Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~ JOULUKUISTEN -06 maaliskuu ~

29.02.2008 |

Oli pakko jo tulla laittamaan uus pino vaikkei mitään asiaa ookkaan =)

Käytiin pizzalla ja elokuvissa ukon kanssa ja olipa kyllä ihana päästä " tuulettumaan" piiiiiiiitkästä aikaa =))

Siinäpä edellinen pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12340813&p=2&tmo…

Ja nyt iltapuuhiin ja nukkumaan että jaksaa nousta taas seitsemältä =/

iltavirkku Pimmi ja aamuvirkku Lassi

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sit karkaa tuolta edellisestä pinosta tänne ;D

karkauspäivä oli jo meni menojaan, JA MEIJÄN ÄITI PÄTKÄYTTI MENNÄ KIHLOIHIN EILEN. :-O

minun vanhemmat eivät ikinä oo olleet naimisissa vaikka olivat yhessä liki 30vuotta ja 6 lasta tekivät ;) meikä vanhin,nuorin 13vee... kihloissa olivat ja reilu vuosi sitten erosivat :-o en ois sitäkään uskonut ikinä tapahtuvan.

aivan outoa oli alussa ajatella edes että ovat eronneet ja lapsuuden kotikaan ei tuntunut enää kodilta,ihan kuin olisi mennyt aivan vieraaseen paikkaan, en osaa oikein selittää mutta ihme tunne.

nyt sitten äiti on löytänyt uuden miehen ja on vihdoinkin onnellinen. sanoinkin että kait hääpäivä on sitten 4vuoden päästä seuraavana karkausvuonna ;)

mutta eipä mulla sen ihmeempää kun että viikonloppuja kaikille...ja tulkaahan kasvattamaan pinoa :)

Vierailija
22/74 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lauantai alkanu ihan normi-oloissa... piti mennä kattoon illalla lätkämatsia, mut ei saatukaan istumapaikkalippuja, niin en nyt sit lähekään :((((( Isäntähän ei sitä peliä voi väliin jättää, mut mie en sit viitsi kiusata omia vanhempiani hoitamaan kaikkia kolmea neitoa. Jos oltais saatu ne istumap. liput, niin isommat olis tullut mukaan... Tää on just tätä ...... Ite raataa koko ajan tän huushollin eteen - jättää kaiken harrastuksen (mut opiskeluhan on miun harrassatus - noin ainakin jotkut tuntuvat ajattelevan), ja isännän ei tarvii luopua mistään!!!!!!! Se on niin helppoo, kun voi vain lähteä huolehtimatta mistään - olenhan mie tääl kotona. Mut itse kun tarvii varata aikaa vaikka lääkäriin, niin aloita ensin hänen työvuorolistastaan ja sen jälkeen huolehdi, ettei häiritse hänen harrastuksiaan... Ja sit viel viittii sanoa, et aina olen saanut mennä kun on tarvinnu!!!!

Nyt loppu tää ruikutus ;))) Otan sit kaiken satasella takaisin ens syksynä ja talvena - tavoitehan on siis 2009 Helsinki City M.:n ja siitä pidän kiinni, et saan treenattua! Ja sit syksyllä jatkuu nää opinnotkin, että voin hyvällä syyllä jättää tämän vastuun välillä miehellekin.... Tosin ei nää opinnot vielä ole tauolla - neljä tenttiä olis vielä - tosin se viimeinen on reilua viikkoa ennen laskettua aikaa, joten saattaa jäädä väliin...

Mitähän tuosta Joulutähdestä.... Nukkuu tällä hetkellä tuolla pihalla (yleensä sellaisen 4h). Meillä ei vieläkään kävellä - eli ei tuolla neidolla ole vieläkään kiire mihinkään. Hän osaa sen verran hyvin komentaa, et saa siskot auttamaan, joten eihän sitä tarvi opetellakaan.....

Syöntiä harjoitellaan vaihtelevalla menestyksellä, välillä menee hyvin lusikalla, mut on lähinnä taas se nyrkki vaihe.

Mut nyt loppu ajatukset.... Ai niin Rusinalle onnea odotukseen!

Taidan lähteä lukemaan tenttiin... sitä omaa aikaa ;))))

--Mirpa ja tähtönen 7.12., isot siskot koneella ja masukki rv 34+2--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkauspäivä tuli ja meni, en kosinu miestä. Musta se on miehen tehtävä, eli odotellaan vielä jos se sen tajuais tehdä. Muuten kosin kyllä ite neljän vuoden kuluttua. =)

Meille ei mitään uutta. Mun pitäis soittaa sinne neuvolaan, että sais itelle ajan ja pääsis joskus sinne ekaan ultraan kurkistamaan onko kaikki tuolla sisällä ok. Maanantaina täytyy yrittää muistaa.

Miilukka tais mainita rupsahtaneensa, sama täällä. Painoa pitäis vielä pudottaa, mutta taitaa jäädä tonne ens vuoden puolelle kun raskaustesti näytti plussaa. Jos vain yrittäis elää terveellisesti tämä 9kk ja toivoa ettei painoa tulisi ihan hirmusti lisää.

Eipä nyt tuu mitään muuta mieleen... taidan mennä isännän viereen sohvalle katteleen telkkua.

Öitä!

Vierailija
24/74 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemo nukkuu ja mies on ollut koko päivän poissa ja tulee vasta joskus myöhään. Ihanaa kyllä välillä olla hereillä, yleensä nukahdan aina miehen kainaloon sohvalle. Mä tykkään kyllä valvoa myöhään mutta nyt oon ollut niin väsynyt ettenoo kyennyt. Kohta täytyy kyllä mennä nukkumaan, mies lupasi herätä Nemon kanssa aamulla mutta mä vähän epäilen että taitaa uni voittaa.

Meille ei kuulu mitään kummempia. Tänään oltiin Nemon serkun 6-v synttäreillä, paljon oli vilinää ja tuo meidän rauhaan tottunut poika nautti kyllä mutta oli aivan poikki kun päästiin kotiin. Huomenna olis vielä toiset synttärit, kun kaverin poika täyttää viis. Sit onkin syöty tarpeeks herkkuja yhdelle viikonlopulle...

Nemon unikoulu oli kyllä ajoitettu täydelliseen aikaan, kaikki meni ihan tosi hyvin! Nukahtaa omaan sänkyynsä ilman mitään itkuja ja nyt on ruvennut myös nukkumaan siellä koko yön kun aikaisemmin tuli aina kainaloon viimeistään viideltä. Jätettiin tällä viikolla myös tuttipullo pois, aikaisemmin sai vielä illalla maitoa pullosta. Nyt saa illalla sylissä maitoa nokkamukista samalla kun luetaan iltasatua. Sekin vaihto meni ilman mitään huutoja. Seuraavaks pitäis jättää unituttikin pois mutta sitä ei ihan tähän samaan syssyyn viitsi ottaa, se on kuitenkin vielä niin tärkeä. Kuitenkin mitä pikemmin sen parempi, mutta antaa nyt hetken mennä nukuttamisen ilman mitään muutoksia.

Itse syöminen ei kiinnosta Nemoa tippaakaan. Ei lusikalla eikä sormin. Tai siis sormin syö kyllä kurkkua ja banaania ja muuta sellaista mutta ei mitään " lautasruokaa" . Eikä enää edes juo itse nokkamukista. Tiedän kyllä että se tulee sitten aikanaan mutta pikkuhiljaa vois jo aloitella... Muutenkaan Nemo ei jaksa tehdä kauheasti mitään keskittymistä vaativaa. Jos ei palapelin palat mene heti paikoilleen niin heittää vaan kaikki olan yli ja lähtee muihin hommiin. Myöskään puhetta ei tuu kauheasti, joitain yksittäisiä sanoja on ja toistaa kyllä perässä jotain, mutta ei yhdistä sanoja eikä vastaile muuta kun nyökkäämällä tai puistelemalla päätään. Eilen oli jo suurta edistystä kun Nemo pyysi jotain: Kuukkuu (kurkkuu) ja osoitti jääkaappia. Yleensä pyytää vaan kitisemällä ja osoittelemalla jonnekin, enkä mä todellakaan aina ymmärrä mitä haluaa. Ja sitä kitinää riittää! Meidän aina ennen niin aurinkoinen poika on kyllä tosiaan alkanut vaatimaan!

Ei mutta nyt mä taidan painua unten maille. Omaa napaa tuli taas mutta ei voi mitään.

Tinnis & nukkuva enkeli

Vierailija
25/74 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas tiputtu kakkos-sivulle....nyt tää ei vetele olleskaan ;) tehdäänpä maaliskuusta oikeen ennätys pitkä pino.....

mites se pimmillä se laskettuaika??jokos se kolkuttelee ovella???alkaa ihan jänskäämään sun puolesta. oliko teillä tiedossa sukupuoli?

itellä ei mitään uutta... tänään meni ukko tampereelle viel näyttäytyyn ja katotaan nyt lopullinen päätös ;) kyllä se siltä näyttäs ett sinne tuli lähtö :-o

mutta meikäs rupee kohta jonottamaan noita KISSin lippuja jos vaikka saisi ostettua. yhdeksältä aukee lisäkeikan lipunmyynti...saattaahan ne linjatolla tukossa. ensimmäisen keikan liput meni 6minuutissa :-o mut katsotaan saanko.....

nyt sitten riviin taas mammat :D

--Miilukka + Lennukka joka kiipee koko ajan sohvalle ja äiti täällä sydän kurkussa koko ajan--

Vierailija
26/74 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko lähti töihin ja taas pitäis päästä eteen päin 5 päivää ihan omin avuin :o Mä en ymmärrä että miten voi ollakin paikat näin kipeänä ettei meinaa päästä edes sängystä ylös =/

No, laskettuun aikaan reilu 3 viikkoa että kohta pääsee nauttimaan taas vähän kevyemmästä olosta =)

Rusina huolehti tuosta painosta ja sama hommahan se oli mulla silloin alussa... Meinasin muka että nyt ei päästetä nousemaan niin paljon, mutta taas on tullu jo 15 tai 16 kiloa eikä loppua näy =/ Nooh, jospa ne tulevat häät innostais luopumaan tuosta herkuttelusta sitten raskauden jälkeen ;)

Meillä ei muuten kumpikaan kosinu ku mun äiti rupes kyselemään että eikö sitä nyt vois olla edes kihloissa kun on jo lapsikin ja tuumattiin sitten yks päivä miehen kanssa että mennäänkö käymään koruliikkeessä =) Ei kovin romanttista, mutta me ollaankin vähän tämmösiä =D

Jospa sulla mies kohta yllättäis ja tekin pääsette viettämään häitä kakkosen synnyttyä =)

Mirpallakin on näköjään samaa ongelmaa kuin täällä päin... Ukko juoksee tosiaan vaikka missä ilman mitään ongelmia, mutta ootappas jos mulla on edes lääkärikäynti niin siitä tuntuu olevan aina ihan kauheesti vaivaa.

Mä oon kyllä iltaisin muutenkin niin poikki että vaikka voiskin lähtä käymään jossain niin en mä jaksais kuitenkaan =)

Niin ja nyt tuo samperin taulapää on alkanu nurisemaan sitä kuinka hän ei saanu pidettyä oikeita varpajaisia Lassin syntymän jälkeen niin nythän sitten hänellä on oikeus juhlia kokonainen viikonloppu...!

Vitsiksi vannoi nähtyään mun ilmeen ja en kyllä uskokaan että on menossa yhtään mihinkään heti kun vauva on syntyny, mutta kyllä nuo kommentit pistää joskus kihisemään... Melkein joka viikonloppu jaksaa olla muistuttamassa siitä kuinka

kaikki

hänen perheelliset työkaverit saa juoda viikonloppuisin ja vaikka viikolla eikä vaimot nurise ollenkaan vastaan ja hän joutuu kokemaan niin kauheaa vääryyttä kun ei pääse vetämään päätä täyteen silloin kun haluaa... Just joo... Huoh...

Ja asiasta seuraavaan =)

Nemolla ja Lennillä näyttää olevan samoja vinkeitä ku Lassillakin =) Kaikkea pitäis saada, mutta se näytetään vaan kitisemällä, osoittamalla tai karjumalla anna anna anna... Kovasti on yritetty kysyä että mitä haluat, maitoa, leipää...? Mutta ei kun yks vaan hepuloi ja hyvällä tuurilla jopa osoittaa sitä mitä haluaa niin ettei tarvi käydä koko pöytää läpi... Muutenkin on kyllä aikamoinen kiukkupussi kun kehtaa hermostua jopa kissoille jos ne sattuu menemään yläkertaan karkuun tukistelevaa poikaa =)

Niin ja sohvalle kiipeillään täälläkin =/ Ei siinä muuta, mutta kun Lassin mielestä se on niin mahtava peuhauspaikka että kun pääsee sohvalle niin alkaa rynnimään siellä päättömästi ees taas ja tekee aika uhkarohkeita kaatumisia ja heittäytymisiä niin että siinä on pakko olla vieressä ettei toinen putoa lattialle... Räkättää, huutaa ja peuhaa niin että hiki valuu ja saa aivan mahdottomat hepulit jos nostetaan lattialle rauhottumaan =/ On muuten aikamoinen näky ku ukko heittäytyy polvilleen, pistää naaman kohti kattoa, silmät kiinni ja karjuu niin paljon ku keuhkoista lähtee :o Tavarat lentää käsistä ja äitin ja isin on parasta pysyä kaukana tai muuten suututaan vielä enemmän... Voi pientä enkeliä ;)

Mua muuten vähän mietityttää että pysyyköhän tämä tapaus enää kauan mahassa... Ollu jo viikon ajan maha ihan sekaisin ja nivusiin ja häpyluuhun ottaa välillä tosi kipeää =/ Välillä tuntuu siltä että alakerta räjähtää ja lapsivedet menee millä hetkellä hyvänsä ja välillä pienen myllertäessä tuntuu siltä että on pakko mennä vessaan tai tehdä jotain kun paineen tuntu on niin kauhea :o Mieskin katteli taas eilen tätä mun menoa ja totes että et sinä enää kolmea viikkoa oo yhtenä kappaleena. Kaverikin tuumas eilen että mun mahalle pitäis laittaa jotku kannattimet ku se näyttää ihan siltä niin kuin tippuis polviin =)

Jospa sitä tänään sais pakattua sairaalakassit valmiiksi ja etsis sitterin ja turvakaukalon niin ei tarvi niitä enää miettiä... Jotenki vaan ittellä on vieläkin semmonen olo että eihän tässä mennä synnyttämään vielä pitkiin aikoihin =) Oikeestaan ihan hyvä ajatellakin niin ettei iske paniikkia... Välillä kun tulee muisteltua Lassin synnytystä niin ois kyllä kiva jos ei muistais mitään =/

No joo... Menee taas niin jaaritteluksi että =)

Nyt aamukahvin keittoon ja pitää kokeilla että pystyiskö tuota imuria heiluttamaan vielä edes täällä alakerrassa ku kissat on näköjään taas riehunu yöllä niin että karvat pöllyää...

Pimmi, Lassi ja pieni 36+5

Vierailija
27/74 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikos Miilukka lippuja?! =)

Vierailija
28/74 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne meni ku kuumille kiville taas,jonossa siel oltiin mut ku pääsin läpi niin loppu olivat,toistaiseksi!!!

niitä saattaa viel saada kunhan jotkut peruu jne. jne. kaikki hätäpäissään nyt ostellu niitä mut sit saattavat viel perua ;D joten kärppänä tässä ollaan vielä jos sattus vapautumaan lippuja!!!

Vierailija
29/74 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liput plakkarissa ;)

Vierailija
30/74 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistaita.... ja jep jep!!! MITEN TÄÄLLÄ ON NÄIN HILJASTA!!!KYSYN VAAN?!?!?! ;)

EIPÄ MULLA MITÄÄN SEN KUMMOSEMPAA TAAS TÄLLE PÄIVÄLLE KU ETTÄ HOKASIN ETTÄ LENNILLE TULLU TAKAHAMMAS YLÖS :-O ÄLYTÖN RIEKALE ROIKKUU. REPPANALLA MUUTEN OLEKKAAN KU KOLME ALHAALLA JA NELJÄ YLHÄÄLLÄ + NYT TOI TAKAHAMMAS!

käpsyttelee ihan kivasti jo,konttaa välillä ja sit taas välillä käppäilee jonkin matkaa. ett kyl se siitä lähteepi :D

JA HEI...NYT SE SIT VARMISTU ETTÄ TAMPEREELLE MUUTETAAN KESÄKUUN ALUSTA HETI KUN TYTÖILLÄ LOPPUU KOULU :/ NYT VAAN ODOTELLAAN SOPIVAA KÄMPPÄÄ SIELTÄ JA TOIVOTTAVASTI ITÄPUOLISKOLTA KAUPUNKIA!!!

KUKAS SE OLIKAAN TÄÄLTÄ SIELTÄ TAMPEREELTA NÄÄS ;)

OIS TOSI KIVA SAADA SIELTÄ PÄIN JO JOTAIN " TUTTUJA" .

EIPÄ TÄSSÄ TÄLLÄ KERTAA PIRUMPII...JOS SITÄ YRITTÄIS KAIVAA UUDEN JUMPPA DVD:N TUOLTA HYLLYSTÄ (OLLU KYL SIELLÄ JO PITEMMÄN AIKAA) JA KAIVAA NOI JUMPPAKUMINAUHAT ESILLE JA RUVETA JUMPPAAMAAN..... TOISINSANOEN MÄ MAKAAN KUITENKIN VAAN LATTIALLA JA KATSON SITÄ VIDEOO ENKÄ TEE ITSE MITÄÄN ;) HEH

****MIILUKKA JO JALKA NISKAN TAKANA****

Vierailija
31/74 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liput plakkarissa ja muuttokin tulossa! Jee! Mie oon täälä Tampereella ainakin asumassa:) Mutta eteläisellä sellaisella. Vaan bussit kulkee...

Jaahas, jätkä heräsi, tulin siis vaan onnitteleen Miilukkaa...

t.jkv

Vierailija
32/74 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moips vaan!

tää valoilmiö ei vain ole se kaikkein mukavin - alkaa ahdistaa tää siivo - vaikka joka päivä siivois, niin nää kirkkaat ilmat tuo esiin uusia siivouksen kohteita :( Ja mie en tosiaankaan ole mikään himosiivooja, mut kyllä nuo näkyvät pölyt ja karvapallot jo alkaa ahdistaan - jos sais isännän imuroimaan (en itse oikein enää uskalla) illalla, kun on tuo uuni lämmitetty ja sit vois vähän huiskia noita pölyjä....

Eilen laitoin vauvalle vaatteet valmiiksi. Ompelin Erican päikkäreitten aikaan makuupussin turvakaukaloon, kun sattui olemaan kaukalon päällystyskangasta vielä jäljellä. Pitäisi vielä hakea kaukalo autotallista, et sais ommeltua siihen ne reiät oikeille kohdille. Sänkyynkin ompelin reunuksen ja verhon (aimmat on Ericalla pinniksessä vielä). Tänään pitäis kyllä yrittää tehdä opintojenkin eteen jotain.... mut ei vain jaksais...

Käytiin tänään Erican kanssa taas fysioterapiassa - harvakseltaan enää käydäänkään. Nyt neiti innostui käsistä kiinni pitäen potkimaan palloa ja kävelemään sen perässä - kotona tämä homma on kuihtunut pariin askeleeseen - eli toivoa on, että tääkin neito joskus kävelis itse. Ei muuta, mut alkaa jo tuota painoa olla ja kohta olis kannettavaa muitakin ;)

Mut nyt taidan mennä keittään päiväkahvit ja vähäksi aikaa sohvalle löhöämään - eilen ehdin kaikki 10 min. levätä ennen kuin Erica heräs päikkäreiltä (meni se uniaika ompelemiseen).

--Mirpa, kera mahan ja kolmen neidon--

Vierailija
33/74 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedetä että mistä se kämppä sieltä löytyy mutta toiveena on että sieltä itäiseltä puolelta :) saas nähä nyt....

saat sit meille toimia tampereen esittelijänä ainakin keskustassa ;) että oppis vähä liikkumaan siellä :) voi voi...kyllä vähä ajatuksena kauhistuttaa....mähän eksyn siellä kättelyssä enkä varmaan ees uskalla lenkillekkään lähteä kun eksyn ensimmäisessä risteyksessä enkä löyvä kotiinkaan enää sit :) pitää pitää osoite taskussa että voi kysyä sitten joltain ohikulkijalta että missäs tämmönen osote on ku asun siellä enkä löydä ;)

tulin jotenkuten heiluttua sen dvd:n tahdissakin mutta mun noi jumppakuminauhat oli vissiin lyhyempiä kuin videolla....tein sit vähä omaan tyyliin noita liikkeitä....vähän juosten kusten menin mutta tulipahan tehtytä nyt jotain niin sai hyvän mielen :)

Vierailija
34/74 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa myös lunta:)

Johanna jo puolituntia keikkunu hereillä päikkärien jälkeen. Tainnu vähentää päiväuniaan, 1,5tuntia tänään nukku.Mutta onneks yöunet on sitten pitkät, 20-7-30 yleensä:) joskus nukkuu kahdeksaanki asti.

Kuinkas pitkät päikkärit muilla nukutaan?

Kävin viime viikolla siskoni luona Kuopiossa,toki mulla oli tytöt mukana. Mun siskolla on vajaa pari viikkoa Johannaa nuorempi poika:) ja hyvin serkukset pärjäs keskenään. Eilen käytiin Viitasaarella kattomassa isännälle traktoria, mutta.. nyt on aikomas käydä taas Kuopiossa kattomassa yhtä.Saapa nähdä löytyykö sopivaa;) Aikoo vaihtaa uudempaan toisen noista nykyisistä traktoreista. Nyt on sitten reissattu taas ja kiva olla kotona.

Naapurista on 5v. poika meillä hoidossa,tuli jokin aika sitten.. ja on iltaan asti, ja huomenna tulee kanssa aamulla:) saapahan tytöt välillä leikkiä muidenki kuin sisarusten kanssa.

Eilen tilasin hobbyhallista uudet matot olohuoneeseen,toivottavasti ovat passelit. ja tulis nyt nopsasti pääsiäinen niin pääsis vaihtelemaan kevät-/kesäverhoja ikkunoihin;) muutenki sais paistaa aurinko, ei oo sitten pariin viikkoon juuri näyttäytyny...

Miilukalle onnea lippujen johdosta ja muutosta!

tintti ja Johanna 1v2kk

Vierailija
35/74 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät nukkuu tuolla, niin mulla on omaa aikaa..

Miilukan muutosta vielä, että äläs nyt ollenkaan pelkää siellä tätä " suurkaupunkia" , kun ei tää niin suuri ollenkaan ole, oikeesti! Keskusta on melkein yksi katu, jonka reunoilla on kaikki kaupat. Ja siitä voi välillä poiketa syrjemmälle kurkkimaan. Mutta eipä paljon tuu mentyä, kun ei siellä paljon mitään oo:) Ja omat kulmat oppii ihan varmasti tuntemaan. Sun pitää ettiä joku Tampereen kartta, niin näet, ettei se keskusta sen kummempi oo! Siitä sen hamottaa tosi hyvin!

Toivottavasti Tintin mattoprokkis onnistuu:) Millastas mattoa tilasit sieltä hobbarista?

Ja Mirpa laittoi vauvalle kaikki valmiiksi:) Kuulostat aika näppärältä mutsilta! Sähän voisitkin ommella mulle pari koristetyynyn päällistä, kun mä en tosiaankaan tajua noista ompeluksista mitään;) Olis varmaan hienoo kun vois vaan mennä kangaskauppaan ja vaihdella helposti sisustusta omilla tuotoksillaan... Ja kyllä se tytsy lätee vielä kävelemään, kunhan innostuu hommasta!

Meillä menee kaurapuuroa paketti kolmessa päivässä, kun tykätään siitä Tomaksen kaa hulluna 8) Arvatkaas, onko hyvää, kun laittaa pakkasesta mustikkaa, ja sit valion vadelmakeittoo, niin mmmm... Puurona aamupalaksi+iltapalaksi, jugurtin joukkoon, maidon kanssa " muroina" ... Vadelmat olis tosi ihania puurossa kanssa, mutta [b] sanokaas, voiko niitä ulkomaisia pakastevadelmia heittää puuron joukkoon, jos niitä ei kiehauta?[/b] Oliks niissä joku listeria :o?

Päikyistä Tintti kyseli. Meillä nukutaan 1h omassa sängyssä, josta herää pahantuulisena, eikä enää nukahda uudestaan. Joskus nukkuu vielä tunnin lisää meidän sängyssä. Yöunilla sama, eli kun herää ekan kerran kunnolla itkemään, niin ei rauhotu enää omaan sänkyyn. Joku paniikki iskee :o

Nyt iltaleivälle:) Kahviakin tekis mieli, vaan hulluko sitä tähän aikaan enää...

t.jkv

Vierailija
36/74 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin pudottu alas ja jatkan tenttiin lukemista. Toivottavasti huomenna ehtii enemmän!

Tinnis

Vierailija
37/74 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan päikkäreitä 3-4h ulkona. Olenkin tässä pohtinut, et pitää kohta puolin alkaa totuttamaan tuo neiti sisälle nukkumaan, kun en viitsi sitten vauva tarvitessa vaunuja, alkaa vaihtamaan istuinta ja vaunukoppaa keskenään.... No, jos vielä kuukaudenkin nukkuis tuolla ulkona, kattoo sitten.

Mein neiti vieroitti itsensä unirätistä (tutti vielä on), kun ompelin hänelle eilen uusia, harsoa toinen puoli ja puuvillakangasta toinen, jotta erottaa sitten vauvan räteistä. Hän ei eilen illalla sitten niitä kelpuuttanutkaan, vaan nakkas aina menemään ;) Nyt meni illalla ilman sitä rättiä, joten en sitä enää tarjoakaan - tutti saa riittää. Tuttia en vielä ihan raaski alkaa pois ottamaan, kun tuo nukkumaan laitto käy niin kivuttomasti - vien sänkyyn/rattaisiin niin ei tarvi muuta tehdä ja hiljaista on heti :) Isot siskotkin käyvät yöunille yhtä hyvin, ja se onkin se autuus, kun viimeistään ysiltä tulee hiljisuus taloon. Ens syksynä tosin viimeistään puoli ysiltä pitää olla unilla, kun esikko aloittaa sen eskarin.

Erica teki tänään iltapalalla historiaa - hän halusi juustoa ja leikkelettä - yleensä ennen ovat aina lentäneet pitkin lattioita maistamatta ;) ja suolakurkkuakin neiti olis halunnu enemmänkin, mut ei voinu yötä vasten.. Niin se makuaisti (tai tässä tapauksessa tunto, kun aiemmin ei ole edes suuhunsa asti laittanut) muuttuu..

Nyt kirjaa lukemaan...

Öitä kaikille!

--Mirpa ja Erica--

Vierailija
38/74 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä vain täältä viimeinkin lumiselta pk-seudulta! Halleluja, pitkään sitä saatiinkin odottaa. Helsingin keskustassa lunta tupruttaa ihan vaakatasossa. Onneksi saa täällä sisätiloissa vääntää lausuntoja, kirjoittaa pöytäkirjoja ja yrittää muutenkin olla viisaana. Runosuoneni loppui sykintänsä, kapulakieli ei onnistu nyt sitä vähäistäkään vertaa, joten tulinpa tänne.

Meillä ollaan toipumassa flunssista. Tosin minulle taitaa tulla jo uusi päälle. Yskä on vaivanut yli 2 viikkoa. Tytöllä oli kuumetta, mutta onneksi se laski eilen. Isä ja tyttö olivat niin suloisia, kun nukkuivat sikeästi vierekkäin aamulla. Minä olin evakossa olohuoneessa nukkumassa. En nuku samassa petissä, sillä sairaana ollessa armas jouluntähtemme on aika levoton ja äänekäs.

En tiedä, oletteko seuranneet tuota viereisen palstan Ticket-hysteriaa. Itsekin sorruin tilaamaan sieltä Ticketin Outletista. Innostuin muutenkin vähän noihin webshopeihin: Englannista tulee itselleni kolmet (!) kengät ja Jenkeistä yhdet. Tyttö saa ensi talveksi Minymon haalarin yhdestä tanskalaisesta putiikista. Ei harmainta hajua, millainen se on, mutta ajattelinpa kokeilla, kun Reimatec alkaa tökkiä. Onko teillä muilla tapana hamstrata vaatteita alesta jemmaan? Minulla on!

Työelämä maittaa taas, vaikka onkin turkasen kiireistä. No, eka loma odottaa jo reilun viikon päästä. Suuntaamme taas kohti mummoloita. Mies ja lapset lähtevät (lentävät) ennen minua. Saan olla ensi viikolla tiistaista lauantaihin yksin kotona!!! En voisi tarpeeksi hehkuttaa, kuinka odotan sitä. Sitten kurvaan yksin autolla tuollaisen pikku matkan (vajaat 800 km). Yhtään ei kyllä hirvitä, sillä olen ajanut sen joskus yksin aiemminkin. Se helpottaa erityisesti, ettei ole kahta tikittävää aikapommia takapenkillä. Paluumatkalla sitten onkin...

Huhtikuussa alkaakin sitten " arki" eli päiväkotirumba. Saapa nähdä, miten joulunstaramme sopeutuu päiväkotiin. Esikoiselle se on tuttua kauraa. Hän on kyllä ollut oikeastaan viime kesästä lähtien kotihoidossa, mutta hänkin lähti aikanaan hyvin pienenä päiväkotiin.

Että tämmöista.

Ai niin unista ja pakastevadelmista. Itse olen syönyt niitä keittämättä, mutta lapsille olen keittänyt soppaa. Tyttö koisailee yöllä keskimäärin 11-12 h ja päivällä 1,5 h. Tosin tämä vähän vaihtelee. Yhtä kaikki, hän on edelleen aikasen vähäuninen pikkunainen.

Iituli

Vierailija
39/74 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vinkkaappas mullekkin noita sivuja mistä sais ulkomailta vaatteita tilattua. minä ostan melkein kaiken hamstraten alennuksista kun saa kuiteskin neljälle muksulle ostaa vaatteet ja välillä jotain meille aikuisillekkin. pitkä penni menee muuten jos kaikki ostas normi hinoilla :-/

tänne ei mitään sen kummempaa,myös täällä hyvinkäällä tulee lunta aivan sukkana ja kiva viima. ei pitäis valittaa kun vihdoin tosiaan sitä lunta nyt on...ja kauaa ei kerkee edes enää olemaankaan...

hei sellasta mä vaan aattelin viel kysäistä tampereesta tietäviä että oliko tampereellä joku tampere-lisä tai kuntalisä saatavilla.

kun minä jotenkin käsitin että olisi vaan sairaan lapsen hoitotukea saaville :-o

hyvinkäällä nyt kuitenkin on tietyin perustein pätkätyöläisille ja vakkaripaikan omaaville ja en oo nyt ihan varma että joko se on tullu voimaan että kaikki kotiin jäävät sen saisivat jo, ainakin tulevaisuudessa sellanen uudistus tulossa.

Vierailija
40/74 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin sen Minymon täältä:

www.tinyzone.dk

Alla linkki pukuun:

http://www.tinyzone.dk/product.asp?product=1796&sub=0&page=2

Jos puku vaikuttaa hyvältä, tilaan pojalle sivuilla olevan ruskean. Haaveilen myös eräästä Ticketin haalarista.

Alla linkki Ticketin nettikauppaan:

http://shop.ticket2heaven.dk

Lisäksi on ainakin näitä:

www.butik-bambino.dk

www.petite-pomme.dk

www.abrakadabraaalborg.dws1.dk (tästä tosin taisi jollakin olla huonoja kokemuksia tuolla Vaatteet ja tarvikkeet -palstalla)

http://olgasunger.dk/

Toivottavasti linkit toimivat. Jos kiinnostaa, tulen ilmoittelemaan, millainen tuo haalari on ja miten asiat toimivat Tinyzonen kanssa.

Kengät tilasin itselleni täältä:

www.charlesager.co.uk

Iituli