle vaan haluavat jos niinkseen tulee, siihen ette voi KOSKAAN vaikuttaa ilman että ootte kontrollifriikkejä joista sietääkin puhua paskaa selän takana!!!!

[/quote]

Saat luvan olla erimieltä :) Ole hyvä :)

Vierailija
128/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen paremmissa väleissä exxän vaimon kanssa kun exxän kanssa.

Vierailija
129/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:07"]yksi ainut alapeukku? Eikä muuta? Eikö tosiaan ole ketään jonka mielestä mies ja nainen voi olla ystäviä suhteen jälkeen.

[/quote]

Voi olla, mutta suurin osa ihmisistä on liian epävarmoja ja epäkypsiä.

[/quote]

Kiitos vastauksestasi. Mitenhän saisin tuon naisen ymmärtämään että en ole millään tavalla uhka?

[/quote]

Jos exäsi ja hänen uusi kumppaninsa haluaa olla rauhassa, suo se heille. Onko sinun ja exäsi yhteydenpito nyt tärkeämpää, kuin exäsi tämänhetkinen suhde? Toope, mene itseesi ja anna exällesi mahdollisuus elää elämäänsä valitsemansa naisen kanssa, älä pistä nokkaasi toisten elämään. Todella itsekästä touhua, kaikki ei pidä varmaan avoimesta mielestäsi ja ylitsepursuavasta suvaitsevaisuudestasi. Ihmettelen kyllä exääsikin, ett oikein itku kurkussa sulle vielä soittelee, että oitää lopetella yhteyden pito, aika heikko jätkä, hohhoijaa.

Vierailija
130/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:24"]

Miksei kukaan täällä välitä siitä, mitä mies haluaa? Haluaako se mies olla ystäväsuhteessa eksän kanssa? Jos haluaa, niin minusta sen nyksän tulisi tämä vain hyväksyä. Ei ole oikein kontrolloida toista. Jos tätä ei kestä, niin voi sitten etsiä jonkun, jola ei halua pitää yhteyttä eksiinsä. Miksi juuri miehen tulisi tehdä valinta eksän ja nyksän väliltä?

[/quote]

Kyllä nää exät tiedetään, eli tällä nimellä on aika paha kaiku. Jos on yhteisiä lapsia, asia on ihan eri juttu, mutta tähän keskusteluun vedetään jotkut "yhteiset" lemmikitkin, just joo XD, jeesus sentään. Mieheni exä itsekäs ja ruma kuin petolinnun perse (sekin vielä), nokkaansa väkisinkin työnsi suhteeseemme. Yritti pitää kaikin verukkein yhteyttä, vaikka mieheni kielsi yhteyden pidon. Juu exä tiesi miestäni paremmin, miten homman piti mennä. Jouduin valitettavasti pistämään mieheni valinnan eteen, kun olin raskaana. Valitsi minut, exä jäi vikisemään, että mitä mitä? Ihmettelee varmaan vielä tänäkin päivänä, miksi ei kelvannut hän, niin ihmeellisen ainutlaatuinen ja avarakatseinen kaunokki ystäväksi. Saa ihmetellä lopun elämäänsä ja mulla miehen kanssa onnellista yhteiseloa jo melkein 15 vuotta. Kyllä vaihtamalla ja valinnoilla paranee ;)

Vierailija
131/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)

[/quote]

Voi hyvänen aika sentään, en minä ainakaan ole tyrkyttämässä itseäni eksäni jokapäiväiseen elämään, mutta olisi kiva nähdä silloin tällöin ja vaihtaa kuulumisia - ihan vaatteet päällä. Löysin itse uuden kumppanin ennen eksääni, ja olin oikeasti iloinen hänen puolestaan kun kuulin hänen seurustelevan - kunnes minulle paljastui, millainen nainen se on. Varmasti hänessä jotain hyvääkin on, kun eksäni hänen kanssaan haluaa olla, enkä ole tunkemassa siihen väliin. Ja tosiaankin hyväksyn sen, etten ole enää eksäni elämän tärkein nainen. Ainoa ongelma on todellakin tämän uuden naisen epävarmuus, kun eksäni ei voi edes käydä katsomassa koiraamme (oli siis aikoinaan yhteinen, ja edelleen eksälleni tärkeä) ilman, että nainen kuvittelee meidän paneskelevan.

T. 43

Anna nyksän hakea koira heidän kotiinsa. Siten mies näkee koiraa ja on tyytyväinen eikä sinullakaan pitäisi olla mitään sitä vastaan. Vai kuinka?

[/quote]

Tossa edellä todella hyvä viesti exien tärkeydestä. Miksi täytyy roikkua exissä muka ystävänä, hpö höpö. Se on nimenomaan toisten kiusaamista, alemmuuden tunnetta uutta naisosapuolta kohtaan, jonka kanssa mies voi olla hyvin onnellisestikin nykyään suhteessa. En voisi koskaan kuvitella, että yrittäisin pitää lämpimänä mennyttä suhdetta ja kunnioitan näin exäni nykyistä liittoa. Jos pyytävät, se on toinen juttu se. Muhun ei tee vaikutusta nää yhtä suurta perhettä- jutut. Mä en halua koskaan sellaisia kuvioita, tiedä lopuksi kuka on ja kenenkä kanssa haha.

Vierailija
132/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:07"]Ja suurin osa puolustelijoista täällä on niitä naisia jotka haluaa roikkua exässä eikä hyväksyä että joku toinen on nyt sille ex miehelle tärkein. Taitaa teillä itsellä olla surkea itsetunto kun pitää hyvää oloa kaivertaa exän kautta piinaamalla hänen parisuhdetta ja tyrkyttämällä itseä siihen "tärkeäksi" ihmiseksi exän elämään. Hyväksykää että olette menneen talven lumia ja ex löysi jonkun paremman. :)

[/quote]

Voi hyvänen aika sentään, en minä ainakaan ole tyrkyttämässä itseäni eksäni jokapäiväiseen elämään, mutta olisi kiva nähdä silloin tällöin ja vaihtaa kuulumisia - ihan vaatteet päällä. Löysin itse uuden kumppanin ennen eksääni, ja olin oikeasti iloinen hänen puolestaan kun kuulin hänen seurustelevan - kunnes minulle paljastui, millainen nainen se on. Varmasti hänessä jotain hyvääkin on, kun eksäni hänen kanssaan haluaa olla, enkä ole tunkemassa siihen väliin. Ja tosiaankin hyväksyn sen, etten ole enää eksäni elämän tärkein nainen. Ainoa ongelma on todellakin tämän uuden naisen epävarmuus, kun eksäni ei voi edes käydä katsomassa koiraamme (oli siis aikoinaan yhteinen, ja edelleen eksälleni tärkeä) ilman, että nainen kuvittelee meidän paneskelevan.

T. 43

Anna nyksän hakea koira heidän kotiinsa. Siten mies näkee koiraa ja on tyytyväinen eikä sinullakaan pitäisi olla mitään sitä vastaan. Vai kuinka?

[/quote]

Tossa edellä todella hyvä viesti exien tärkeydestä. Miksi täytyy roikkua exissä muka ystävänä, hpö höpö. Se on nimenomaan toisten kiusaamista, alemmuuden tunnetta uutta naisosapuolta kohtaan, jonka kanssa mies voi olla hyvin onnellisestikin nykyään suhteessa. En voisi koskaan kuvitella, että yrittäisin pitää lämpimänä mennyttä suhdetta ja kunnioitan näin exäni nykyistä liittoa. Jos pyytävät, se on toinen juttu se. Muhun ei tee vaikutusta nää yhtä suurta perhettä- jutut. Mä en halua koskaan sellaisia kuvioita, tiedä lopuksi kuka on ja kenenkä kanssa haha.

[/quote]

Siis koira exälle tärkeä, anna mun kaikki kestää. Ymmärtäisin, jos olisi kyse ihmisten jälkeläisistä. Ootteko ihan pimahtaneita? Hankkikaa sille rakille yhteishuoltajuus, tapaan sulle viikko exälle viikko. Sovitte vielä luovutusajankohdan ja paikan. Lycka till teille.

Vierailija
133/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:07"]yksi ainut alapeukku? Eikä muuta? Eikö tosiaan ole ketään jonka mielestä mies ja nainen voi olla ystäviä suhteen jälkeen.

[/quote]

Voi olla, mutta suurin osa ihmisistä on liian epävarmoja ja epäkypsiä.

[/quote]

Kiitos vastauksestasi. Mitenhän saisin tuon naisen ymmärtämään että en ole millään tavalla uhka?

[/quote]

Jos exäsi ja hänen uusi kumppaninsa haluaa olla rauhassa, suo se heille. Onko sinun ja exäsi yhteydenpito nyt tärkeämpää, kuin exäsi tämänhetkinen suhde? Toope, mene itseesi ja anna exällesi mahdollisuus elää elämäänsä valitsemansa naisen kanssa, älä pistä nokkaasi toisten elämään. Todella itsekästä touhua, kaikki ei pidä varmaan avoimesta mielestäsi ja ylitsepursuavasta suvaitsevaisuudestasi. Ihmettelen kyllä exääsikin, ett oikein itku kurkussa sulle vielä soittelee, että oitää lopetella yhteyden pito, aika heikko jätkä, hohhoijaa.

[/quote]

Tuollainen mies olisi jo mullekin exä, jos tuollain soittelee ja poraa entiselle hoidolleen.

Vierailija
134/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:30"]

Vai pitää valita sinun (=perheellinen eksä) 400km:n päässä vai nykyinen tyttöystävä? Onhan vaatimus aikamoinen, mutta valinta lienee selvä eksäsi kannalta, jos naisesta pitää.

Tosin täytyy sanoa, että tarinalla on aina puolensa. Minä pakotin eksäni aikanaan katkaisemaan välinsä ex-tyttöystäväänsä. (hih, eksän ex-tyttöystävä) Syy oli se, että tuo nainen tunkeili suhteessa ja halusi hallita eksääni edelleen. Teki kaikkia tempauksia ystävyyden nimissä ja mm. soitteli jatkuvasti tunnin-kahden puheluita, kun meillä oli tuore suhde ja oletin, että vietetään iltaa yhdessä. Sitten eksä istui puhelimessa esim 19-20:30 tämän ystävyyden takia ja mä istuin tylsistyneenä sivussa. Ja tää eksän eksä tiesi tasan, että mä olen siellä kylässä. Sitten kun tää eksä yritti lopettaa puhelua sen takia, että olen siellä, niin tämä nainen alkoi vaatia, etten saa olla paikalla, kun hän haluaa puhua ja tämä oli siis käytännössä joka ilta. Muitakin tapauksia oli, kuten ystävyyteen kuului vierailut puolin ja toisin ja mm. vietin ensimmäisen yhteisen uudenvuoden yksi, koska tuo nainen tuli kylään ja heillä oli perinne viettää uusivuosi yhdessä. Sitten kävi ilmi, että pääsiäisperinnekin oli jne. Sitten kun lopulta sanoin suoraan, että jompi kumpi lähtee, niin eiköhän valinta ollut selvä. Siinä yhteydessä paljastui koko kupletin juoni, jota olin eksälleni koko ajan jankuttanut. (eksäni oli ollut jättäjä) Tämä nainen huusi ja itki oven takana rakkauttaan, soitteli solvauspuheluita, jopa naisen äiti soitti syyllistävän puhelun eksälleni jne. Kysymys oli tasan siitä, että ystävyys oli hänen puoleltaan toivetta yhteenpaluusta ja yritti vain jotenkin "muka" ymmärtää meidän suhdetta kuitenkin säätäen siinä välissä jatkuvasti.

[/quote]

Nostan sulle maljan, tosi hienoa toimintaa, eli jäitä hattuun. Pääsi menee toi juttu kuitenkin hieman liian pitkälle. En olis minäkään kattellu.

Vierailija
135/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha täällä on yrittää puolustella omaa näkökantaansa. AV-tanttojen mielestä ainoa oikea kanta on se, että ex-miestä ei saa edes tervehtiä, sillä ex-nainen on auttamattomasti ylimielinen lumppu, joka ei voi vilpittömästi toivoa miehelle onnea uuteen suhteeseen, vaan haluaa ängetä kahvipöytään joka keskiviikko vittuillakseen nyksälle ja osoittaakseen paremmuutensa ja sen, että voi käyttää eksäänsä marionettinaan. Ja luonnollisesti vikittelee eksäänsä jatkuvasti -mieluiten nyksän silmien edessä- ja haluaa luonnollisestikin päästä sänkyyn verestämään muistoja.

Löysätkää sitä nutturaanne mammat, ja hankkikaa terve itsetunto.

Vierailija
136/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:57"]

Mä ymmärrän kaikkia osapuolia. Sinä näet itsesi miehen ystävänä. Uusi nainen näkee sinut ihmisenä, jonka kanssa miehellään on ollut intiimi ja romanttinen suhde, jossa todennäköisesti on sanottu ja tehty asioita, jotka heillä on vasta edessä. Se voi tuntua todella kipeältä. Anna heille tilaa.

Minä en koskaan suoraan vaatinut miestä katkaisemaan välejä exäänsä, mutta tein selväksi, että heidän ystävyytensä loukkasi minua, ja mies teki itse valinnan olla jatkamatta yhteydenpitoa. Mieheni oli/on mulle ensimmäinen ja ainoa vakava seurustelukumppani, ja tiesin hänen olevan vielä väleissä exänsä kanssa. Mulla oli silloin vielä huonohko itsetunto ja ajatus miehestä ja exästään kirpaisi, vaikka en koskaan epäillyt, että mies haikailisi mitään romanttista exänsä kanssa saati pettäisi. En koskaan tavannut tätä exää. Aluksi koitin käyttäytyä kypsästi ja antaa mahdollisuuden ja ehdottelin että mies kutsuisi exää meidän juhliin ym. mutta selvisi, että ex elätteli vielä toiveita siitä, että mies jättäisi minut ja he palaisivat yhteen. Seurustelushde oli päättynyt jo aikoja sitten, ja olivat päättäneet olla "ystäviä", vaikka toisella oli vielä tunteita. Loukkaannuin kun kuulin, että exä kävi edelleen itkemässä ikäväänsä miehen olkapäätä vasten ym.

Mieheni kanssa olemme nykyään naimisissa ja meillä on lapsia. En ole miestä kontrolloiva skitso (kuten jotkut ovat aloituksen perusteella päätelleet ap:n exän nykyisen olevan), miehen muut naispuoliset ystävät eivät ole koskaan haitanneet mua ja miehen ei tarvitse pyytää lupaa jos haluaa baariin ;) Jos miehen ex nyt ilmestyisi jostakin, en kokisi häntä enää minkäänlaisena uhkana, ja mun puolesta saisivat jatkaa ystävyyttä - olettaen, että ex olisi jo päässyt miehestäni yli.

Jos olisin ap, en ainakaan syyllistäisi miestä jos tämä haluaa pitää toistaiseksi etäisyyttä. Ehkä hänen nykyinen kumppaninsakin huomaa, ettet ole uhka, kun jättäydyt nyt aluksi taka-alalle ja mies saa osoittaa, että parisuhde on etusijalla. 

[/quote]

Edellä kirjoittelee pesunkestävä kynnysmatto. Miten ihminen voi ollakaan noin sinisilmäinen. No, tuohan on vain uskomaton palvelus miehelleen.

Vierailija
137/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:47"]

Ihan turha täällä on yrittää puolustella omaa näkökantaansa. AV-tanttojen mielestä ainoa oikea kanta on se, että ex-miestä ei saa edes tervehtiä, sillä ex-nainen on auttamattomasti ylimielinen lumppu, joka ei voi vilpittömästi toivoa miehelle onnea uuteen suhteeseen, vaan haluaa ängetä kahvipöytään joka keskiviikko vittuillakseen nyksälle ja osoittaakseen paremmuutensa ja sen, että voi käyttää eksäänsä marionettinaan. Ja luonnollisesti vikittelee eksäänsä jatkuvasti -mieluiten nyksän silmien edessä- ja haluaa luonnollisestikin päästä sänkyyn verestämään muistoja.

Löysätkää sitä nutturaanne mammat, ja hankkikaa terve itsetunto.

[/quote]

Joo teillä on siis yksi kynnysmatto, meillä ei ole tapana sellaisia hankkia. Joillakin naisilla on nähtävästi varaa vaatia enemmän kuin toisilla.

Terkuin: Tukka valtoimenaan ja kroppa timmissä hyvällä itsetunnolla varustettuna

Vierailija
138/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:31"]Jos mies on oikeasti sinulle tärkeä, nyt on sinun aika kunnioittaa miehen päätöstä ja hyväksyä tilanne. Vaikka tuntuisi pahalta menettää "ystävä", se on oikein tehty. Minulla ei ainakaan ollut mitään tarvetta tunkea exän ja hänen uuden naisensa väliin, vaikka se sattuikin. Minä tosin edelleen rakastin exää. En tahtonut aiheuttaa minulle rakkaalle ihmiselle enempää harmia joten päästin hänet menemään.

[/quote]

Jos olet lukenut ketjun, tiedät että olen sanonut sen hänelle jo. En todellakaan halua muuta kuin onnea hänelle. Tilanne ihmetyttää vain kovasti. Ymmärrän että ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja näkemyksiä näistä exien välisistä ystävyys suhteista, mutta eikö toiselle voi antaa edes mahdollisuuden näyttää että ei ole uhka.

[/quote]

Tunnuthan sä aika uhka olevan kun tunnut pysyvän exän elämässä kuin liimapaperi.

Vierailija
139/203 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kumman ison siivun nää exä - asiat teidän elämästä vielä nappaa!

Itse katkaisee exiin aina välit lopullisesti, koska on selvää että tuleva ei häntä tulisi hyväksymään.

Vierailija
140/203 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 07:51"]

Minun mieheni saa puhua kenelle hyvänsä, mutta koen sen pettämisenä, jos puhuu meidän suhteen intiimejä asioita naiselle, jota en tunne, esimerkiksi siis hänen eksälleen. Silloin hän paljastaa minulle ventovieraalle ihmiselle minusta asioita, joita ITSE en ole päättänyt jakaa kyseisen henkilön kanssa, lisäksi hän antaa samalla tälle naiselle aseita, joilla iskeä kiilaa meidän väliin. 

Ihan vapaasti voit olla eri mieltä, mutta kannattaa miettiä vähän pidemmälle asioita ja yrittää myös ymmärtää toisten mielipiteitä.

[/quote]

Tää menee jo sairaalloiseksi. Täytyy myöntää että kyllä itseäkin saattaa joskus hävettää, jos olen käyttäytynyt dramaattisesti ja epäjohdonmukaisesti ja tulee mieleen että mitäköhän mieheni tästä kavereilleen kertoo. Yleensä ratkaisen asian olemalla ajattelematta näitä asioita, muutenhan sitä tulisi hulluksi.

Tiedän kuitenkin ettei se, mitä mieheni keskustelee muiden ihmisten kanssa, kuulu minulle pätkääkään.

Ja tuo oletuksesi että intiimit asiat ovat kiiloja joita eksä voi lyödä sinun ja miehesi väliin... Eikö sinulle tule mieleen että miehesi saattaisi kaivata parisuhteen ulkopuolista, naispuolista ihmistä, jonka kanssa voi jutella esim niistä parisuhdeasioista. Ajatteletko ollenkaan miestäsi vai pelkästään itseäsi?