Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph:t muistakaapa nyt tästä lähtien.

Vierailija
24.11.2008 |

Että tiedätte miel. paria kolmea päivää aikaisemmin, jos sairastutte, ja jos ette tiedä, niin työpäivä on kuitenkin tehtävä hymyssä suin loppuun asti. Ja ei, pph ei ole oikeutettu sairaspäiviin saatikka pidempään sairaslomaan.

Kampaajalla ette voi käydä, opetelkaa itse leikkaamaan tukkanne lauantaisin, kun olette vapaalla.

Pankkeihin, kelaan ja muihinkaan virastoihin teillä ei ole mitään asiaa. Hoitakaa asianne netin kautta, mutta vain ilta- ja yöaikaan.

Työaikanne on vanhempien työaika. Ette voi pyytää vanhempia hakemaan lapsiaan yhtään sen aikaisemmin, kun hoitosopimukseen on merkitty, mutta teidän velvollisuutenne on odotella vanhempia ylityönä, kun vanhemmat hakevat autoaan huollosta. Ylityökorvauksia ette voi tästä vaatia.

Ja kun vanhemmat sitten tulevat lapsiaan hakemaan, muistakaa olla iloisia ja positiivisia, koska lasten vanhemmat ovat olleet työpaikallaan korvaamattomia ja saattavat kokea asiasta hyvinkin vakavaa stressiä.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin paitsi että on viikonloput vapaata.

Että tiedätte miel. paria kolmea päivää aikaisemmin, jos sairastutte, ja jos ette tiedä, niin työpäivä on kuitenkin tehtävä hymyssä suin loppuun asti. Ja ei, pph ei ole oikeutettu sairaspäiviin saatikka pidempään sairaslomaan.

Kampaajalla ette voi käydä, opetelkaa itse leikkaamaan tukkanne lauantaisin, kun olette vapaalla.

Pankkeihin, kelaan ja muihinkaan virastoihin teillä ei ole mitään asiaa. Hoitakaa asianne netin kautta, mutta vain ilta- ja yöaikaan.

Työaikanne on vanhempien työaika. Ette voi pyytää vanhempia hakemaan lapsiaan yhtään sen aikaisemmin, kun hoitosopimukseen on merkitty, mutta teidän velvollisuutenne on odotella vanhempia ylityönä, kun vanhemmat hakevat autoaan huollosta. Ylityökorvauksia ette voi tästä vaatia.

Ja kun vanhemmat sitten tulevat lapsiaan hakemaan, muistakaa olla iloisia ja positiivisia, koska lasten vanhemmat ovat olleet työpaikallaan korvaamattomia ja saattavat kokea asiasta hyvinkin vakavaa stressiä.

Vierailija
22/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäkääkin huoli, että nuo napisevat vanhemmat hakevat ja tuovat hoidokkinne juuri tismalleen siihen aikaan kun on sovittu. Huomauttakaa heti, jos aika poikkeaa sovitusta. Eihän kenenkään tarvitse olla töissä pidempään kuin työaika on! Nakatkaa pihalle lapset odottelemaan, jos menee ylitöiksi tai pyytäkää vanhemmilta korvaus suoraan käteen.

No näinhän sen pitäisi mennä. Työajat ovat työajat. Ei hoitolasten vanhempiin tarvitse suhtautua kuin parhaisiin ystäviin ja venyä heidän pillin mukaan miten sattuu. Lappua vaan seinälle missä on hoitoajat joita noudatetaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli sovittujen aikojen, kun vain pirauttavat, etteivät juuri ehdikkään ja joskus eivät edes pirauta! Ja työaikahan pph:lla on mitä sattuu, eikä ylitöistä makseta, kuten muilla palvelualoilla. Kiinteä hinta on per lapsi.

Vierailija
24/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vain pph:lla ole tuota ongelmaa. Kyllä on aika kädetön pph, jos ei osaa omia asioitaan ajoissa hoitaa. Vaatihan se järjestelyjä, mutta niin se vaatii muiltakin.

Ja jos minä veisin lapset hoitoon aamulla, ja sitten hoitaja ilmoittaisi, että tule hakemaan aikaisemmin, niin ei se vaan välttämättä onnisuisi, kun omat työt on jo sille päivälle sovittu. Joten kyllä on kohtuullista omista lääkäri yms. menoista ajoissa ilmoittaa vanhemmille. Aika harvoin ihmisellä tulee ihan akuuttia asiaa mihinkään virastoon tms. Itse en ole aikoihin Kelassa asioinut, kun ne voi hoitaa netissäkin, tämä vain esimerkkinä.

Ja pph:n työ on asiakaspalvelu ja joskus asiakkaat vain ovat hankalia, ja se on kestettävä ja ongelmat selvitettävä. Itse asiakastyötä tekevänä olen oppinut, että joskus on vaan luovittava noiden asiakkaiden kanssa. Pitkää pinnaahan se vaatii, ja jos sitä ei ole, niin ei kannata olla pph:n työssä.

Vierailija
25/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on rakkautta niihin lapsiin. Vanhemmathan ne sen työn vaikeaksi tekevät, eivät lapset. Vanhemmat ovat ikäviä ja vaikeita ja niiden vanhempien työhän se sanelee pph:n työajat jne. Käsittääkseni kunta maksaa tosi huonosti, eli työtä ei arvosteta vaikka mun mielestä jokaisen vanhemman, jonka lapset ovat pph, pitäisi ajaa asiaa, että hoitajia kunnioitettaisiin ja työstä maksettaisiin kunnolla.

Vierailija
26/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki vanhemmat pystyy sen verran sovittelemaan sen pari kertaa vuodessa, että pph pääsee sille asialleen. Toinen juttu on nuo pankkireissut yms., meillä pph ottaa lapset mukaan tai menee sellaisena päivänä, jos on hoidossa vaan yksi tai kaksi lasta. Kyllä meidän muksu on käynyt ainakin kerran pph:n kanssa pankissa, kerran verikokeessa terveyskeskuksessa, muutaman kerran hakemassa jotain puuttuvaa tarviketta lähikaupasta ja kerran kävivät jopa lahjaostoksilla, kun lapsemme oli ainoa sinä päivänä hoidossa ja menivät yhdessä sateella etsimään ostoskeskuksesta uutta pipoa. Ketä tuo nyt haittaa? Kivahan se on lapsillekin tehdä joskus jotain muuta kuin sitä ikuista ulos-syömään-unet-välipala-ulos -rytmiä.

Vierailija
27/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä naapurissa olevan pph:n meidän lähikauppakeskuksessa harva se viikko hoitolasten kanssa. Hyvin tuntuvat lapsukaiset sielläkin kulkevan ja viihtyvän. Eli voi niitä asioita hoitaa lastenkin kanssa, kuten moni kotiäitikin tekee.

Vierailija
28/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri lähikaupassa käydä ym, mutta vähänkään kauemmas on aika hankala mennä kun autolla ei hoitolapsia saa kuljettaa.

tässä naapurissa olevan pph:n meidän lähikauppakeskuksessa harva se viikko hoitolasten kanssa. Hyvin tuntuvat lapsukaiset sielläkin kulkevan ja viihtyvän. Eli voi niitä asioita hoitaa lastenkin kanssa, kuten moni kotiäitikin tekee.

Vierailija
29/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapset ne tämän työn parasta antia ovatkin.

Mutta minä en todellakaan pidä siitä, että minulta viedään vanhempien toimesta suurinpiirtein ihmisarvo ja kaikki yksityisyys.

Minä PIDÄN heidän lapsistaan, mutta minä en RAKASTA heitä, ja minä haluan, että vanhemmat tietävät, että minulla on oma elämä myös työajan ulkopuolella.

Minä en ole mikään palvelija tai piika, jonka elämäntehtävänä on kaitsea puoli-ilmaiseksi heidän lapsiaan 12h/pvä, vaan minä olen perhepäivähoitaja, jolle vanhemmat SAAVAT lapsensa tuoda hoitoon.

Minä haluan arvostusta tälle työlle. Minä en jaksa kuunnella, miten olen VAIN pph.

Vierailija
30/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapset ne tämän työn parasta antia ovatkin.

Minä PIDÄN heidän lapsistaan, mutta minä en RAKASTA heitä, ja minä haluan, että vanhemmat tietävät, että minulla on oma elämä myös työajan ulkopuolella.

Minä en ole mikään palvelija tai piika, jonka elämäntehtävänä on kaitsea puoli-ilmaiseksi heidän lapsiaan 12h/pvä, vaan minä olen perhepäivähoitaja, jolle vanhemmat SAAVAT lapsensa tuoda hoitoon.

Minä haluan arvostusta tälle työlle. Minä en jaksa kuunnella, miten olen VAIN pph.

Et varmaan ole meidän pph., mutta sanonpa nyt tässä, että meillä on käynyt pienen lottovoiton kokonen onni, kun löydettiin tuo ihminen. Pitää lapsista ja on jämpi, mutta rakastava kasvattaja. Jaksaa touhuta ja tekee jopa ylimääräisiä juttuja (leipoo, askartekeekortteja ja lahjoja juhlapäivinä jne). Ei tulisi mieleenkään aliarvostaa ko. ihmistä

ja TIETYSTI pidämme huolen, että haemme sovittuna ajankohtana. Yleensä vähän ennemmin, hoitoaika on sovittu sen varalle, että töitä lähtö viivästyy ja on paha ruuhka. Olen kysynyt häneltä, että jos tulee joku yllättävä viivästys, miten pahasta poikkeamasta pitää ilmoittaa (ei ole tullut yhtään, mutta vasralta kysyin).

Ja toisinpäin, hän ilmoittaa aina etukäteen, siis muutamaa päivää aiemmin, että tulkaa silloin ja silloin ajoissa tai että voitteko tulla normaalia vähän aikaisemmin, kun pitää päästä jonnekin. Ja sanoo syyn, ei se tieto, että menee lääkäriin tai Kelaan ole mikään yksityisyyden loukkaus, tarkemminhan ei tarvitse kertoa. Varsinkin jos varoitusaika on lyhyt, syy on fiksua kertoa.

Vierailija
31/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat mun puolesta mennä autollakin, mutta ei taida kaupunki antaa lupaa, joten käyttävät bussia. Ei kai pph:lla ole muutakaan vaihtoehtoa, kun pitää lapset viedä kuvaan, viedä jumppatuokiolle, viedä päiväkodille virka-aikana sen semmoista kaavaketta. Mitä muuta vaihtoehtoa on kulkee tuo 4km kuin bussi?

juuri lähikaupassa käydä ym, mutta vähänkään kauemmas on aika hankala mennä kun autolla ei hoitolapsia saa kuljettaa.

Vierailija
32/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä meidän paikkakunnalla lähin bussi menee n 10 kilometrin päästä kerran aamusta lähinpään kaupunkiin päin ja kerran illasta tänne. Että ei voi tuon julkisen liikenteen varaankaa paljon laskea.

Saisivat mun puolesta mennä autollakin, mutta ei taida kaupunki antaa lupaa, joten käyttävät bussia. Ei kai pph:lla ole muutakaan vaihtoehtoa, kun pitää lapset viedä kuvaan, viedä jumppatuokiolle, viedä päiväkodille virka-aikana sen semmoista kaavaketta. Mitä muuta vaihtoehtoa on kulkee tuo 4km kuin bussi?

Vierailija
33/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tänne jos tarve vaatii. Aivan kuin pph: n ammatti olisi ainutlaatuinen työaikansa suhteen, kaikki muut voivat tulla ja mennä miten huvittaa, jopa ihan ilman mitään selitysvelvollisuutta työantajalle.

Tuossa toisessa ketjussa kehotettiin kaikkia sellaisia vaihtamaan työpaikaa, joiden työnantaja ei jousta pph: henkilökohtaisen menojen mukaan.

Ehkä samaa voisi sano teille kyllästyneille pph: lle. Vaihtakaa alaa jos työnteko häiritsee noin pahasti omaa elämäänne. Tai ainakin kannattaisi opettella kunnioittamaan itseään sen verran, että tekee selvät pelisäännöt hoitoaikojen ja muiden ongemakohtien varalle ja pitää huolta, että niitä myös noudatetaan.

Vierailija
34/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien vastuulla. Jokainen järkevä vanhempi sopii varahoitojärjestelyt niin, että minkä tahansa äkillisen tilanteen sattuessa kaikki osaavat hoitaa tilanteen niin, että lapsi/lapset pääsevät turvallisesti varahoitoon.

Vierailija
35/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph ei saa sairastaa ainakaan äkillisesti. Sen sijaan pph:n koti on lähinnä lääkäriasema: sinne voi tuoda lapsen missä kunnossa tahansa, kyllä pph:lta myös sairaanhoitajan hommat hoituu muitten askareitten lomassa.

Vierailija
36/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastani perhepäivähoitoon.

Vierailija
37/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä omien pyykkien peseminen missään nimessä ole sallittua, koska aika pitää käyttää lapsiin.

Ruokaa ei saa valmistaa valmiiksi ed. päivänä, koska lasten pitää nähdä ruoanlaittoprosessi, koska pphoito on kodinomaista hoitoa.

Vierailija
38/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jämpti on näin!!!

Vierailija
39/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä omien pyykkien peseminen missään nimessä ole sallittua, koska aika pitää käyttää lapsiin.

Ruokaa ei saa valmistaa valmiiksi ed. päivänä, koska lasten pitää nähdä ruoanlaittoprosessi, koska pphoito on kodinomaista hoitoa.

Ja siksi emme ehdi ulos ollenkaan aamupäivisin, kun lapset haluavat nähdä sen "prosessin" alusta lähtien ;-D

Vierailija
40/72 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työaikana ei saa? Ensimmäinen lapsi tulee ennen seitsemää (pitäisi herätä neljältä laittamaan kone päälle, että ehtisi pestä ennen töitten alkua) ja viimeinen lähtee iltaseitsemän jälkeen (en mitenkään jaksa valvoa tuollaisen työpäivän jälkeen kymmeneen odottamassa, että saan ripustaa pyykit)...

Ilmeisesti saisin pyykätä vain viikonloppuisin, jos sattuu olemaan vapaa viikonloppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän