Ostin lapselle rattaat kirpparilta, 8 e
sain vaunut ystävältä. Rattaista maksoin tuon 8 e, sateenvarjorattaat kanssa kirpparilta 2 e.
meidän ratas-vaunu hankintoihin on mennyt siis yhteensä 10 e.
Kaksi lasta noilla vehkeillä kuljetettu paikasta toiseen. Nuorimmainen 3,5v.
nyt alkaa ratas-aika olla ohi...
Ihmettelen vain miksi ihmeessä ihmiset maksavat rattaista ja vaunuista moinia satoja?????
Kommentit (27)
mahtuu hyvin auton takalaukkuun ja nyt voin mennä autolla ajattelematta et pitää ottaa rattaat mukaan.
Ei vie kovinkaan paljon tilaa ja jos haluan niin ne on saatavilla.
Eli omistan sekä uudet että vanhat.
Suosittelen kiertämistä.
Aarre ei ole rattaat/vauntu, vaan se niissä istuva kullannuppu!
Voi vain kuvitella, millaisesta arvomaailmasta kertoo se, että tarvitsee 30 rattaat/vaunut ja vain siksi, että pitää olla hienoa. Varmaankin tuossa perheessä on muitakin hienoja periaatteita, juuri sellaisia, joiden vuoksi " luonto tykkää" .
Meillä rattaita on käytetty keskimäärin 1v2kk/lapsi, eli lyhyen aikaa, enkä todellakaan ostaisi uusia. Kierrätetään paljon, ostetaan ja otetaan lahjoituksena vastaan käytettyä. Mulla ei antaisi moraali myöten haluta uuta, vaikka rahaa olisikin. Käytän rahani mieluummin palveluihin kuin materiaan. Ulkovaatetus ja alusvaatteet ostan uusina ja sellaiset, jotka kestävät kulutusta, mutta lahjoitan ne tarvitseville eteenpäin.
Kerskakulutus näyttää olevan aika suosittua nykyään muutenkin, ei vain rattaiden ja vaunujen osalta. Näin eilen 56 cm vauvalle olevia Reimatec-pukuja ja siinä kohdin multa pääsi kyllä nauru :D Reimateceissä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta vauvalle..? Niin, täytyyhän sellaiset olla, koska se on hienoa. Sama monien muiden juttujen kanssa.
Hienoa ap, että säästät rahojasi ja luontoa! Näin saisi ajatella moni muukin ;)
niin toinen vaihtoehtohan oli se rahojen maahan hautaaminen...
Pointti oli se, että kun jotkut ihmiset niitä rattaita ostavat uusina, Ja niitä saa sitten käytettynä kirpparilta tms, niin miksei sitten säästettäisi luonto ja ostettaisi niitä käytettyjä? Niitä kuitenkin riittää aika monelle..
Ihan hyvä etää sinä sitten jakelet tavaroitasi kirpparille invalidien hyväksi, Mutta pointti oli se että MIKSI? Miksi ostaa kalliit, miksi ostaa monet?
Ku niitä käytettyjäkin on, ja halpoja.
Vähän kun käytät mielikuvitusta, niin varmasti keksit jotain muutakin käyttöä rahoillesi kuin rattaitten ostelu tai maahan hautaaminen.
Minä vain haluaisin, että ihmiset hieman mietttisivät myös tulevaisuutta..
Mutta jotkut ei vaan tajua.
-ap-
tavistonttu:
Mä en ikinä kehtais työntää yli 2v vanhoja kärryjä. Tässä 6v aikana mulla ollutkin yli 30 vaunut/rattaat, joista 90%uutena ostanut. Rahaa palanut laskelmien(noin summa) mukaan jotain 5000e :) Mutta omapa on asiani. Kuopuksella on nyt menossa kolmannet rattaat, eli tahti hidastunut, kun toisen aikana ostin uudet lähes joka kuukausi.uusimmat viime viikolla 3spin herqulekset=)
jos kukaan ei ostais enää mitään uutena, niin kirppiksilläkään ei ois kohta enää mitään myynnissä. Jos ei ois semmoisia ihmisiä jotka ostavat lapsilleen esim. aina sopivan ulkoilupuvun, niin ei niitä löytyisi hyväkuntoisia käytettynä. Jos ostaa ulkoilupukuun kasvunvaraa vuoden verran niin ei siitä kyllä riitä seuraavalle käyttäjälle... Itse en kylläkään ole löytänyt kohtuuhinnalla yhtään käytettyä hyväkuntoista ulkoilupukua, jotain kulahtaneita ja likaisia lassieita vaan 10¿, ei kiitos!!!
Me ostettiin esikoiselle uudet rattaat ja matkarattaat, kun en käytettynä löytänyt mieleisiä.
Säälittää sellaisten perheiden lapset, joilla on talo, auto ja vanhempien vaatteet viimeisen päälle, mut lapset kulkee kirppiskamoissa...
aika erinomainen keskustelu!
itse olen 100% shoppailufriikki. Mulla yksi lapsi, jolle olen ostanut kaikkea silmää miellyttävää ja tuhlannut tietty paljon!
tavistonttu! mitkä rattaat, vaunut on ollu parhaat? mulla on ollut quinnyjä ja parit teutoniat. oletko jo koeajanut maxi cosin murat? niistä haaveilen itse tällä hetkellä. ehdoton matkaratas on quinnyn zapp! toisaalta senkin vaihtamista olen harkinnut, kun ostin tylsän mustan. väri on suht tärkeä!!!
myös meidän lapsi kulkee ulkona sopivissa vaatteissa, mietin kuitenkin aika usein hinta-laatu suhdetta ja otan selvää miten kankaat ovat muilla käyttäjillä pelanneet (mm. keskustelupalstat ja kavereiden lapset).
en ole säästäväinen enkä edes yritä. tuhlaan rahat aina kun ne luokseni saapuvat. itse olen ne ansainnut, saanen päättää mihin ne laitan?
" " " Tuntuu vaan niiiin älyttömältä laittaa hirveitä summia sellaseen minkä voi saada edellisemminkin. _SEN_ rahan voi laittaa vaikka säästöön.
Enkä näe mitään todellista syytä miksi niiden rattaiden pitäisi olla uudet ja huippu muodikkaat. Turvaistuimet on asia erikseen, ei kelpaa ysiviis. Vaan täytyy olla nykyaikaiset ja turvalliset. Ja tästä turvallisuudesta olen valmis maksamaan.
Ulkohaalarit? Meillä ostetaan kirpparilta, koska minä PIDÄN kirppareilla kiertelystä! Haalarit on REMU ja toisella Lassie suprafill. Taitavat tosin olla pari vuotta vanhaa mallia, mutta ei kuitenkaan ysiviitosia. Hyvät haalarit.
Kierrätys on päivän sana.
Haluan säästää luontoa." " "
Miksei ne saisi olla huippumuodikkaat ja käytännölliset?miksi? Miten sä meinaat että ne remut ja suprafillit on sinne kirpparille päätynyt? Joku on nekin uutena ostanut. Kun se kierrätysjuttu ei vaan toimi, jos ei ole meitä jotka ostaa uutena ja laittaa kiertoon.
Toistanko itseäni vielä?
Miksi mun pitää laittaa _se_ raha säästöön? Mihin mä sitä säästän? Hautaan en saa mukaan. Lapsille on säästöt erikseen.