Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä pitkäaikaistyöttömiä nuoria naisia?

Vierailija
05.07.2026 |

Puhun alle 40-vuotiaista. Kauanko olette olleet työttöminä? Millaisia toimia työkkäri teiltä velvoittaa?

Mun työttömyys kohta 12 kk. Lähes kahden viikon välein on jotain omavalmentajan soittoa tai tapaamista tai infokurssia, ryhmävalmennusta. Lisäksi pitää toki hakea 4 paikkaa kuukaudessa omalta alalta, eli ei käy mitkä tahansa.

Onko teillä muilla näin paljon velvoitteita yleistukea saadaksenne vai onko teidät "unohdettu" eikä työkkäri paljoa perään kuuluta? 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida velvoittaa hakemaan pelkkiä oman alan töitä. 

Erikoinen kyhäelmä tää sun kertomus.

Vierailija
2/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-eläke. En ole 7 vuoteen ollut työkkärin kanssa tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen ollut vuodesta 2024. Kävin uravalmentajalle kun mietin toista alaa mutta ei oikein tullut selväksi mikä toinen ala minulle sopisi. Puheluita eli se suunnitelma on n. 3kk välein. Minulla on laitettu että pitää hakea 2 työpaikkaa per kuukausi koska työllisyystilanne niin huono. Viime puhelussa työvoimaneuvojani kysyi mikä auttaisi että työllistyisin niin en osannut siihen vastata...

Vierailija
4/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollut koskaan työttämänä ja joutunut asioimaan te-toimistossa? voin kertoa että kaikkea outoja juttuja voi tulla vastaan. jos työtön kertoo oudoista kohtaamisista, niin kyllä niitä tapahtuu!

Vierailija
5/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollut koskaan työttämänä ja joutunut asioimaan te-toimistossa? voin kertoa että kaikkea outoja juttuja voi tulla vastaan. jos työtön kertoo oudoista kohtaamisista, niin kyllä niitä tapahtuu!

Viimeiset 2 vuotta. Haettavien paikkojen pitää olla sellaisia, joihin voisi perustellusti työllistyä. Eli voi aivan hyvin hakea vaikka postinjakajan tai myyjän paikkaa vaikka ne eivät olisi omaa alaa.

Vierailija
6/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa jännä, ettet ole ollut työkkärin kanssa tekemisissä, kun et ole työtön.

Vierailija
7/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kaikki ottivat työn vastaan. Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.

Vierailija
8/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäaikaistyötön nuori nainen on siinä mielessä hyvässä asemassa, että hänet on moni mies valmis hyväksymään suhteeseen vaikka itse olisi töissä ja omistaisi asunnon. Moniko pitkäaikaityötön mies saa naisen jolla on työ ja talo jonne mies voisi jäädä lokkeilemaan? Ei mene nuo asiat ihan tasan tässä maailmassa.

Vierailija
9/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäaikaistyötön nuori nainen on siinä mielessä hyvässä asemassa, että hänet on moni mies valmis hyväksymään suhteeseen vaikka itse olisi töissä ja omistaisi asunnon. Moniko pitkäaikaityötön mies saa naisen jolla on työ ja talo jonne mies voisi jäädä lokkeilemaan? Ei mene nuo asiat ihan tasan tässä maailmassa.

Kukaan ei halua elättiä nykypäivänä, vaikka olisi kaunis nainen kyseessä. Miehetkin ovat nirsoja sen suhteen, kysyvät deittiapissa töistä oikeastaan ensimmäisenä ja hiljenevät sitten tai sanovat suoraan, että hakevat naista, joka on vakitöissä tai elää omilla rahoillaan.

-Pätkätöissä käyvä korkeakoulutettu 

Vierailija
10/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mies on myös työtön :D T. työtön naine

Vierailija
11/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua elättiä nykypäivänä, vaikka olisi kaunis nainen kyseessä. Miehetkin ovat nirsoja sen suhteen, kysyvät deittiapissa töistä oikeastaan ensimmäisenä ja hiljenevät sitten tai sanovat suoraan, että hakevat naista, joka on vakitöissä tai elää omilla rahoillaan.

-Pätkätöissä käyvä korkeakoulutettu 

Todellisuus on kyllä jotain ihan muutta ja työttömät naiset ovat paljon vastaavia miehiä paremmassa asemassa. Se ei toki ole naisten vika vaan naisenpuutteisten miesten jotka tyytyvät lopulta ihan millaiseen naiseen tahansa.

Vierailija
12/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis vastasit?

Vierailija
13/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asetelma on yleensä noin että kumpikin on sitten työtön tai vain nainen on työtön, mutta huomatavasti harvinaisempaa on se että normaalisti töissäkäyvä nainen katselisi talossaan pitkäaikaistyöttömänä lojuvaa miestä. Jostain syystä naiset ei halua ikinä myöntää olevansa noissa asioissa etuoikeutettuja?

Vierailija
14/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olen ollut vuodesta 2024. Kävin uravalmentajalle kun mietin toista alaa mutta ei oikein tullut selväksi mikä toinen ala minulle sopisi. Puheluita eli se suunnitelma on n. 3kk välein. Minulla on laitettu että pitää hakea 2 työpaikkaa per kuukausi koska työllisyystilanne niin huono. Viime puhelussa työvoimaneuvojani kysyi mikä auttaisi että työllistyisin niin en osannut siihen vastata...

On neuvojan asia sanoa se sinulle.

Ehdota päittäin tilanteittenne vaihtoa.

Vierailija
15/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asetelma on yleensä noin että kumpikin on sitten työtön tai vain nainen on työtön, mutta huomatavasti harvinaisempaa on se että normaalisti töissäkäyvä nainen katselisi talossaan pitkäaikaistyöttömänä lojuvaa miestä. Jostain syystä naiset ei halua ikinä myöntää olevansa noissa asioissa etuoikeutettuja?

Mulle tuo sopis jos kävisin töissä jos mies vähän huolehtii sitten kodista. Emme kuitenkaan halua lapsia niin sinällään tuo ei ole niin tärkeää et myös mies käy töissä. Ehkä se ei sen takia haittaa niin minua.

Vierailija
16/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan täräytä niille kunnolla takaisin, että "työlistymiseen auttaa se, jos työnantajat ei aina laittaisi kiitos mutta ei kiitos -vastauksia". Mutta suomalaiseen tyyliin ollaan itse tilanteessa ujoa, ja jälkeenpäin kyräillään, "että kyllä minä näin olisin sanonut":DD

Vierailija
17/17 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan täräytä niille kunnolla takaisin, että "työlistymiseen auttaa se, jos työnantajat ei aina laittaisi kiitos mutta ei kiitos -vastauksia". Mutta suomalaiseen tyyliin ollaan itse tilanteessa ujoa, ja jälkeenpäin kyräillään, "että kyllä minä näin olisin sanonut":DD

Koska pelätään että katkaisevat tuet. Raportoisivat varmaan jotenkin niin, että yhteistyöhaluton asenne virkailijaa kohtaan, ei ole enää työmarkkinoiden käytettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän