Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruumiillinen kuritus takaisin - häiriköt vähenee.

Vierailija
25.11.2008 |

Kevyt piiskaus, luunappi ja tukistus. En tarkoita kovaa voimankäyttöä vaan rajojen asettamista fyysisesti.

Olen sitä mieltä että osa lapsista tarvitsee ruumiillista kuritusta ja se on tässä maassa suuri ongelma koska teko on kriminalisoitu. Jotkut on niin luupäitä ettei mene oppi muuten perille.

Mietitään menneitä vuosikymmeniä jolloin piiska oli sallittu, noina aikoina lapset käyttäytyi mallikkaasti, vanhempia ja opettajia kunnioitettiin jo asemansa vuoksi.

Tässä ajassa suuri osa lapsista ei ole saanut rajoja kotonaan vaan hyppivät vanhempiensa silmille, sama meno jatkuu päiväkodissa kohdistuen toisiin lapsiin ja aikuisiin ja edelleen koulumaailmassa.

Olen itse saanut ruumiillista kuritusta enkä pidä sitä täysin tuomittavana. Kuka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee. Kävin koulua 60- ja 70-luvuilla ja tämänkaltaisia lapsia ei ollut olemassakaan mitä näinä aikoina on. Kotikasvatus oli kunniassa ja oli suorastaan häpeä jos lapset eivät käyttäytyneet hyvin.

Omassa koulussa jossa oli yli kaksi sataa oppilasta oli vain kaksi poikaa joilla oli ongelmakäyttäytymistä. Toinen joutui koulukotiin toiselle puolen Suomea, varasteli ja teki pikkurikoksia, silloin nuo häiriköt pantiin laitokseen ja hyvä niin.

Nyt jokaisessa luokassa koulussa on yksi tai useita ongelmalasta, päiväkotiryhmistä löytyy näitä hakkaajia yms.

Ainoa syy on kurin ja kasvatuksen puute että tilanne on saanut tällaiset mittasuhteet. Ymmärrän ja tiedän että joidenkin aivot on kehittyneet virheellisesti neurologisia vammoja on, muttei se joukko voi olla näin mittava mitä nyt annetaan ymmärtää.

Tiedän muutaman ADHD tapauksen jossa voi suoraan osoittaa vanhempien kyvyttömyyden kasvatustehtävään, niillä lapsilla ei ole ollut mahdollisuutta kasvaa hyvin käyttäytyviksi koska kotona on elämä täysin sekaisin. Lapset saa ohjautua itse jo kolmevuotiaana päättäen milloin menevät nukkumaan, mitä syövät ja päällensä laittavat, mitä pelaavat, lapsi päättää suvereenisti elämästään itse ohjautuen. Olen tämän nähnyt ja tiedän mistä puhun. Ihmettelen miten eräskin lapsi on hengissä, kävi jo yksin pyöräilemässä nelivuotiaana ja toimitti kioskiostokset yms.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia jotka ymmärtäisivät ETTEI LAPSIA SAA SATUTTAA

Yleensä aikuiset joita on itseään kuritettu, hyväksyvät kyseisen kuritusmuodon omien lastensa kasvatuksessaan muita helpommin.

Olisiko niin että ovat huomanneet että sehän toimii?

Vierailija
122/125 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovapäiseksi olet tainnut itsekin kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi heti vedetään johtopäätös, että lasta satutetaan ja tietan tahtoen lyödään kovaa? Tai jos ihminen juo lasillisen viiniä silloin tällöin, niin hän on heti alkoholisti, jonka juomisesta lapset kärsivät. Kovin mustavalkoisia tulkintoja.

Vierailija
124/125 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa satuttaa muttei vahingoittaa.

Satutan aika varmasti joka päivä lapsiani. Henkisesti ainakin. Kasvaminen kun sattuu aina.

Vierailija
125/125 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi heti vedetään johtopäätös, että lasta satutetaan