Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~ JOULUKUISTEN -06 maaliskuu ~

29.02.2008 |

Oli pakko jo tulla laittamaan uus pino vaikkei mitään asiaa ookkaan =)

Käytiin pizzalla ja elokuvissa ukon kanssa ja olipa kyllä ihana päästä " tuulettumaan" piiiiiiiitkästä aikaa =))

Siinäpä edellinen pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12340813&p=2&tmo…

Ja nyt iltapuuhiin ja nukkumaan että jaksaa nousta taas seitsemältä =/

iltavirkku Pimmi ja aamuvirkku Lassi

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti linkeistä ja nyt menen kahtomaan että mitä sieltä löytyykään ;)

Vierailija
42/74 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tinyzone.dk/product.asp?product=1796&sub=0&page=2

Tämä haalari tuli eilen. Haalarissa ei ole yhtään mitään vikaa, mutta minua alkoikin kiinnostaa yksi värikäs Minymon haalari! Tulin siis toisiin ajatuksiin. Aionkin tilata samanlaisen, mutta eri värisen haalarin.

Tilasin siis haalarin koossa 86 cm. Kyselin kokemuksia tuolla toisella palstalla haalarista. Tässä linkki keskusteluihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=111&m=12614610&p=1&tm…

Toivottavasti linkki toimii.

Haalarin koko on siis 86 cm. Väri on enemmän lämpimän sävyinen kuin siniseen viittaava luonnossa. Sopii sekä tytöille että pojille.

Pyydän samaa hintaa kuin maksoin itsekin eli 63 e.

Jos joku kiinnostuu, voi meilata:

iituli1970 at suomi24.fi (Osaatte varmasti muotoilla tuon oikean osoitteen muotoon.)

Jos haluat mittoja, pyydä meilillä. Toki voin niitä pyydettäessä laittaa tähänkin ketjuun.

Pk-seudulla asutaan. Pääsiäisen aikana on toimitus toimitus myös Tornioon/Kemiin mahdollinen. Samaten kuin ensi viikon lauantaina minne vain nelostien varteen. :-)

Ja sitten lopuksi: anteeksi, kun änkesin tämän myynti-ilmoituksen tännekin. Olkoot se viimeinen kerta.

Iituli

Vierailija
44/74 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla ihan varta vasten huhuileen,että joko pimmi mahtaa olla vauvaa hakemassa??

Johanna kaipaa leikkikaveria, pitää mennä...:)

Vierailija
45/74 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla jotain rustaamaan kun tinttikin jo huhuili =)

Kovasti on ollu jo jonkun aikaa menkkakipujen kaltaisia " aaltoiluja" mahassa ja selässä ja nytkin mietinnässä että pitäiskö ottaa panadolia kun olo meinaa olla aika vaikea, mutta sais tämä oottaa ainakin huomiseen kun huomenna mun vanhemmat tulee reissusta ja Lassillekin olis hoitopaikka :o

Miehen kanssa ollaan tässä tällä viikolla juteltu paljonkin Lassin synnytyksestä ja täytyy sanoa että nyt mua alkaa kyllä jännittää =/ Se on sen verran yllätyksellistä hommaa ku itse ei voi oikein vaikuttaa mihinkään että mä en tiiä miten päin ois mietin sitä että miten tässä käy... Mitä jos yhtäkkiä hulahtaaki vaan lapsivedet tai jos mulla alkaaki taas niillä reippailla supistuksilla ja oon just vaikka Lassin kanssa jossain tai mitä jos se alkaa kun mies on töissä ja sitten pitää sitä oottaa apuun ja vaikka mitä muuta =)

Tämä viikko on menny mukavasti ku mies on ollu selän takia saikulla, mutta ens viikolla painuu taas työmaalle... Mä en varmaan uskalla liikkua mihinkään ennen kuin kello lyö neljä =D

Mutta sepä taas noista jutuista...

Miilukka oli saanu liput! Hienoa =D

Iitulille tuosta myynti-ilmotuksesta että ei se mua ainakaan haittaa =) Eikä nuo muutkaan linkit, mutta mä en taida käydä kattomassa ku hommaan meidät vielä vararikkoon ;)

Äh, muut jutut pyyhkiyty jo muistista...

Niin, unista oli puhetta!

Lassi menee nykyään yöunille klo.20-21 ja nukkuu seitsemään. Päikkärit on noin tunnin, joskus vähän enemmän ja monesti ottaa autossa vielä pienet nokoset illalla jos ollaan käyty kyläilemässä.

Mutta nyt pitäis irtautua tästä koneesta ku meidän pitäis lähtä digiboksiostoksille kunhan Lassi herää...

Boksi on ollu jo puolitoista vuotta, mutta menossa taas vaihteeksi huoltoon... Tuo vanha on tallentava niin käydään ostamassa sille kaveriksi joku ihan perusboksi jota voidaan käyttää kun kalliimpi on huollossa. Nyt jo kauheet vierotusoireet vaikka ollaan oltu ilman telkkua vasta 5 päivää =D

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille ja mä koitan ilmotella kunhan lähtö tulee =)

Pimmi, Lassi ja monottaja 37+2

Vierailija
46/74 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on jo keskiviikosta tuntunut ihan viikonlopulta, kun mies on ollu saikulla. Oli 3 metallilastua hankkinut töissä silmäänsä, joita lekurissa sit parina päivänä noukittiin ennenkuin ruostuu...

Miilukalle sen verran, että ei tipu kotihoidontuen päälle pennin hyrrää ei:( Se on kyllä ihan peffasta! Mitens sitä vois omaa taloa harkitakaan, jos meinaa hoitovapaita pidellä :o Mulle tulee kokonaiset 235¿ kuussa + lapsilisä, jee! Että ihan miehen rahoilla sitä elellään...

Voi, Pimmi lähtee kohta hakee vauvan itselleen! Onpa ihanaa (ja varman taas aika kamalaa)<3 Ilmottelehan sitten:) Ja sitten meseen kyttäämään, josko olisit siellä kuvia näyttämässä;) Tai sähköpostiin tietty voit laittaa, kun et varmaan ehdi kauheesti mesessä roikkua. Mutta vaavi on nähtävä=) Jospa se siellä sisällä vielä vähän aikaa viihtyisi kuitenkin!

Poika heräsi, pitää mennä! Viikonloppuja!

t.jkv

Vierailija
47/74 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamulla Erican 1v3kk neuvolassa - ihanaa, oma th oli poissa ja tilalla toinen th, joka itseasiassa myös oli raskaana, vajaan viikon miun perässä ;)

Neiti sitten edelleen aikasta pitkä - 2käyrällä, ja vähän ylikin tais nyt mennä. Tasaisesti kasvaa, pituuteen nähden painoa sopivasti...

Mitat oli: 84.8cm, 11,770kg, 47pipo

Vois tuo neito alkaa jo käveleen, onneksi sentään jo vähän lupailee, kun alkaa kiinnostaa välillä tuo taluttamalla tepsuttelu. Jalkapalloa tykkää pelata, kun vain jaksaa/pystyy taluttamaan. Mutta minkäs sille voi, kun pitää ehtiä nopeasti paikasta toiseen ja kontaten pääsee nopeammin...

Päätin laittaa Erican taas ulos unille, kun ei tahtonut rauhoittua tuonne omaan sänkyyn. Ulos helppo laittaa nukkumaan, kun nukahtaa melkein siinä vaiheessa, kun virittää peittoja päälle. Eilen ei nukkunut sisällä kuin pari tuntia ja oli sen jälkeen tosi väsynyt - toki aamullakin heränny normaalia aikaisemmin. Nyt on tuolla ulkona nukkunut kolmisen tuntia ja yhtään ei ole ääntä kuulunu... Jos ennen kesää sitten siirtyy tuonne sisälle nukkumaan ;) Tuleva vauva vain tarviis jossain vaiheessa noita yhdistelmiä....

Nyt taidan lähtä lepuuttamaan jalkoja, kun olen istunut tässä koneella pari tuntia, tehden hiton taloushallinnon tehtävää (kaaviota pukkaa exelillä)....

--Mirpa rv 35+1 ja Erica (kauhia, kohta jo isosisko)--

Vierailija
48/74 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähetti eilen kamerakännykällä töihin kuvan tytöstä, jolla oli jotain punaista ainetta ihan hirveästi päässä. En ihan heti osannut arvata, että se punainen aine on verta. Soittelin perään ja kyllä sydän löi pari kertaa tyhjää, kun kuulin, mitä se on.

Tyttö oli ottanut yhteen sohvapöydän kanssa. Sohvapöytä jäi ihan varmasti kakkoseksi!

Isä käytti tyttöä terveysasemalla ja siellä oli sitten liimattu se reikä. Nyt on komea mustelma ja laastari otsassa. Toivottavasti ei jää pahaa arpea.

Pojalle, 5 v, ei ole vielä kertaakaan sattunut moista haaveria. Tyttö on niin rämäpäinen kuin olla voi, huh huh. Hän on kyllä yleensä erinomaisen taitava kiipeilijä-akrobaatti, mutta nyt sitten tuli virhearviointi.

Hui, kun te olette, Pimmi ja Mirpa, jo pitkällä. Onnea vaan loppuraskauteen ja synnytykseen!

Vierailija
49/74 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaks päivää vapaata miehen kanssa yhdessä! Yleensä aina viikonloppuisin on jotakin ohjelmaa mutta nyt ei oo mitään! Paitsi mies menee illalla tatuointimessuille mutta se on vasta illalla. Koko päivä aikaa olla yhdessä!

Päiväunista... Nemon unirytmi on aika lailla samanlainen kuin Lassin. Illalla nukahtaa yleensä yhdeksän aikaan ja aamulla herää seiskalta. Päiväunia nukkuu puolenpäivän aikaan noin tunnin, joskus vaan puoli tuntia, joskus saattaa mennä yli kaksikin. Mutta yleensä tunnin. Sitten saattaa vielä torkahtaa illalla autossa tai rattaissa mutta yleensä ei. Eli suht vähäuninen poika!

Just viimeks taisin kirjoittaa siitä että Nemo kitisee paljon. Olis vissiin pitänyt aikaisemmin sanoa kun saman tien lopetti kitinät ja nyt on taas tosi aurinkoinen. En tiedä mikä vaivasi.

Pimmillä on ihan kohta uusi vauva...:) Toivottavasti hermoilut on turhia ja aika on hyvä kun pieni päättää syntyä!

Iitulin perheessä oli sattunut haaveri. Hui! Täytyy kyllä sanoa että oli aika kumma veto mieheltä lähettää kuva verisestä vauvasta sen kummempia selittelemättä... Mä olisin varmaan pyörtynyt pelästyksestä! Mä säikähdin kanssa eilen että tuli sairaalareissu meillekin kun Nemo kaatui olohuoneessa ja löi otsansa lelulaatikon terävään kulmaan. Onneksi ei käynyt pahemmin, nyt on vaan iso ruhje otsassa.

Meillä oli kummallinen keskiviikkoaamu. Mä lähdin aikaisin kouluun ja Nemo jäi nukkumaan miehen kanssa. Herätin miehen ja sanoin että lähden, ja että Nemo on meidän sängyssä nukkumassa. Just kun olin laittamassa kenkiä jalkaan, kuulin että Nemo huuteli yläkerran portilla. En sanonut mitään ettei poika huomaisi että oon kotona, ettei alkais sitten itkemään kun lähden. Ajattelin että mies on siinä vieressä kuitenkin. Puolen tunnin päästä olin junassa kun mies soitti ja kysyi kuinka kauan Nemo on ollut hereillä. Itse oli just vasta herännyt, ja siinä Nemo oli istunut tyytyväisenä käytävän lattialla leikkimässä. Eli poika oli ollut puoli tuntia yksin hereillä. Hui! Onneksi ei käynyt mitään, ja onneksi mä olin muistanut laittaa yläkerran portin kiinni! Yleensä Nemo herättää meidät kun itse herää, mutta nyt oli vaan kiivennyt alas sängyltä ja lähtenyt leikkimään. Iso poika.

Mun on pitänyt jo pitkään kysyä teiltä, että pesettekö te tähtösiä saippualla? Mä en oo pessyt Nemoa kertaakaan muulla kuin vedellä, ja mietin että missä vaiheessa saippuaa yleensä aletaan käyttämään? Kylvyssä käydään kyllä usein, vähintään joka toinen päivä kun poika tykkää siellä loiskutella. Kyllä Nemo mun mielestä on ihan puhdas. En halua turhaan käyttää mitään ylimääräisiä aineita ettei iho kuivu, kun nyt ei tartte edes rasvata. Miten muilla?

Nyt huudellaan äitiä. Täytyy mennä.

Tinnis & Nemo

Vierailija
50/74 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju päikkäreillä ja ukko asioilla että jospa tässä ehtis turinoimaan =)

JKV:lle heti alkuun, että kyllä mä varmaan ennätän mesessä sen verran pyörähtämään että saan pari kuvaa laitettua =) Mies saa kylläkin hoitaa ne tälle koneelle ku meillä on uus kone ja se hiivatin windows vista... On kyllä niin känkkäränkkä koko saakelin käyttöjärjestelmä että hermot menee! Ja jos en heti ennätä kuvia laittamaan niin käyn ainaki tänne ilmottelemassa että kumpi tuli =)

Mirpan Erica on kyllä tosiaan aika pitkä tyttö :o Lassikin oli 1-v neuvolassa ihan vähän alle 80 cm että saattaa tuokin olla lähellä Erican lukemia, mutta en usko että ihan noin paljon =)

Kauheen laihalta tuntuu tuo poika nykyään ku venyy vaan pituutta ja syöminenkin on alkanu vähän tökkimään (!)... No, ei tuo nyt sentään nälkään oo kuolemassa mutta ennätti jo tottua siihen että maha ja posket oli niin pyöreenä =D

Ja Sara oli joutunu liimattavaksi! =/ Minäki oisin saanu varmaan sydärin tuommosesta viestistä, mutta onneksi ei ollu käyny pahemmin... Lassi on säästyny vielä pahimmilta kolhuilta mutta näyttää muuttuvan päivä päivältä uhkarohkeammaksi että ei taida olla kuin ajan kysymys että millon tapahtuu jotain... Sen muistan omasta lapsuudesta, että mun pikkusisko oli ihan mahdoton rämäpää ja sillä taitaa olla useampikin vanha arpi päässä muistona niistä ajoista =)

Meillä kävis varmaan just samalla lailla ku Tinnikselläkin... Tuo mies on niin mahdottoman sikeäuninen että ei varmasti heräis jos Lassi vaan leikkis vieressä. Meillä on aina yläkerran portti kiinni jos ollaan siellä ja ihan yölläkin pidetään kiinni ku portaiden yläpää on meidän makkarin ja Lassin huoneen välisellä käytävällä. Lassi kun nukkuu tuolla omassa huoneessa ja herättyään vaan aukasee oven ja taapertaa meitä herättämään niin menee siitä portaiden ohi...

Mulla kävi kerran niin että simahdin Lassin nukahdettua päikkäreille enkä heränny ku poju oli heränny. Lassi oli tietenki tyytyväisenä hiipparoinu kylppäriin ja hämmentämään kissojen hiekkalaatikoita...! Onneksi oli hämmentäny vaan sillä laatikoiden putsauslapiolla ja tuttikin oli suussa kun minäkin vihdoin ja viimein heräsin, että ei vissiin onneksi ollu syöny mitään :o

Tinnis muuten kyseli tuosta saippua käytöstä ja ei meilläkään oo käytetty saippuaa vielä ollenkaan. Lassilla nimittäin on tuo atooppinen ihottuma, joka on ollu viimeiset pari viikkoa (pakkaset) tosi pahana niin pestään ihan vaan vedellä... Tuon tavallisenkin kylvyn jälkeen poika pitää rasvata tosi huolellisesti päästä varpaisiin niin tiiä mitä se saippua tekis :o

Kyllä tuo poju tuoksuu ja näyttää ihan puhtaalta ilmanki saippuaa =)

Nyt pitää lähtä laittamaan tukkaa vähän paremmin ja ehkä jopa ripsariaki ku lähetään käymään kaupassa ja mummulassa laskemassa pulkkamäkeä =)

Pimmi (37+3) ja Lassi-taapertaja

Vierailija
51/74 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se oli aika raflaava veto lähettää kuva, mutta en mä (tollo) osannut vielä siitä kuvasta säikähtää, sillä en ymmärtänyt, että se oli verta. Onneksi oli mies " paikan päällä" , kun tytölle sattui se haaveri. Itse olisin varmasti sotkenut koko huushollin vereen. Lamaannun noissa yllättävissä tilanteissa. Mustelma on tosiaan komea. Toivottavasti ei tule ihan kauhean näkyvää arpea. Eipä siksi, on niitä itsellänikin. Nenän varressa on yksi, joka tuli siitä, kun rakas pikkuveljeni kaatoi television päälleni. Tuurilla kai ne laivatkin seilaa, voisi todeta lakonisesti. :-D

Saran mustelma on tosiaan komea. Saa nähdä, mitä Sara saa aikaiseksi isoveljensä ikään mennessä eli 5-vuotiaana. Isoveljellä ei ole laastaria kummempaa tarvinnut käyttää eikä niitäkään kovin usein, kun hän on NIIN varovainen. Liikaa ei saisi lapsukaisiaan verrata, mutta ovat joissakin asioissa niin erilaisia. Toisaalta niin ovat kyllä heidän vanhempansakin.

Mutta nyt lähden jatkamaan siivousta. Jokin kärpänen puri. Taisi olla se menkkahormonien aiheuttama.

Iituli

Vierailija
52/74 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai on ihan mun suosikkipäivä,kun illalla saunotaan ja syödään jätskiä iltapalalla:) ja on karkkipäivä!Tosin mutustellaan ne namut silloin kun Jossu on päikkäreillä! ;)

Kaameeta keliä luvanneet taas maanantaiksi, ottaa jo nyt päähän koko päivä.. Kun esikoisella on maanantaina vielä puheterapia,niin pitää autolla lähtee sellaisella kelillä ajelleen,ei kiinnostais yhtään! Jääny sellaisista keleistä kammo,kun joulukuussa kävi miten kävi!

Tosiaan, Saralle käyny huonosti:( On nää lapset vaan niin erilaisia:) Meillä ei oo ketään tarvinnu käydä paikkauttamassa, tosin nää kaksi isompaa ovat olleet niin rauhallisia tapauksia,mutta saapa nähdä milloin Johannalle alkaa tapahtumaan,kun on niin mahoton menemään joka suuntaan... Monet kerrat on jo keittiön penkeiltä tippunu ja olohuoneen sohvalta...jne. mutta ei mitään pahempaa oo tapahtunu. Jouluaattonahan Johanna tippu siskon sängyltä lattialla (ihan tavallinen sänky),ja oli punainen nenä.. ihan kuin Petteri Punakuonon nenä! siinä sitä sitten naurettiin,että pitäähän se jouluna olla punanenä talossa:)

Musta taas tuntuu että Johanna on ruennu saamaan massaa:) reidet on ainaki pullistunu.. ja syöhän tuo hyvin. Pitää puuta koputtaa,kun muutama kuukaus sitten ei juuri mikään maistunu,nyt syö ihan mitä vaan annetaan,jopa ihan puuroaki menee 2desiä iltaisin ja joskus annan aamupäivälläkin..

mutta itsepäinen jouluntähti riitelee isosiskon kanssa,joten....

Vierailija
53/74 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelma... Nimittäin VAIPPAongelma!

Lassi on käyttäny jo pitkän aikaa noita liberon 5 housuvaippoja jotka toimi ihan hyvin, mutta alko käymään imukyvyltään liian pieniksi öisin... Ostettiin sitten liberon 6 housuvaippoja kun onhan tuolla pojalla painoakin jo noin 12 kiloa, mutta eipä toiminu nekään öisin. Päivällä menee ihan hyvin, mutta yöllä pääsevät vissiin pyörimään jalassa niin että nehän ne vasta vuotaakin :S NO, ostettiin sitten liberon 6

teippi

vaippoja kun niitä saa säädettyä tiukemmalle ja tarvitaan kuitenkin lisää sitä imukykyä, MUTTA nekin vuotaa! Vaikka miten ollaan koitettu laittaa, teipit oikein huolella kiinni ja tarkistettu reunat jne niin joka hemmetin aamuyö mä saan herätä siihen ku Lassi itkee ihan märkänä sängyssä :( Alkaa ihan tosissaan tympiä ku nyt on menny jo useampi viikko niin että täytyy nousta yöllä vaihtamaan pojalle kuivaa vaippaa ja yöpukua ja peitto ja tyynykin on pesty vaikka kuinka monta kertaa =/

Huomenna mennäänkin sitten kauppaan ostamaan pamperseja että jospa tuo merkin vaihto auttais...

Mutta teiltä piti kysellä semmosta että onko kukaan muu jouluntähdistä näin kova pissaamaan öisin vai pitäiskö tässä huolestua?? :o

Ja olisko kenelläkään vinkkiä tuohon yövaippaan, että toimiiko joku merkki paremmin kuin muut? Päivisin ei oo sattunu vahinkoa pitkiin aikoihin että päivällä nuo liberotkin toimii ihan hyvin, mutta öisin ei tunnu auttavan mikään...

Märkänä on muuten aina etupuoli, että onkohan sillä sitten jotain vaikutusta kun Lassi on poika...?

Eipä mulla muuta ollutkaan...

Mennään tänään kattomaan mun kaverin kuukauden vanhaa vauvaa, että jospa se kannustais tätä meidän pienokaista tulemaan lähiaikoina =) Ja mielenkiinnolla odotan että mitähän Lassi tuumaa pienestä kun ei ole nähnytkään vauvoja vielä =)

Pimmi ja uinuva Lassi

Vierailija
54/74 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosi tylsä ilma, ei voi ulkona olla ku vaan sataa. =(

Mulla alko sit kaamee huono olo.. Sama kuin Myyn aikana. Kesti tonne 12rv asti, huokaus. Ei yhtään kiinnosta voida näin pahoin. Ja mahakin on kovalla, mutta eiköhän se siitä. Kaikki muu menee mut tää huono olo ei ole kiva.

Pimmillä aika sen kun vähenee. Muakin jänskättää nyt jo, vaikken ole edes neuvolassa käyny vielä. Ehkä kaikki tuntuu todellismmalta kun on käyny ekassa ultrassa. Kyllä kaikki menee hyvin. =) Niistä vaipoista, eikö oo olemassa jotain imukykyisempiä yövaippoja? Meillä myös liberot käytössä ja hyvin ovat toimineet meillä. Pojilla varmaan voi olla vähän eri asia.

Sara oli saanut kolhun päähänsä. Toivottavasti neidille ei jää siitä kovin pahaa arpea. Minäkin kysyin eilen meidä neidiltä, että olisko hänestä pitänyt tulla poika, kun on niin villi ja kiipeilee joka paikkaan, puristi päätään ja sanoi ei. Ihan kun olis muka ymmärtänyt mitä häneltä kysyin. =)

Nyt pitää mennä laittautuun, mennään mun kaverin tytön 1-v synttäreille kunhan Myy herää päikkäreiltä. Nukkuu päivisin 2-3h ja yöksi menee nukkuun 20.30-21 aikoihin ja herää 08.

Jee, enää ens viikko töitä ja sit alkaa 2 viikon loma!! Vois yrittää käydä vaikka risteilyllä lomalla. =)

Päivänjatkoja!

rusina rv6+5 ja jouluntähti Myy

Vierailija
55/74 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettu on väliaikaiseen asuntoon, kaikki on sekaisin vielä, mutta hermo ei pahemmin rikki vielä...? Nettipimennossa ollaan, mies tuskastui Elisaan ja sanoi kaikki liittymät irti, nyt mietitään että mikä otetaan.

Pimmille: Kokeile Lidlin Toujour vaippoja, junior-kokoa. Meidän pissapoika on niillä pysynyt kuivana yön. Ovat vielä kohtuullisen edullisiakin.

Mutta nyt kaffepöytään.

Lupaan olla aktiivisempi jatkossa, ihan teitä on ikävä!

Kirsikka ja Akseli-menomies

Vierailija
56/74 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannalla on joka aamu järjestään sukkikset/puolipotkarit pissassa ja joskus paitakin tai body jos sellainen on päällä... Sen oon huomannu,että jos bodyn laittaa tulee läpi pissat useemmin. Meillä on siis käytössä liberon housuvaipat kokoa 6,joka on 12kg eteen päin.Päivisin pitää hyvin,mutta yöllä ei.. ja Johannahan juo vielä yöllä maitoa niin tulee tuota pissaa tosi paljon ja aamulla yleensä vielä sängyssä kakkaa siihen yövaippaan,joten ääriään myöten täysi vaippa on meillä. Toimiskohan pampessit paremmin?! inhottava kun saa aina yövaatteet laittaa pesuun pissojen takia. Pitäis vaan yömaidoista vierottaa kunhan jaksais.....:(

Vierailija
57/74 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa kuin muillakin eli päivällä menee hyvin mutta yöllä falskaa. Aiemmin Lidlin vaipat toimi, mutta nyt kun niiden merkki vaihtui niin ei enää pidäkään yhtä hyvin. Pamperssit ollaan kokeiltu, muumivaippoja en ees halua testata, nyt menossa euroshopperit. Ne toimii parhaiten tähän mennessä! Nyt muutama yö kokeiltu eikä oo vahinkoja tullut. Nemo juo illalla tosi paljon maitoa, yleensä melkein puoli litraa. Ollaan annettu kun muuten päivällä juo huonosti eikä muuta ongelmaa oo ollut kuin tuo vaipan falskaaminen.

Mutta meillä tosiaan euroshopperit ainakin tähän mennessä toimii.

Tinnis & Nemo

Vierailija
58/74 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt tiiä oonko niin onnellinen siitä että muillakin samaa ongelmaa, mutta täytyy myöntää että ehkä se vähän helpotti tietää ettei Lassi oo ainoa joka tuntuu pissaavan vaipan ku vaipan täyteen :)

Meillä tosiaan kokeiltu nyt liberon housuvaipat kokoa 5 ja 6 ja teippivaipat kokoa 6 ja kaikki toimii ihan hyvin päivällä, mutta yöllä poika on märkänä viimeistään 8 tunnin unien jälkeen...

Lidlin vaippojan kokeiltiin joskus Lassin ollessa pienempi ja ne ei ollu meidän mielestä ollenkaan hyviä kun menivät ihan kivikoviksi jo yhdestä pissasta, mutta tiiäppä tuota että tekeekö enää samaa...

Muumivaippoja kokeiltiin kun Lassi oli ihan pieni ja ne oli kyllä ihan surkeita :o Sitäkään en tiiä minkälaisia nämä isompien vaipat olis, mutta ne pienten vaipat ei toiminu ei sitten ollenkaan...

Pamperseja ollaan käytetty ennenkin joten käytiin sitten eilen ostamassa pampersin housuvaippoja kokoa 6 ja viime yönä kävin kyllä vaihtamassa uuden vaipan neljän aikoihin kun tuntui siltä että tulee läpi hetkellä millä hyvänsä =/ Imukykyä olis ollu kyllä vielä, mutta kun Lassilla tuntuu menevän märäksi vaan se vaipan etuosa ja ne sivuresorit. Vaipan takaosaan ois mahtunu vielä vaikka kuinka paljon tavaraa :o

No, jos ei nuokaan toimi niin sitten vissiin kokeillaan euroshoppereita, pirkkaa, muumia ja lidliä =) Kyllä noista kaupoista vaippoja vielä löytyy ja koko ajanhan tuo poika kasvaa että ehkäpä nuo 6 housuvaipatkin alkaa jossain vaiheessa toimimaan paremmin...

Mutta nyt alkaa olla poju sen verran väsyny että pitää vieldä nukkumaan...

Kävin muuten eilen neuvolassa ja vauva on kuulemma

aivan

alhaalla eikä pääkään pääse enää liikkumaan että tulee millä hetkellä hyvänsä =)

Pimmi ja Lassi

Vierailija
59/74 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se Pimmi lähtee synnyttää :o Ihanaa! Ja meillä on myös tuota vaippaongelmaa, että usein ihan aamupissat (jos ei viedä heti potalle kun herää, ja aina ei viedä siinä toivossa et nukahtais vielä uudestaan) tulee läpi:( Aina vaippa ei oo edes ollenkaan täynnä, vaan jos on nukkunu hyvin ja siksi pissannu vähemmän yöllä, niin aamupissaa tulee niin kovalla paineella, että eihän se kaikki mihinkään kerkee imeytyy.

Ja oli yks jos toinenki tähtönen kolhinu itteensä:( Meillä on säästytty kans noilta. Välillä kopsahtaa pää lattiaan, mut se siitä. Tulipa kaamea olo kun lapset oli heränny ennen vanhempia! Voi mitä siinä olis voinutkaan sattua :o Toivotaan ettei nuita tapahtuis usein, meilläkin se on ihan mahdollista, jos tulee väliin nukkumaan. Mutta onneks sitä yleensä herää heti samaan aikaan..

Pakko täälläkin hehkuttaa, kun minusta tää on niin ihmeellistä (en tiedä vaikka olis ihan tavallistakin), että tomas juo juomansa lasista ihan itse! Muutaman päivän on nyt osannut ihan kallistaakin lasia, kun ennen piti vähän auttaa kun ei ymmärtäny kallistaa vaikka piti lasia käsissään. Nokkamukista ei ikinä innostunut, niin on juotettu 5-kuisesta asti vettä lasista. Korvikkeet juotettiin pullosta yli 1v:ksi, itse ei osannut juoda niitä. Ajattelin, että pakko ottaa se nokkis ainakin siinä vaiheessa, kun opettelee itse juomaan ja syömään, mut sepäs ottikin itse lasin pöydältä ja kävi juomaan :o

Muuta uutta ei kuulu meille.. Pimmin uutisia odotellessa:)

t.jkv

Vierailija
60/74 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä kyllä vannon noiden euroshopperien nimeen. Yhtään pissaa ei tuu läpi vaikka olis kuinka täynnä. Halpisvaipat rulaa! :)

Nemolle nousi viime yönä vähän kuumetta, joten mä jäin tänään pois koulusta hoitamaan. Poika on ihan hyväntuulinen kuitenkin. Yöllä oli tosi levoton, tuli meidän väliin jo puolenyön aikaan nukkumaan ja pyöri ja kitisi niin ettei kyllä kumpikaan saatu nukuttua. Mies ei herännyt mihinkään, aamulla oikein kehui kuinka hyvin oli nukkunut...:)

Onkos Pimmillä jo nyt uusi vauva kainalossa?

Tinnis & Nemo