Karmeimmat suomalaisten biisien sanoitukset! Nyt listaa!
1) Aikakone: Aarresaaren luona, surun tuolla PUOLLA. Ei tota noin voi sanoa! Pakkoriimi.
2) Yö: Laulu rakkaudelle
" monet laulut kertoo kuinka juodaan
kuinka perhe ulos potkitaan
monet laulut kertoo miten lyödään
ja kuinka rikkaudet kokoon haalitaan "
Eh, kuinka niin? Kyllä niitä rakkauslauluja on tohon verrattuna suhteessa 100 000:1... Montako rikkauslaulua on? Rikas mies jos oisin, vai. Ihan pimee sanotus.
3) Hanna Ekola, joku fiilistelybiisi, jossa laulettiin jotakuinkin, että " vielä on vuoro orvokin, nostaa piilosta päänsä, katsoa silmin tummaisin, trallalaa ystäväänsä.
Silmät voi olla ruskeat, verestävät, turvokosissa, mutta että tummaiset?
Nämä noin päällimmäisenä.
Kommentit (100)
Hinnat nousee kuitenkin ensi kuussa tai tulee kahvipula niin pitää hamstrata
Preussinpunainen tai berliininpunainen on poltettua (puna)okraa tai bolusta (punaliitua) ja hehkutettua rautaoksidia muistuttava väri. Se on myös punapuusta saatu lakkaväri. Preussinpunainen on lämpimän ruskean punainen, ruosteenpunainen, voisi kai sanoa tietty tiilenpunainen väri.
oli ne kirjoitettu sitten sarkasmiksi, itseruoskinnaksi tai miksi tahansa. Paska biisi = paska biisi minun korviini. Saa tykätä rauhassa, mutta on aivan turha alkaa vetoamaan älykkyyden puutteeseen, jossei jaksa kuunnella tuollaisia bändejä.
Mä päätin leffaan lähtee, katsomaan uutta tähtee
Kun mä sinne tuun, ootkin kanssa jonkun muun
Sun pitäis nyt jo tietää, en aio kaikkee sietää
Sen sä vielä näät, yksin jäät
Mä aloin deittiä tuijottaa, ei tule teeveestä muutakaan
Sä siellä nyt jo etsit muijaa seuraavaa
Sä lupasit mua rakastaa, mut eiks tää oo jo vähän vaikeaa
Ja sä et musta enää nuija seuraa saa
jne.
Great.
Samaten Pauli Hanhiniemellä, tosin niiden idean olen löytänyt nyt vasta aikuisiällä. Epuilla oli mun mielestä aika kökköjä riimejä ennen mutta nyt kun olen lukenut lapsille Tiitiäisen satupuuta niin jotenkin nekin alkavat asettua kohdalleen. Äiti on tainnut vaikuttaa poikansa sanoituksiin jonkun verran :)
Lauri Tähkä on sellainen että sillä vähän ontuu. Sääli, koska muuten tykkään sen biiseistä. " Mun täytyy rakastaa nää elämät roskiin" on minusta aika outo ajatus.
Vierailija:
Zen Cafe on hiukkasen liian älyllistä joillekin...
Ainakin se yksi, joka jonain kesänä soi jatkuvasti radiossa. En muista tarkkaan, oli jotain sellasta et, jos et sinä enää minua halua, olen kylmä ja kivinen jotain jotain ruikun ruikun.
Taitaa olla niin, ettei kunnon sanoittajia ole Juicen ja Tuomari Nurmion jälkeen juuri tullut.
Kyllä Ultra Bralla on hyviäkin biisejä, varsinkin ekalla pitkällä levyllä, mutta siitä alkoi alamäki. Niin, siinä levyllä muuten on muitakin kuin Sinnemäen sanoituksia.
Vierailija:
Vaihdan aina kanavaa kun sen ininä alkaa. Silti olen jäänyt miettimään senkin biisin sanoja jossa lauletaan että " mullon tästä asti aikaa, muutama lantti mammonaa, mielin määrin kahvii ja tupakkaa" .
Mutta ei se siltikään oikeen järkeen käy... jos on vaan muutama lantti, niin ei niillä ihan mielinmäärin kahvia tai tupakkaa ostella. :D
Jokaiselle jotakin ilmeisesti...
mä oikeasti pidän Hanhiniemen sanotuksista, ja se Kevät (keba esittäjänä)sinä tarjosit vain salmiakkia, minä olin hölmö panin peliin koko elämän, on aika hyvä kappale kokonaisuudessaan, juicen sanoitus.
Iskelmissä on monesti jotain naurettavia sanoituksia mutta mä en kauheasti välitä Popedan tuotannosta.
Zen Cafen ääntämistapa ärsyttää.
Eli on aikaa, rahaa, kahvia ja tupakkaa. Ei oikein muuta fiksua tekemistä.
" Hän aamukahvin vuoteeseen on tuonut rakkaalleen
Valo taittuu ikkunasta onnen hetkeen jokaiseen
Saa peiton alla kokopäivän tehdä taikojaan
ja tuntea kun lumi peittää maan"
Miten saa peiton alla tuntea, että lumi peittää maan?
kahviin ja tupakkaan. Siis eikö sen tule ikinä nälkä? Ja voishan sitä joskus jotain muutakin juoda kuin kahvia. Totta on kyllä että nuo hinnat nousee jatkuvasti, eli ehkä siinä sittenkin oli joku järki. Kiitos siskot kun autoitte.
jätkä asuu kotona ja äiti hommaa peräkammarinpojalle kahvit ja tupakat, muutama lantti jää käteen niiden kaljojen jälkeen. ;)
Kyse on enemmänkin siitä, osaako kuuntelija tulkita ne oikein!!
Huvitti täällä muutamat haukutut laulut, kun ei osata miettiä minkä kielikuvia jokin lause on.
Esim se Jää, muuten juna kulkee läpi mun pään - tuli radiosta, kun olin menettänyt rakkaan ihmisen. Mietin kyyneleitteni joukossa, että olisin vielä jäänyt, sun kuolemas sai aikaan sellaisen surun ja päänsäryn. mulle junan kulkeminen pään läpi tarkoittaa hemmetinmoista päänsärkyä, mutta se menee ohi (no ei mennyt yhtä nopeasti kuin juna mut kuitenkin!)
Ne vaan kuulostaan paremmalta englanniks.
Eppu Normaalin kappale on mulle vieläkin arvoitus:
" Nyt reppu jupiset riipisi rupiset tai katkon sinulta nyörit. Korvaani karmeat juttusi supiset, kotona turhaan jaloissa pyörit. Et jättää saa pois sanakaan, et sitä kaunistakaan."
Pidän kyllä Epuista ja minusta sanat on jotenkin kivasti kirjoitettu, mutta en ymmärrä niiden sanomaa.
Sillä on se reppu mukana reissuillaan ja se kysyy siltä mitä tulikaan taas tehtyä. Jotenkin näin minä sen ajattelen, eihän siihen tietysti mitään oikeaa tulkintaa ole.
Vierailija:
Eppu Normaalin kappale on mulle vieläkin arvoitus:
" Nyt reppu jupiset riipisi rupiset tai katkon sinulta nyörit. Korvaani karmeat juttusi supiset, kotona turhaan jaloissa pyörit. Et jättää saa pois sanakaan, et sitä kaunistakaan."
Piti ihan rueta miettimään koko kappale uusiks.
Vierailija:
Missä miehet ratsastaa
Siellä lampaat ei voi laiduntaaVoe elämä :D
Zen Cafe on hiukkasen liian älyllistä joillekin...
Vierailija: