Karmeimmat suomalaisten biisien sanoitukset! Nyt listaa!
1) Aikakone: Aarresaaren luona, surun tuolla PUOLLA. Ei tota noin voi sanoa! Pakkoriimi.
2) Yö: Laulu rakkaudelle
" monet laulut kertoo kuinka juodaan
kuinka perhe ulos potkitaan
monet laulut kertoo miten lyödään
ja kuinka rikkaudet kokoon haalitaan "
Eh, kuinka niin? Kyllä niitä rakkauslauluja on tohon verrattuna suhteessa 100 000:1... Montako rikkauslaulua on? Rikas mies jos oisin, vai. Ihan pimee sanotus.
3) Hanna Ekola, joku fiilistelybiisi, jossa laulettiin jotakuinkin, että " vielä on vuoro orvokin, nostaa piilosta päänsä, katsoa silmin tummaisin, trallalaa ystäväänsä.
Silmät voi olla ruskeat, verestävät, turvokosissa, mutta että tummaiset?
Nämä noin päällimmäisenä.
Kommentit (100)
se on kaikessa surullisuudessaan ja haikeudessaan juuri sitä mitä miehestäni ajattelen. kaunista!
sen sijaan en tajua eppu normaalin sanoituksia. myös popeda saa karvani nousemaan pystyyn, eikä suinkaan ihastuksesta! " kuumassa uunissa aikansa muhii taikinamöykky tää-ää"
Jos et sinä enää minusta piittaa, tuulet kääntyy luoteeseen.
Jos et sinä enää minua kaipaa, joudun yksin vuoteeseen.
Peiton käärin rullaksi, sen asettelen viereeni, kuvittelen että siinä oot.
Aamuyö niin lohduton, sängyssäni yhä on peitto untuvilla täytetty.
Jos et sinä enää minua tahdo, olen kylmä ja kivinen kaivo.
Piha ilman sadettajaa, sitä minä olen jos sua en saa.
Jos et sinä enää minua huoli, olen puu jonka salama nuoli.
Palanut ja revitty maa, sitä minä olen jos sua en saa.
Jos et sinä enää minusta täyty, viikko vaihtuu seuraavaan.
Jos et sinä enää minua toivo, joudun yksin tiskaamaan.
Vastaan vaikka kysy et, siirrän puhtaat lautaset kuivauskaappiin alahyllylle.
Aamupäivä laahustaa, täytyy iltaa taluttaa ja laittaa niinkuin vanhus nukkumaan.
Tarvitsen sut, mä tarvitsen sut kun vaiti on pellon multa.
Tarvitsen sut, mä tarvitsen sut kun kelloista loppuu aika,
ja ahtaana vyöryy ilma.
Jos et sinä enää minua tahdo, olen piha ilman sadettajaa.
Sitä minä olen jos sua en saa.
Vierailija:
http: //www. youtube. com/watch?v=IrSRc4rGf_A
tosta tuli nuoruus mieleen... hih mitä aikaa.
Mutta eiköhän sanoitusten " ykkösiä" oo Sepi Kumpulaisen (laulava talonmies) laulut... " Armotontaaaaa menoaaa pannaan nyyyt vauhdillaaaa... eteenpäääin eikä koskaan meee mistään nyyyyt tingiiitäää"
" Jos et sinä enää minusta täyty, viikko vaihtuu seuraavaan.
Jos et sinä enää minua toivo, joudun yksin tiskaamaan."
Niin eli jossei ukko kelpaa, niin sitten antaa ajan kulua. Jossei akka halua asua ukon kanssa ja passata tätä piloille, tämä joutuu (omg!) tiskaamaan yksin ensimmäistä (?) kertaa elämässään. Aaaarggh!!!
Ps. Juujuu, TIEDÄN ettei sanoja ole tarkoitettu noin, mutta minä provosoidun herkästi ja mielestäni sanoittaja voisi itsekin pohtia, kuinka hänen tekstinsä voi ymmärtää ;).
Pps. Sanat ovat myös jotenkin omahyväiset ja ruikuttavat. Tulee mieleen tälläinen väärinymmärretty taiteilija-tyyppi, joita näkee baarissa ihan liikaa.
mä oon ymmärtäny tän tiskijutun niin, et se kuvaa yhdellä tapaa tän pariskunnan arkea: aiemmin ne aina tiskas yhdessä toinen pesi, toinen kuivas, sit jos ne eroo, tää jätkä joutuu tiskaan yksin ja sit se muistelee niitten yhteisiä hetkiä ja toimii samoin, vaikka toinen ei enää ookkaan paikalla " vastaan vaikka kysy et, siirrän puhtaat lautaset kuivauskaappiin alahyllylle..."
oikeasti jos biisissä lauletaan, että ' Jää, muuten juna kulkee läpi mun pään' ei se ole mikään loistava kielikuva vaan vain todella huono sanoitus.
Zen Cafelle ääni myös. Älyllistä? Biisien sarkasmi ja huumori on todella helposti oivallettavissa, ne ymmärtää koirakin. Juuri siksi biisit ja sanoitukset ovat niin huonoja.
- ole mulle laskeutumisvalo...
- tuo mulle taivaalta kuusi kuuta, paa saturnuksen renkaat sormiini mun, mikään ei mun hulluuttani voita siksi sinuun turvaudun enkä pyydä liikaa...
Näitä on monia, monia muitakin, en millään vaan nyt saa enempää päähäni.
" aamun mies vain jakaa lehden..."
Mikä hiton aamun mies?
Vierailija:
" rahat on loppu" ja jotain.. Mä en kestänyt niitä sanoja, siis melodia oli ihan ok ja biisi olisi voinut ollakin ihan hyvä, jos sanoitus olis ollu ihan jotain muuta.
miten se voi toivoa että se saisi laulaa tän biisin uudelleen? haluaako se uudestaan sellaisen tilanteen että pitää sanoa " älä mee" ?
Laulan sulle tämän laulun
oo mun ystävä ja kuule
vaikka sua mä liioin kuunnellutkaan en,
nyt vasta huomaan kuinka sua mä tarvitsen
anna mun jatkaa
Laulan sulle tämän laulun
vasta ensimmäistä kertaa
mut mä toivon ettei tää oo viimeinen
sua laiminlöin ja koskaan ymmärtänyt en,
kun sydän itkee
Hei älä mee, tai viet multa kaiken
ilman sua elää en enää voi
älä mee, tai viet multa kaiken
ethän mee, sä et jättää mua saa
Millainen on huominen
jos luokseni et enää palaa
itseäni ainoastaan syyttää saan
kulkija huoleton joka kiroaa luontoaan
jos haluut tietää
Nyt vasta huomaan kuinka sua mä tarvitsen
kun sydän itkee
et jättää mua saa
Vierailija:
" leijan jonka sulle lähetin yli vuorten, tuuli kuljettaa, tuuli tuoda saa..."Musta ihan kamala, koska mulle tulee leijasta mieleen PIERU enkä välttämättä haluaisi että joku lähettäisi mulle pierua...
onnistuit mahduttamaan peräti kaksi virhettä samaan knoppailulauseeseen. Kevät on Tavaramarkkinoiden biisi, Liisa Akimofin tekemä ja esittämä.
Vierailija:
se Kevät (keba esittäjänä)sinä tarjosit vain salmiakkia, minä olin hölmö panin peliin koko elämän, on aika hyvä kappale kokonaisuudessaan, juicen sanoitus.
-Nuppi, nuppi, lipputangonnuppi isoisän päähän putosi..
- Kun katselit mua välitunnilla ja seurasin sua kotiin illalla... yöks koko laulu. Mikä se sana on englanniksi kyttääjä se tulee mieleen tän laulun henkilöstä.
- Hei milloin hanat aukeaa....
jossa ne istuu baarissa. Kohta " ...lenkkitossut sylissä, se kai toivoo se saa miehen, jos se jumppaa" tms. sekä koko biisi on niin ärsyttävän leuhka, että saan näppylöitä. Laulussa koko ajan korostetaan, kuinka minäkertoja on vapaa taiteilija, vaikka muut naureskelivat, niin hänpä näytti...argh.
No, ehkä tämä inho kertoo enemmän minusta kuin biisin sanoituksen absoluuttisesta huonoudesta ;)
Lisäksi elämystä voimistaa Maija Vilkkumaan tosi epäselvä tapa ääntää laulun sanat.
Kevät-biisin esittin Tavaramarkkinat, ei Keba. Sanat on Liisa Akimofin, ei Juicen.
" No joo, täälä tuli jo aika monta mun lempparia mainittua
mä oikeasti pidän Hanhiniemen sanotuksista, ja se Kevät (keba esittäjänä)sinä tarjosit vain salmiakkia, minä olin hölmö panin peliin koko elämän, on aika hyvä kappale kokonaisuudessaan, juicen sanoitus."
Joku muukin ehti mainita Tavaramarkkinoiden biisistä...
118
Oksettavia ja HUONOJA sanoituksia.
haudallas kukkaset nauraneet ei...
onhan se saavutus kundiporukan silmissä saada pihtari viimeinkin " antamaan" . Siksi " kymmenen pistettä neitsyydestä sai se jätkä. Ai ai."