Nyt joutui huutonetin uusien tuotteiden myyjät tarkkailuun!!!
Yrityksille tulee huutonet maksulliseksi ja yrittäjäksi katsotaan myös sellainen henkilö, jonka toiminta on luonteeltaan ammattimaista, joutuvat muuttamaan käyttäjätunnuksen yritystunnukseksi.
Eikös nämä monien uusien tuotteiden myyjät ole nyt sitten luonteeltaan sitä ammattimaista.
Esim, joillain on monia uusia disney tuotteita myynnissä, samoin joillain uusia dvd:tä satoja.
Varmaan nyt jotkut laittaa viestiä ylläpitäjiin näistä ei-yrittäjistä, jotka kuitenkin myyvät uutta tavaraa.
Kommentit (57)
Miksi sitten lopetit sen trokaamisen jos kerran verottajan mielestä se oli hyväksyttävää? Vai olisitko joutunut maksamaan verot myyntivoitoistasi jolloin se ei olisi ollut enää kannattavaa puuhaa?
Ihan tosi. Sellaista se on kato meillä laillisillakin yrittäjillä.
joita oli tullut siihen menessä yksi, mutta sekin yksi oli liikaa.
Verottaja sanoi että heille tulee välillä näitä ilmoituksia jotka pitää tarkastaa, tulot ao. hommasta olivat niin pienet ettei veroja tarvinnut maksaa. Minä selitin tämän jo kerran, tässä toisen kerran sama asia.
Hän ei sanonut mitään siitä että tavara on ns. uutta. n eoli siis vanhaa mallia (vanha tekstitys ym.) olevia vaippoja joita ei markkinoilla enää myyty.
50.
Siis jos verottaja on tarkastanut asian ja sanonut sen olevan ok, niin sittenhän asia on ok! Ja jos työnantajan mielestä se on ok, niin mikä mättää?
Tiedän mikä mättää; perisuomalainen kateus.
Mutta mikään ei ole niin kateellinen kuin yksityisyrittäjä. Se on muuten ihan tosi! Yksityisyrittäjässä kateus tiivistyy. :D
ja kyllä siellä välillä verotarkastajat käyvät pyörimässä ja vaativat kirppiksen pitäjältä tiedon, kenen pöytä on missä uutta tavaraa.
Jos myy uutta tavaraa netissä, täytyy pitää jotain tilikirjaa siitä, miten paljon myy. Eihän sitä muuten pysty todistamaan, että vuositulot menee alle sallitun määrän.
veroa on maksettava aina tulosta. Eli mitä jää kulujen jälkeen --> Vero tuloveroprosentin mukaan.
Voi ilmoittautua vaikka ennakkoperintärekisteriin ja verottajalta tulee maksulaput verojen maksua varten.
Yksityiseksi elinkeinonharjoittajaksi ilmoittautuminen tarkoittaa yhden lomakkeen täyttämistä ytj:n sivuilla eikä maksa mitään.
Tämä toki vaatii vähän älyä kun pitää tehdä kirjanpito menoista ja tuloista liiketoiminnan osalta ja sitten vielä kannattaa osata ajaa niitä liiketoiminnan kuluja sinne kirjanpitoon. Työhuonevähennystä, matkakuluja jne.
Helppoa näin, paljon vaikeampaa joutua verotarkastukseen ja selvittää KAIKKI menonsa ja tulonsa viimeisen viiden vuoden ajalta.
siis tiettyyn rajaan asti. Siitä ei tartte maksaa veroa. Kukaan ei rupea selvittämään, että oletko ostanut sen voittomielessä vai onko se ollut käytössä. Jos ostan kirppikseltä kasan vaatteita ja myyn eteenpäin puolet, ni kenen persettä se kaivelee? Vuodessa saa tienata monta tonnia ilman mitään verotusta vaikka se ois pelkkää bisnestä. Luuletteko, että vanhaa tavaraa myyvät myyvät vain omaansa? Hah. Siellä on ihmisiä, joilla on satoja vaatekohteita yms jatkuvasti, kaikkia kokoja yms. Se on erittäin yleinen bisneskeino kotiäideille. Jos käytän ostamaani paitaa kerran ja en sitten haluakaan enää säilyttää sitä itselläni, ni silloinhan se on minun vanha tuotteeni?
Sama pariskunta ilmeisesti kaikkien takana ja uutta tavaraa myynnissä pilvin pimein.
Meillä kaksi lasta, minä ja mies. Ostan kaikille hirveästi vaatetta ja kenkiä, ja puolet jää varmaan käyttämättä. Myyn sit siellä pois.
Huutonetissä on paljon myyjiä jotka kauppaavat uusia tavaroita ja nimenomaan samaa tuotetta läjäpäin. Eräs Disney-myyjä haukkui minut kun kyselin tuotteiden alkuperää enkä halunnutkaan ostaa häneltä (en tosin ollut huutanutkaan mitään, kysyin vain). Ei ole oikein rehellisten yrittäjien takia, koska Suomessa yritystoiminta on muutenkin kovaa työtä ja huutonetissä on yrittäjiäkin jotka toimittavat kuitin ostosten mukana. Myyn itsekin joskus jotain uutta, jos ollaan esim. saatu lahjaksi eikä tuote meille käy jostain syystä. Mainitsen kyllä asiasta kohteen tiedoissa. Olen joutunut myös pari kertaa huijatuksi siten, että olen saanut epäkuranttia tavaraa tai hyväkuntoisena mainostettua täysin ala-arvoisena. Osa korjaa virheensä tai huijausyrityksensä mutta suurin osa ei. Kannattaa olla tosi tarkkana kun tekee kauppaa, niin myyjän kuin ostajan asemassa. Palautteet kertovat paljon ja yhteydenpito. Ja yllättäin kyllä myös myyjän paikkakunta!!
Vierailija:
Sama pariskunta ilmeisesti kaikkien takana ja uutta tavaraa myynnissä pilvin pimein.
Tämä pariskunta taitaa tosiaan tehdä bisnestä oikein urakalla. Pelkästään tolla paulag nimimerkillä on palautteita reilut 600 kpl..
Toi on jo törketä. Ja noi skoolitkaan et oo edes halpoja, sillä kaupasta saa lähes samaan hintaan..
Vierailija:
Yrityksille tulee huutonet maksulliseksi ja yrittäjäksi katsotaan myös sellainen henkilö, jonka toiminta on luonteeltaan ammattimaista, joutuvat muuttamaan käyttäjätunnuksen yritystunnukseksi.
Eikös nämä monien uusien tuotteiden myyjät ole nyt sitten luonteeltaan sitä ammattimaista.
Esim, joillain on monia uusia disney tuotteita myynnissä, samoin joillain uusia dvd:tä satoja.
Varmaan nyt jotkut laittaa viestiä ylläpitäjiin näistä ei-yrittäjistä, jotka kuitenkin myyvät uutta tavaraa.
ei jaksa sponssailla noita trokareita huutiksessa eikä oo mun hommaa ilmoitella niitä verottajille tai ylläpitäjille. on olemassa huutikselle vaihtoehtoja joissa ei ole mahollista huutajia vedättää. ite löysin hiljattain nettihuudon.
Mietinkin, et meneekö ihan verojen sun muiden kohdalla ihan oikeen.
minua inhottaa tollaset pikkutarkat moralistit jotka kateuttaan vaan toivovat takuulla että koko Huutonet loppuisi... >:(
myyn niitä aika edullisesti, jos veroja pitää alkaa maksaan, lopetan koko homman. Enhän mä hullu ole sentäs.
pomon asistentti jopa toi minulle kotia niitä laatikoita. tämä tapahtui kerran, mutta kuitenkin.
Minähän lopetin sen hirveän vääryydellä ansaitsemis homman sitäpaitsi, joten mikä on ongelma?