Lämmintä 8astetta ja teini meinasi vaan lähteä toppi päällä kouluun "Ei siellä oo kylmä!"
Revityt farkut ja ohutolkaiminen toppi. Matka pyörällä. Sanoin ettei todellakaan lähde noin!
Laittoi sitten hupparin, mutta varmaan riisui sen jo hississä..
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Siperia opettaa
Niin se tekee. Jossain vaiheessa ne tajuaa, ettei tuo edes näytä yhtään coolilta, vaan ainoastaan naurettavalta.
Tulee mieleen kun itse oli marraskuussa kartsaa kiertämässä farkkutakki ja narutoppi päällä,piti esittää ettei ole yhtään kylmä 🙈
Jokaisella on oma kylmyyden sietokyky. Mä kuljen shortseissa vielä pakkassäällä, vaimo ottaa toppatakin käyttöön kun lämpöä on alle 10 astetta.
Meillä teini lähti shortseissa. Lämpötila täällä +8. No mutta olen itse oppinut sen kun näittä aikuiseksi kasvaneitakin jo on, että tosiaan se Siperia opettaa ja valitsen ne taisteluni.
Normi meininkiä. Niinkuin talvipakkasilla nilkat paljaana. Kun pitää näyttää coolilta. Jos kaverit hyppää kaivoon niin hypätään perässä-tyyliin.
Niin se tekee. Jossain vaiheessa ne tajuaa, ettei tuo edes näytä yhtään coolilta, vaan ainoastaan naurettavalta.
Jos yhtään muistuttavat vanhempia sukupolvia niin huomaavat sen jossain 40v korvilla.
Ei siellä itse asiassa ollut kovin kylmä. Itsekin lähdin koiraa ulkoiluttamaan t-paidassa. Espoo.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vaan kasvatus mennyt pieleen. Meillä ei edes ole huo ran vaatteita
Ei taida olla kummoinen kasvatus sinullakaan. 🤔
Mitä olisi voinut käydä vaikka olisi mennytkin? Ei siinä paleltumaan pääse. Korkeintaan olisi huomannut että tuntuipas epämukavalta, huomenna otan takin kouluun. Nyt riistettiin vain vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin olin kunnollinen tuossa iässä, niinkuin lapsenikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin olin kunnollinen tuossa iässä, niinkuin lapsenikin
Nimenomaan OLIT, et ole enää.
Moni tuntuu pukeutuvan sen mukaan, että nyt on vielä elokuu ja viime viikolla oli tosi lämmin, ei katsota mittaria ollenkaan. Ja mikäs siinä, jos vaan tarkenee, mä en pystyisi olla tuolla enää kesävaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma kylmyyden sietokyky. Mä kuljen shortseissa vielä pakkassäällä, vaimo ottaa toppatakin käyttöön kun lämpöä on alle 10 astetta.
Totta. Mutta teinitytöillä kylmyyden sieto on yleensä erityisen huono.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä itse asiassa ollut kovin kylmä. Itsekin lähdin koiraa ulkoiluttamaan t-paidassa. Espoo.
Jos alle +10 on sulle t-paitakeli niin useimmille se ei kuitenkaan ole.
Viikonloppu oli vielä helteinen, ei meidänkään 15 v meinannut tajuta että shortsit ei ole tänään ok.
Hississä? Taidetta asua kerrostaloslummissa. HAHAHAHAHHAHA
Millaiset kasvatusperiaatteet perheessänne on? Kunnioittaako lapsi äitiä ja isää? Tekeekö lapsi kotitöitä? Onko lapsella kotiintuloajat?
Teidän vanhempien kannattaa yhdessä keskustella, mistä asioista murrosikäinen lapsi voi päättää itse. Ja murrosikäinen on todellakin LAPSI, ei aikuinen! Lapsen huoltajilla on hoitovastuu, kasvatusoikeus ja kasvatusvastuu omista lapsistaan. Näin sanoo Suomen laki.
On mahdollista, että vähäpukeisesta ja sääolosuhteisiin nähden liian kevyeen vaatetukseen pukeutuneesta lapsesta tehdään lastensuojeluilmoitus viranomaisille. Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa lapsen tilanteesta ja kasvuolosuhteista huolestunut ihminen. Koulussa opettaja, koulunkäynninohjaaja tai rehtori tai perheen naapurit.
Muun muassa koulun henkilökunnalla, seurakunnan työntekijöillä ja kunnan nuorisotyöntekijöillä on ammatillinen velvollisuus lastensuojeluilmoituksen tekemiseen.
Siperia opettaa