~*~Tonskat maaliskuuhun~*~
Tässäpä edellinen pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=46&m=12473776&p=1&tmo…
Kommentit (75)
Kovasti alkaa tuo vauvakuumemittari kohta poksahtamaan..Tonskaa tekisi niin kovin jo mieli mutta saa nähdä miten kauan saa odottaa.
Meillähän oli alunperin tarkoitus, että toinen saa tulla kun on tullakseen. Mutta sitten asiat ei aina mene kuten on tarkoitus ja olemmekin siirtäneet ajoitusta eteenpäin. Nyt vielä pitäisi parin kuukautiset odotella aloitusta ja sit tositoimiin harjoittelun sijasta =)
Mua vain jotenkin pelottaa, että kun enska sai alkunsa toisesta yk:sta niin tonskan alullesaattaminen olisikin sitten vaikeampaa. No, ei pitäisi stressata..Se ei mahtane ainakaan asiaa auttaa.
Mutta nyt varmaan nukkumista miettimään. Poika kun on jo sairastanut neljättä päivää ripulitautia niin alkaa äitikin olla jo melkoisen väsynyt....
-Ninca kp:a ei (ainakaan vielä) lasketa-
[color=D02090]Eipä mulla mitään asiaa ole, mutta tulinpahan vaan ilmoittautumaan..=)
Sonteri piinailee! Peukut on pystyssä! =) bdbdbd
Han..oispa kivaa kun se yksi kerta olisi ollut juuri oikeaan hetkeen! =)
Hermione! Voittehan te karata pikaisille jossain vaiheessa, vaikka kyläileen menettekin? ;)
D.O: vieläkö tilanne on ennallaan?
AA: hyvä homma, että tikkuihin tulee viivaa! Jospa tää on tosiaan SE kierto! =)
Ninca! ei muuta kuin sekaan vaan! =)
Ei kai nyt muuta..mulla on ollut vähän unettomuutta kun se perintöriita rassaa niin pirusti. Eilisen kokouksen perusteella sopua ei synny eli homma pitkittyy taas..pläh =/
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
t. poppis kp11/~31
NINCA, mukaan vain! Mua on mietityttänyt ihan sama kuin sinuakin, että ei vaan voi millään tärpätä nopeasti, koska eka tärppäsi suht nopeasti. Sitä paitsi mun kierrot on sekaisin enkä edes tunnista ovista (enkä jaksa tikutella), että sekin varmaan vaikeuttaa/hidastaa raskaaksi tulemista. Ei meillä ainakaan ole mahdollisuutta joka päivä heilutella peittoja kun yhteistä aikaa ei oikein ole, mutta näillä kierroilla pitäisi pupuilla ahkerasti kp10-26 (ovis jossain tuolla välillä).... :D Jep, varmaan onnistuu :p
G: Millaisia alkuraskauden oireita sinulla oli ekassa raskaudessa? Myös ENNEN plussaamista.
Mulla Sampon kohdalla oireet alkoi menkkaololla ja muilla oudoilla alavatsan nippailuilla, juilimisilla yms.. Sen jälkeen (ennen plussaa siis) tuli pahoinvointi kehiin, joka ajoittui ihan mihin aikaan päivästä vain. En kylläkään oksennellut, mutta oli kummallinen etova olo koko ajan. Plussan jälkeen kahvi alkoi yököttää (eikä maistunut koko loppuraskautena) ja kunnon pahoinvointi ajoittui viikoille 6-10, satunnaisesti sen jälkeenkin. Tisut kipeytyi jossain välissä melko alussa, en vaan muista että missä, ja ne oli jonnekin puoliväliin asti kipeät.
).( Oon kehitellyt noin kiljoona raskausoireitta itselleni ;D Toiveet ei silti ole korkealla, koska sen verran ymmärrän todennäköisyyslaskelmista jotain, että meidän kohdalla raskauden todennäköisyys on minimaalinen :p Nämä " oireet" ovat vain toiveajattelua enkä varmaan edes huomaisi niitä, jos en olisi näin kovassa vauvakuumeessa :D
Mutta nyt siivoilemaan. Plussatuulahduksia +++
Han
Raskausoireista: mulla on tosiaan ollut aina ihan " menkkojen alku" -olo raskauksien alussa, ja mukamas selkeät raskausoireet ovat taas tietäneet kuukautisten alkua... En siis oikein tiedä oireista :) Väsymys on iskenyt äkkiä. Ja valkovuodosta sen on ehkä kyllä myös huomannut, kun ei olekaan tullut sitä menkkoja enteilevää kuivaa kautta.
Omaan napaan ei yhtikäs mitään uutta. Tästä kierrosta en jaksa innostua ihan hirveästi, kun la olisi menkkojen mukaan 12.12. Saisi samantien mennä ensi vuoden puolelle, eli seuraavaan kiertoon. Mutta ainahan se plussaus olisi ihanaa, eli tulee jos on tullakseen :) (En voi kirkkain silmin väittää, etteikö pikainen plussaus olisi kivaa, vaikka opiskelun kannalta se olisikin vähän hankalaa.) Mutta joskushan sen onnen on käännyttävä itse kullakin, eli pessimistinä veikkaan vähän pitempää yritysrupeamaa tähän kolmanteen yritykseen.
Kovasti plussatuulia kaikille, varsinkin AA:lle, jolla on ainakin yhteen tikkuun jo piirtynyt kaksi viivaa :)
Kandi kp 6/25-30+
Minäkin välillä kirjoittelen tänne.
Koulussa pitää kiirettä, hyvä niin. Ei ehdi vauvakuume liikaa pukkaa päälle.
Luulin tossa eilen jo et mult tää eka yrityskierto jää aivan äly lyhyeksi kun tuli jotain pientä vuotoa kun pyyhkäs, mut eipä oo enää näkynyt. Mitä lie sitten, kai tuo hormoonitoiminta pikkasen sekasin kun pillerit jäi pois. Finnit ainaki tuli takas=(
Mut eipä tänne ihmeempiä.
~MammaSiili yk1 kp10/? +siilinpoikanen 01/04~
Kiirettä on pitänyt pahasti viimepäivinä. Mutta talokaupat on nyt tehty ja olen ihan megaonnellinen!!! Nyt vaan Milo tuli kuumeeseen ja itsellänikin on vähän heikko olo ja kurkku kipeä.... Ei huvittais sairastaa. Mutta se hyvä puoli tässä on että ei päästä lähtemään mihinkään kyläilemään tänä vkloppuna. Jos se ovis vaikka tulisi... ;)
Mutta nyt en oo enää vuodellu mitään, eikä ole enää kipujakaan, joten en usko että mitään kohtuun olisi jäänyt. Mä en vuotanut yhtään mitään ainakaan 3 viikkon ennen menkkojakaan, luulisi jo että silloin olisi vuodellut jo jos jotain häikkää olisi.
AA. Onnea oviksen bongaamisesta! Jos nyt olisikin se teidän tärppikierto :) bd bd!
Gallup. Mulla on kaikissa raskauksissa ollut metallin maku suussa tosi vahvana ennen plussaamista. Muut oireet on tullut vasta sen jälkeen kun menkkojen olis pitäny alkaa, väsymys ja pahaolo.
Poppis. Me jo miehen kanssa keksittiin monen monituista tekosyytä että oltais vkloppuna päästy livahtamaan omiin touhuihin :) Se olis ollut tosi hauskaa, jäi vähän harmittamaan ettei päästy sitä toteuttamaan...
Mies sanoi että onneks meillä on autona Chevy Van, niin sillä on vähän enemmän tilaa harrastaa autopupuilua. Niin ja jos sattuis tärppi käymään niin lapsesta ihan varmaan tulis jenkkiauto harrastaja. Miehet...
Äh, nyt tuo pieni raasu heräs taas, siis Milo :)
Palailen.... +++++++++ puhureita isosti kaikille!
Hermione yk1 kp 15/ 31>
tervetuloa ninca! Mites teillä on lapsi voinut ripulin kourissa. meillä alkoi yrjöilynä maanataina ja jatkui ripulilla. edelleen on pikku tyttö ripulilla. Virkeä kuitenkin on ja jaksaa leikkiäkin. olen juottanut osmosal liuosta heti alusta lähtien joten se varmaan on auttanut. Pelkästään ei suostu ottamaan mutta maidon kanssa nokkamukista kyllä. Äsken söi jopa hiukan ruokaakin joten voiton pulella taitaa olla. jossain kyllä luki että jos viisi päivää kestää ripuli täytyy lääkäriin ottaa yhteyttä. Olimme koko perhe vatsataudissa. mulla alkaa nyt kans helpottamaan ja mies oli jo tänään töissä. Rankkaa hoitaa pientä kun itse on ihan heikkona oksentelusta.
Tyttöä oikein pelotti kun minä oksensin tiistai iltana. tuli mieleen että kuinkakohan sitä sit pelottaa, kun suppareista joskus ähisen pitkin nurkkia. Toivottavasti se tapahtuisi kuitenkin meille itse kullekin mahdollisimman pian.
Kovasti taas yritellään petiä raotella loppukuusta ja sitä ennenkin pitää tietenkään harjoitella :)
yk3 kp 8/35-48
Kirjotin just pitkän viestin ja olin hetken pois koneelta ja se katos bittiavaruuteen...
No anyway, edelleen odotellaan kovasti sitä kahta viivaa ilmestyväksi ja aika voimaton olo on asian suhteen, siksi en ole juurikaan kirjoitellu viime aikoina. Olisipa nyt se maaginen kuukausi... En uskalla kunnolla edes toivoa. kaikkien raskausoireiden kehittelyn olen yrittänyt lopettaa jo aikapäivää sitten, koska jo parin kierron jälkeen huomasin sen turhaksi. kaikki voi johtua kaikesta, joten nyt vaan odotellaan ja toivotaan et menkat ei ala ensiviikolla ja ettei se johtuis siitä et ne on vaan pelkästään myöhässä...
Sonteri, mikäs meininki siellä on? Eikös meillä ole melko samat vaiheet menossa?
Huomenna alkaa viikonloma ja lähdetään vuokattiin nauttimaan hetki talvesta ennen kesää. Sitten aloitan huhtikuun alusta 6h työajan, mitä odotan myös innolla, koska nyt tuntuu et olen aina vain töissä tai työmatkalla.
Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
Adelein yk 5 kp24/28-30
Nincalle tervetuloa vaan joukkoon kuumeilemaan.
AA mie oon kans käyttäny mammaksi.fi ovistestejä. En kertaakaan oo saanu tasavahvusia tai vahvempaa testiviivaa. Kuiteski oon todistetusti ovuloinut ja tulos tuhisee tuolla partsilla. Sillonkin oltiin just lapsettomuuspolilla käyty follikkeliultrassa ja isorakkula näky. Tikutin, mut en saanu tosi vahvaa testiviivaa missään vaiheessa. LH-tason nousun kuiteskin huomas viivojen vahvistumisesta ja heikentymisestä. Edelleenkään ei oo sitä kunnon viivaa tullut, mutta silti kyllä uskon ovuloineeni.
G: " Ennakoivia" raskausoireita en muista olleen. Oireet tais todenteolla vasta alkaa sit viikolla kuus tai jotain. Hillitön väsymys oli ja kovasti ilmavaivoja sekä etova olo eikä ruoka oikein maistunut. Olin myös flunssassa alkuraskaudesta.
ON: Menkkoja tässä oottelen kun oon taas ollu niin kärttynen ja väsyny, et eiköhän nää oireet taas mee PMS:n piikkiin. Joku kevät väsymys on varmaan iskeny kun vois vaan nukkuu koko ajan. Lisäks tuo kuuluisa katupöly on taas ruvenny ärsyttää eli keuhkoputkia ärsyttää ja nenä on tukossa ja silmät on kans ärtyneet.
Kovasti +++++++++++++pöllähdyksiä kaikille!!!
Sonteri yk5 kp29/30-33
kaikille uusille teretulemasta.
adeleille toivottelen plussapuhuria tahi oikeammin myrskyä, täällä toinen lähes yhtä masentunut tapaus joka on jättänyt palstailua vähemmälle samasta syystä.
Kandille vilkutuksia !
mä sain ovistikkuihin 3 päivänä viivoja 2 lähes samanvahvuiset ja yritin ottaa kaiken niistä irti, tänään tikkuun ei tullut kun ihan hailakka viiva.
Viipulille kiitokset kommenteista tuolla toisessa osiossa jossa kyselin noista mammaksin testeistä.
omaan napaan siis sellaisia juttujá, oikein muuta en osaa kommentoida, tsemppiä vaan yritykseen ja poppikselle sellaisia terveisiä että nyt osuu kohilleen eiks jesh.
aa kp 12/25-jotain yk 100034600 eli ihan liian monta en enää oikein edes muista
Just sain ovistestiin tosi vahvan plussa viivan, se oli jopa vahvempi kuin se kontrolliviiva. En oo koskaan ennen saanu ovistestiin noin vahvaa plussaa.
Tänään sitten heilutellaan peittoja niin paljon kuin vaan pystytään :) Kun vaan sais tuon pikkumiehen päikyille.... ;)
Hyvää vkloppua kaikille tonskailioille!
Hermione yk1 kp 17/31>
Minulla näköjään kierrosta on tullut puolen vuoden säännöllisyyden jälkeen epäsäännöllinen ja tuhruvuoto on tullut mukaan kuvioon. Eli elimistö on ihan sekaisin. Mitään helpotusta en voi tuohon kiertoon vielä lääkäriltä hakea koska imetän. Ja aion imettää kesään asti jolloin tyttö täyttää vuoden. Eli jättäydyn hieman taustalle nyt tämän kakkosen kuumeilun kanssa, kun näyttää siltä ettei ole edes edellytyksiä raskautua. Käyn teitä silloin tällöin moikkailemassa ja keskityn tyttelin hoitoon.
Oikein plussarikasta kevään jatkoa teille kaikille ja toivon sydämestäni että tärppi kaikille tulee!
Terveisin D.O. kera tyttelin
Me täällä vaan sairastellaan, Noelilla korvatulehdus ja itsellä kohta kolmatta viikkoa flunssaa... Plääh. Eipä paljon päästä peittoja pöllyttelemään, kun koko yön ajan toisen pitää nukkua Noelin vieressä... Ja kun on vielä ollut vieras kylässä koko viikonlopun, niin turha toivo. No, nyt on vasta kp10, joten tästä se oviksen bongaaminen vasta alkaa. Olisipas tyypillistä tuuria, etten nyt ovuloisikaan tässä kierrossa, sattuuhan sitäkin. Mutta käy miten käy, jotenkin nyt vaan ärsyttää koko homma, kun tutut sikiää ympärillä kuin puput. Naapurille syntyi toissapäivänä lapsi, ja tuttava juuri ilmoitti olevansa raskaana. Molempien puolesta olin tosi onnellinen, mutta kyllä se tavallaan paineita lisää itselle.
Mä en edes tiedä kiertoni pituutta, joten en yhtään osaa aavistella, milloin sitten joskus voisi testailla (ellei täti yllätä). Yritetään nyt vähintään kolmen päivän välein puuhailla, eiköhän se riitä. Varmaan jossain kp30-32 paikkeilla pitää testata, jos ei tuhrua eikä verta kuulu. Eli vielä kolmisen viikkoa pitää jaksaa odotella...
Kandi kp10/25-32??, yk 1 tai 2, jos km-kierto lasketaan
Hiljasta on taas tonskien piirissä. Missäs kaikki luuraa???
Adelein tsemppiä siule piinailuun. Taijat aikalailla tulla miun jälessä.
AA toivotaan sinne kanssa kovasti plussapuhureita.
Kandille onnea ja plussapölyä petipuuhiin.
Täällä ootellaan viisaasti vaan menkkoja alkaviks eikä elätellä mitään turhia toiveita. Oireita ei sen kummempia oo ku ennen menkkoja mitä on. Tosin pari päivää oli elohiiri vasemmassa kulmakarvassa, jota ei sitten hetkeen oo tapahtunu ja suu on täynnä aftoja, mikä sekään ei oo kauheen yleistä nykyään.
Alottelin tänään pakkaamaan hissukseen kamoja kun se muutto vaan lähestyy. Muutama päivä niin päästään pääsiäiseks siivoomaan sitä meijjän uutta kotia. Ihanaa.... Onneks se pitää mielen virkeenä vaikka ne menkat alkaski. Lisäks Liperissä on vielä täys talvi mistä täällä Helsingissä ei oo olllu tietookaan.
Sonteri kp 31/30-33 yk5
Onko kaikki luovuttaneet, kun mitään ei tonskien parissa tunnu tapahtuvan? Missäs kaikki vertaistuki luuraa??? ;o) Nostan tässä, ettei kohta olla Kiinassa asti.
Mites Adeleinen piinailut sujuu?? Siula tais olla vähä luhkäsempi kierto ku miula eli varmaan oot aika samoissa nyt miun kaa.
ON: Vielä ei täti punainen ole saapunut. Oireista en osaa sanoo mitään suuntaan tai toiseen. Testiä en meinaa, oman mielenterveyden kannalta tai menkkojen toivossa, tehdä vasta kun loppu viikosta. Toisaalta toivosin, et ne menkat tässä alkas ennen pääsiäistä kun ollaan lähössä mummolaan ja sitä meijjän taloo siivoomaan. Saas nähhä tuleeko raskauden jälkeen tästä pisin kierto???
Tänään ootellaan uutisia miun veljeltä kumpi tuli. Niillä on tänään LA ja kalvojen puhkasu. Eli pitäs sen tässä sitten ihan vuorokauden sisään maailmaan tulla kenties.
Ilmotelkaahan muutkin itestänne, etten itekseni täällä höpäjä....
Sonteri kp33/30-33 yk5
Jospa pari sanaa, ettei sonterin tarvitse täällä yksin huudella =D
Aika sissi muuten olet Sonteri, kun et oo vielä testaillut! =)
Hermione ainakin oli bongannut oviksen..jey! =)
Tänne ei kuulu mitään..Kp17 menosaa ja peittoja vielä heilutellaan..huoh. =D Saas nähdä..=)
Tahtoo plussia tähän pinoon!!! =)
t. poppis kp17/~31
Jospa minäkin kuulumisia laittelisin, on nyt sellainen välivaihe kierrossa ettei oikeen mitään tapahdu, ovikset meni eikä oikein vielä voi piinaillakkaan, vaikka aikamoista piinaa tää koko raskautumisen yrittäminenkin on.
Sonterilla on jännää, sekä omasta että veikan puolestaa...
omaan napaan ei mitään uutta kp 16/25-jotain on menossa. Yritän kestää meteliä jota takapihalta tulee siellä kun kaivetaan ja siirretään maata rakkarat piippaa aina kun ne peruuttaa.
sellaista tänne
aa
Viikon ajan ollut alavatsa tosi arka, välillä nippailee ja välillä jomottaa. Iho kukkii pahemmin kuin yleensä. Toki mulle se " menkkanäppy" yleensä tulee, mutta nyt on kp12!! Menkat oli sen verran kunnolliset, että tuskin ovat voineet olla mitkään valeversiot. Lienee siis koko kroppa aivan sekaisin vieläkin, huoh... Saa nähdä mitä tästä tulee. Ovislimoja ei näy eikä kuulu. Tai jotain sen tapaista oli joskus viikko sittten, mutta silloin oli menkat vasta ohi, ja kyseessä saattoi olla myös edellisen illan vierailun rippeet *punastuu* :)
No, tulisi nyt vaan ne menkat parin viikon päästä, niin pääsisin uuteen, normaalimpaan kiertoon.
AA ja Poppis meneekin sitten melkein samoissa... Viikon päästä voi jo vähän piinailla, vai mitä? :)
Ja Sonteriko se malttaa mielensä? Kyllä mäkin joulukuussa maltoin, kun olin melko varma plussasta. Ei ollut hirveä kiire testata, kun se kuukautisten myöhästyminen oli niin varma merkki säännölliseen kiertoon tottuneelle.
Kandi 12/25-32??
Voi vitsit Sonterilla on älyttömän jännä tilanne siellä! ++++++++ puhurit täältä sinne :)
Kandi. Mulla on ollut kanssa alkukierto tuollasta ihme oireilua ja naama kukki kanssa oikein urakalla, kai se on jotakin palutumista. Mulla oli jotakin ihme tuhrutteluakin , mikä sitten loppui kuin seinään.
ON. Ovis hyödynnettiin kunnolla, mutta en silti odota tältä kierrolta mitään ihmeitä. Punkkua olen juonut iltaisin lasillisen, mikä on ihanaa. Punkku maistuu mulle aina ;) Kiirettä on pitänyt täällä kotona kun poika on vieläkin räkätaudissa ja hirveän kärttyinen. Itsellänikin on jotakin flunssanpoikasta :( Sitten täytyisi jo alkaa pakkaamaan muuttolaatikoita, kun ehkä päästään muuttamaan jo ihan alkukuusta, joten kiirettä alkaa pitämään senkin puolesta. Mutta on se vaan ihanaa muuttaa omaan kotiin :)
Hermione yk1 kp20/31> Saa nähdä tuleeko edes sen ihmeemmin piinailtua tässä kierrossa....
se toimii sittenkin, eli mä sain tänään kaksi viivaa ovistestiin, toinen oli selkeästi hailakampi kun toinen mutta kuiteskii.
Toivottavasti tulos on luotettava, ensin siihen ei tullu mitään mutta noin parin minsan päästä hiphei siinä oli 2 viivaa
aa kp 9/viimeks 24