Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt joutui huutonetin uusien tuotteiden myyjät tarkkailuun!!!

Vierailija
28.02.2008 |

Yrityksille tulee huutonet maksulliseksi ja yrittäjäksi katsotaan myös sellainen henkilö, jonka toiminta on luonteeltaan ammattimaista, joutuvat muuttamaan käyttäjätunnuksen yritystunnukseksi.

Eikös nämä monien uusien tuotteiden myyjät ole nyt sitten luonteeltaan sitä ammattimaista.

Esim, joillain on monia uusia disney tuotteita myynnissä, samoin joillain uusia dvd:tä satoja.

Varmaan nyt jotkut laittaa viestiä ylläpitäjiin näistä ei-yrittäjistä, jotka kuitenkin myyvät uutta tavaraa.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tavanomaisen koti-irtaimiston luovutuksesta saatu voitto ei ole veronalaista tuloa siltä osin kuin tällaisen omaisuuden luovutuksesta verovuonna saadut luovutusvoitot ovat yhteensä enintään 5 000 euroa. Tavanomaista koti-irtaimistoa eivät ole mm. autot, veneet, arvokkaat korut, taide-esineet ja muu sijoitusomaisuus.

-Eli jos myy KÄYTETTYÄ tavaraa esim. huutonetissä ja tienaa alle 5000¿ vuodessa, ei tarvitse maksaa siitä veroja.

-Jos myy uutta tavaraa, on se HETI verollista, se on liiketoimintaa. Se kilpailee vähittäiskaupan kanssa, vaikka olisi pienimuotoista. Vero maksetaan oman tuloveroprosentin mukaan voitosta, eli myyntihinnoista vähennetty kaikki kulut.

-Alv-raja on 8500¿/vuosi. Jos LIIKEVAIHTO (ei voitto) jää tuon alle, on toiminta alvitonta, jos menee yli niin alvit pitää tilittää.

Kysymyksiä?

Vierailija
2/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tietty sadoittain on tuotteita myynnissä, on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin oon myyny siellä uusia tuotteita, jotka oon ostanu itse vikaostoksina. Väärää kokoa yms. Eri asia noi, jotka myy kasapäin tavaraa, jota ne roudaa jostain...

Vierailija
4/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koen että potkisin itseäni päähän jos ostaisin jotain sellaiselta huutonetmyyjältä jonka pitäisi maksaa myynneistään veroa. Ne puuttuvat veromarkat kun ovat pois niistä tarvitsemistani julkisista palveluista.

Ja olen ostanut paljon huutonetistä ja säästänyt sillä paljon rahaa. Minä vain katson etten osta sellaiselta tavismyyjältä jolla on satoja kappaleita jotain uusia tuotteita myynnissä. Ostan sellaisilta joilla on yksittäisiä uusia tai uudenveroisia. Niitä saa sitäpaitsi halvemmalla kuin niiltä bisneksentekijöiltä.

Vierailija
5/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkaat ilman farkkuja sitten!

Vierailija
6/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaavat jostain ulkomailta halvemmalla ja sit myyvät huutiksessa niitä alkuperäispakkauksissaan.

Semmonen ei oo reilua, varsinkaan jos käyttävät omia kakkostunnuksia huutojen korottamiseen....

Tämmösen myyjän ilmiannoin männä viikolla...

Vierailija
7/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen useasti huutanut näiltä myyjiltä, joilla paljon esim disney tavaraa myynnissä ja vain siksi, ettei suomesta saa sellasia lastenvaatteita!!!tämä esimerkkinä...

kyllä olisi paljon tärkeämpiäkin paikkoja alkaa katsomaa miten veroja em kierretään, kuin " tarjota" ihmisille muutakin kuin suomen valikoimat

Vierailija
8/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on hyvä että on mahdollisuus ostaa tuotteita joita muualta ei saa, mutta onko se tosiaan _niin_ tärkeää saada juuri joku tietynlainen Disney-juttu tms. että lakia pitää rikkoa?

Terv. se köyhä

Vierailija
9/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää maksaa ihan veroja kun ovat ainakin y-tunnusten perusteella alv-rekisterissä:

www. nitta. fi

www. kidscorner. fi

www. poppaa. net

www. pikkulohikäärme. net

Onhan noita. ei tarvi tukea veronkiertoa jotta saisi tuollaisia vaatteita.

Vierailija
10/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan varsinkin tytölle välillä tooosi paljon vaatetta alesta sillä periaatteella, että otetaan käyttöön sitten mitä tarvitaan. Ylimääräisiä olen myynyt pois huutiksessa ja aina olen saanut omani takaisin + usein vähän ylikin.

Lisäksi ulkomailta on uusia tuotteita myynnissä, pitääköhän niitä sitten käyttää aina kerran tai pari, että uskaltaa myydä, eikä joudu maksamaan veroa? Ei kai sentään?

Mikä ihme tää tarkkailujuttu oikeesti on?

Vierailija
11/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin vuoden vanhaa mallistoa ja laitan myytiin hinnalla jonka olen itse maksanut muiden iloksi. Jos siitä saan 2-10eur voittoa kpl niin musta se on ihan ok. Jos siitä joutuu veroa maksamaan niin sit täytyy joko lopettaa tai nostaa hintoja mikä kyllä karsii huutajia. No ehkä sit ei enää ole tarjolla edullisemmin suomessa.

Vierailija
12/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niihin ei ole lisätty ALV:tä! Aika epäreilua tuhansia suomalaisa pk-yrittäjiä kohtaan jotka kiltisti maksavat veronsa.

Vierailija
13/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi ostaa kalliilla tai halvalla ihan miten vaan. Jotkut tietty tekee varmaan ihan tiliäkin mut monet vaan myyn löytöjä silloin tällöin, rajan veto voi olla vaikeaa. Esim jos myy 2 vuoden takaisia uusia vaatteita niin joutuuko niistäkin maksamaan veroa?

Vierailija
14/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä huutiksessa liittyvän uuden tavaran määrää. Omien hutiostosten myynti on ihan eri juttu kuin ammattimainen myynti ja niitä " ammattimyyjiä" tuolla on paljon. Hienoa jos ylläpito vihdoin tekee asialle jotain.

Vierailija
15/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä raja tulee olemaan ettei saa myysä vaikka 20 + samanlaista/lähes samanlaista uutta tuotetta kuukaudessa, tai 80 uutta tuotetta kuukaudessa ylipäänsä. Tuskin se jos myynnissä on esim. 50 lastenvaatetta joista 10 on uusia ketään kiinnostaa.

Vierailija
16/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nimimerkkejä kehiin. Ruvetkaas käräyttelemään!

Vierailija
17/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim se XXXPPPCCC vai mikä se nyt olikaan on pahin kaikista. Tuo vieläpä spämmää leffa puolen kokonaan, kun tuo ei osaa käyttää monen tuotteen huutokauppaa..

Vierailija
18/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi on taiteilija ja hän myy omia töitään pienimuotoisesti myyjäisissä ja näyttelyiden yhteydessä ym. myynti jää kuitenkin alle sen tietyn summan (jota en nyt muista) joten anopin ei tarvitse maksaa ALV:ia. mutta nämäkin myynnit pitää ilmoittaa verottajalle ja kaikista pitää olla kuitit kirjoitettuna.

minun käsittääkseni sama koskee myös huutiksessa myyntiä ja näiden " puoliammattilaisten" pitäisi kirjoittaa ostajilleen kuitit. mutta ainakin kun itse kokemattomana erehdyin ostamaan sellaiselta niin en saanut minkäänsortin kuittia. nykyisin välttelenkin heiltä ostamista sillä monella ylittyy tuo summa takuulla. onhan täälläkin näitä jotka kehuskelevat tekevänsä satojen eurojen tilejä huutiksessa, jos tienaa vaikka 500e/kk niin se tekee 6000e/vuosi eikä verovapaa summa ollut muistaakseni kuin 1000-2000e luokkaa vuodessa.

Vierailija
19/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin se yksi Disney Store trokari.

Vierailija
20/57 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä kyttäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan