Pph:t muistakaapa nyt tästä lähtien.
Että tiedätte miel. paria kolmea päivää aikaisemmin, jos sairastutte, ja jos ette tiedä, niin työpäivä on kuitenkin tehtävä hymyssä suin loppuun asti. Ja ei, pph ei ole oikeutettu sairaspäiviin saatikka pidempään sairaslomaan.
Kampaajalla ette voi käydä, opetelkaa itse leikkaamaan tukkanne lauantaisin, kun olette vapaalla.
Pankkeihin, kelaan ja muihinkaan virastoihin teillä ei ole mitään asiaa. Hoitakaa asianne netin kautta, mutta vain ilta- ja yöaikaan.
Työaikanne on vanhempien työaika. Ette voi pyytää vanhempia hakemaan lapsiaan yhtään sen aikaisemmin, kun hoitosopimukseen on merkitty, mutta teidän velvollisuutenne on odotella vanhempia ylityönä, kun vanhemmat hakevat autoaan huollosta. Ylityökorvauksia ette voi tästä vaatia.
Ja kun vanhemmat sitten tulevat lapsiaan hakemaan, muistakaa olla iloisia ja positiivisia, koska lasten vanhemmat ovat olleet työpaikallaan korvaamattomia ja saattavat kokea asiasta hyvinkin vakavaa stressiä.
Kommentit (72)
Tukan mä oon jo opetellut itse leikkaamaan.
puhut ap asiaa :-DD !!
Näin se on! Lapsia saa tuoda hoitoon muutenkin ihan milloin vai. Katsos pph:t ovat aina kotona, ja heillä ei ole muuta elämää!!
Että tiedätte miel. paria kolmea päivää aikaisemmin, jos sairastutte, ja jos ette tiedä, niin työpäivä on kuitenkin tehtävä hymyssä suin loppuun asti. Ja ei, pph ei ole oikeutettu sairaspäiviin saatikka pidempään sairaslomaan.
Kampaajalla ette voi käydä, opetelkaa itse leikkaamaan tukkanne lauantaisin, kun olette vapaalla.
Pankkeihin, kelaan ja muihinkaan virastoihin teillä ei ole mitään asiaa. Hoitakaa asianne netin kautta, mutta vain ilta- ja yöaikaan.Työaikanne on vanhempien työaika. Ette voi pyytää vanhempia hakemaan lapsiaan yhtään sen aikaisemmin, kun hoitosopimukseen on merkitty, mutta teidän velvollisuutenne on odotella vanhempia ylityönä, kun vanhemmat hakevat autoaan huollosta. Ylityökorvauksia ette voi tästä vaatia.
Ja kun vanhemmat sitten tulevat lapsiaan hakemaan, muistakaa olla iloisia ja positiivisia, koska lasten vanhemmat ovat olleet työpaikallaan korvaamattomia ja saattavat kokea asiasta hyvinkin vakavaa stressiä.
Tottakai pph: llakin on oikeus hoitaa asioitaan, mutta niistä pitäisi ilmoittaa ajoissa.
Tuskin kenellekään tulee niin pakottavaa tarvetta asioida vaikka Kelassa, että sinne pitää päästä juuri tänään.Sairastapaukset on eri asia, mutta jos viittaat tuohon toiseen ketjuun, niin siinä tuskin oli sairastumisesta kyse.
Ehkä hoitajan pitää käydä lääkärissä ja onkin varannut mahdollisimman myöhäisen ajan ?
Olkaa aina iloisa ihanasta 12+h työpäivistä, keittäjän ja siivoojan rooleista joista saa ruhtinaallisen 600€ palkan...jippii....
T:pph
Pankkeihin, kelaan ja muihinkaan virastoihin teillä ei ole mitään asiaa. Hoitakaa asianne netin kautta, mutta vain ilta- ja yöaikaan.Työaikanne on vanhempien työaika. Ette voi pyytää vanhempia hakemaan lapsiaan yhtään sen aikaisemmin, kun hoitosopimukseen on merkitty, mutta teidän velvollisuutenne on odotella vanhempia ylityönä, kun vanhemmat hakevat autoaan huollosta. Ylityökorvauksia ette voi tästä vaatia.
itse huoltamaan autojaan. Viikonloppuisin korjaatte sitten, kun arkena ette pääse viemään autoa huoltoon ajoissa (viimeinen Pirtti Camiina lähtee vasta kello 18 hoidosta) . Huoltoliikkeet tuppaavat menemään kiinni ennen puolta yötä.
Eihän pph ole muutenkaan omaa elämään. Pienellä palkalla joustavat ja joustavat ja kuuntelevat marmattavien mammojen valitusta.
Asia olisi sen jälkeen helppo sulattaa.
Mutta jos pph vain ilmoittaa, että hoitopäivää täytyy tänään lyhentää, niin ehkä vanhemmista tuntuu, että syy ei oikeasti ole kovin pätevä.
Lääkärissä käynti on hyvä syy, kampaaja ei.
Ehkä hoitajan pitää käydä lääkärissä ja onkin varannut mahdollisimman myöhäisen ajan ?
eli kun (eikä jos) lapsen vanhemmat myöhästyvät niin älkää unohtako pientä extra-välipalaa ettei tule ihan kauhea kirkuna ruokakaupassa kun sinne rynnätään tukka putkella kun lapsilla olisi jo pitänyt olla ruokaa pöydässä tunti sitten.
Muistattehan lisäksi että vanhemmilla on oikeus tuoda lapset aina 15 min ennen sovittua aikaa hoitoon, koska he ovat välistä hyvin kiireisiä ihmisiä, ja heillä on hyvin hektiset aikataulut.
Eipä muuta
Mitens muut ammattiryhmät kuitenkin pystyy hoitelemaan asioitansa? Ei kai kaikki pph:t voi olla ihan käsiä mitä tulee asioiden hoitamiseen? Ja jos asiat on noin pielessä ap:llä niin kokeile ottaa ammattimainen asenne työtäsi kohtaan, niin ehkä sen jälkeen myös vanhemmat alkaa kohtelemaan kuin ammattilaista joka tekee työtänsä.
Mulla ei ainakaan ole mitään aikaa käydä virastoissa, mutta onneksi ei ole tarviskaan. Hoidan asiat netissä. Mulla on työaika 7.00 - 18.00 useimmiten, ei ihan joka päivä, mutta ennen viittä se ei lopu koskaan. Jos jossain oikeasti pitäisi käydä, niin ei vain onnistuisi, tai sitten mä vain olen ihan käsi.
joten hoidappa siinä sitten .... Kun ei niitä herranterttuja saa edes kuljettaa mihinkään................
miksi pph pitäisi omista henkilökohtaisista asoistaan kertoa ?
Lääkärissä käynti on henkilökohtainen asia ei se kuulu muille.
vai kerrotko sinä lapsesi hoitotädille että kävit poistattamassa paiseen alapäästäsi jos haet lapseni myöhemmin hoidosta.
kun huomaa ettei enää pärjää hommissaan.
kotiin ennen kuin työaika loppuu?
Itse en ainakaan pysty lähtemään kotiin kesken työpäivän ellei siihen ole oikeaa syytä.
Ja ei kai kenenkään tarvitse tietää lääkärissä käynnin syytä?
Pph voi sanoa, että menee lääkäriin ja thats it. Jos itse haluaa kertoa paiseestaan tms niin ihan vapaasti, pakko ei ole.
Mitä mieltä pph olisi, jos minä vanhempana ilmoittaisin maanantai-aamuna, että tulenkin hakemaan lapsen tänään vasta klo 19? Ei mitään syytä, eikä tätä tosiaankaan huomioitaisi edes hoitomaksussa (kuten ei sitäkään jos pph pyytää vanhempia hakemaan lapsensa etukäteen). Kuinka moni pph suostuisi?
Lääkärissä käynti on henkilökohtainen asia ei se kuulu muille.vai kerrotko sinä lapsesi hoitotädille että kävit poistattamassa paiseen alapäästäsi jos haet lapseni myöhemmin hoidosta.
Sanokaa aina, kun tarviitte hoidokkinne lähtevän aikaisemmin pois hoidosta, että olette menossa lääkäriin, eikä muita aikoja ollut. Ei niitä kertoja varmaan montaa vuoteen ole, etteikö se voisi olla tottakin ja mennä läpi! Pääseepähän noista napisevista vanhemmista, jos se on ainoa hyväksyttävä syy!!! Ja pitäkääkin huoli, että nuo napisevat vanhemmat hakevat ja tuovat hoidokkinne juuri tismalleen siihen aikaan kun on sovittu. Huomauttakaa heti, jos aika poikkeaa sovitusta. Eihän kenenkään tarvitse olla töissä pidempään kuin työaika on! Nakatkaa pihalle lapset odottelemaan, jos menee ylitöiksi tai pyytäkää vanhemmilta korvaus suoraan käteen.
Lääkärissä käynti on henkilökohtainen asia ei se kuulu muille.vai kerrotko sinä lapsesi hoitotädille että kävit poistattamassa paiseen alapäästäsi jos haet lapseni myöhemmin hoidosta.
Tottakai pph: llakin on oikeus hoitaa asioitaan, mutta niistä pitäisi ilmoittaa ajoissa.
Tuskin kenellekään tulee niin pakottavaa tarvetta asioida vaikka Kelassa, että sinne pitää päästä juuri tänään.
Sairastapaukset on eri asia, mutta jos viittaat tuohon toiseen ketjuun, niin siinä tuskin oli sairastumisesta kyse.