Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset: voiko ihminen mielestänne olla uskossa, jos hän

Vierailija
04.03.2008 |

sanoo uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen, mutta

- ei ota Raamattua kirjaimellisesti, vaan enemmänkin vertauskuvallisesti

- uskoo evoluutioon

- suhtautuu elämään hyvin arkirealistisesti, sen sijaan että näkisi joka paikassa Jumalan tai vihollisen tekoja

- edelliseen liittyen: uskoo, että ihminen itse vaikuuttaa elämänsä kulkuun

- hyväksyy naispappeuden

- ei vastusta homoliittoja

- ei vastusta avoliittoja

- paheksuu Kristillisdemokraatteja

- harrastaa baarissa käyntiä ja alkoholia kohtuudella

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä olet uskova ihminen jos uskot Jumalaan ja Jeesukseen.

Kaikki muu on toissijaista!

En minäkään heti ota kaikkea täysin totena ja varmana tietona mitä vaikka joku kirkko tai pappi sanoo. En väitä osaavani tulkita raamatun joka kohtaa, enkä väitä tietäväni miten maailma on syntynyt tai miten asiat yleensäkin tapahtuu.

Minä uskon Jumalaan ja luotan siihen, että joskus sitten asiat kyllä tulevat tietoon jos tarve on, ja täällä maan päällä ei minun tarvitse murehtia muusta kuin siitä, että uskon ja elän oman omatuntoni kanssa elämääni.

Mehän emme voi tietää tarkalleen miten raamattua tulee tulkita ja miten kaikki asiat oikeasti on. Eri lahkoilla on erilaisia näkemyksiä. Minä en sitoudu niistä mihinkään vaan elän siinä tiedossä, että kaikkea ei voi , eikä tarvitse tajuta, ja tärkeintä on oma henkilökohtainen usko.

Muut uskovat eivät voi tuomita toista, ja on väärin sanoa toiselle, että " sinä et ole oikea uskova" .

Vierailija
42/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monet ns. järkevät uskovaiset ajattelevatkin juuri näin. Tuo baareissa käynti nyt vaan ei mielestäni oikein enää liity asiaan, ts. se ei ole kovinkaan merkittävä asia uskoa määriteltäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
44/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muuttikaan veden viiniksi?

Vierailija
45/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukamas kaikista raamatullisin. Itse koen tästä syystä hirveän ongelmallisena sitoutumisen johonkin tiettyyn seurakuntaan tai ajattelutapaan.

Vierailija
46/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää JUOPUKO viinistä! Älä sillon selitä kohtuukäytöstä

Vierailija
47/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän mieluummin seurakunnassa käynnin vaikka kokonaan väliin.

21

Vierailija
48/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa kenenkään kirjoitustaidottoman provoilijan sekoiluja, vaan asiallista keskustelua! Kiitos teille asiallisille tapauksille kommenteista, lisää otetaan vastaan! :)

Vierailija
49/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes minä, aika pienikokoinen nainen, en humallu viinilasista tai saunakaljasta.

Vierailija
50/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En kaipaa kenenkään kirjoitustaidottoman provoilijan sekoiluja, vaan asiallista keskustelua! Kiitos teille asiallisille tapauksille kommenteista, lisää otetaan vastaan! :)

Vierailija
51/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys oli juopumisesta, ei juomisesta!! Mutta et taida edes ymmärtää jankkaaja mitä se tarkottaa?

Vierailija
52/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja äitini ovat taatusti uskossa. Isä on kirkon työntekijä ja äiti mukana monissa uskonnollisissa riennoissa. Ei tulisi mieleenkään kieltää heidän uskoaan siksi, että he:

-pitävät Raamattua kokoelmana ihmisten tekemiä kirjoituksia, joita lukiessa saa käyttää sitä järkeä, jonka Luoja on suonut

-uskovat evoluutioon (maailman/maailmankaikkeuden takana kuitenkin Jumala)

-ovat jalat maan pinnalla -ihmisiä

-ovat taistelleet naispappeuden toteutumisen puolesta

-hyväksyvät homot (yms. seksuaalivähemmistöt)

-hyväksyvät lastensa avoliitot (tosin toivovat kaiketi myös avioitumista)

-äänestävät käsittääkseni SDP:tä tai Vihreitä

-heidät on joskus nähty baarissa ja kotioloissakin alkoa käytetään kohtuudella

Vierailija:

- uskoo evoluutioon

- suhtautuu elämään hyvin arkirealistisesti, sen sijaan että näkisi joka paikassa Jumalan tai vihollisen tekoja

- hyväksyy naispappeuden

Vierailija
53/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papithan tekee aviorikoksiaki ym .. saahan sitä tehdä mitä lystää ja hyväksyä kaikki mitä maailma antaa - Eriasia vaan, onko ne Jumalan hyväksymiä. Ennemmin mä kysysin Jumalan mielipiteitä asioista kun jonku itseään uskovaiseks kutsuvan - ja kun kysyt eri lahkolaisilta niin kaikilta tulee eri vastaus

Vierailija
54/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki olemme lopulta sen varassa, mitä ymmärrämme tai tulkitsemme Jumalasta, ja tähän taas vaikuttaa hirveän moni asia kulttuuritaustasta ja omasta elämänhistoriasta lähtien. Minusta tärkeintä on se, että sydän on vilpitön Jumalan edessä. Jumala näkee kyllä kaikki ihmisrakenteiset kikkakolmoset - eikä niillä ole mitään merkitystä pelastumisen kannalta.

Jaksan muuten ihmetellä, miksi jotkut kuluttuvat lähes kaiken energiansa sen miettimiseen, mitä Jumala hyväksyy, sallii tai kieltää. Sekö teille on uskon sisältö? Kiellot ja säännöt? Eikö Jumala olekaan kutsunut iloon ja vapauteen? :)

Vierailija
55/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

****siis Raamattuhan sisältää valtavasti vertauskuvallista tekstiä! vai ottaako joku oikeasti kirjaimellisesti kaikki kuvaukset ja esim. Ilmestyskirjan ennustukset, maljat, pedot jne :) tietysti kertomukset Jeesuksen elämästä ja muut tapahtumakuvaukset tulee kuitenkin ottaa kirjaimellisesti.

- uskoo evoluutioon

****No jos Raamattuun uskoo, niin ei kyllä voi mitenkään uskoa evoluutioon!

****Raamatussakin sanotaa että aika ja sattuma kohtaavat kaikkia... eikä sitä ole missään ennalta määrätty että joku ajaa kolarin tai että jostain tulee alkoholisti jne. kyllä ihminen isolta osin vaikuttaa itse " kohtaloonsa" ja lisäksi sitten vaikuttaa tuo sattuma

- hyväksyy naispappeuden

****homoliitot kyllä tuomitaan Raamatussa niin selvästi kuin vain mahdollista joten kyllä kummastuttaa se että kirkko niitä yhä enenevissä määrin hyväksyy!

****myös esiaviollinen seksi tuomitaan selkeästi Raamatussa. Sukupuolielämä on luotu keskenään naimisissa olevia varten.

****alkoholia kyllä saa ottaa kohtuudella, juopuminen on se mistä Raamattu varoittaa. Siinähän mm. jopa kehoitetaan " käytä vähän viiniä vatsasi ja usein uusiutuvien sairauskohtaustesi tähden"

Vierailija
56/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypätä baarissa ja harrastaa irtoseksiä sielä täälä, muutama abortti päälle jne?

Vierailija
57/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Raamattua lukemallahan se selviää, Raamattu on Jumala sana. Ihmiset ovat kyllä kirjoittaneet sen, mutta Jumalan ohjauksessa ja henkeytyksessä.

Vierailija
58/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ryypätä baarissa ja harrastaa irtoseksiä sielä täälä, muutama abortti päälle jne?

Mulle ylin ohje Raamatussa on: Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi.

Vierailija
59/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvella

Vierailija
60/72 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on kyllä tuo " rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi" kaukana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi