Karmeimmat suomalaisten biisien sanoitukset! Nyt listaa!
1) Aikakone: Aarresaaren luona, surun tuolla PUOLLA. Ei tota noin voi sanoa! Pakkoriimi.
2) Yö: Laulu rakkaudelle
" monet laulut kertoo kuinka juodaan
kuinka perhe ulos potkitaan
monet laulut kertoo miten lyödään
ja kuinka rikkaudet kokoon haalitaan "
Eh, kuinka niin? Kyllä niitä rakkauslauluja on tohon verrattuna suhteessa 100 000:1... Montako rikkauslaulua on? Rikas mies jos oisin, vai. Ihan pimee sanotus.
3) Hanna Ekola, joku fiilistelybiisi, jossa laulettiin jotakuinkin, että " vielä on vuoro orvokin, nostaa piilosta päänsä, katsoa silmin tummaisin, trallalaa ystäväänsä.
Silmät voi olla ruskeat, verestävät, turvokosissa, mutta että tummaiset?
Nämä noin päällimmäisenä.
Kommentit (100)
Yksi, mitä olen aina ihmetellyt, on Pave Maijasen muinoinen euroviisubiisi Yamma Yamma " siitä aikaa jo on kun radiota kuunneltiin, ajatuksissamme tuota laatikkoa muunneltiin..." Muunneltiin? Ajatuksissamme? WTF?
Toinen pohjanoteeraus on Cliftersin kaikki sanoitukset. Ja onhan näitä.
Taisi defenssit toimia.
Mun täytyy kävellä näin.
t. Ap
Toinen Maanantai ja Mixet tahdo olla mun kaa.
Lyriikan tulkinta on ihan eri asia kuin muun tekstin tulkinta.
Missä miehet ratsastaa
Siellä lampaat ei voi laiduntaa
Voe elämä :D
vai mikä se Suurlähettiläiden laulaja onkaan, ei saa kunnon sanoituksia aikaiseksi. Aina ne ontuvat.
" perutaan häät, perutaan yhteiset hautapaikat..." järkyt sanat...
Samoin se uusi rallatus " niin ihmeellinen on tämä planeettamme, jota maaksi kutsutaan..."
ettei biisien sanoja voi kuunnella sanatarkasti. Sama juttu kun runoissa, käytetään metaforia.
Jos miettii vaikka Teräsbetonin sanoituksia (en ole biisiin tosin tarkemmin perehtynyt;) mutta tuo yllä oleva lainaus; ehkä sillä tarkoitetaan että " lampaat" ovat pelkureita/lauman mukana menijöitä tmv. eivätkä suinkaan mitään lammas-lampaita?
Ja yksi asia myös minkä olen huomannut, moni saattaa vihata jotain biisiä koska siinä on tyhmä kertosäe. Kertosäehän yleensä on se mikä jää päähän soimaan =minkä biisistä muistaa. Mutta jos lukee sanat paperilta, kappale voi avautua aivan eri tavalla.
Kaikista biiseistä ei toki löydy mitään syvempiä merkityksiä, mutta monista löytyy! Ei kannata haukkua suoralta kädeltä biisiä, vaan pohtia että onko sillä syvempi merkitys.
Mixet tahdo olla mun kaa, jos mä rakastun sun bemariin.... tms. Ihanaa!!!!
" elämä on kukka, elämä on kukka..."
...löysiä kanoja ja kukkoja...
Että mitä?!
Nää on muuten Hectorin tekemät sanat.
Vierailija #7:
Yksi, mitä olen aina ihmetellyt, on Pave Maijasen muinoinen euroviisubiisi Yamma Yamma " siitä aikaa jo on kun radiota kuunneltiin, ajatuksissamme tuota laatikkoa muunneltiin..." Muunneltiin? Ajatuksissamme?
Vaihdan aina kanavaa kun sen ininä alkaa. Silti olen jäänyt miettimään senkin biisin sanoja jossa lauletaan että " mullon tästä asti aikaa, muutama lantti mammonaa, mielin määrin kahvii ja tupakkaa" . Siis tuon aikahomman ymmärrän, mutta jos rahaa on vain pari lanttia, niin miten kahvia ja tupakkaa voi olla " mielin määrin" . Siis onko sillä kämppä täynnä em. tuotteita ja jos on niin onko se ihan terve?
Kukapa sitä haluaisi vapaaehtoisesti anssi kelaa edes ajatella...
Vierailija:
Taisi defenssit toimia.Mun täytyy kävellä näin.
t. Ap
kun se on niin älytön on se joka menee jotenkin näin: " sä oot mun romeo mä oon sun juulia, en suudella saisi sun huulia (täh? siis muualle voi kyllä suudella?), sä oot mun Romeo, mä oon sun Julia tää Capuletin kai suvun on tuuria" ... Voevoe.
rakennan sun sisimpääsi taloa, mä rakastan sua...
" rahat on loppu" ja jotain.. Mä en kestänyt niitä sanoja, siis melodia oli ihan ok ja biisi olisi voinut ollakin ihan hyvä, jos sanoitus olis ollu ihan jotain muuta.
Sitten Teräsbetonin sanoitukset taas on myös nerokkaita, nehän nimenomaan kuuluu nihin, että jos niitä luulee kömpelöiksi yritelmiksi niin on tullut narutettua pahemman kerran. Hienoa campia, siihen ei moni tässä maassa sillä taidolla pysty.
Paljon on ihan hirveen kömpelöä kamaa liikkeellä, mutta eipä niistä tuu mitään meileen kun parempi heti vaan unohtaa. Eppujen riimit ovat tietenkin hauskoja, mutat eivät iske muhun juurikaan, vaikka näppäryyden tunnustan.
se on preussinSINISTÄ stana! Että voi ärsyttää! (joojoo, googlasin ja opin preussinpunaisen olevan joku obskuuri nimitys karmiininpunaiselle, mutta kuka siitä nyt on kuullut.)
Ja karseita on kaikki laulut, joissa on sanojen paiNOtus PÄIN persetTÄ. Oikeasti vaihdan aina radiokanavaa jos sellainen sattuu päälle; nipo olen, joo, ja kanava vaihtuu nykysin tosi tiuhaan, mutta se ottaa tosi paljon korvaan.
Nightwishin koko tuotanto. Ne on sellaista larppausmusaa silikonikorvaisille menninkäisille.