Nyt joutui huutonetin uusien tuotteiden myyjät tarkkailuun!!!
Yrityksille tulee huutonet maksulliseksi ja yrittäjäksi katsotaan myös sellainen henkilö, jonka toiminta on luonteeltaan ammattimaista, joutuvat muuttamaan käyttäjätunnuksen yritystunnukseksi.
Eikös nämä monien uusien tuotteiden myyjät ole nyt sitten luonteeltaan sitä ammattimaista.
Esim, joillain on monia uusia disney tuotteita myynnissä, samoin joillain uusia dvd:tä satoja.
Varmaan nyt jotkut laittaa viestiä ylläpitäjiin näistä ei-yrittäjistä, jotka kuitenkin myyvät uutta tavaraa.
Kommentit (57)
Uskomaton tyyppi myy kaikkea mahdollista uutta tavaraa mm. peruukkeja, seksileluja ja koirankaulapantoja. Sillä on 6719 palautetta joista monta sataa negoja ja neutraaleja. Selkee veronkiertäjä.
Jos joku on tehnyt löydön halvalla ja laittaa myyntiin jotain mitä haluan enkä itse pysty muualta ostamaan niin maksan mielelläni joskus jopa +40eur hintaa lisää. Tai just jotain juttuja usasta jotta ei tarvii maksaa tulleja + veroja. Harmi juttu
Yksityishenkilö saa myydä esim. omia käsitöitään (markka-aikaan se oli 9000markalla/vuosi) kirppareilla/myyjäisissä/tmv. ilman että verottajaa kiinnostaa.
Jos myy isommilla summilla, katsotaan että myynti on ammattimaista, ja pitää maksaa veroa.
Ja esim. enemmän tekevän käsityöntekijän kannattaa perustaa firma siitäkin syystä, että esim. työvälineitä/matkakuluja ymv. voi vähentää verotuksessa, tätä oikeutta ei yksityishenkilöllä ole.
Ja jos joku ostaa outleteistä/tuo ulkomailta tavaraa niin paljon, että myyntituottoa kertyy esim. 2000e/vuosi, on se aika paljon... Suhteutettuna esim. siihen, että kotihoidontuki on n. 300e/kk, eli kotiäiti " tienaa" vastaavan summan puolen vuoden aikana...
Painottaisin vielä sitä, että yrityskin voi myydö huutonetissä, kunhan huolehtii veroista ymv.
Ja verojen maksaminen on MEIDÄN KAIKKIEN etu, sillä verotta myyminen (=huijaaminen) vie leipää rehellisiltä yrittäjiltä. Ja jos suosimme verohuijarien myyntiä, se on paitsi itseltämme pois (valtion verotuloista) niin palvelut heikentyvät. Kuka pitää kauppaa, jossa kukaan ei asioi?
Sitten ihmetyttää sekin että noilla jenkkimyyjillä on keskenään hirveät heitot postikuluissa. Siis jotkut ottavat viellä niistäkin hirmusti voittoa itselleen.
Vierailija:
Sitten ihmetyttää sekin että noilla jenkkimyyjillä on keskenään hirveät heitot postikuluissa. Siis jotkut ottavat viellä niistäkin hirmusti voittoa itselleen.
Jos valitsee esmes Air Mailin, se on halvempi kuin esmes tuo Priority tms.
vero. Hyvä kun siis puuttuvat asiaan.
Pitääkin oikein alkaa ilmoittamaan verottajalle noita uuden tavaran myyjiä.
saa vaikka töistä paljon yrityslahjoja yms. joilla ei tee mitään, niin pitääkö ne heittää roskiin vai voiko ne myydä uutena? No tiettyhän niitä voi antaa joillekkin, mutta jos ei ole ketään, kelle vaikka kelpaisi.
Sitäpaitsi noi jenkkivaatemerkit jota ne myyvät eivät missään nimessä hyväksy jälleenmyyntiä (siis tuollaista ammattimaista) eli siltäkin osin aika arveluttava bisnes...
...ja tarkemmin mitä lahjoja? Yleensä kun tuppaavat olemaan viinipulloja/herkkukoreja ymv. tai sitten mainos sälää, joka voi olla ihan arvokasta ja laatukamaa, mutta jossa lukee antaneen firman logo jossakin...
Kyse on siitä, myykö ammattimaisesti.
Huonekaluissa on sellaisia vanhantavaran liikkeitä, jotka myyvät huutiksessa paljon. Ja yksittäisiä jobbareita.
Eli saat myydä uuden yhden vaatteen tai muun. Mutta jos myyt kymmeniä, se on ammattimaista.
- Alv on maksettava, jos kaupan arvo vuodessa ylittää rajat
- Lisäksi Huutis haluaa provision palveluistaan, mikä on ihan oikein näille kaupan pitäjille. Oliko se nyt 2%:a kaupan arvosta.
Mistä te nyt vauhkoonnuitte?
Uusien eikä vanhojen tavaroiden myynistä ei tarvitse maksaa veroa ensinnäkään siltä osin, kun ei saa niistä ns. luovutusvoittoavoittoa. ja jos luvutusvoittoa tulee, sitten aletaan katsoa noita rajoja, sen luovutusvoiton, eikä myyntihinnan osalta.
joita saatiin sieltä ilmaseksi ale hintaan. Lopetin sen kun joku oli ilmoittanut verottajalle ja vaikka verottaja sanoi että myynti on niin todella pientä, asia pitää tarkastaa. Minulle ei tullut tietenkään siitä mitään mätkyjä, möin noin 2000¿/vuosi.
Minua vaan risoi se että yritin auttaa vähävarasia, niin minua itseäni alettiin vainomaan.
Vierailija:
Vierailija:
Sitten ihmetyttää sekin että noilla jenkkimyyjillä on keskenään hirveät heitot postikuluissa. Siis jotkut ottavat viellä niistäkin hirmusti voittoa itselleen.Jos valitsee esmes Air Mailin, se on halvempi kuin esmes tuo Priority tms.
Vai oikein hyväntekijänä pidit itseäsi? Kuule oikea vähävaraisten autta ja olisi antanut ne vaipat tarvitseville ilmaiseksi eikä tehnyt itselleen tiliä niillä. Sitäpaitsi tosi törkeää sitä työnantajafirmaasi kohtaan! Toivottavasti sait kenkää sieltä!!
Itse olen yrittäjä ja tollainen hyväksikäyttö riepoo kyllä ja kovasti.
ja jopa kannusti siihen!!! Se oli iso fima eikä mikään pikkuyrittäjän näpertelyä. Kelle minä oisin niitä antanut kun ei tuttavapiirissäni ollut ketään jolle niitä antaa? myöhemmin keksin kyllä lähettää niitä omalla kustannuksellani ulkomaille hyävntekeävisyyteen.
Kyllä, sain erinomaisen työtodistuken. Vai varkaaksi sinä minua luulet????
50.
vaikka miten omasta mielestäsi " koitit auttaa vähävaraisia" , niin sinä;
-Hyödyit itse taloudellisesti
-Et voi olla varma olivatko ne " köyhiä" jotka vaipat ostivat
(vert. " ilmaiset" vaipat olisi lahjoitettu työnantajasi/sinun toimestasi esim. pelastusarmeijan/diakonian jaettaviksi, tai lahjoitettu vaikka ensikodeille tmv.)
-Vääristit myös kilpailua.
(Juu, toimintasi oli toki vain mitätön pisara meressä...! Mutta jos useampi ihminen roudaa tiettyä tavaraa esim. ulkomailta huutonettiin myytäväksi, ja suurin osa ihmisistä alkaa sieltä ko. tavaran hankkimaan, ei sitä enää kannata kaupan myydä (joka maksaa verot+vuokrat+palkat ymv. myynnistään)
Ja sille joka kirjoitti että kirppareilla on iät ja ajat toimittu näin; niin on, ja siitä kärsivät kaikki kirppareilla asioivat!:(
Pöytiä on vaikea saada, kun suurin osa pöydistä on " trokarien kestovuokraamia" . +Samat tyypit aamulla puoliväkisin ostavat (ENNEN asiakkaiden kirpparille tuloa!) parhaat päältä tavismyyjien pöydistä, ja myyvät ne omissa pöydissään kiskurihintaan.
mutta on vaikea uskoa että mikään firma, oli sitten pieni tai iso, oikein kannustaisi työntekijöitään myymään tuotteitaan alehinnalla jossain huutonetissä. Se nyt vaan ei ole hyvää mainosta firmalle.
Varmasti oli pätevämpi asiantuntija kuin sinä.
Pitäsikö se Huutonet lopettaa kokonaan ja jokainen vois jakaa tavarat neitssä ilmaiseksi? Kuka maksais postikulut? Tavaran lähettäjä vai?
Sekö ois sinusta reilua? Haista kuule....
50.
Vanhoilla tienaan kyllä enemmän mut tuskin niistä veroa tarvii maksaa vaikka kuussa tienaisi 1000e?