Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonain päivänä vielä tinttaan lapseni tarharyhmän häirikkö-poikaa.

Vierailija
24.11.2008 |

Perkele! AINA sama lapsi milloin lyö, tönii, heittää lunta naamaan tms. Tädit vaan myhäilee, että "kyllähän meillä sellaistakin tapahtuu".

Todella mukava hakea itkuinen lapsi pois tarhasta, kun harva se päivä ekat sanat on "toi xxxxxx löi mua"

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammainen on vammainen, ei varmasti ymmärrä käyttäytyä kunnolla. Ja siksi kiusataan. Toisten vammaisten seurassa saa olla omiensa keskuudessa, tulee vähemmän kiusaamista ja vertaamista. Parempihan se on vammaisellekin.

Vierailija
2/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä lapsesi tarharyhmässä ei oikeasti edes ole ketään erityisen väkivaltaista lasta. Ehkä oma lapsesi on oppinut saamaan snulta huomiota ja hyväksyntää sillä, että hän kertoo tämän lapsen lyövän itseään. Ehkä ensimmäinen kerta olikin totta, mutta oman ylireagointisi takia tyttösi on nyt oppinut toimimaan noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyöminen (puolustusmielessä) on suositeltavaa. Ymmärrättehän, ettei väkivaltainen toiminta siihen lopu, vaan kierre voi jatkua loputtomiin.

Vaikka ongelmaa olisi vaikea muuten ratkaista, lyöminen on silti väärä keino, yksiselitteisesti.

Vierailija
4/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää asiaa oikein tosissaan, vaikka meinaattekin nyt ryhtyä puolustuskannalle ;-)

Vierailija
5/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄSTÄ ALOITUKSESTA VOISI TEHDÄ ILMOITUKSEN LASTENSUOJELUUN!

Vierailija
6/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut vuosia lastenhoitajana eri puolilla suomea ja erilaisissa ryhmissä tällaisten lasten osuus ov valitettavasti kasvussa.

Nämä itkekin pahoinvoivat lapset purkavat huonoa oloaan toisiin, joka missään nimessä ei ole sallittua. Lapsiryhmät vain ovat niin suuret tänä päivänä, että meillä ei aina riitä tällaiselle lapselle hoitajaa vierelle. se, että lapsi on kahdenpaikalla, ei juuri meitä auta.

Suurin ongelma on siinä, että kunnan resurssit eivät kertakaikkiaan riitä. ei ole avustajia sellaisille lapsille, jotka siitä todella hyötyisivät ja samalla koko ryhmä.

Meillä on omahoitaja systeemi, jolloin yhdellä hoitajalla oniästä riippuen 4-7 lasta. jos yksi lapsi on ns. haastellinen tapaus, joka puree lyö ja saa pahoja kiukkukohtauksia on yksi hoitaja pulassa. kun omahoitaja lähtee viemään raivostunutta lasta pois ryhmätilasta, muut jäävät vain odottamaan tai toinen hoitaja ottaa oman ja toisen hoitajan lapset omiin puuhiinsa.

olemme yrittäneet puhua erityislto:lle asiasta, mutta hän on sitä miltä, ettei kyseinen poika tarvitse vielä avustajaa. Resurrsseja ei kertakaikkiaan ole.

nouskaa te vanhemmat vaatimaan parempia palveluja ja avustajia meidän lisäksemme.

Vierailija
7/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon häirikön vanhemmista!

Vierailija
8/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ala tekemään mitään vaatimuksia SINUN työpaikallesi!!!

Se on hoitajien oma vastuu että työ saadaan tehtyä turvallisesti!

En edes tiedä jos olisit tarhassani, kukaan ei ole puhunut että sielä olisi tollasta. Mutta jos työ ei onnistu, siihen PITÄÄ vaatia lisää henkilökuntaa. Ja tehdä asia todellakin vaikka johtaja ohittaen ja tekemällä lisää valituksia. Teillä niitä lautakuntia riittää.

Se on TEIDÄN ammattietiikka ja moraali joka tässä kusee!

Ihan tekee huonoa lukea tälläsiä.

Mutta takasin vanhaan aiheeseen; kiusaamiseen.

Mistä teidän mielestä mahtaa kertoa että oma 3- vuotias poika tarhaan mennessä pari viikkoa takaperin tinttasi toisen lapsen äitiä OHIMENNEN?

Onko kasvatus siis pilalla -vai liiotellaanko aihetta?

Mieheni joka vei lasta hoitoon käski poikaamme pyytämään äidiltä anteeksi. Poika pyysi anteeksi ja tilanne oli siinä.

Tämä on sitä kasvattamista. Se että lapsi nakkaa toisen päälle hiekkaa tai napauttaa liukurilla on AINA puututtava asia. Mutta pienillä tarhaikäsillä se on vielä joskus tollasta.

* Kiinnostaa tietää miten puutuit tilanteeseen kun näit että lasta lyötiin?

* Entä puututko tilanteeseen jos näet että kaksi sinulle tuntematonta lasta tappelee?

Vierailija
9/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuotta poski ja silmä mustana, vaatteet revittyinä, kurkku mustelmilla kun on kuristettu, sääret potkittu mustelmille, miten reagoisit. Etkö sanoisi jo siinä vaiheessa, että lyö takaisin.

Minulla on lapsi, joka ei mielellään tappele, eikä lyö. Mutta kun pieksi pahimman kiusaajan, sai vihdoin rauhan käydä koulua.

Oli karmeaa kuunneltavaa kun lapsi kertoi, kuinka joskus aivan oksetti kun pelotti niin mennä kouluun ja maha oli kipeä. Yöllä ei nukkunut kun niin pelotti.

Olisiko hänen pitänyt vain kääntää toinen poski koko ajan?

lyöminen (puolustusmielessä) on suositeltavaa. Ymmärrättehän, ettei väkivaltainen toiminta siihen lopu, vaan kierre voi jatkua loputtomiin.

Vaikka ongelmaa olisi vaikea muuten ratkaista, lyöminen on silti väärä keino, yksiselitteisesti.

Vierailija
10/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan tarkoittanut että SINUN tulisi tehdä vaatimuksia MINUN työpaikalleni vaan noin yleisesti.

miten meidän moraali ja ammattietiikka tässä kusee, voisitko selventää?

Me olemme todella vaatineet ja valittaneet, johtaja kyllä tietää tilanteen samoin avustajista päättävä kelto, mutta kun ei ole resursseja tai tahtoa, kai lähinnä tuolla keltolla. ollaan pidetty palavereita yms. eikä mikään auta.

on tietysti hyviä ja huonoja päiviä. surettaa vaan lapsen puolesta kun pieni lapsi voi pahoin eikä ole resursseja-tai ne kohdennetaan väärin. olen huomannut, että neuvolassakin saa apua jos vaatimalla vaatii ja on itse yhteistyökykyinen, mutta vanhempi jonka mielestä omassa lapsessa ei ole vikaa jää kyllä auttamatta, vaikka päiväkodista menisi minkälaista lappua vanhempien mukana neuvolaan.

Vierailija
11/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi loukkaavaa

Vierailija
12/111 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos joku lyö, niin kerro jollekin aikuiselle, ja jos se ei auta, niin lyö takas.

Ikinä ei mun lapset ole tulleet valittamaan että joku kiusaa, osaavat puolustaa itseään jos on tarpeen. Ja ikinä ei ole tullut päiväkodista tai koulusta tietoa että mun lapset kiusaisi jotain.

Mun vanhemmat opetti myös mut puolustautumaan, pari kertaa sen jouduin siihen tilanteeseen, mutta mä olen aina tintannut takaisin ja sen ovat kaikki tienneet ja jättäneet mut rauhaan.

Vierailija
13/111 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat antaa kakaroidensa hillua, eikä pidä kuria. Ei uskota, että oma lapsi hakkaa ja riehuu ja kiusaa.

Jossain vaiheessa alkaa vanhemmilla katketa pinna päästä ja joku hullu pieksää nämä kauhukakarat kun niitä ei opet, ei lastentarhanopet, eikä omat vanhemmat saa kuriin.

Omille kauhukakaroille kannattais muuten opettaa etukäteen, että jos mätkit ja hakkaat ja kiusaat toisia niin joku päivä voi tulla vastaan sen verran iso sälli, että pieksää sinulta paskat housuun.

Vierailija
14/111 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpiin. Syyteen kyllä ovat saaneet siitä. Mutta on varmaan kannattanut siitä huolimatta.

Vierailija
15/111 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne aikuiset myhäile vaan eivät tiedä muutakaan tapaa kommentoida asiaa. Eivät voi mollata lasta muille vanhemmille, tajuathan sen.

Taatusti koettavat parhaansa pitääkseen pennun kurissa.

Vierailija
16/111 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stereotypioita, ymmärtämättömyyttä, käsitteiden sekamelskaa...

Erottakaa lapsi ja hänen käyttäytymisensä; käyttäytyminen voi olla väärin, lapsi sen käytöksen takana on arvokas ja rakas.

Sylvi Kekkonen on sanonut jotenkin näin: Pieni on se äidinrakkaus, jonka piiriin mahtuvat vain omat lapset.

Vierailija
17/111 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan "rakastaisit" oman lapsesi kiusaajaa, joka sylkee lapsesi päälle, nauraa tämän vaatteille, odottaa koulun jälkeen että voi kiusata matkalla kotiin, juonii koko luokan mukaan kiusaamiseen??

Vierailija
18/111 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosien varrella.

Tuossa vuosia sitten hyysäsin yhtä vittumaista kakaraa. Ihan vain sen takia, että kävi sääliksi kun sen äiti on ihan kahjo ja ei pitänyt mitään rajoja lapsesta.

Lapsi oli meillä kylässä ja söi ja leikki meidän lasten kanssa.

Kunnes päästiin eskariin.

Tuli meille ja supatteli esikoiselle, että "juostaan karkuun sun pikkuveljeä, kiusataan sitä, ei oteta leikkiin".

Oma poikani ei suostunut

Tiuski minulle, että ei ole tottunut tuollaista ruokaa syömään.

Haukkui minut kun meillä on niin tylsiä pleikkapelejä.

Kaveruutta jatkui kuitenkin hiukan viileämmissä väleissä kolmannelle luokalle asti, kunnes tämä kaveri alkoi oikein kunnollisen kiusaamisen.

Alkoi kertoa luokassa muille pojille valheita meistä ja juonitella kaikki poikaani vastaan. Hakkasi ja potki ja kiusasi. Saattoi soittaa kylään, mutta odottikin poikaporukan kanssa ja sylkivät ja repivät vaatteita.

Sydämeni on todella nykyään erittäin pieni. Pienempien sisarusten kohdalla olen oppinut sen, että en enää hyysää ketään vittumaista kakaraa. Annan upoa paskaan ihan rauhassa. Ei ole minun ongelma. Olen vain sanonut, että ei kannata leikkiä niiden kanssa, että siitä ei tule kuin vaikeuksia vain. Etsikää itsellenne hiukan paremmista perheistä olevia kavereita

Vierailija
19/111 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi lyö lasta toistuvasti- tee rikosilmoitus lyöjästä tai vaihda lapsesi luokkaa tai koulua

ota yhteiskoulutoimenjohtajaan/ poliisiin/ rehtoriin

muttä älä hyvä ihminen itse lyö= silloin olette TOSIpulassa

Vierailija
20/111 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hän ei todennäköisesti tee mitään kun saa purkaa oloaan.

Mutta itse olen myös monesti miettinyt poikani parin luokkakaverin ohi ajaessani, että haluttais nostaa nää pojat seinälle ja vähän puistella.

Kukaan ei voi kieltää ajatuksia. Ja olen aivan varma, että moni kiusatun lapsen äiti miettii aika väkivaltaisia ajatuksia näitä kiusaajalapsia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän